Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juli 2011, 10:45   #461
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Inderdaad alice.
Ik doe dan eens mijn best om het uit te leggen en dan gaat ge u een beetje pretentieus en denigrerend gaan gedragen.
Ik vind nu niet echt dat jij je best doet om "het uit te leggen", integendeel zelfs. Je doet m.i. wel je best om je uit een netelige positie te wringen, waar je vanwege je eigen inconsistente uitspraken in beland bent, door je pretentieus en denigrerend te gedragen t.o.v. je discussiepartner. En vervolgens ga je je eigen pretentieuze en denigrerende houding in de schoenen van je discussiepartner schuiven, bijvoorbeeld door je uitspraak "ik verwacht van u niet dat ge dat begrijpt" en zoals hieronder "Zeg me eens waarom ik me moe zou maken om mensen zoals gij ter wille te zijn".

Citaat:
Zeg me eens waarom ik me moe zou maken om mensen zoals gij ter wille te zijn.
Het moet van twee kanten komen, alice.
Misschien, als ik wat meer tijd heb kom ik hierop nog terug.
Tot dan blijft ge op uw honger zitten en kunt ge de virtuele boom in
Aha, het moet volgens jou van twee kanten komen. Interessante uitspraak. Ten eerste omdat er van jouw kant, afgezien van wat denigrerende en pretentieuze sneren, nog maar bitter weinig is gekomen in jouw discussie met Alice, en ten tweede omdat jij eerder in dit topic beweerde dat "Wederkerigheid verondersteld dat wij de eerste stap gezet hebben". "Van twee kanten komen" is "wederkerigheid" Alboreto, maar het lijkt er zeer sterk op dat jij vindt dat dat voor jouzelf niet geldt. Wanneer ga jij die eerste stap zetten, Alboreto?
Oud 21 juli 2011, 11:46   #462
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nogmaals; excuseer???
U doet helemaal niets
Nee, zoals ik al zei en bevestigd wordt door het deel dat ik hier niet ga quoten, het moet van twee kanten komen.
Ik moet me geenszins verontschuldigen voor mijn mening, en als ge ooit volwassen wilt discussiëren, dan wil ik die mening gerust wat toelichten.
Laat het maar weten als ge bereid zijt

Citaat:
*knip*
Mijn open vraag blijft:
Reist ge veel?
Komt ge dikwijls buiten België
Welke landen?

Laatst gewijzigd door Alboreto : 21 juli 2011 om 11:46.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2011, 12:18   #463
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, zoals ik al zei en bevestigd wordt door het deel dat ik hier niet ga quoten, het moet van twee kanten komen.
Ik moet me geenszins verontschuldigen voor mijn mening, en als ge ooit volwassen wilt discussiëren, dan wil ik die mening gerust wat toelichten.

Mijn open vraag blijft:
Reist ge veel?
Welke landen?
Welk gedeelte heeft u van mijn toelichting niet begrepen? Uw vraag is op geen enkele wijze relevant in deze discussie, waarbij u uw opmerkingen over "een bekrompen en achterlijk Vlaanderen binnen een Belgie wat één van de beste landen is om te verblijven" dient toe te lichten ;die spagaat verdwijnt niet met een vraag over welke landen anderen bezocht hebben.

Ik hoef ook niet bereid te zijn uw vragen over welke landen ik heb bezocht te beantwoorden, wel is het aan u uit te leggen waarom Vlaanderen achterlijk is en bekrompen terwijl u Belgie dan wel één van de beste landen vindt om in te wonen, niet ik maar u doet deze vreemde uitspraken, niet ik maar u hoort ze dus toe te lichten zonder als voorwaarde anderen zaken op te leggen die niets met deze discussie te maken hebben!

En dan heeft u het over volwassen een discussie voeren?
Blijkbaar kunt u die arrogantie niet achterwege laten, denkt u nog iets zinvol te kunnen bijdragen aan uw toch wel vreemde uitspraken over bekrompen en achterlijk Vlaanderen binnen een fantastisch Belgie???
Of blijf je jezelf verschuilen achter het opleggen van eisen aan anderen,omdat je broek op je enkels hangt en je met de mond vol tanden staat?
Volharden in die houding lijkt me niet de juiste strategie hoor...wilt u ook van mijn citaten afblijven en ze niet persoonlijk sensureren? U bent geen moderator, uw houding is alweer weinig respectvol..dat lijkt toch echt een probleem voor u , respect...

Laatst gewijzigd door alice : 21 juli 2011 om 12:31.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2011, 12:30   #464
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begin dan eens met jouw kant van die twee kanten, want tot nu toe blijf je elk antwoord schuldig. Vooral als je het deel van het citaat weglaat waar het allemaal om draait, het gedeelte waar jij alweer met de billen bloot gaat.

Citaat:
Voor je mening hoef je je wat mij betreft niet te verontschuldigen, dat is nergens voor nodig. Het zou je echter wel sieren indien je je voor je denigrerende en pretentieuze gedrag verontschuldigde.

Wanneer ben jij bereid op een volwassen manier te discussiëren? Laat het gerust weten.

Citaat:
Mijn open vraag blijft:
Reist ge veel?
Welke landen?
Wat is de relevantie van die vraag?
Is het de bedoeling van die vraag om te laten zien hoe bereisd, wereldwijs en bijgevolg "verdraagzaam" en "genuanceerd" jij wel niet bent; om je eigen zogenaamde morele superioriteit nog eens extra in de verf te zetten zodat je op anderen neer kunt kijken en met een belerend vingertje zwaaien? Want daar begint het namelijk zeer sterk op te lijken.

Op zich zou dat nog niet eens zo erg geweest zijn als jij gewoon consequent was geweest, want dan had je nog enig recht op zo'n houding kunnen hebben, maar helaas, consequent ben je duidelijk niet. Niet in deze discussie noch in andere vergelijkbare discussies. Over dezelfde thematiek beweer je nu eens het ene, dan weer het andere, en wanneer je met je eigen inconsistente uitspraken geconfronteerd wordt, verwijt je je discussiepartner(s) niet volwassen te discussiëren, weiger je een duidelijk antwoord te geven, kom je af met goedkope smoezen over stropoppen en de zogenaamde onwil van anderen, terwijl jij uiteindelijk de enige bent die hier systematisch zijn onwil, of onkunde, laat blijken om op een normale manier een discussie te voeren.

Jammer, want ik vond dit een behoorlijk sereen topic waar een prima discussie gaande was totdat jij met je interventies kwam.
Oud 21 juli 2011, 12:38   #465
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Begin dan eens met jouw kant van die twee kanten, want tot nu toe blijf je elk antwoord schuldig. Vooral als je het deel van het citaat weglaat waar het allemaal om draait, het gedeelte waar jij alweer met de billen bloot gaat.

Voor je mening hoef je je wat mij betreft niet te verontschuldigen, dat is nergens voor nodig. Het zou je echter wel sieren indien je je voor je denigrerende en pretentieuze gedrag verontschuldigde.

Wanneer ben jij bereid op een volwassen manier te discussiëren? Laat het gerust weten.

Is het de bedoeling van die vraag om te laten zien hoe bereisd, wereldwijs en bijgevolg "verdraagzaam" en "genuanceerd" jij wel niet bent; om je eigen zogenaamde morele superioriteit nog eens extra in de verf te zetten zodat je op anderen neer kunt kijken en met een belerend vingertje zwaaien? Want daar begint het namelijk zeer sterk op te lijken.

Op zich zou dat nog niet eens zo erg geweest zijn als jij gewoon consequent was geweest, want dan had je nog enig recht op zo'n houding kunnen hebben, maar helaas, consequent ben je duidelijk niet. Niet in deze discussie noch in andere vergelijkbare discussies. Over dezelfde thematiek beweer je nu eens het ene, dan weer het andere, en wanneer je met je eigen inconsistente uitspraken geconfronteerd wordt, verwijt je je discussiepartner(s) niet volwassen te discussiëren, weiger je een duidelijk antwoord te geven, kom je af met goedkope smoezen over stropoppen en de zogenaamde onwil van anderen, terwijl jij uiteindelijk de enige bent die hier systematisch zijn onwil, of onkunde, laat blijken om op een normale manier een discussie te voeren.

Jammer, want ik vond dit een behoorlijk sereen topic waar een prima discussie gaande was totdat jij met je interventies kwam.
Dat klopt en ik vind dat jammer omdat Alboreto iemand is die zegt bezorgd te zijn over racisme, maar ondertussen zelf wel Vlamingen bekrompen en achterlijk noemt zonder te willen toelichten!
Dat lijkt me dan toch een hypocriete houding..

Met dat belerend vingertje zou Alboreto niet ver komen, ik vind het een teken van onmacht wanneer je dat denkt nodig te hebben, eigenlijk jammer dat dit soort figuren( er zijn er nog) steeds domineren in de discussies, het niveau wordt er daardoor niet direct beter op..
Oud 21 juli 2011, 12:48   #466
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Welk gedeelte heeft u van mijn toelichting niet begrepen?
Mijn excuses dat ik hier tussenkom.
Ik denk o.a. dit deel
Neen..daar gaat u voor mij de mist in en geen klein beetje..
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=394
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2011, 13:31   #467
Alboreto

Standaard

Citaat:
Ik hoef ook niet bereid te zijn uw vragen over welke landen ik heb bezocht te beantwoorden
Net zoals ik ook niet hoef bereid te zijn op uw denigrerende opmerkingen in te gaan.
Again, wilt ge volwassen discussiëren, ben ik daartoe bereid.
Tot dan blijft mijn vraag open staan

Reist ge veel?
Welke landen?

Ge moet niet in detail treden, gewoon een globaal overzicht zodat ik weet wat ik u moet uitleggen en wat niet.

Citaat:
U bent geen moderator, uw houding is alweer weinig respectvol
Aan uw laatste posts te zien hoef ik van u geen lessen te krijgen over respectvolle houding

Laatst gewijzigd door Alboreto : 21 juli 2011 om 13:34.
Oud 21 juli 2011, 13:33   #468
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dat klopt en ik vind dat jammer omdat Alboreto iemand is die zegt bezorgd te zijn over racisme, maar ondertussen zelf wel Vlamingen bekrompen en achterlijk noemt zonder te willen toelichten!
Oh, maar ik wil gerust toelichten, de bal ligt in uw kamp.
Oud 21 juli 2011, 13:40   #469
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht

^2!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2011, 15:06   #470
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Mijn open vraag blijft:
Reist ge veel?
Welke landen
?
Wat gaat jou dat aan waar dat de mensen naartoe gaan ? Ben je bij de flikken ?
Trouwens, jezelf als een grote wereldreiziger voordoen zonder enige bewijzen is gemakkellijk. Misschien ben jij wel een half analfabete boerenknecht die nooit uit zijn piepklein Vlaams dorp geweest is. Dat maakt je mening er niet minder goed of slecht van.
Allee, zeg eens , waar ben je zo allemaal naartoe geweest waar je zo fier als een gieter over bent, en in welke mate geeft dat jou het recht om te zeggen dat je beter als een ander weet of dat moslimimmigranten in België een probleem zijn of niet ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2011, 23:50   #471
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net zoals ik ook niet hoef bereid te zijn op uw denigrerende opmerkingen in te gaan.
Again, wilt ge volwassen discussiëren, ben ik daartoe bereid.
Tot dan blijft mijn vraag open staan

Reist ge veel?
Welke landen?

Ge moet niet in detail treden, gewoon een globaal overzicht zodat ik weet wat ik u moet uitleggen en wat niet.

Aan uw laatste posts te zien hoef ik van u geen lessen te krijgen over respectvolle houding
Ik vind dat u vooral laat zien dat u eigenlijk helemaal niet kunt uitleggen waarom u Vlaanderen bekrompen en achterlijk vindt, terwijl u dan Belgie wel een van de beste landen vindt om in te wonen..en blijkbaar heeft u die lessen over respect wel erg nodig, want inplaats van uw vreemde uitspraken toe te lichten probeert u miuj op te dringen aan u te vertellen welke landen ik bezocht heb, niet omdat dit relevant is, maar omdat u zo de focus verplaatst van uw uitspraken.
Ondertussen legt u de discussie lam, komt er nog ooit iets van uw uitspraken toe te lichten?
Of lukt dat echt niet, kun je natuurlijk ook gewoon toegeven hoor!
Oud 21 juli 2011, 23:51   #472
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Wat gaat jou dat aan waar dat de mensen naartoe gaan ? Ben je bij de flikken ?
Trouwens, jezelf als een grote wereldreiziger voordoen zonder enige bewijzen is gemakkellijk. Misschien ben jij wel een half analfabete boerenknecht die nooit uit zijn piepklein Vlaams dorp geweest is. Dat maakt je mening er niet minder goed of slecht van.
Allee, zeg eens , waar ben je zo allemaal naartoe geweest waar je zo fier als een gieter over bent, en in welke mate geeft dat jou het recht om te zeggen dat je beter als een ander weet of dat moslimimmigranten in België een probleem zijn of niet ?
Tja, dan kun je natuurlijk zelfgenoegzaam anderen het zwijgen opleggen, en dat wil Albo ook graag proberen, alleen lukt het niet echt...
Oud 21 juli 2011, 23:54   #473
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh, maar ik wil gerust toelichten, de bal ligt in uw kamp.
Dat denk ik niet, ik noemde Vlaanderen niet achterlijk en bekrompen , dat deed u , ik vond niet dat Belgie wel één van de beste landen is om te wonen, dat vond u en dus moet u en niemand anders die spagaat toelichten, gewoon zeggen dat je dat niet kunt mag ook hoor..want dat is langzamerhand echt wel duidelijk; hoelang gijzelt u daarmee nog deze discussie?
Oud 22 juli 2011, 01:00   #474
Alboreto

Standaard

Citaat:
Ondertussen legt u de discussie lam, komt er nog ooit iets van uw uitspraken toe te lichten?
Niet ik leg de discussie lam, Alice.
De bal ligt in uw kamp.
Hoelang gaat ge de discussie nog gijzelen?

Laatst gewijzigd door Alboreto : 22 juli 2011 om 01:02.
Oud 22 juli 2011, 01:30   #475
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet ik leg de discussie lam, Alice.
De bal ligt in uw kamp.
Hoelang gaat ge de discussie nog gijzelen?
Lieve hemel.

De discussie gaat niet eens over waar jij 't over hebt!

De discussie ging initieel niet over bekrompen Vlamingen versus België 't beste land om te wonen, dat heb jij er van gemaakt!
Oud 22 juli 2011, 01:37   #476
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De discussie ging initieel niet over bekrompen Vlamingen versus België 't beste land om te wonen, dat heb jij er van gemaakt!
Eigenlijk heeft alice dat er van gemaakt.
Dat was gewoon 'slechts' mijn mening.
Alice is daarop ballistic gegaan.
Oud 22 juli 2011, 01:47   #477
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk heeft alice dat er van gemaakt.
Dat was gewoon 'slechts' mijn mening.
Alice is daarop ballistic gegaan.
Alice heeft uitleg gevraagd over jouw 'mening', die je tot nog toe niet hebt kunnen geven, enkel als Alice jou zou vertellen in welke landen zij zoal geweest is, kon je uitleg geven.

Indien je 'n uitspraak doet, zou je die toch moeten kunnen staven, zònder dat mensen je vertellen welke landen ze zoal gefrequenteerd hebben, eigenlijk is dat zelfs 'n onbeschaamde vraag waar niemand wat mee te maken heeft, tenzij Alice zelf aangeeft dit te willen delen.

Maar, dit alles heeft totaal niets vandoen met 't onderwerp van de draad.

De draad heeft - alweer - 'n eigenaardige wending gekregen, toeval?
Oud 22 juli 2011, 02:00   #478
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Alice heeft uitleg gevraagd over jouw 'mening', die je tot nog toe niet hebt kunnen geven, enkel als Alice jou zou vertellen in welke landen zij zoal geweest is, kon je uitleg geven.
Inderdaad,

kijk, ik was bereid wat meer uitleg te geven en wou de discussie gerust even voeren, maar als allice met zo'n denigrerend en negatief antwoord komt, dan ben ik ook niet echt happig om haar te dienen.
Zoals ik al gezegd heb, het moet van twee kanten komen.

Als ze begint met een beetje respect te tonen voor haar discussiepartner, iets wat ik de laatste maanden nog geen enkele keer gezien heb, dan ben ik gerust bereid die metadiscussie te beëindigen.

Simpel
Oud 22 juli 2011, 09:28   #479
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad,

kijk, ik was bereid wat meer uitleg te geven en wou de discussie gerust even voeren, maar als allice met zo'n denigrerend en negatief antwoord komt, dan ben ik ook niet echt happig om haar te dienen.
Zoals ik al gezegd heb, het moet van twee kanten komen.

Als ze begint met een beetje respect te tonen voor haar discussiepartner, iets wat ik de laatste maanden nog geen enkele keer gezien heb, dan ben ik gerust bereid die metadiscussie te beëindigen.

Simpel
Ongelovelijk..maar dat kan iedereen zelf lezen, u heeft nu meer dan genoeg aandacht gekregen, iemand die Vlaanderen achterlijk en bekrompen noemt zonder die uitspraken te kunnen toelichten kan anderen beter geen lessen geven over respect,het is duidelijk dat u beledigende uitspraken doet zonder de toe te willen lichten, maar nu heeft u de discussie lang genoeg gegijzelt, aandacht krijgt u niet langer, iemand nog iets zinvols over het onderwerp?
Oud 22 juli 2011, 09:33   #480
Alboreto

Standaard

Citaat:
iemand nog iets zinvols over het onderwerp?
Ge hebt gelijk, dit spelletje van u heeft lang genoeg geduurd.
Als ge wilt discussiëren, ge weet wat te doen.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be