Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2007, 09:16   #481
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Beter lezen... De vader is hier ook illegaal. Hij werkt in de bouw. De ouders zijn inmiddels wel gescheiden. En de dochter leefde dus bij haar moeder. Moeder en dochter werden opgepakt doordat iemand hen aangaf bij de politie omdat hij meende dat ze dieven waren. Aangezien ze gescheiden leefden, werd de vader dus niet gearresteerd.
WE mogen er toch vanuit gaan dat dat intussen wel gebeurd is, aangezien hij in overtreding van de wet opereert en gekend is. Zeg niet dat het niet zo is he. plies.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 09:17   #482
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beter lezen...
Geef mij de exacte post eens.
I dare you.

Voor de duidelijkheid. Op pagina 5 vermeld je de vader. Niet meer dan dat.

Citaat:
De vader is hier ook illegaal. Hij werkt in de bouw. De ouders zijn inmiddels wel gescheiden. En de dochter leefde dus bij haar moeder. Moeder en dochter werden opgepakt doordat iemand hen aangaf bij de politie omdat hij meende dat ze dieven waren. Aangezien ze gescheiden leefden, werd de vader dus niet gearresteerd.
Wel. Ik zie niet wat dat veel aan de situatie verandert?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 2 augustus 2007 om 09:17.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 09:17   #483
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Wat me vooral tegen de borst stoot, is de indruk die geschept wordt dat illegalen meer rechten krijgen dat de autochtone bevolking.
Indien je zou weten hoe het is om als illegaal te leven, dan zou je zo geen belachelijke uitspraken doen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 09:19   #484
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ebde gisteren de journaalbeelden gezien? Klein allochtoon jongetje dat kindertekeningen van illegale kinderen uitdeelt aan de onderhandelaars te Stuyvenberg.

Wat een schaamteloos misbruik van kinderen voor politieke doeleinden!
Het gaat veel verder. Het is een heel mediacircus, waarin de gesubsidieerde media een vuile rol spelen (in plaats van spellekes te spelen, moeten deze zich beperken tot een objectieve berichtgeving).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 09:21   #485
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik heb blijkbaar een keimoeilijke vraag gesteld.
Denk dat de vader niet past in het mediaspelleke.
Oud 2 augustus 2007, 09:25   #486
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een drogredenering. Er zijn veel mensen die illegalen op verschillende manieren helpen. En er zijn veel mensen die er geen enkel probleem mee hebben dat hun belastinggeld ook gebruikt wordt om vluchtelingen op te vangen. Waarom ze dan maar volledig zouden moeten instaan voor hun opvang ontgaat me volkomen. Sommigen willen blijkbaar alleen de vruchten ervan plukken: een goedkope kuisvrouw, timmerman of schilder...
Voor goedkope kuisvrouwen, timmermannen of schilders voert men wel legale Polen in.
En voor de rest zou men beter eens wat meer naar het volk luisteren, ipv naar een paar poco's (die weliswaar gesteund worden door de gesubsidieerde media).

Laatst gewijzigd door Bob : 2 augustus 2007 om 09:26.
Oud 2 augustus 2007, 09:25   #487
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een drogredenering. Er zijn veel mensen die illegalen op verschillende manieren helpen. En er zijn veel mensen die er geen enkel probleem mee hebben dat hun belastinggeld ook gebruikt wordt om vluchtelingen op te vangen. Waarom ze dan maar volledig zouden moeten instaan voor hun opvang ontgaat me volkomen. Sommigen willen blijkbaar alleen de vruchten ervan plukken: een goedkope kuisvrouw, timmerman of schilder...
.

Laatst gewijzigd door Bob : 2 augustus 2007 om 09:27.
Oud 2 augustus 2007, 09:30   #488
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
Blijkbaar is die familie aan een familie hereniging bezig op onze kosten en zadelen ze de autochtone gemeenschap op met de nodige last en daaruit volgende problemen!
Leg mij eens uit hoe illegalen op onze kosten leven? En met wat voor last de personen in kwestie onze gemeenschap opzadelden?

Citaat:
Trouwens wij kunnen toch de hele wereld niet blijven opvangen.
Er is niemand die beweert dat wij dat moeten doen.

