![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals het eveneens een illusie is de hebzucht van de mensen af te willen schaffen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mooie oplossing is dat. Hitler stijl, wat alleen maar tot een derde wereldoorlog zal leiden. Want zeker is niet iedereen het daar mee eens. Citaat:
En mensen uitmoorden is des duivels en zal tot een derde wereldoorlog leiden. We hebben Hitler al gehad met zijn superras.
![]() |
![]() |
#482 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#483 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enfin toch indien de mensheid niet eerder door milieuverontreiniging, totale vernietigingsoorlog of anderen rampen van de aarde wordt weggeveegd.... En die onzichtbare opperkabouter die kun je voor jezelf houden... Gewoon al het gedacht dat een opperwezen zich met mijn soepjurken gaat bezig houden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij spraken over afgezonderde stammen die plots met de beschaving in contact komen... De manier van leven van die stammen sterft meestal na niet al te lange tijd gewoon uit... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En van ons menselijk oogpunt uit zou ik dat gewoon blinde evolutie willen noemen; maar wij weten niet alles en wij weten niet welke mechanisme aan de oorzaak van alles staan... en het is dwaas om te zeggen dat omdat wij niet weten, omdat ons verstand en onze kennis nog niet ver genoeg is doorgedrongen in de geheimen van het zijn dat die geheimen er dan ook niet zijn... Waar ik wel mee akkoord ga is dat je niets moet aannemen zonder te weten. Zo is jouw voorstelling van 'er is niet meer' ook maar gewoon een geloofspunt... Jij noch ik kan dat bewijzen... En er zijn wetenschappers genoeg die verder doordringen in de fysieke werkelijkheid die ons omringt en maak je geen zorgen ik geloof hen, zonder het zelf te kunnen bewijzen als ze ten minste met bewezen resultaten afkomen... Wat de zogezegde menswetenschappers betreft... neem ik er wel velen met een korreltje zout en gezien wat ze ons dikwijls proberen wijs te maken, zo gezegd wetenschappelijk bewezen, doet wel meer mensen de wenkbrouwen fronsen... Dus wat de fysieke werkelijkheid betreft, en die kan al ver gaan, vertrouw ik op mijn medeburgers... Maar ikzelf heb ook mijn onderzoeksantennes, ik zelf heb ook mijn eigen ervaringen en daar kan ik al veel uit afleiden wat ik echter niet als wetenschappelijke vaststaande feiten kan catalogeren en daar hou ik mij bij ik geloof, ik denk dat het zus of zo is... Voor mij dikwijls wel bewezen en heel aannemelijk, maar ik kan derden niet vragen om het ook als waarheid aan te nemen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dan ik u er van verzekeren dat de afgezonderde stammen tienduizenden of honderdduizenden jaren hebben kunnen overleven en zich hebben aangepast aan ijstijden en warme periodes en allerlei soorten omgeving. Uw beschaving bestaat nog maar belachelijk kort en lijkt zich al naar haar ondergang te spoeden en daarbij de onbeschaafde stammen mee te slepen. Maar wat zeg ik. U heeft het eerder dacht ik zelf ook al gesteld. De wetenschap bedreigt ons voortbestaan, nietwaar? Nou ja, als u verkiest om te fantaseren over alles en de ene keer dit en de andere keer dat te voorspellen, dan is het uw goed recht hoor. Veel plezier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien doet u precies of wij alleen een 'beschaving' hebben. U stelt: wanneer 'primitieve volkeren in contact komen met de beschaving'. Ook natuurvolkeren hebben een beschaving. Alleen hebben ze een andere beschaving dan de onze. En 'onze' beschaving is -gezien de feiten uit de geschiedenis- niet van dien aard om zo fier op te zijn. Verre van! Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 juli 2019 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo zijn ook mensen weer hoger ontwikkeld dan de dieren, ook al hebben de dieren allerlei eigenschappen die wij missen. En zo is het dierenleven weer verder ontwikkeld dan de levenloze dingen.
![]() |
![]() |
#490 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Erg geloofwaardig komt dit niet over eerlijk gezegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 juli 2019 om 11:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als wezens de dingen doen die ze plezant vinden (dat is waar "plezant vinden" voor bestaat he, om uw gedrag daardoor laten te sturen), en die dingen die ze plezant vinden en dus doen, komen niet overeen met "overleven", wel, dan sterven ze uit ten aanzien van andere wezens die ook doen wat ze plezant vinden, maar waar dat plezier overeenkomt met dingen die ze wel moesten doen om te overleven. "plezant vinden" is niks anders dan de bewuste ervaring die samengaat met "geprogrammeerde strategie". Als die geprogrammeerde strategie een andere doelgerichtheid heeft dan "overleven", dan zal die strategie zich evolutionair elimineren, he. Als mijn lichaam zo is dat ik het plezant vind om in een ravijn te springen, dan ga ik niet veel nakomelingen hebben waar ook zoiets in geprogrammeerd is. Waarom vinden wij seks plezant denk je ? Omdat het nodig is om vrouwen hun slecht karakter te verdragen en toch voort te planten he ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus ja, in het oerwoud is de pygmee superieur. Eens wij echter alle oerwouden hebben omgekapt, is de pygmee een minderwaardig schepsel geworden, en zijn kennis en kunde gaan hem niet helpen om te overleven. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 juli 2019 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 juli 2019 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar hier is een wezenlijk verschil. Een bijl is gemaakt door de mens, die heeft daar over nagedacht en belist dit te maken om op iets in te hakken. En ik heb het dan wel over een specifieke, materiële bijl en niet het concept 'bijl'. Het geslachtsorgaan is niet gemaakt door de mens, dit is er gewoon altijd geweest, zolang de mens bestaat. En ja, het feit dat men sex plezant vond of in elk geval dat men een drift had maakte dat men zich voort plantte. Men had dus geen idee waar men mee bezig was. Maar met het hanteren van een bijl wist men wel waar men mee bezig was, namelijk een tegenstrever uitschakelen. Vandaar dus het verschil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar uiteraard is dat mogelijk. Kijk naar Europa: daar is bijna geen oerwoud meer. Bijna alles is industrieel landbouw gebied of houtproductie bos of recreatie gebied met bos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |