![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Gasten? Mensen die hier geboren zijn en de Belgische nationaliteit hebben zijn geen gasten. Citaat:
Bent u niet die man die hier soms komt vertellen dat hij in de partijraad van n-va zit? Wat doet u daar eigenlijk bij n-va? De telefoon beantwoorden? In de partijraad terecht gekomen bij de oprichting omdat ze volk nodig hadden? Voor uw diepgaande analyses zal het niet geweest zijn, zoveel is duidelijk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb wel met je te doen dat je in het dagelijks leven met mannen als 'porpo' te maken hebt. Het maakt zowel het één (Europese zijn) als het ander (Marokkaanse zijn) er niet makkelijker op. Ken je het boek 'Couscous op zondag' van Khadija Arib? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | ||
|
![]() Citaat:
Neen, dat boek kende ik niet maar heb al even op internet gelezen waarover het gaat. Lijkt me een boeiend boek, ik denk dat ik het boek maar eens ga aanschaffen. Dank je voor de tip. Porpo ken ik niet persoonlijk. Maar het gedrag dat porpo deze middag vertoonde ken ik jammer genoeg wel. Mannen met zo een gedachtegang krijgen zelfs geen aandacht van mij. Als zulke mannen het leuk vinden een ander te onderdrukken dan moeten ze dat vooral doen.. Maar bij mij pakt zoiets niet. Ik heb werkelijk medelijden met de vrouwen die terecht komen bij zulke mannen. Nou ja, ik zou alleszins weten wat me te doen staat. Moslim of geen moslim.
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | ||
|
![]() Geen probleem hoor maar uw akkefietje vanmiddag met porpo deed me aan het boek denken.
Zij vertelt onder meer dat wij, in Europa, juist het fundamentalisme hebben bevorderd door imams als vertegenwoordigers van een gemeenschap te bschouwen terwijl ze dat niet waren. Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....64#post5001864 eigenlijk al post 300 http://forum.politics.be/showthread....39#post5000939 Als jij expliciet stelt dat je huishoudhulp een allochtoon of een moslim moet zijn; overtreedt je evengoed de anti-racismewet. Kan/wil je nu uitleggen wat er respectloos is aan het niet eten wat de pot schaft? En hoe uit zich dat "vegetariër die geen respect heeft voor het feit dat jij wel vlees eet"? Laatst gewijzigd door artisjok : 27 september 2010 om 05:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 |
Vreemdeling
|
![]() Dus als ik het goed begrijp, mag ik vegetariër zijn vanwege een dieet (of in sommige gevallen een geloof).
Maar niet omdat ik respect heb voor de wereld zijnde mens, dier, gezondheid, economie en milieu. Laatst gewijzigd door @rno : 27 september 2010 om 07:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#488 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lassen is wel iets meer dan met een half-automaat een rol draad opsmodderen. Voor de meeste constructielassen moet je tegenwoordig een attest kunnen voorleggen van gecertificeerd lasser. Waarschijnlijk nog nooit van gehoord zeker?
![]() |
![]() |
#491 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een argumentatie zeg.
![]() |
![]() |
#492 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
No way dat ik over zo'n contructie loop. Heb ik dat nog in een zééér lang verleden 3 maand aan een stuk gezien en meer dan de basis van de verschillende methoden (baquette, halfauto, argon, sjalomo , ) ken ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij ons krijgt iemand een basislasopleding in 7 weken. Moet hij attesten kunnen voorleggen, komen daar nog eens minstens 7 weken bij. Zo'n opleiding wordt in ons eigen trainingscentrum gegeven aan maximum 3 deelnemers tergelijkertijd. Het spreekt vanzelf dat er zoveel mogelijk gezocht wordt naar mensen die de attesten reeds hebben. De gecertificeerde lassers moeten op regelmatige basis lasproeven afleggen die opgestuurd worden. Wij beschikken in onze onderhoudsafdeling over een twintigtal gecertificeerde lassers.
![]() |
![]() |
#494 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor de rest schrijf ik gewoon wat heel veel mensen hier denken. Met pamperen geraken we er dus nooit.
![]() |
![]() |
#495 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Een volgende keer geef ik aan, dat ik allergisch ben voor vlees. Dat is makkelijker. Scheelt in discussies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet dat ik het eens ben met het idiote idee om de interimbureaus af te schaffen maar er is een wel een fundamenteel verschil tussen een interimkantoor en een recruteringsbedrijf.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan er mij trouwens iemand het verschil uitleggen tussen Halalslachthuizen die geen niet-moslims willen aannemen en interimkantoren die geen allochtonen willen doorsturen naar de werkgevers? Er moet alvast een enorm verschil zijn aangezien Halalslachthuizen beloond worden met contracten bij scholen en interimkantoren door het slijk gehaald worden in de nationale media.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
|
![]() Sterker dan de jouwe in ieder geval.
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in een nog niet zover verleden waren de lassers niet afkomstig van één of andere school bij gebrek aan schoolopleiding allerhande en de jeugdige leeftijd waarop men begon te werken en kijk ziedaar zelfs de atoomcentrales hebben ze in elkander gelast als professionele fotolassers. Natuurlijk kregen die ook hun vakbekwaamheidseisen en attesten...maar via het bedrijf . Niet via school. Ook op de bootwerven en industrie in het algemeen is zo in elkander gelast. In de meeste buitenlandse ondernemingen is het nog steeds zo. Daar is ook geen school voor ieder klusje zoals hier. En jawel...daar lukt het evengoed.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 27 september 2010 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |