Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2007, 13:08   #421
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Heb het "begrip" legioen hier nog niet laten vallen. Maar mss kan er eens over nagedacht worden waarom met de Amerikanen gespot wordt als ze in conflictgebieden toekomen. Waarom ze langs alle zijden bestookt worden met booby traps en sluipschutters. Daar waar enkel de aanwezigheid van het Legioen al voldoende is om de gemoederen te bedaren zonder één schot te lossen.
Mja, maar het Legioen is toch vooral berucht uit het verleden? Ondertussen zijn er al dergelijke Rules of Engagement dat ze ook niet zoveel meer mogen doen als ze in vroeger oorlogen deden.

Maar ik blijf me afvragen hoe het mogelijk is dat de Amerikanen blijkbaar een veel slechtere opleiding hebben als de West-Europese legers. Leren die Amerikanen dan niet uit de uitwisselingsprojecten met die andere legers?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2007, 13:58   #422
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Mja, maar het Legioen is toch vooral berucht uit het verleden? Ondertussen zijn er al dergelijke Rules of Engagement dat ze ook niet zoveel meer mogen doen als ze in vroeger oorlogen deden.

Maar ik blijf me afvragen hoe het mogelijk is dat de Amerikanen blijkbaar een veel slechtere opleiding hebben als de West-Europese legers. Leren die Amerikanen dan niet uit de uitwisselingsprojecten met die andere legers?
De Amerikaanse Strijdkrachten worden door de huidige regering gewoon gezien als de uitvoerders van buitenlandse politiek.

...big mistake....

Een leger kan dat niet doen als het constant,moet vechten....de "afdreiging" die ervan uitging vervaagd,ongeacht hoe groot en geequipeerd dat leger wel is.Op den duur dient geweld niet om de politiek te helpen maar dient de politiek om geweld te vergoelijken....
Leg dat maar uit als de Natie niet in imminent en dodelijk gevaar is..

Franse legionaires worden spaarzaam ingezet,met zeer nauwkeurige opdrachten.En blijkbaar is Frankrijk zo handig op politiek en diplomatiek gebied dat dit niet lang moet duren en dat dit met wat "demi-brigades" opgelost raakt....

Daar mogen ze elders (ik denk vooral aan Londen,dat het eigenlijk,voordat Tony Blair aan de macht kwam,ook zo deed) eens een puntje aan zuigen....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 13:10   #423
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jongen ieder vliegtuig heeft brandstof nodig of het valt uit de lucht.
En ieder vliegtuig heeft een plaats nodig om op te stijgen en te landen.
Deze beide zaken dus uitschakelen is voldoende om te zorgen dat die dure stukken speelgoed stil staan.
Zeg ik ergens dat vliegtuigen geen brandstof nodig hebben?
En hoe ga je deze beide zaken uitschakelen voor welke speelgoedjes?

Citaat:
Daarbij komt dat ze ook makkelijk te treffen zijn met eenvoudige raketten dus geen enkel probleem om die toestellen uit te schakelen.
Wie zijn makelijk te raken met welke eenvoudige raketten?

Citaat:
Er is namelijk een regel die zegt dat wie niet sterk is slim moet zijn en wie niet over machtige wapens beschikt de wapens van de vijand tegen de vijand zelf moet keren.
En hoe ga je dat doen? Een mooie uitspraak maar daar blijft het dan ook bij é.

Citaat:
En daar zit dus de sterkte van het Belgische leger en van de meeste moslimlanden, zij kennen de wapens van de vijand en weten dus hoe ze die tegen de vijand moeten gebruiken. En zij kennen de zwakke punten van het westen, waardoor zij dus gemakkelijk het westen kunnen treffen.
Waarom dit nog niet gebeurd is, wel zij hebben zelf heel veel geld in de westerse economie zitten en willen elkaar nu dus nog niet treffen.
Zij kunnen het westen gemakelijk treffen? Je bedoelt terroristische aanlagen dus? Hoe gebruiken zij wat tegen het westen dan? Je praat wartaal zoals altijd.
Dus ze gaan het westen niet aanvallen. Wat is je punt nu eigenlijk dan? Ze kunnen het westen aanvallen maar doen het niet...? Wat is het probleem dan?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 13:16   #424
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar weet u het niet. Op dit eigenste moment zijn er tientallen missies, al dan niet clandistiene, wereldwijd aan de gang. de ene al kleinschaliger dan de andere. Maar ze zijn wel bezig. Ze zijn niet enkel in Irak en Afganistan aan het vechten.
Wie is waar?

Citaat:
Als men de torenschutter van een amerikaanse gevechtswagen kan uitschakelen ist gedaan met vuren. de rest van de bemanning kan die taak niet overnemen want ze kunnen het niet. Niet voor opgeleid. In het slechtste geval kunnen ze u enkel nog omverrijden.
Als men een batterij veldgeschut wil uitschakelen hoeft men enkel de richter uit te schakelen. Meestal zit die in een tente vlakbij achter zijn pc. De lader, schutter, bevoorader....kunnen die taak niet overnemen want niet voor opgeleid.
Onzin.

Citaat:
De taken van de GI zijn beperkt, evenals zijn mogelijkheden. Ze hebben er immers genoeg rondlopen die voor specifieke taken getraind worden. Als er eentje omvergeschoten wordt staat er al een andere klaar.
Hun taken misschien ja, hun mogelijkheden niet.

Citaat:
De europese elitesoldaat kan met zowat alle wapensystemen omgaan of heeft er in alle geval een doorgedreven kennis van.
Ja en?

Citaat:
Om het simpel te houden. Gas = gasmasker.
?

Citaat:
Buiten de paracommando's stelt het belgisch leger idd niet veel voor.
En die zijn wel heel goed opgeleid. Niet zomaar wat beter dan de rest.
Ja en?

Citaat:
Wij hebben duidelijk een ander beeld wat oorlogs,- of gevechtservaring betreft maar als ik ruggesteun zou nodig hebben zou ik preferen voor één para zonder die ervaring dan voor vijf dikke GI's die hun 2de irakmissie achter de rug hebben.
Waarom zeg je 5 dikke GI's? Slaat nergens op.
Oud 30 september 2007, 13:17   #425
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb leren metsen en lassen in Afrika, met schroot een radio bouwen, een autowrak opnieuw laten rijden, met boomstammetjes een brug maken die sterk genoeg is om er met voertuigen over te rijden, waterputten graven, met vier man koken voor een gans dorp, vrouwen helpen bevallen, lichaamsdelen bij elkaar zoeken en begraven, wonden helpen verbinden....
En terwijl je dat doet goed opletten dat je geen ijzer in uwen bast krijgt.
En ja dat behoorde tot de taken.
En wat heb je daaraan indien de vijand op je begint te knallen?
Oud 30 september 2007, 13:23   #426
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Lach niet te luid.
De tijd dat deze wapens ondergeschikt waren aan vuurwapens is voorbij.
De moderne kruisboog heeft een doelbereik van 200meter en modern gevechtsvuurwapen van slechts 150 meter.

En het is niet de vuurkracht die telt bij een uitputtingsoorlog, maar de morele vernieling die je onder de manschappen aanbrengt.
Wat een flauwe kul man.
Je hebt wapens die tot op 3 km nog perfect hun doel raken.

Jij maakt er gewoon iets belachelijks van. Jij haalt er 1 vuurwapen uit dat dat bereik heeft en dan zeg je dat een kruisboog beter is. Al de rest laat je naast je liggen. Het herladen bv, alle pijlen die je gaat meesleuren, wat zowiezo dus beperkt is...je gebruikt gewoon stukjes maar in de praktijk slaat het nergens op.

Wat wil je nu dat ik zeg...je hebt een kruisboog uit de speelgoedwinkel die 2 meter schiet...dus een gewoon handpistool is beter?
Oud 30 september 2007, 13:24   #427
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De amerikanen vechten niet, ze gooien bommen en raketten en gaan dan zien wat er nog overblijft. Terwijl ze daar gaan kijken wat er nog rechtstaat, worden ze zelf één voor één opgeruimd terwijl ze machteloos moeten toezien, want ze kunnen geen guerrillaoorlogen voeren.
En ze weten niet hoe een bobytrap er uit zit.
Onzin.
Oud 30 september 2007, 13:26   #428
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
US Marines zijn vergeleken bij de europese elite eenheden matig opgeleid en getraind. Heb het hiet al geschreven zelfs hun seals komen stukken tekort.
De Europese politiek wat betreft elitesoldaten is er een van hem in leven te houden. Opdracht uitvoeren en levend terugkeren. Een elitesoldaat opleiden kost schuppen geld en vergt heel veel tijd. Met de beperkte europese budgetten willen ze hun inverstering dan ook zo lang mogelijk rendabel houden. Pure economie eigenlijk.
VS vertrouwen te veel op hun moderne uitrusting. Europe rekent op het aanpassingsvermogen en vooral op de kunst om zelf te overleven tijdens het uitvoeren van zijn opdracht.

Om nog een voorbeeldje uit de praktijk te geven.
Europese troepen worden 50, 60km van hun doel gedropt en doen die afstand bepakt en beladen simpel te voet. Niemand ziet hem aankomen. Het verrasingseffect is optimaal.

Amerikanen kruipen in hun vliegende autobussen en worden ei zo na op het doel gedropt. Een enkele vooruitgeschoven post haalt hem met een 30jaar oude raket zo uit de lucht.
Dus dit gebeurt nu dagdagelijks?
Oud 30 september 2007, 13:29   #429
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn wel geen belgische para's maar u maakt dezelfde inschattingsfout als de GI.

Kijk eens naar de foto. Zien er maar frele mannetjes uit hé. Maar het is wel een elite eenheid.
Ik weet het, ze zien er anders uit dan op het Hollywoodscherm.
Maar het zijn die dunne kereltjes die de amerikaanse special forces met hun broek op de enkels zetten en hen letterlijk mijlen achter zich laten.
Onzin.
Oud 30 september 2007, 22:40   #430
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Illwill, iemand met mijn militaire opleiding blaast je gewoon op enkel met de producten die jij in je eigen huis hebt.
Daar komt bij dat ik de technische kennis heb om je alarmsysteem uit te schakelen voor het afgaat.

En ik heb slechts 200gr plastic nodig om half de provincie Antwerpen te ontvolken en kan dit dan nog doen zonder dat iemand mij ooit kan tegen houden, of zelfs zonder dat iemand het ooit op tijd zou opmerken.

En ik denk dat jij eens hoog nodig moet gaan stoppen met te denken dat de USA militairen supermannen zijn, want dat zijn ze helemaal niet, ze zijn even kwetsbaar als de andere militairen.
En daar komt bij dat je blijkbaar helemaal niet op de hoogte bent van wat er aan stille wapens bestaat.

Ik hoop dat jij de USA militairen als ruggesteun krijgt als het er ooit op aan komt, en niet ik zelf of mijn kinderen.

Want het aantal bevriende militairen dat door Amerikaans vuur is gedood ligt enorm hoog tegenover die van de rest van de wereld.

En waar de elite troepen actief zijn is voor een groot deel militair geheim, sommige van hun acties zijn immers illegaal en andere zo krapuleus dat de wereld ze niet wil weten.

En elite soldaten zijn geen bodybuilders, maar eenvoudige jongens die een doorgedreven trainer hebben doorstaan. Jongens die helemaal niet opvallen tussen de bevolking. Jongens die je helemaal niet zou aangeven dat ze elite soldaten zijn. Bodybuikders zien er stoer uit, maar verliezen door hun spiermassa enorm aan snelheid en zijn in gevechten dus niet bruikbaar, zij zijn gewoon lomp gewicht.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 10:24   #431
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Illwill, iemand met mijn militaire opleiding blaast je gewoon op enkel met de producten die jij in je eigen huis hebt.
Daar komt bij dat ik de technische kennis heb om je alarmsysteem uit te schakelen voor het afgaat.
Jantje...

1. Daar heb je geen militaire opleiding voor nodig maar gewoon het internet.
2. Je weet niet eens welke systeem ik in huis heb.
3. Doet wederom niet terzake. Heeft voor de zoveelste keer niets met de discussie te maken. Mijn vraag was welke wapens iran kan inzetten om een aanval tegen te gaan en jij bent bezig over het alarmsysteem in mijn huis?

Citaat:
En ik heb slechts 200gr plastic nodig om half de provincie Antwerpen te ontvolken en kan dit dan nog doen zonder dat iemand mij ooit kan tegen houden, of zelfs zonder dat iemand het ooit op tijd zou opmerken.
Onzin! Veel blabla. Je kijkt teveel film.

Citaat:
En ik denk dat jij eens hoog nodig moet gaan stoppen met te denken dat de USA militairen supermannen zijn, want dat zijn ze helemaal niet, ze zijn even kwetsbaar als de andere militairen.
En daar komt bij dat je blijkbaar helemaal niet op de hoogte bent van wat er aan stille wapens bestaat.
Ik denk nergens dat het supermannen zijn en dat ze onkwetsbaar zijn. Goed lezen wat ik zeg is jou probleem.
Jij bent degene die niet op de hoogte is van wat er aan stille wapens bestaat.

Citaat:
Ik hoop dat jij de USA militairen als ruggesteun krijgt als het er ooit op aan komt, en niet ik zelf of mijn kinderen.
Een Jack Bauer als jij heeft dat niet nodig.

Citaat:
Want het aantal bevriende militairen dat door Amerikaans vuur is gedood ligt enorm hoog tegenover die van de rest van de wereld.
Ongelukken kunnen altijd gebeuren. Nogal logisch als de inzet van troepen voor de rest van de wereld minim is.

Citaat:
En waar de elite troepen actief zijn is voor een groot deel militair geheim, sommige van hun acties zijn immers illegaal en andere zo krapuleus dat de wereld ze niet wil weten.
Jaja, maar jij weet er wel alles van é.
Stop met onzin te spuien, je maakt jezelf belachelijk.

Citaat:
En elite soldaten zijn geen bodybuilders, maar eenvoudige jongens die een doorgedreven trainer hebben doorstaan. Jongens die helemaal niet opvallen tussen de bevolking. Jongens die je helemaal niet zou aangeven dat ze elite soldaten zijn. Bodybuikders zien er stoer uit, maar verliezen door hun spiermassa enorm aan snelheid en zijn in gevechten dus niet bruikbaar, zij zijn gewoon lomp gewicht.
Zeg ik ergens dat bodybuilders goede soldaten zijn? Opnieuw leer lezen.

Laatst gewijzigd door illwill : 1 oktober 2007 om 10:24.
Oud 1 oktober 2007, 18:25   #432
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Toch vreemd dat jij met al je kennis nog geen enkele keer een antwoord hebt kunnen geven op mijn specefieke vragen. Hoe zou dat toch komen...
Oud 2 oktober 2007, 10:50   #433
kilgore
Banneling

Standaard

Om jantje eens goed in de grond te boren,geef ik hier een link naar een studie over de (on)kwetsbaarheid van het vliegdekschip.
http://lexingtoninstitute.org/docs/591.pdf
kilgore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 10:54   #434
kilgore
Banneling

Standaard

Om de superioriteit van moderne technologie te bewijzen,nog een link naar een filmpje waarin een B2 in één aanval 80 doelwitten uitschakelt.
http://fr.youtube.com/watch?v=oV-5MQ...related&search=
Oud 2 oktober 2007, 10:56   #435
kilgore
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie een bedrijf als de nationale bank nog niet direct alles verhuizen hoor.
Trouwens ook de beurzen zijn er niet op voorbereid om binnen de paar dagen te kunnen verhuizen.

En een aanslag op stroommasten zie ik ook nog niet binnen een paar uur opgelost zijn.

Zelfs het pentagon is niet voorbereid om een grote aanslag op hun gebouwen te verwerken.
En het gaat dan niet over de gebouwen die je aanvalt, maar over de verplaatsingsmogelijkheiden van onze westerse steden.
Het metrostelsel van NY onder water zetten, leg heel NY plat, want de wegen zitten nu al dicht.
Weer geen concreet antwoord en bedrijven hebben wel degelijk rampenplannen en alternatieve locaties.
Oud 2 oktober 2007, 10:58   #436
kilgore
Banneling

Standaard

Citaat:
De amerikanen vechten niet, ze gooien bommen en raketten en gaan dan zien wat er nog overblijft. Terwijl ze daar gaan kijken wat er nog rechtstaat, worden ze zelf één voor één opgeruimd terwijl ze machteloos moeten toezien, want ze kunnen geen guerrillaoorlogen voeren.
En ze weten niet hoe een bobytrap er uit zit.
Vechten betekent de vijand doden en dat hoeft niet van dichtbij;dat laatse kunnen de amerikanen ook en van boobytraps weten ze door hun ervaring in irak meer dan wie dan ook.
Oud 2 oktober 2007, 10:59   #437
kilgore
Banneling

Standaard

Citaat:
Uitleg en cijfers, jongen toch als je die nog moet hebben om te weten dat zelfs een gelaste stalenconstuctie gelijkmatig moet ondersteund zijn om te verhinderen dat ze buigt of breekt, dan is het wel erg gesteld met je basis kennis technologie.
Uitleg en cijfers over het tot zinken brengen van een vliegdekschip met duizenden waterdichte schotten en een bepantserde romp ontbreekt nog steeds.
Oud 2 oktober 2007, 11:00   #438
kilgore
Banneling

Standaard

Citaat:
Zij hebben de meeste van hun vietnamveteranen gewoon in de goot gedumpt en gebruiken die hun ervaringen en kennis niet.

En hun speciale eenheden worden niet in oorlogen zoals Irak of VN opdrachten ingezet, die worden enkel gebruikt voor kleine stille opdrachten.
Hun elite soldaten zijn immers even kostbaar als de onze, ze gaan die dus niet naar Irak of Afghanistan sturen, daar gebruiken ze goedkoop kanonnenvlees voor.
Ook weer feitelijk onjuist en de ameikanen hebben de laatste jaren een enorme ervaring opgebouwd.
Oud 2 oktober 2007, 11:02   #439
kilgore
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar haalt u dat uit? Dat er zoveel amerikanen sneuvelen ligt enkel aan hun manier van oorlogvoerren.

En klein voorbeeldje uit de praktijk.

balans van de operatie.
Duur offensief 4 dagen
2956 irakese krijgsgevangen, 20 T55's en T62's vernietigd, 2 T72's buitgemaakt. 17 lichte pantservoertuigen vernietigd, 114 vrachtwagen vernietigd en 7 buitgemaakt. 26 stuks artillerie vernietigd en 40 buitgemaakt, 70 mortieren van 82mm en 120mm buitgemaakt.

Bij de aanvallers (europese troepen) hebben de AMX30b2 tanks 270 105mm granaten afgevuurd, de AMX10RC gevechtswagens 290 stuks 105mm granaten.
De artillerie TRT1 vuurde 190 obussen af van 155mm.
De meeoprukkende infanterie vuurde 22 milan's en 560 mortiergranaten van 120mm af.
De Gazelle's die voor luchtsteun zorgden vuurden 328 HOT euromissels af.

Verliezen van de aanvallers (europese eenheden)

In totaal negen !!! (9) zijn gedood geweest in het kader van deze operatie.
Een in een auto ongeluk.
Een piloot van een Mirage bij een crash tijdens een verkenningsvlucht.
Twee tijdens een explosie van onontplofte bommen door de Amerikanen afgeworpen.
Twee bij de gevechten.
En nog eens drie bij een auto ongeluk.

Als ik er nu nog bijvertel dat deze divisie de speerpunt van het offensief was zal u wel één en ander duidelijk worden.

Dit zijn feiten, keiharde feiten. En deze feiten hebben helemaal niets met haat tegenover de Amerikaanse soldaat te maken. Ik heb er eerder medelijden mee als je de slachtoffers aan hun zijde optelt die gemaakt worden door een groep slechtbewapende maar vindingrijke amateurs versus met supertochnologie ondersteunde en van het beste wapentuig voorziene supermacht.
Er sneuvelen relatief gesproken heel weinig amerikanen en daaruit blijkt hun superieure manier van oorlogvoering.Het is de tegenstander die moet sterven.
Oud 2 oktober 2007, 11:03   #440
kilgore
Banneling

Standaard

Citaat:
US Marines zijn vergeleken bij de europese elite eenheden matig opgeleid en getraind. Heb het hiet al geschreven zelfs hun seals komen stukken tekort.
De Europese politiek wat betreft elitesoldaten is er een van hem in leven te houden. Opdracht uitvoeren en levend terugkeren. Een elitesoldaat opleiden kost schuppen geld en vergt heel veel tijd. Met de beperkte europese budgetten willen ze hun inverstering dan ook zo lang mogelijk rendabel houden. Pure economie eigenlijk.
VS vertrouwen te veel op hun moderne uitrusting. Europe rekent op het aanpassingsvermogen en vooral op de kunst om zelf te overleven tijdens het uitvoeren van zijn opdracht.

Om nog een voorbeeldje uit de praktijk te geven.
Europese troepen worden 50, 60km van hun doel gedropt en doen die afstand bepakt en beladen simpel te voet. Niemand ziet hem aankomen. Het verrasingseffect is optimaal.

Amerikanen kruipen in hun vliegende autobussen en worden ei zo na op het doel gedropt. Een enkele vooruitgeschoven post haalt hem met een 30jaar oude raket zo uit de lucht.
Weer niets als vooroordelen en de amerikanen vechten.De andere niet met uitzondering van de UK.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be