Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2007, 14:35   #481
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenzo Bekijk bericht
en dan?? denk je dat die kereltjes braafjes gaan mompelen "ja, mevrouw, ik zal het niet meer doen?"

zoals een vrouw getuigt: ze begonnen te roepen en te tieren op een dreigende manier en het liep uit de hand.
Je weet ten eerste niet wanneer en hoe het precies uit de hand is gelopen. Volgens een getuige gisteren op het nieuws, gebeurde dat na de "schoolmeestertik". De kans bestaat idd dat aanspreken niet voldoende zou zijn om hen te doen stoppen, maar daarom zou ik nog geen tik uitdelen. Je kan dan ook weggaan met je kinderen en indien nodig de politie bellen. Maar voor alle duidelijkheid: ik heb al eens allochtone kinderen aangesproken op hun gedrag met effect hoor. Natuurlijk lachten ze ermee, maar het probleem was wel van de baan.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 14:36   #482
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat is op zijn minst ongepast, maar van een heel andere orde. Want je vergeet hier wel eventjes bij dat degenen die die rotjes gooien ook kinderen zijn, die de gevolgen daarvan niet zo goed kunnen inschatten. Ze gooien die ook naar elkaar hoor! Waarom denk je dat er zoveel ongelukken zijn met rotjes en vuurwerk bij kinderen?
Bij welke kinderen? MIJN kinderen hebben geleerd zich ofwel NIET met zulke dingen bezig te houden, ofwel zich er héél ver af te houden.

Maar als het marokkaantjes zijn, dan is het gewoon "ongepast" als die hun troep naar mijn kinderen gooien!

zou het ook "ongepast" zijn als ik dan wat bommetjes in hun moskee ga gooien? of moest ik maar beter opgevoed geweest zijn?

Het is in elk geval volgens Edina ook "ongepast" om die onopgevoede straatjong een opvoedende tik te geven als ze met bommetjes naar kleuters gooien! D�*t heb ik alvast begrepen.
Nee, je moet ze eerst via een cursus pedagogie de fysica van het bommetje gaan uitleggen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 14:36   #483
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Maar jij mag hier wel met grote zekerheid komen verkondigen dat het niets met dat Sinterklaasfeestje te maken had?
Zolang daar geen aanwijzingen voor zijn, moet je daar idd van uitgaan. Zo werkt het nu eenmaal, maar dat is blijkbaar te moeilijk voor sommigen.
Oud 4 december 2007, 14:37   #484
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is iets anders dan het niet afkeuren, hé kenzo! Jij schijnt niet te begrijpen dat die mensen willen bereiken dat zo'n zaken niet gebeuren, net omdat ze het onaanvaardbaar vinden. Anders zouden ze het gewoon op zijn beloop laten. Misdrijven moeten gestraft worden, maar er bestaat ook nog zoiets als preventie. En straffen zijn weinig zinvol als preventie. Daar is al voldoende onderzoek naar gebeurd.

Het is een feit dat de subsidies voor jeugdwerking werden teruggeschroefd, niet alleen voor allochtonen overigens. Dat is trouwens iets dat al lang wordt aangeklaagd.
Hoeveel zou het kosten om als marokkaanse moeder of vader een paar keer tegen je straatjong te zeggen dat ze niet met bommetjes mogen gooien naar andere kinderen?

2500 euro per keer? (uiteraard pér Marokkaanse ouder en pér Marokkaans straatjong).

sinds wanneer moet er subsidie worden uitgetrokken om je kinderen op te voeden? Alternatief voor yizyah belasting?

Kan die imam dat dan niet eens gewoon duidelijk maken tijdens zijn wekelijkse anti-westerse preek?

Zoiets van: blijf van die rotbommen van die westerlingen af! en wacht tot je groot genoeg bent om een zelfontploffende gordel te dragen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 4 december 2007 om 14:41.
Oud 4 december 2007, 14:38   #485
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Het selecteren van een fragment (de tik) uit dit hele verhaal en het dan vervolgens uitvergroten.
Ik heb dat fragment niet geselecteerd, beste Elio. Als je mijn eerste bericht in deze thread leest, dan zal je zelfs zien dat dit niet het enige en bovendien het laatste is wat ik over deze zaak heb gezegd.
Oud 4 december 2007, 14:40   #486
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Die Italianen waren inderdaad lastige jongens, maar koorknapen in vergelijking, Italianen hebben zich trouwens perfect in onze maatschappij ingeburgerd, wat men niet van moslims kan zeggen.
Italianen zijn dan ook al veel langer hier dan Marokkanen en Turken. En het hangt er maar vanaf wat je met ingeburgerd bedoelt.
Oud 4 december 2007, 14:41   #487
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Zolang daar geen aanwijzingen voor zijn, moet je daar idd van uitgaan. Zo werkt het nu eenmaal, maar dat is blijkbaar te moeilijk voor sommigen.
Dit is hier geen rechtbank beste Edina en het staat ieder vrij om zijn/haar eigen conclusies te trekken. De feiten kunnen later een en ander logenstraffen en dan moeten meningen worden bijgestuurd. Zo werkt het nu eenmaal.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 14:41   #488
kenzo
Lokaal Raadslid

kenzo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is iets anders dan het niet afkeuren, hé kenzo! Jij schijnt niet te begrijpen dat die mensen willen bereiken dat zo'n zaken niet gebeuren, net omdat ze het onaanvaardbaar vinden. Anders zouden ze het gewoon op zijn beloop laten. Misdrijven moeten gestraft worden, maar er bestaat ook nog zoiets als preventie. En straffen zijn weinig zinvol als preventie. Daar is al voldoende onderzoek naar gebeurd.

Het is een feit dat de subsidies voor jeugdwerking werden teruggeschroefd, niet alleen voor allochtonen overigens. Dat is trouwens iets dat al lang wordt aangeklaagd.
waarom geven autochtone jongeren dan veel minder problemen??

kijk, een idioot voorbeeld...

mijn zoontje kwam vorige week naar huis en vertelde dat hij een mokje had gepakt van een ander kindje zonder te vragen. (hij was verontwaardigd want een ander kindje had dat mokje dan van hem afgepakt)

ik heb hem toen duidelijk gezegd dat dit niet kon blablabla en de dag nadien moest hij dat andere kindje een mokje teruggeven...

dat gedrag keur ik niet goed en ik ga geen excuus inroepen van "jamaar, wij hadden geen mokjes thuis" of "dat andere kind moet de ogen niet uitsteken met mokjes terwijl die van mij er geen heeft"

Begrijp je mijn punt??
Mijn zoontje deed iets dat niet mocht, is er voor terechtgewezen zonder enig excuus in te roepen.

Waarom doen zij dat dan niet? Waarom gaan ze niet binnen hun eigen gemeenschap ten rade wat er foutloopt??

Wees eerlijk, wat is het meerendeel van de kinderen die 's avonds (ook in de week) nog op straat loopt?? Bij wie zie je kinderen van 8-9 jaar op straat passen op hun broertjes/zusjes van amper 2-3 jaar??

Is dat dan enkel omdat de jeugdhuizen minder subsidies krijgen??
Nee, wat het grootste probleem is, is dat hun manier van opvoeden beleven hier niet lukt. Ik ga hier niet beweren dat die verkeerd is of zo, want in Marokko kan dat perfect werken.
Maar wij hebben geen cultuur zoals daar, dus hier slaat dat niet aan.
En daar moeten ze op ingrijpen.
kenzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 14:41   #489
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Italianen zijn dan ook al veel langer hier dan Marokkanen en Turken. En het hangt er maar vanaf wat je met ingeburgerd bedoelt.
Hoeveel jaar langer Edina???? Even goed nadenken hé.

Oud 4 december 2007, 14:44   #490
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Bij welke kinderen? MIJN kinderen hebben geleerd zich ofwel NIET met zulke dingen bezig te houden, ofwel zich er héél ver af te houden.
Informeer je eens in Nederland naar het aantal ongelukken daar. En doe nu niet alsof autochtone kinderen nooit met trekbommetjes of rotjes spelen hé!

Citaat:
Maar als het marokkaantjes zijn, dan is het gewoon "ongepast" als die hun troep naar mijn kinderen gooien!

zou het ook "ongepast" zijn als ik dan wat bommetjes in hun moskee ga gooien? of moest ik maar beter opgevoed geweest zijn?
Als jij dat doet zou het wel wat meer dan ongepast zijn. Jij wordt verondersteld om oud en wijs genoeg te zijn om de gevolgen daarvan in te schatten. Maar het ging hier om kinderen!!! Ga je nu beweren dat het een misdaad is ofzo?

Citaat:
Het is in elk geval volgens Edina ook "ongepast" om die onopgevoede straatjong een opvoedende tik te geven als ze met bommetjes naar kleuters gooien! D�*t heb ik alvast begrepen.
Dat vind ik idd ook ongepast. Blij dat je dat eindelijk hebt begrepen. Ongepast dus en geen misdrijf. Itt wat er later is gebeurd.
Oud 4 december 2007, 14:47   #491
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hoeveel jaar langer Edina???? Even goed nadenken hé.
De eerste Italianen kwamen hier tientallen jaren eerder aan dan de eerste Turken.
Oud 4 december 2007, 14:47   #492
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb dat fragment niet geselecteerd, beste Elio. Als je mijn eerste bericht in deze thread leest, dan zal je zelfs zien dat dit niet het enige en bovendien het laatste is wat ik over deze zaak heb gezegd.
Je staat daar te verkondigen dat die tik niet pedagogisch verantwoord is. Die stelling kan juist zijn maar dan moet je ook kijken naar de context waarin die tik is uitgedeeld. Je verkiest evenwel om hier je afkeuring uit te drukken en ik neem aan dat je die bewering ook niet vrijblijvend hebt geuit. Je keurt alleen de messteken af als andere forummers hier specifiek naar je standpunt vragen.

Bottomline: je verkondigt hier je mening en dat is goed. Waar is dit forum anders voor? Maar zeg er dan ook bij dat het een mening is en doe je mening niet voor als een feit. Als je zegt dat we je post begrijpend moeten lezen dan begrijp ik hieruit dat we uit je posts je mening moeten distilleren.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 4 december 2007 om 14:48.
Oud 4 december 2007, 14:48   #493
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog één die niet doorheeft hoe de zaken werken. Zolang er geen aanwijzingen voor het feit dat het Sinterklaasfeestje de aanleiding is voor de feiten, zijn alle uitspraken daarover voorbarig en pure speculatie. Dat iets niet is, kan je niet bewijzen. Of ben jij ook voor omgekeerde bewijsvoering ofzo? Dat wordt wel erg populair ter rechter zijde. behalve als het tegen hen gebruikt wordt.

Ik zou die jongeren er vanzelfsprekend op aanspreken.
Ten eerste de Link tussen het Sinterklaasfeest en de ruzie is er wel degelijk gewoon omdat de kinderen om 17u00 buiten konden spelen omdat het even over was met regenen zondag. Dat u dit blijft ontkennen of dat feirt niet inziet is nu wel duidelijk. U kan me daarin rechts noemen, maar die link moet je me dan eens geven.

Ten tweede .. aanspreken is wel een grappig woord en meteen ook heel duidelijk dat u niet werkt in de sociale sector. Maw gans u betoog in deze thread is evenveel waard als een lege pot confituur, waarvoor dank. Wat ik nu ook wel weet is het dat het net mensen zoals U zijn die ervoor zorgen dat de gemoederen opgehitst raken. Misschien kan u UW "feiten" nog eens op een rijtje zetten.
Oud 4 december 2007, 14:52   #494
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En vooral voor u NIET:

***KNIP***
Wat is er zondagavond gebeurd?

Zondagavond was er in café Zomerhof in Berchem een sinterklaasfeestje. Na het feestje gingen de kinderen buiten op het Dageraadplein spelen. Ze kregen het aan de stok met een groepje allochtone kinderen.

Een van de vaders gaf een van die jongeren een tik. Het groepje kwam later terug met versterking van oudere tieners, gewapend met messen.

Twee vaders werden door de oudere jongeren neergestoken. Een derde werd met een verkeersbord geslagen. Hij liep een snijwonde op aan het hoofd.

Ook een vrouw die de kinderen probeerde te beschermen, kreeg een klap van een verkeersbord. Zij liep een lichte hersenschudding op.

De daders sloegen daarna op de vlucht, maar vanmorgen zijn er twee jongeren opgepakt.

***KNIP***

Bron van het knipsel: http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...rs_steekpartij
Oud 4 december 2007, 14:53   #495
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenzo Bekijk bericht
Is dat dan enkel omdat de jeugdhuizen minder subsidies krijgen??
Niemand heeft beweerd dat de reden voor probleemgedrag is dat jeugdhuizen minder subsidies krijgen. Dat heb jij ervan gemaakt. Waar het om gaat is dat die jeugdhuizen belangrijk zijn bij de preventie van dat probleemgedrag. Iets helemaal anders dus. Misdaad voorkom je niet met straffen!!!

Citaat:
Wees eerlijk, wat is het meerendeel van de kinderen die 's avonds (ook in de week) nog op straat loopt?? Bij wie zie je kinderen van 8-9 jaar op straat passen op hun broertjes/zusjes van amper 2-3 jaar??
Niemand ontkent dat dit een probleem is bij allochtonen, maar dat verander je niet zomaar op 1,2,3. En bovendien is dit iets wat ook bij kansarme autochtonen wel eens durft gebeuren.

Citaat:
Nee, wat het grootste probleem is, is dat hun manier van opvoeden beleven hier niet lukt. Ik ga hier niet beweren dat die verkeerd is of zo, want in Marokko kan dat perfect werken.
Maar wij hebben geen cultuur zoals daar, dus hier slaat dat niet aan.
En daar moeten ze op ingrijpen.
Dat is idd één van de problemen, maar niet het grootste en al helemaal niet het enige. Het probleem gaat veel verder.
Oud 4 december 2007, 14:53   #496
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De eerste Italianen kwamen hier tientallen jaren eerder aan dan de eerste Turken.
tientallen??? dus VOOR WOII ??

Zullen we het op één generatie eerder houden misschien? Dat lijkt me iets realistischer nietwaar?

Oud 4 december 2007, 14:57   #497
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Ik zou die jongeren er vanzelfsprekend op aanspreken.
AANSPREKEN???
Zoals Demoor die amokmakers AANSPRAK???

Dat is verdomme uitlokking! dan mogen ze je niet alleen in het been steken maar ineens afslachten! (dat mes dient toch voor iets hé).

Oud 4 december 2007, 14:57   #498
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Je staat daar te verkondigen dat die tik niet pedagogisch verantwoord is. Die stelling kan juist zijn maar dan moet je ook kijken naar de context waarin die tik is uitgedeeld. Je verkiest evenwel om hier je afkeuring uit te drukken en ik neem aan dat je die bewering ook niet vrijblijvend hebt geuit. Je keurt alleen de messteken af als andere forummers hier specifiek naar je standpunt vragen.
Nee, beste Elio, dat deed ik al in mijn eerste bericht in deze thread. En zelfs voordat ik iets over die pedagogische tik had gezegd.

Citaat:
Bottomline: je verkondigt hier je mening en dat is goed. Waar is dit forum anders voor? Maar zeg er dan ook bij dat het een mening is en doe je mening niet voor als een feit. Als je zegt dat we je post begrijpend moeten lezen dan begrijp ik hieruit dat we uit je posts je mening moeten distilleren.
De context van die tik is helemaal nog niet gekend. Het is dus nogal moeilijk om daar rekening mee te houden. Ik heb nergens ontkend dat dat wat ik schreef over die tik een mening is en geen feit. Je haalt een paar zaken door elkaar, vrees ik.

Laatst gewijzigd door Edina : 4 december 2007 om 14:57.
Oud 4 december 2007, 15:01   #499
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ofwel ben jij niet bijster intelligent ofwel ben jij zo iemand bent die van die overduidelijke nepreacties plaatst om er vervolgens tegen te fulmineren. In een poging om geloofwaardig te zijn, geraken ze niet verder dan de naam Redouan S. te gebruiken
Nepreacties ?? Jij kent blijkbaar de gedachtengang van het JIHADICRAPUUL dat je zit te verdedigen nog niet.

03/12/2007 06:56

Als doodschoppen niet meer wordt veroordeeld dan mag een poging tot doodsteken ook wel hé.

frans verbraeken, zwijndrecht.
ID: 50707
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

03/12/2007 07:21

Ze zijn zo lief meneer....de teddy beertjes.......of zij het nog eens bruine aapjes....

berry de geynst, deurne.
ID: 50714
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

03/12/2007 07:22

Vroeger ging ik regelmatig al eens een lekker pot nuttigen in café Zeezicht op de Dageraadplaats. De zee heb ik er nooit gezien, wel eens "jongeren"(ge weet wel) die met mij ambras zochten toen ik aldaar in het bushokje zat te wachten om terug naar huis te keren. Ik kom er nu niet meer want als 58-jarige autochtone senior besef ik maar al te goed dat een "bushokjesincident" kan net zoals een "busincident" en ik weet dat bij een intercultureel conflict de autochtoon toch verliest bij de Rechtbank.

Dirk Van Dessel, 2600 Berchem.
ID: 50715

03/12/2007 07:26

Op onze nationale zender werden de feiten maar weer eens beperkt weergegeven... Vooral niet de waarheid vertellen aan de bevolking!

Beu Ben tzo, Borgerhout.
ID: 50718

03/12/2007 07:27

Moet kunnen he, die allochtone jongeren waren in de minderheid en moesten zich tegen die spelende kinderen toch verdedigen. En als de ouders dan ook nog erbij komen dan kunnen ze toch niet anders dan het mes trekken en ze neer te steken? Ocharme die allochtonen nu worden ze nog gezocht door de politie die daar vooral veel moeite zal voor doen hmm. Toch tof om in Antwerpen als autochtoon te wonen. En dan verschieten ze dat daar bijna 80% VB stemt. Ge zou voor minder! En ja ik kom ook van Antwerpen en heb dat meermaals mogen meemaken. ''t zal allicht weer geen recistische daad zijn want het is in omgekeerde richting. Som even de keren op dat ze allochtone kinderen lastig vallen????? Lang nadenken zeker ... leg er nog wat meer eieren onder Janssens!

E L, Vilvoorde.
ID: 50719

03/12/2007 07:38

Heel lang is gezegd dat het een voorbeeld is van hoe het zou moeten zijn , wat zeker gedeeltelijk klopt met de opkomst van de aanwezige horeca ! Feit is echter dat men er alleen binnen gerust is , de dageraadplaats is al VELE JAREN de speelplaats exclusief van de allochtonen . De territoriumdrift van die gasten , groot en klein is ongelooflijk nu ! Laat die antwerpse schepen hier maar gaan preken ? zal terugkomen in pek en veren ( als hij geluk heeft )

RECHTVAARDIGE RECHTERS, niel.
ID: 50729

03/12/2007 07:44

sinterklaas zal weer een racist zijn;is het nu nog niet duidelijk dat je niet kan samenleven met moslims ,gellukkig zijn er nog de vrijheidsstrijders van de partij van het stad, leve onze raccistische politie en hopelijk ..,in de toekomst ons leger. 3de wereldoorlog is 100% tegen de moslims.denk ik; prettig suiker feest en rammadam;fatwa enz;;;;;;;

benoit.sterckx benoit, hoboken.
ID: 50732

03/12/2007 08:08

en wat krijgen ze voor straf , 2 tickettjes voor den beerschot of een reisje naar disney land?? ze gaan er nog ver mee komen met hun allochtonen, het is een achterlijke cultuur , als wij hun suikerfeest zo eens zouden verbroden breken ze half de stad af , ja jongens hoe gaat het er binnen een paar jaar aan toe gaan , als er een autochtoon het straat over steekt rijden ze hem gewoon omver of zo???

islam niet, hier.
ID: 50740

03/12/2007 08:30

Deze mensen hebben geen respect voor de maatschappij. De gevangenissen zitten vol. Wat dan? Terug naar hun land van herkomst,want ze kennen de waarden niet die wij hier hebben,toch degene niet die zo iets doen,we moeten niet TE TOLERANT worden, dit is voor hen een verkeerd signaal. De maatschappij moet strenger worden voor degene die zo iets doen.

KATRIN WELLENS, WILRIJK.
ID: 50747

03/12/2007 08:34

Ik woon al 49 jaar op de Dageraadplaats. Prachtige locatie, overal dichtbij, mooie gezellige wijk. NOOIT heb ik problemen met wie dan ook gekend. Grappig die reacties hier, de meeste onder-de-toren flaminganten (die deze dagen denken hoogmis te vieren) weten wellicht de Dageraadplaats nog niet te vinden, laat staan dat ze er ooit rondwandelen. Ook mijn kinderen hebben NOOIT problemen gehad, spelen samen, wandelen naar het zurenborgplein om te voetballen, tussen en met allochtone vriendjes.

mark boussé, antwerpen.
ID: 50748

03/12/2007 08:48

Ik woon met mijn gezin aan de Dageraadplaats, en zie dagelijks hoe Marokkaanse boefjes "inboorlingen" en ook Turkse kinderen wegjagen van het plein. De ouders zijn verantwoordelijk als hun lieve kindjes met slagersmessen op stap gaan. In de Turkse cultuur worden kinderen opgevoed; in de Marokkaanse opgevoederd.

Ali A, Antwerpen.
ID: 50757

03/12/2007 08:53

Waar klagen die belge over ? Sinteklaas moet afgeschaft worre. Binnekort zijn wij toch de baas over die belge

Redouan S., Antwerpen.
ID: 50763

03/12/2007 08:58

Die belgen moet zich niet moeien; wie is hier trouwens baas ? Wij toch. Er worden nog veel te weinig belge neergestoken of vermoord.

Rachida Elgouan, Antwerpen.
ID: 50769

03/12/2007 09:04

Hier in NL kennen wij het zelfde probleem met dat Marokkaanse afval, intussen kijkt iedereen op ze neer, wie moet ze nog? Bij mij mogen ze niet eens meer de pot kuisen.

Stefan Schmidt, Den Haag.
ID: 50775

03/12/2007 09:07

Als telgen der ethnische meerderheid feestvierders zouden molesteren met messteken en verwonden met een verkeerdsbord op een Suikerfeest, dan zou het natuurlijk WEL "racisme" zijn. Maar eventueel racisme tegenover de Indo-Europese ethnische wordt blijkbaar zelden of nooit onderzocht wat maakt dat Belgische jurisprudentie na lang zoeken op het web, onvindbaar lijkt. Waarom moet de ethnische meerderheid dan nog met belastingsgeld het CGKR subsdiëren.

Dirk Van Dessel, Berchem.
ID: 50777

03/12/2007 09:08

Marokkaanse kinderen worden niet opgevoed, zoals bij Turkse en Belgische kinderen wel gebeurt. Die kinderen van gisteren zijn bekend in de buurt voor hun crimineel gedrag; de jongste is nog maar 9 jaar. De ouders dragen hiervoor een verpletterende verantwoordelijkheid, maar die nemen ze niet op. De ouders verdienen een exemplarische straf.

Syleyman B, Antwerpen.
ID: 50778

03/12/2007 09:08

Rachida Elgouan, Antwerpen, aan je uitleg zie je achterlijk uit. In alle Europese landen hebben ze problemen met Noor-Afrikanen. Het zou verstandig zijn van jullie om terug te keren naar jullie land.

nieuwkoop franky, antwerpen.
ID: 50779

03/12/2007 09:09

Ik ben al jaren geleden de stad ,,ontvlucht''''.Antwerpen is een stad waar een Vlaming zich vreemdeling voelt.Als ik Antwerpen binnenrij (dagelijks) langs Schijnpoort tot het Ateneum -roosevelt kom ik zelden een Belg tegen.De multiculturele maatschappij wordt ons opgedrongen,maar is niet wat wij nodig hebben of wensen.Politie doet wel het nodige maar gerecht is veel te laks.

D STORM, vorselaar.
ID: 50781

Aan die twee inboorlingen die denken dat ze hier op hun plaats zijn, gelieve terug te keren naar land van herkomst, Als je je niet kunt aanpassen aan een moderne samenleving, gelieve dan terug te keren naar jullie inheemse onderontwikkelde samenleving,, Met Vriendelijke Groeten Den John

John den Belg, Antwerpen.
ID: 50782

Dit "volk" komt uit een streek van bedelaars, en hier hebben ze praatjes tot en met. lekker terugsturen naar hun geitendorp, zielige figuren.

Francisco fabriola, Antwerpen.
ID: 50783

03/12/2007 09:10

Als we al onze varkens, ezels, honden, katten en teddy beertjes nu eens Mohamed zouden noemen... en we zouden ook onze koeien vanaf nu kunnen sluieren en hun uiers bedekken!! Laat onze Sint en zijne Piet eens gerust zeg!!

Abu Sidol, Makkah.
ID: 50784

03/12/2007 09:10

De laatste tijd werd ik veschillende keren bedreigd omdat ik als oudere heer van 68 "beleefd" aan allochtone jongeren vroeg hun voeten(met vuile schoenen), van de zetels van de nieuwe trams af te nemen, het was tram 11 die langs die route rijdt....Ja, alles wordt echt mogelijk, niemand die nog durft reageren in Antwerpen...

JAN Demecheleer, Antwerpen.
ID: 50785

03/12/2007 09:11

Gaan de idioten die dit land regeren na de vuurwapens ook alle messen laten inlevenen

monique de smet, lotenhulle.
ID: 50789

Abderrahman Ibn Hassan schreef:

Ik heb een afkeer van alle koeffar ( ook Moeder Theresa) tot hij een moslim wordt dan ben ik verplicht om van hem te houden ( zelfs als die moslim een onderdrukker en crimineel is).

Amir Ibn Khattab schreef:

Een grote zondaar ( Die gelooft in allah en zijn profeet en verricht het gebed ) is bij allah beter dan een ongelovige, niemand ontkent dit behalve een groot onwetende

http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=21331&st=0&sk=t&sd=a&sid=11f71 e015c1bcbf7f6b5788ec6919046&start=15

Dit legt o.a. ook uit waarom onlangs in Molenbeek die 40 jihadis hun 'broeder' en crimineel (maar moslim) uit de politiewagen gingen bevrijden en waarom "islam" de integratie in onze niet-islamitische (en dus vrije en democratische) westerse samenleving (en het vredelievend samenleven) tegenwerkt. Sommigen zullen natuurlijk blijven beweren dat "islam" er niks mee te maken heeft en waarom de "progressieve" aanpak zoals die al jaren is gevoerd tot mislukken gedoemd is. Het gaat alleen maar van kwaad naar erger.

Laatst gewijzigd door smiley : 4 december 2007 om 15:04.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 15:04   #500
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
De context van die tik is helemaal nog niet gekend. Het is dus nogal moeilijk om daar rekening mee te houden. Ik heb nergens ontkend dat dat wat ik schreef over die tik een mening is en geen feit. Je haalt een paar zaken door elkaar, vrees ik.
Precies. De context waarin die tik werd gegeven is niet gekend en toch doe jij (niet enkel jij trouwens) er al verontwaardigde uitspraken over. Dat het niet pedagogisch verantwoord is. Maar goed, het is je mening en het toont aan dat je dit hele incident vanuit een bepaalde invalshoek wilt bekijken. Daarom hoeft het je toch niet te verwonderen dat als je stelt dat het sinterklaasfeest er niets mee te maken heeft dit wsl. kadert in dezelfde invalshoek die je hier verkiest?

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 4 december 2007 om 15:05.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be