Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2009, 16:32   #441
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Dat Europa soms heel langzaam gaat wil nog niet zeggen dat het doodgeboren is...
Als het al eens traag zou gaan maar wat ik er van te zien krijg gaat het helemaal niet, het loopt eerder, maar dan achterwaarts in plaats van vooruit. Doodgeboren jonge, zo dood als dat het maar enigszins dood kan zijn. In ieder land is het hier "Eigen volk eerst", In Frankrijk, in Nederland, in Duitsland, in Noorwegen , kortom noem maar op.

Zwijgen we nog over de taalverschillen. Zelfs Noord- en Zuid-België kunnen elkaar niet luchten en de grote hoop vertaan elkaar zelfs niet. Klappen we nog maar over een totaal van een goede 300 km.

Europa wordt alleen geprezen door ministers en hun gevolg omdat ze er dik hun zakken aan kunnen vullen en idioten met grootheidswaanzin.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 16:58   #442
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Dan blijft er voor ons wat meer over om te eten.
Wij eten ook graag mosselen.
U kunt ook in een overtollig mosselbed gaan slapen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 17:00   #443
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Toch scheelde het niet veel. Belgie wilde na WO1 Limburg een Zeeuws-Vlaanderen annexeren. Nederland had de plannen al klaar om Belgie preventief binnen te vallen.
Goed voor U dat ze dat niet gedaan hebben, dan hoorden jullie nu met België.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 17:15   #444
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch scheelde het niet veel. Belgie wilde na WO1 Limburg een Zeeuws-Vlaanderen annexeren. Nederland had de plannen al klaar om Belgie preventief binnen te vallen.
Ik ben pro pro pro pro voor de slipsing van Vlaandere en Wallonië, maar als dat er moet toe leiden dat Vlaanderen zich dan weer onder het juk van Nederland gaat begeven, dan sluit ik me GEGARANDEEEEEERD mee aan bij de Begicisten, zonder fout!!!!!!!!!!
Oud 17 augustus 2009, 17:47   #445
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Goed voor U dat ze dat niet gedaan hebben, dan hoorden jullie nu met België.
Volgens de informatie over Spinoza is zijn locatie Breda, dus volgens mij weet u niet bij welke provincie Breda hoort...
Oud 17 augustus 2009, 17:50   #446
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens de informatie over Spinoza is zijn locatie Breda, dus volgens mij weet u niet bij welke provincie Breda hoort...
Lig ik niet van wakker. Ik weet dat het in Holland ligt en dat is al meer dan genoeg.
Oud 17 augustus 2009, 17:53   #447
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Breda behoorde tot de Generaliteitslanden. En de Generalteitslanden wilden niet echt bij Holland horen. Ze werden manu militari bij Holland ingelijfd.Breda ligt in het katholieke zuiden van uw land. En in die zin kan Henri1 wel een punt hebben. Namelijk dat het katholieke Breda initieel toch liever bij het Zuiden had willen horen dan bij het protestantse Noorden.

Laatst gewijzigd door system : 17 augustus 2009 om 18:00.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 17:56   #448
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Lig ik niet van wakker. Ik weet dat het in Holland ligt en dat is al meer dan genoeg.
Het ligt in Noord-Brabant, niet Holland.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 18:40   #449
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Breda behoorde tot de Generaliteitslanden. En de Generalteitslanden wilden niet echt bij Holland horen. Ze werden manu militari bij Holland ingelijfd.Breda ligt in het katholieke zuiden van uw land. En in die zin kan Henri1 wel een punt hebben. Namelijk dat het katholieke Breda initieel toch liever bij het Zuiden had willen horen dan bij het protestantse Noorden.
Net als in Limburg zijn wij hier in Brabant dolblij dat wij nu niet bij Belgie horen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 18:42   #450
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Net als in Limburg zijn wij hier in Brabant dolblij dat wij nu niet bij Belgie horen.
Misschien, maar toen niet. Toen werd u toch maar met geweld ingelijfd door Holland. Maar daar zwijgen de 'hollanders' zedig over. Zelfs de overwonnen, zoals u, kussen uiteindelijk de zoom van hun overweldigers. Wij Vlamingen hebben teminste standgehouden. Nu, ik kan u wel begrijpen. Het is allemaal altijd niet zo fraai de geschiedenis van Holland en zijn Oranjes enerzijds en de Generaliteitslanden anderzijds.

Laatst gewijzigd door system : 17 augustus 2009 om 18:46.
Oud 17 augustus 2009, 18:52   #451
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom vergeet iedereen hier dat ook de Luxemburger Junker, dezelfde stappen heeft gezet als Bos? Die was namelijk ook voor een herziening van de voorwaarden.
Die was voor een herziening maar heeft dat niet gedaan. Een erg groot verschil....
Oud 17 augustus 2009, 18:53   #452
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Misschien, maar toen niet. Toen werd u toch maar met geweld ingelijfd door Holland. Maar daar zwijgen de 'hollanders' zedig over. Zelfs de overwonnen, zoals u, kussen uiteindelijk de zoom van hun overweldigers. Wij Vlamingen hebben teminste standgehouden. Nu, ik kan u wel begrijpen. Het is allemaal altijd niet zo fraai de geschiedenis van Holland en zijn Oranjes enerzijds en de Generaliteitslanden anderzijds.
Volgens mij vochten Vlamingen en Hollanders samen tegen de Spanjaarden. De Vlamingen uit die tijd hadden toch echt de kant gekozen van de Hollandse "overweldigers". Koop eens een goed geschienisboek.
Oud 17 augustus 2009, 18:55   #453
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Die was voor een herziening maar heeft dat niet gedaan. Een erg groot verschil....
De Belgen hadden dan ook niet stiekem een groot deel van Fortis Luxemburg in onderpand gekregen, maar wel van Fortis Nederland.
Oud 17 augustus 2009, 19:00   #454
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens mij vochten Vlamingen en Hollanders samen tegen de Spanjaarden. De Vlamingen uit die tijd hadden toch echt de kant gekozen van de Hollandse "overweldigers". Koop eens een goed geschienisboek.
Ik spreek niet over die strijd. Ik spreek over een andere Vlaamse strijd. Uiteindelijk zijn we niet gezwicht maar hebben we onze gewoonten en taal weten te behouden. U bent allemaal 'verhollandst', met een kleine uitzondering voor de Limburgers.
Oud 17 augustus 2009, 19:04   #455
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik spreek niet over die strijd. Ik spreek over een andere Vlaamse strijd. Uiteindelijk zijn we niet gezwicht maar hebben we onze gewoonten en taal weten te behouden. U bent allemaal 'verhollandst', met een kleine uitzondering voor de Limburgers.
Laat me niet lachen. Jullie voorouders draaien zich om in hun graf als ze zouden zien wat er van jullie is geworden. Nederlanders hebben zich vrij kunnen ontwikkelen in een eigen staat. Vlamingen worden al eeuwen geknecht, en hebben daardoor andermans cultuur moeten aannemen.
Oud 17 augustus 2009, 19:10   #456
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat me niet lachen. Jullie voorouders draaien zich om in hun graf als ze zouden zien wat er van jullie is geworden. Nederlanders hebben zich vrij kunnen ontwikkelen in een eigen staat. Vlamingen worden al eeuwen geknecht, en hebben daardoor andermans cultuur moeten aannemen.
Ik denk dat vele verre Brabantse voorouders in uw streken (ook de uwe) zich zouden omdraaien in hun graf, moesten ze zien hoe gij (of moet ik nu zeggen 'jullie'?) totaal vertrapt zijt geworden door de Hollandse laars en niet meer veel 'zuidelijke' kenmerken vertonen. Zefls uw taal werd versmacht door het Hollands.

Laatst gewijzigd door system : 17 augustus 2009 om 19:10.
Oud 17 augustus 2009, 19:17   #457
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik ben pro pro pro pro voor de slipsing van Vlaandere en Wallonië, maar als dat er moet toe leiden dat Vlaanderen zich dan weer onder het juk van Nederland gaat begeven, dan sluit ik me GEGARANDEEEEEERD mee aan bij de Begicisten, zonder fout!!!!!!!!!!
Dat Vlaanderen en Nederland na een splitsing van België dichter naar elkaar zullen toegroeien lijkt me iets dat op termijn onvermijdelijk zal zijn. Misschien wordt je dan maar beter onmiddellijk Belgicist, kwestie van er helemaal zeker te zijn dat die toenadering er nooit zal komen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 20:15   #458
Abraxas
Lokaal Raadslid

Abraxas's schermafbeelding

Standaard

Kan men niet afspreken dat de uitdieping onverwijld moet starten?
Abraxas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 20:38   #459
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abraxas Bekijk bericht
Kan men niet afspreken dat de uitdieping onverwijld moet starten?
Die komt er ook wel. Jullie zullen alleen geduld moeten hebben. Net als wij allemaal.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 20:43   #460
Abraxas
Lokaal Raadslid

Abraxas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Die komt er ook wel. Jullie zullen alleen geduld moeten hebben. Net als wij allemaal.
Onverwijld heeft sinds bhv in België een andere betekenis gekregen. Ik word niet graag bij 'jullie' ingedeeld trouwens.
Abraxas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be