Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2017, 14:58   #481
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ja. Jezus. Niet de demoon Allah of wat dan ook.
Vind je dat raar?
Dat maakt hem een massamoordenaar, of niet?
Oud 10 februari 2017, 16:58   #482
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk spreken we hier niet over palliatieve zorgen, daar Vervoort nu eenmaal niet stervende of terminaal is.
Klopt, dus in haar geval zijn noch palliatieve zorgen noch palliatieve sedatie een oplossing en is euthanasie de enige oplossing. Men moet niet stervende te zijn om uitzichtloos te lijden, Mario Verstraete was ook niet stervende en Hugo Claus al evenmin.

Citaat:
Daarnaast heeft ze wel een verklaring ondertekend, maar wil daar blijkbaar (nog) niet toe overgaan. Meer zelfs, ze heeft zelfs aangegeven nog te willen leven en verder te leven.
Inderdaad, en ze doet dit juist omdat ze zelf kan beslissen wanneer het moet eindigen. Indien ze geen euthanasie zou kunnen krijgen zou ze er al lang een einde aan gemaakt hebben beweert ze.

Men kan dus stellen dat in haar geval de wettelijke regeling rond euthanasie haar leven verlengt in plaats van verkort.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2017, 17:00   #483
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dan heeft de euthanasiewetgeving alvast één positief uitwerksel.
Had ik niet gezien maar ik ben blij dat u het door hebt.
Oud 10 februari 2017, 17:13   #484
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Euthanasie en abortus is volkeren en zielenmoord. Marie Vervoort is een voorwendsel.
Snap het nu toch eens.
Zever .... Ik twijfel nog steeds of er wel een goede God bestaat .... bekijk de miserie van je leven .... en vraag je af God waarom ?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2017, 17:52   #485
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In een sterk individualiserende samenleving valt het inderdaad moeilijk in te zien dat we als mens deel uitmaken van een veel groter geheel. Niet alleen godsdiensten met een persoonlijke God zien dit trouwens op die manier. Euthanasie valt ook moeilijk bij bijvoorbeeld antroposofen die het als een verbreking zien van een kosmische realiteit.
Je zie were ant zoagen.
Oud 10 februari 2017, 18:01   #486
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Zever .... Ik twijfel nog steeds of er wel een goede God bestaat .... bekijk de miserie van je leven .... en vraag je af God waarom ?
Muule, je kent er niet van.

Heb je al een relatie opgebouwd met je Engelbewaarder?
Tis tiet van da nu te doen.
Oud 11 februari 2017, 05:59   #487
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan gaat u wel heel creatief om met de betekenis van het werkwoord "erkennen".
Ik zal jezelf maar even laten antwoorden, een stuk gemakkelijker.
Citaat:
ik eigen me steeds het recht toe mijn eigen woorden te begrijpen zoals ik ze ook bedoeld heb.
Maar goed, onrechtstreeks heb ik toch het (voorspelbare) antwoord gekregen waar ik had om gevraagd. Niets nieuws onder de zon dus.

Nog veel succes toegewenst met die ... euh ... 'kosmische realiteit' van jou.
Oud 11 februari 2017, 09:52   #488
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik denk eerder een relatie met de duivel aan te gaan ...ligt mij beter na alles des levens te hebben gepasseerd ...
Oud 11 februari 2017, 10:07   #489
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ik zal jezelf maar even laten antwoorden, een stuk gemakkelijker.
Iedereen gelukkig.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2017, 10:45   #490
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:

T'is te zien waar jij naartoe wilt met je discussie ... ,maar euthanasie en abortus zeg je zijn ziel moorden? zeg je daar ... maar wat voor zin heeft het ;een leven te rekken die totaal geen kwaliteit meer heeft ..zie die ouder afgetakelde dementerende mensen weet jij wat dat is ? heb jij zo'n ouders? ik kan u verzekeren dat het alles behalve leuk is als je ermee geconfronteerd geraakt...zij weten niet eens meer waar ze zich begeven geestelijk ...en als ze dan nog gekluisterd aan een bed liggen lichamelijk ook af te zien....er zijn situaties die héél erg zijn , en dan blijven ze maar levens rekken die geen enkele waardigheid meer zijn,..het is een zwaar onderwerp ik zie het meer zo , wat heeft de religie en God daar nu mee te maken ... moest er een God bestaan zou hij dat toch niet zo erg maken voor de mensen...? ik twijfel aan heel die materie ...van God en ziel en komsoorten ...

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 11 februari 2017 om 10:47.
Oud 11 februari 2017, 10:53   #491
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
T'is te zien waar jij naartoe wilt met je discussie ... ,maar euthanasie en abortus zeg je zijn ziel moorden? zeg je daar ... maar wat voor zin heeft het ;een leven te rekken die totaal geen kwaliteit meer heeft ..zie die ouder afgetakelde dementerende mensen weet jij wat dat is ? heb jij zo'n ouders? ik kan u verzekeren dat het alles behalve leuk is als je ermee geconfronteerd geraakt...zij weten niet eens meer waar ze zich begeven geestelijk ...en als ze dan nog gekluisterd aan een bed liggen lichamelijk ook af te zien....er zijn situaties die héél erg zijn , en dan blijven ze maar levens rekken die geen enkele waardigheid meer zijn,..het is een zwaar onderwerp ik zie het meer zo , wat heeft de religie en God daar nu mee te maken ... moest er een God bestaan zou hij dat toch niet zo erg maken voor de mensen...? ik twijfel aan heel die materie ...van God en ziel en komsoorten ...
Eigenlijk zegt u nu: "Ik vind het niet leuk om dementerende ouders te zien, want ze moeten een pamper aan, je moet ze misschien eten geven... en dat vind ik zielig."

Waarom zouden die mensen in hun staat echter geen waardigheid meer bezitten? Het is juist een eigenheid van de mens om voor de ander te zorgen als die hulpbehoevend wordt, net zoals ouders ook zorgen voor een hulpbehoevende en weerloze baby.

Niemand spreekt trouwens over "het rekken van het leven". Dat is de dooddoener van de eeuw. Als hun tijd is gekomen, laat de mensen dan inderdaad sterven. Als hun tijd er nog niet is, zorg ervoor. Dat is ware menselijkheid, ware liefde en toont dat de mens meer is dan een zoogdier.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2017, 11:01   #492
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Eigenlijk zegt u nu: "Ik vind het niet leuk om dementerende ouders te zien, want ze moeten een pamper aan, je moet ze misschien eten geven... en dat vind ik zielig."

Waarom zouden die mensen in hun staat echter geen waardigheid meer bezitten? Het is juist een eigenheid van de mens om voor de ander te zorgen als die hulpbehoevend wordt, net zoals ouders ook zorgen voor een hulpbehoevende en weerloze baby.

Niemand spreekt trouwens over "het rekken van het leven". Dat is de dooddoener van de eeuw. Als hun tijd is gekomen, laat de mensen dan inderdaad sterven. Als hun tijd er nog niet is, zorg ervoor. Dat is ware menselijkheid, ware liefde en toont dat de mens meer is dan een zoogdier.
Er is een verschil tussen te stellen dat je het niet leuk vindt dementerende mensen te zien en te zeggen dat je zelf niet als dementerende mens zou willen leven.

Niemand kan voor een ander beslissen maar moet wel de mogelijkheid hebben om te bepalen indien ze dit zelf al dan niet willen.

Laatst gewijzigd door JimmyB : 11 februari 2017 om 11:03.
Oud 11 februari 2017, 12:00   #493
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom zouden die mensen in hun staat echter geen waardigheid meer bezitten?
de enige die daarover kan oordelen is die persoon in kwestie maar die moet de vrije keuze hebben om al dan niet verder te leven.

ik wacht nog steeds op je kritiek op de euthanasiewetgeving,
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2017, 12:37   #494
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat is zorg?
Is dit erkennen dat mensen zelf beslissen hoelang ze wel of niet leven of is dit voor hen beslissen dat ze met wat je onder zorg verstaat, voldoende is om het in leven te houden, tot ze vanzelf dood gaan?
Neem het voorbeeld van mijn tante, 90 jaar, nog zelfstandig wonend in een ouderencentrum, niet dement maar goed van verstand, maar wel vastbesloten om haar leven te beeindigen.

Is zorg dan dit respecteren, en je eigen gevoelens opzij zetten om te doen wat zij van je verwacht? Afscheid nemen en haar onder begeleiding van twee artsen laten inslapen in het bijzijn van haar geliefden?

Of is dit haar wens negeren, en zeggen dat we wel zorgen voor..wat dan eigenlijk?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2017, 13:39   #495
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hoezo ? Ook anderen zoogdieren verzorgen hun naasten. Tonen ware liefde voor hun soortgenoten. Het enige dat de mens onderscheidt van de andere zoogdieren is dat het veruit het gevaarlijkste en onbetrouwbaarste zoogdier is.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2017, 15:28   #496
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hoezo ? Ook anderen zoogdieren verzorgen hun naasten. Tonen ware liefde voor hun soortgenoten. Het enige dat de mens onderscheidt van de andere zoogdieren is dat het veruit het gevaarlijkste en onbetrouwbaarste zoogdier is.
Ja, en we voelen ons niet eens schuldig.
Oud 11 februari 2017, 17:46   #497
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Integendeel we verheerlijken geweld en kicken er op. Bij mijn weet zijn er niet veel andere diersoorten die kicken op geweld
Oud 11 februari 2017, 18:56   #498
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waar we in tegenstelling tot andere zoogdieren nog wel van achterover vallen is van een blote lul of tiet. Een lul in erectie moet zowat het meest choquerende zijn wat de homo sapiens moet aanzien. Om nog maar te zwijgen over een copulerend stel.....Inzake hypocrisie spannen we echt wel de kroon in het dierenrijk.
Oud 13 februari 2017, 16:13   #499
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
Waarom zouden die mensen in hun staat echter geen waardigheid meer bezitten?
Het is juist een eigenheid van de mens om voor de ander te zorgen als die hulpbehoevend wordt, net zoals ouders ook zorgen voor een hulpbehoevende en weerloze baby.

Omdat ze met mijn kloten spelen, mij voor de zot houden , denkt ge nu echt dat geestelijke gestoorden die dementeren vlot zijn in de omgang ? en iets mee kunt regelen ? het gaat erover dat al die zieligheid jammerlijk het werk van God is ! met zijn klote leven, waarom leven wij feitelijk ? om miserie te hebben? en let niet op mij trouwens, ik was bezig tegen Galma , ik haat het leven.

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 13 februari 2017 om 16:15.
Oud 13 februari 2017, 16:17   #500
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
en let niet op mij trouwens, ik was bezig tegen Galma , ik haat het leven.
Doe er iets aan !
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be