Citaat:
Kinderen gebruiken, zoals in het geval van de moeder en dochter van 11 jaar, moet voor rekening gehouden worden voor de moeder en familie.
Die kinderen worden die niet gebruikt. Die kinderen zijn er nu eenmaal bij betrokken.

Citaat:
Bijgevolg schrap die ontwikkelingshulp en gebruik dit geld om de asielzoekers onverwijld op een vliegtuig te zetten richting herkomstland!
Met zo'n uitspraken maak je jezelf alleen belachelijk. Zelfs de meeste VB'ers snappen dat de ontwikkelingshulp zal moeten toenemen om de vluchtelingenproblematiek bij de basis aan te pakken.

Citaat:
Dat kinderen hierdoor schade oplopen, ik denk dat dit prietpraat is van zotte psychologen om de emotie weer wat aan te scherpen.
Ik denk dat inlevingsvermogen aan jou niet besteed is. Een kind dat ondertussen beter Frans kent dan de taal van haar geboorteland, wiens familie grotendeels hier woont en die ook enkel hier nog vriendjes heeft, gedurende een maand opsluiten in een gevangenis (want dat zijn de gesloten asielcentra) om haar vervolgens te repatriëren zodat ze van haar vader wordt gescheiden, is zonder twijfel een traumatische gebeurtenis en kan niet anders dan een negatieve invloed hebben voor haar ontwikkeling. Voor iemand die zich al een slachtoffer voelt bij het zien van een vreemdeling, is het onbegrip dat je hier tentoonspreidt hallucinant.

Laatst gewijzigd door Edina : 2 augustus 2007 om 09:35.
Oud 2 augustus 2007, 09:33   #489
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Leg mij eens uit hoe illegalen op onze kosten leven?

1/
Ze gaan rechstreeks in (oneerlijke) concurrentie met laaggeschoolde werkzoekers. Oneerlijke concurrentie met mensen die het sowieso al moeilijk hebben om de eindjes aan mekaar te knopen.

Citaat:
En met wat voor last de personen in kwestie onze gemeenschap opzadelden?

Z-W-A-R-T-W-E-R-K

nog iets?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 augustus 2007 om 09:34.
Oud 2 augustus 2007, 09:39   #490
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
De politievakbond is het asielcircus trouwens beu
De politievakbond en politiemannen moeten eens dringend leren waar hun plaats is. Zij moeten zich onthouden van politieke commentaren, maar doen de laatste dagen niets anders dan dat. Dat die repatriëringen ook voor hen moeilijk zijn, kan ik begrijpen. En dat zaken zoals deze hun werk bemoeilijken ook. Maar daar stopt het. Zij hebben over het beleid of de uitspraken van de rechter geen uitspraken te doen. Als het hen uitkomt schermen ze altijd met "de wet is de wet" en "wij voeren alleen maar bevelen uit". Consequentie is aan hen duidelijk niet besteed.
Oud 2 augustus 2007, 09:43   #491
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
De politievakbond en politiemannen moeten eens dringend leren waar hun plaats is. Zij moeten zich onthouden van politieke commentaren, maar doen de laatste dagen niets anders dan dat.
dagen? Ik heb niets anders geweten meiske.
Blij dat je het licht begint te zien, beter laat dan nooit
(alleen heeft het toepassen van de wet niets politieks in zich natuurlijk, buiten een respect voor de rechtstaat. Deze keer hebben ze dus wel recht van spreken)
Oud 2 augustus 2007, 09:45   #492
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Ze zijn zo perfect geïntregeerd dat zij gedurende die 4 jaar dat zij hier ILLIGAAL verblijven nog geen enkele initiatief genomen hebben om hun toestand te regulaliseren
Denk je nu echt dat ze dat hebben gedaan omdat ze dat prettig vonden ofzo?

Citaat:
dus dat maakt een verschil betreffende de illigaliteit ????
Het tart inderdaad alle verbeelding wat jij hier als argument durft aan te dragen
Neen, dat maakt geen enkel verschil betreffende hun illegaliteit en dat heb ik ook nergens beweerd. Het toont enkel aan wat voor een soort walgelijke mensen er in België rondlopen. En de domme aanleiding voor hun arrestatie.
Oud 2 augustus 2007, 09:48   #493
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Denk je nu echt dat ze dat hebben gedaan omdat ze dat prettig vonden ofzo?
"prettig vinden" is dat een legaal criterium?
Ik ken weinig mensen die het "prettig" vinden om door een rood licht te rijden.
Oud 2 augustus 2007, 09:48   #494
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
U vergist zich, want dat meisje van 11 jaar heeft wel degelijk een band met Ecuador, ze heeft daar 7 jaren doorgebracht.
Hoeveel herinneringen heb jij nog van voor je zeven jaar?

Citaat:
Het is NIET onmenselijk om een kind op te sluiten in een gesloten instelling (geen gevangenis).
Daar oordeelde de rechter in ieder geval anders over en terecht!
Geen gevangenis? Ga er eens een bezoekje brengen ofzo...
Oud 2 augustus 2007, 09:48   #495
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Wat een drogredenering. Er zijn veel mensen die illegalen op verschillende manieren helpen. En er zijn veel mensen die er geen enkel probleem mee hebben dat hun belastinggeld ook gebruikt wordt om vluchtelingen op te vangen. Waarom ze dan maar volledig zouden moeten instaan voor hun opvang ontgaat me volkomen.
Omdat het van puur egoïsme en schijnheiligheid getuigt om hun/uw altruïsme te laten financieren door anderen. Als je de patroonheilige van de illegalen wil spelen Edina, draai er dan zelf voor op, van A tot Z, ipv de kost gemakshalve door te schuiven naar "de maatschappij".
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 09:50   #496
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeveel herinneringen heb jij nog van voor je zeven jaar?
Ik denk dat de meeste mensen iets minder kort van geheugen zijn dan jij voor mogelijk houdt.

Maar hoedanook, voor iemand die zo vergeetachtig is, zal deze heisa ook wel geen probleem zijn zeker.
Oud 2 augustus 2007, 09:52   #497
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Opgesloten in centrum? Ik denk dat we ons daarbij geen gevangeniscel van 3x2m moeten voorstellen. Men kan dat terrein niet af, OK. Maar dat noem ik niet opgesloten.
Als ik naar de Dominicaanse republiek met vakantie ging, werd ik aangeraden niet van het hotelterrein af te gaan, zeker niet 's avonds. Was ik daar opgesloten? Op het terrein kon ik me vrij bewegen.
Er zullen veel echte Belgen zijn die daar willen ruilenn. Men krijgt daar gratis slapen, voeding, ontspanning, geneeskundige hulp,... wat velen van ons Belgen financieel niet aankunnen.
Nummer 2 die meent een gesloten asielcentrum te moeten vergelijken met een luxehotel. Nee, ze zitten niet in een cel. Maar wel achter tralies én slechts heel korte periodes in de buitenlucht komen. Mogen niet zomaar bezoek ontvangen of telefoneren. Ze hebben er ook niet zelf voor gekozen om daar te zijn. En ze hebben ook geen enkel idee over hoe lang ze daar nog zullen zitten en wat hen daarna te wachten staat. Je lult dus ongelooflijk uit je nek. Ik denk echt niet dat je veel mensen zal vinden die willen ruilen. En als ze dat al willen, zullen ze snel van gedacht veranderen wanneer ze de ruil effectief hebben gedaan.
Oud 2 augustus 2007, 09:54   #498
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Heb je al gelezen in de Standaard van vandaag hoeveel dat hele zootje kost aan de Belgische belastingbetaler??? Gewoon schandalig dat men het geld van de plaatselijke hier horende en werkende bevolking zo door vensters en deuren gooit om die hele meute gelukzoekers hier op te vangen en verder te kweken...
Dat geld is niet gebruikt om ze hier op te vangen. Iets wat ze inderdaad natuurlijk beter hadden gedaan.
Oud 2 augustus 2007, 09:54   #499
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Nummer 2 die meent een gesloten asielcentrum te moeten vergelijken met een luxehotel. Nee, ze zitten niet in een cel.
dat zal rap vergeten zijn, volgens uw eigen spinsels.
Oud 2 augustus 2007, 09:55   #500
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En d�*n heb je recht van spreken.
En waarom heb jij meer recht van spreken dan ik?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be