![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jullie zijn echt waar gemeend, zielig, met alles en iedereen die niet de huidigen nationalisten naar de mond praten links, rexist, pvda,... er te noemen. En als die manifestaties al links zouden zijn, wat nog niet zo is, want in uw ogen bestaan er alleen echte vlamingen(lees antionalisten) en linksen, waaram zou een artist die links is, wat volgens mij nog altijd geen gevaarlijke afwijking is, dan niet mogen meedoen aan dergelijke manifestatie? Citaat:
Sommige nationalistenop dit forum, daarin niet tegengesproken door de andere nationalisten: "we zullen hun namen onthouden", en subsidies zullen afgenomen worden van hen die het gewaagd hebbenz ich tegenonze ideeen te keren. Daarover is het begonnen, REMEMBER Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#482 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
[quote=fonne;5269987] Ja, de reacties op het getrol van allerhande belgicisten en linkiewinkies worden na een tijd wel voorspelbaar. Ik heb er al aan gedacht ze in een documentje te steken, en elk antwoord een nummer te geven, dan moeten we alleen nog naar het juiste nummertje verwijzen als zo iemand weer eens voor de honderdste keer afkomt met hetzelfde drogargument. "... dan VL BXL kwijt" ==> "12". "... dan grote chaos" ==> "22". "... vlaming grote racist en fascist" ==> "17" "... vlaanderen klein en onbetekenend" ==> "11" [quote] Geen slecht initiatief. Ik zou het ook doen voor verouderde en foute mantra's van nationalisten hier op dit forum. We hebben er al een paar gehad in deze discussie. De geloofwaardigheid kan er alleen maar op beteren. Citaat:
Citaat:
[quote=fonne;5269987] Het zit wel erg diep he? toch niet het is zelfs merkwaardig amusant. Een voorbeeld, Voor de verkiezingen kon men hier nog regelmatig uitgescholden worden voor POCO dus politiek correct dekend, en had men het al eens over de gedachten politie, die bepaalde wat je kon en mocht denken. Toen waren het de linkiewinkies die dat oplegden aan nationalisten. Ik merk nu na de verkiezingen, dat het nationalistisch denken tot "correcte gepromoveerd werd, maar dat zij nu zelf weingig begrip hebben voor afwijkende mening en gedrag, en zelfs willen gaan bepalen wat artisten nog mogen denken op straf van verlies van subsidies. Het zit wel erg diep hé Laatst gewijzigd door spherelike : 2 februari 2011 om 09:20. |
|||
![]() |
![]() |
#483 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het hebben van een gelijke of andere mening over politiek en maatschappij tov de machthebbers van het moment zou geen criterium mogen zijn. Dit staat hier geschreven en daarover gaat het. |
|
![]() |
![]() |
#484 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je als arno ook onderscheiden bent in frankrijk, als buitenlander, dan zegt dat net iets meer. Het ging ook niet over reacties, het ging over het onthouden van namen van andersdenkenden, en het afschaffen van subsidies als het ooit in de macht lag. Citaat:
Dat sommige acties van sommige artisten niet getuigd van goede smaak, wil ik gerust toegeven. Maar voor wat ben ik hier al uitgescholen, omdat ik niet slaafs de grote leider wens te volgen? De pot verwijt de ketel in deze. Beschaving gaat over eeuwen, u verwart beschaving met huidige politiek succes Citaat:
Ik wel |
|||
![]() |
![]() |
#485 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En wat is uw mening nu omtrent kunst. Is kunstenaar/artiest om te beginnen überhaupt wel een beroep? Of is het een groepsnaam zoals "vrij beroeper"? Ben je niet vooreerst beeldhouwer, schilder, muzikant... ?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 2 februari 2011 om 09:46. |
|
![]() |
![]() |
#486 |
Europees Commissaris
|
![]() Wie aan kunst maakt en politieke propaganda verspreid zou geen subsidies mogen krijgen. Dat is nu eenmaal niet democratisch.
#487 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een kunstenaar hoeft dat niet voltijds als beroep uit te oefenen. In sommige takken kan je als individuele kunstenaar (schrijver, beeldhouwer, schilder,...) gerust beginnen naast een ander beroep, in je vrije tijd. Je kan dan bij voldoende succes en verkoop overstappen, als je er van kan leven. Kunst die in groep beoefend word, zoals toneel, opera, ballet, muziek, ... moet je soms een keuze maken, in vrije tijd kan niet meer, omdat je niet voldoende vrij hebt om alle repetities en uitvoeringen mee te kunnen doen. Je kan dan je ambitie opbergen en amateur blijven, of de overstap maken. Meestal kunnen die professionele en zelfs amateur gezelschappen niet uit de kosten komen, en worden ze gesubsidieert door overheden. |
|
![]() |
![]() |
#488 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus een kunstenaar mag geen eigen mening hebben en mag al zeker die mening niet uiten?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#490 | |
|
![]() Citaat:
partijsubsidies dus voor één persoon.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 2 februari 2011 om 10:06. |
|
![]() |
![]() |
#491 | |
|
![]() Citaat:
De vraag is uiteraard of individuele kunstenaars wel überhaupt subsidies krijgen.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 2 februari 2011 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
#492 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn toch veel organisaties die niet uit de kosten komen? extra wafelbak?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 2 februari 2011 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
#493 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 1. Beschaving gaat ook niet over het financieel-economisch succes van al dan niet gesubsidieerde 'artiesten'. 2. Als het ooit in mijn macht ligt, worden subsidies voor 'artiesten' sowieso afgeschaft. Waar ik wél - véél - geld zou willen inpompen, is de uitbouw van een uitgebreide en eerder kleinschalige, voor iedereen toegankelijke infrastructuur van collectief (door kunstenaars én publiek) beheerde 'productiemiddelen': - opnamestudiootjes, muziek-uitgeverijtjes en CD-branderijtjes, - radio- en televisiestationnetjes, - web-stekjes, - potlood-, verf-, kwast-, papier- en doek-fabriekjes, - drukkerijtjes, boekbinderijtjes, boekenbeursjes, - mobiele mini-podia en spektakel-tentjes, - film-productie-maatschappijtjes, ... Mijns inziens kunnen kunstenaars gemakkelijk genoeg een voldoende inkomen verwerven in part-time jobs in het onderwijs, het straathoek-werk, het natuur-beheer, en zelfs in de administratie. Ze moeten kunnen ontsnappen aan 'de wetten van de (kunst-)markt', maar daar mogen ze zélf ook wel een beetje moeite voor doen, vind ik. De weinige échte kunstenaars die ik ken, doen dat trouwens met véél enthousiasme en navenant plezier. En voor mijn part kunnen 'artiesten' de pot op. Waar dat volkske opduikt, verdwijnt élke 'beschaving' met een snelheid die die van het licht benadert. 3. Met het onthouden van namen van andersdenkenden ga ik mij alleszins niet bezighouden. Zowat iederéén denkt anders dan ik ![]() Ik hou me veel liever bezig met het onthouden van toonladders en akkoorden, liedjesteksten en dergelijke.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 2 februari 2011 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |
#494 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
neen, sorry, dat gaat veel te ver voor mij, dat is gewoon een dictatuur dat jullie hier aan het oprichten zijn. een democratie is pas nuttig als er weerwoord is, als er een oppositie is, al dan niet gesubsidieerd door de overheid (oppositiepartijen krijgen ook geld van de overheid hoor). en ook individuen mogen die mening uiten, of ze nu betaald worden door de overheid of niet. of mogen ambtenaren dan ook geen mening hebben? of naar het heden vertaald: mag een federale ambtenaar er voor uitkomen dat hij het einde van België wilt? of naar een eventuele toekomst vertaald: mag een Vlaamse ambtenaar in een onafhankelijk Vlaanderen ervoor uitkomen dat hij in feite voor het herstellen van België is?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#495 | ||||
|
![]() Citaat:
Alleen liefst zo en zo (bv liefst met tegenpool aan de discussietafel). je zegt zelf ook: Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Mag de überambtenaar (en teven meest gesubsidieerde kunstenaar in dit land) heer de Koning zijn mening zeggen? Waarom niet denk je?
![]() |
#496 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
soms zie ik een dictatuur van boeren, arbeiders en kunstenaars - de 'b.a.k.' - wel zitten ![]() In elk geval véél méér dan de dictatuur van advocaten-, architecten-, huwelijks-, interim-, patenten-, reclame-, reis- en andere bureaus, beursspeculanten, chief executive officers, partijvoorzitters, veiligheidsagenten en de rest van de 'artiesten' van allerlei doorgaans laag allooi die nu hyper-actief bezig zijn met onze wereld naar de knoppen te helpen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#497 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
en wat met de subsidies die de politieke partijen krijgn voor het propageren van het einde van België.
||
![]() |