![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat komt vooral omdat ze met die camionetten loeihard kunnen vlammen tegenwoordig, en die dingen bij hoge snelheid door hun hoogte onstabiel worden ... Dat is ook de reden waarom ge met nen SUV niet te hard moogt rijden, ( dat te hard is nog afhankelijk van het voertuig en de ophanging maar toch... ) Hoe lager uwen auto tegen de grond hangt en hoe breder hij is, hoe hoger uw stabiliteit, en dus de snelheid die je veilig kan halen, ... Waarom plakt een Saleen, Porshe 911 , Ferrari tegen de grond en hebben die een breed gat, dat heeft niet alleen met luchtweerstand te maken , dat heeft alles te maken met stabiliteit en lage zwaardtepunten etc... Waarom zitten er onder de serieuze SUV`s en terreinwagens een luchtvering die ze kunnen laten zakken en stijgen al naargelang het terrein, ... in echt terrein heb je ground clearence nodig, op de baan, moet je zo dicht mogelijk tegen het asfalt plakken om uw zwaartepunt zo laag mogelijk te hebben... Een camionette is qua veiligheid gewoon een ramp, een redelijk zware moter erin om zo snel mogelijk te kunnen rijden, en dan een carroserie van blik en wat plexiplaat, zo hoog mogelijk om zo veel mogelijk te kunnen meepakken en de breedte van een normale personenwagen , liefst met zo min mogelijk electronische veiligheid op want dat kost geld, ook zonder 4x4 want dat kost ook geld, wat is het resultaat, een ding dat zo onstabiel is als iet, ik heb al met Sprinters enz gereden, en ik kon me echt niet inbeelden hoe er zotten zijn die daar 130 a 140 mee durven rijden, ... Geef mij dan maar mijne 4x4 goe breed en een tikkeltje verlaagd, brede pirellis eronder en dan plakt da aan de baan, ... en wat nog beter zou zijn is nen break met vierwielaandrijving, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik hou niet van het woord "ervaringsdeskundige" want door ervaring wordt men niet noodzakelijk deskundig maar ik weet inderdaad waarover ik spreek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat die remmen aangepast zijn, dat die ophanging aangepast is enz... Ne 1600 cc moto is ook iets anders als ne 50 cc uitgerust, ... Op ne Porsche zitten remschijven op zo groot als t wiel van ne normale middenklasser, dat is met uwe voet efkes duwen en ge staat zo goed als direct stil, ... Ik heb zo eens ne Lambo in een fractie van een seconde zien vertragen, da was indrukwekkend, die vloog bij de 200 toen er ineens ne clown op `t derde vak ging gaan hangen ... ik was er zeker van dat er hij bovenop ging vliegen, maar tak en da ding stond stil... Dat ge met uwen opgefokte nissan micra geen 200 moet gaan rijden dat weet het kleinste kind he,... Ik ga dat met ne SUV ook niet doen, ook al zou hij die snelheid kunnen halen,(en er zijn er die dat halen ... ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waarom zetten we dan niet standaard veel grotere remschijven? De meerprijs is het verminderd risico wel waard denk ik. Hoewel ik meer te vinden ben voor een symptoomgerichte ipv een gevolgen-aanpak. Ik heb wel de indruk dat dit debat al lang zijn kernvraag voorbij is. Ook jammer dat het weer exclusief gaat over de veiligheid van autobestuurders. Hoe degene die je aanrijdt uit het ongeval komt, is niet belangrijk.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 14 juni 2007 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in snelheid ed
jullie redenering is toch steeds dat alles gelijk ( relatief is ) blijft bij hogere snelheden zolang we de rest ook maar vergroten : te respecteren afstanden ik heb al een paar keer opgemerkt dat dit slechts modeltheoretisch waar is en dat bepaalde zaken eenvoudigweg niet evenredig mee evolueren neem nu eenvoudig grip op de baan... die verlaagd bij hogere snelheden... dus remacceleratie verlaagd bij vergelijkbare wagens en vergelijkbare wegomstandigheden |
![]() |
![]() |
![]() |
#487 |
Banneling
|
![]() Voila... Zolang je van een algemeen wagentje als dé standaard blijft uitgaan, zullen zo'n allesomvattende statements nooit gelden. Er zijn genoeg wagens die eve veilig zijn bij 150 als anderen bij 120 en die amper evenveel verbruiken als die andere bij 120...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het ging om vergelijkbare wagens als reactie op de post van Herr Flick met zijn 120 en 150 Citaat:
het uitgangspunt ( aanvankelijk nog niet eens dat van mij ) was dat er geen verschil was tussen 120 en 150 tout court |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | ||
Banneling
|
![]() Waar heb ik het over schaalfactoren gehad?
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 't gaat 'm niet over motorvermogen an sich ofzo ik had het over veiligheid die misschien wat achterop is gebleven...want zeg nu zelf indien dat in dezelfde mate zou geëvolueerd zijn, waar ligt het probleem dan ? dat kan aldus jou toch nooit een probleem zijn daar ze dan evensnel tot stilstand kunnen komen met of zonder gordel ? btw ik zag die karretjes waar ge naar refereert vroeger ook steeds continu rijden op het linkervak |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Vele focussen hier enkel en alleen op de absolute snelheid en verschil tussen die snelheid en stilstand, terwijl de verschillen eigenlijk maar een tiental kilometer verschl zijn... Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik betwijfel gewoon of die dingen de dag van vandaag véél sneller zouden rijden dan pakweg 10 jaar geleden ( is al een contradictie op zich met al die controles ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bovendien negeer je handig het nut van de gordel voor de andere inzittende resp. naar hinder voor de chauffeur toe Citaat:
'k vraag me alleen af waarom je het dan enige tijd geleden, in post #445 : Citaat:
welliswaar niet in die bewoording, die was de mijne Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat heb ik ook nooit ontkend, Herr Flick
't ging over 't verschil tussen 120 en 150 in jouw voorbeeldje in je post #467 je spreekt daar wel over deftig gebouwde systemen en de nodige systemen etc maar je maakt de vergelijking tussen 120 en 150 en vraag je vervolgens af wat nu precies verschil is als er wat zou gebeuren daar heb ik slechts op geantwoord |
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom geen grotere remschijven , wilde gij evenveel betalen voor uw remschijven als nu voor uw auto ? ... We spreken hier over 4 supergrote velgen, 4 banden mininum 18" duimers met 255 ` vermoedelijk zelf 260 of meer met een reminstallatie, een keer nog maar uw banden vervangen kosten u een paar duizend euro... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het procentuele verschil in ernstigheid van de botsing uit zich als een kwadratische functie van het procentuele verschil in snelheid daar kan je niet onderuit |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat wil je alle auto`s 10 per uur laten kruipen en een mensenvanger voor de vooruit monteren, ... want ge kunt zel nog doodgereden worden aan 10 per uur , verkeerd terechtkomen en `t is gedaan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |