![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar euthanasie op zich (zonder het bijvoeglijk naamwoord "wettelijk") erken jij uiteraard niet. Het is volgens jou ongeoorloofd. Dat jij voor jezelf nooit zult overgaan tot euthanasie, vanuit jouw levensvisie, is iets wat ik ten volle respecteer. Ik zal jou geen strobreed in de weg leggen. Ik gun jou, bij jouw (pijnlijk) levenseinde de palliatieve zorg van ganser harte. Mag ik evenwel hetzelfde èn evenveel respect voor mijn visie, maar dan in omgekeerde zin (euthanasie), van jou verwachten? D�*t is de kern van de zaak. Niet het geleuter over aanwijzingen, cijfermateriaal, hoogdravende frasen over democratisch gehalte en dergelijke meer. Kortom, betoon jij mij dezelfde tolerantie zoals ik die jou betoon? Ja of neen volstaat. Neem gerust de tijd.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 10 februari 2017 om 07:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() misschien toch eens proberen helder, duidelijk en ondubbelzinnig te antwoorden? poging 3 wat is uw kritiek op de euthanasiewetgeving |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat u ook weet dat we in een democratie wonen en dat iedere burger bijgevolg het recht heeft om binnen de krijtlijnen van de wet zijn opvattingen te uiten. Ja? Welnu, net zoals iemand zich mag uitspreken tegen roken omdat hij het ongezond vindt, mag ik als christen me ook afwijzend uitlaten over euthanasie. In niets houdt dit een beperking in van de geldende wetgeving. Ik kan dan alleen maar concluderen dat sommigen het bijzonder moeilijk hebben met een tegenstem. Democratie is blijkbaar dan gelijk aan een verzameling ja-knikkers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als christen heb ik daar grote bedenkingen bij. En dat recht heb ik nu eenmaal, maar het lijkt er sterk op dat u mijn recht daartoe wil beperken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst even helder en klaar antwoorden op mijn eerdere vraag. Dan kunnen we verder. Toon enige eerlijkheid. Het kan een mens sieren!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier zijn we weer aanbeland met de volkomen onjuiste tegenstelling euthanasie versus pijnlijke doodstrijd met palliatieve zorgen. Dit kenmerkt bepaalde gebeten voorstanders van euthanasie: de leugen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
poging 4 wat is je kritiek |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 |
Banneling
|
![]() Jean- Pierre zou beter helpen gooien met stront naar die mislukte elite politieke bende en zijn gedachten daar op zetten...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#470 |
Europees Commissaris
|
![]() Van Rossem is voor het vermoorden van kinderen "abortus", bejaarden en zieken "euthanasie".
Het is een walgelijk politiek correct individu.
![]() |
#471 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
Europees Commissaris
|
![]() Palliatieve zorgen zijn niet altijd toereikend. Neem nu bijvoorbeeld Marieke Vervoort. Heb je de uitzending gezien in thuis en de pijn die ze heeft? De enige reden dat ze zich niet van kant maakt is dat ze een euthanasie aanvraag op zak heeft zodat ze weet dat er een einde aan zal gemaakt worden wanneer ze het niet meer kan verdragen.
Chantal Sébire kon die euthanasie niet krijgen in Frankrijk en heeft er dan maar zelf een einde aan gemaakt. Daar zijn palliatieve zorgen niet voldoende voor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#475 |
Europees Commissaris
|
![]() Euthanasie en abortus is volkeren en zielenmoord. Marie Vervoort is een voorwendsel.
Snap het nu toch eens.
Ex Gladio Libertas Laatst gewijzigd door Gamla : 10 februari 2017 om 14:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alleen God mag je leven beëindigen?
![]() |
![]() |
#477 |
Europees Commissaris
|
![]() Een boek lezen. Ik weet het. Het is moeilijk tegenwoordig.
Toch doen. https://www.amazon.com/Demonic-Abort...monic+abortion
![]() |
#478 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vind je dat raar?
![]() |
![]() |
#480 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een sterk individualiserende samenleving valt het inderdaad moeilijk in te zien dat we als mens deel uitmaken van een veel groter geheel. Niet alleen godsdiensten met een persoonlijke God zien dit trouwens op die manier. Euthanasie valt ook moeilijk bij bijvoorbeeld antroposofen die het als een verbreking zien van een kosmische realiteit.
|
![]() |
![]() |