![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ons dus maar in het midden laten wie hier het verschil niet ziet. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 |
Minister-President
|
![]() Weet ge paulus wat de realiteit van de term "pro-keuze" is? Dat mijn vriendin dacht zwanger te zijn. Ze vroeg me wat te doen. Ik heb geantwoord dat het haar keuze is. Het is misschien niet het juiste moment om een kind te krijgen, maar ik zal mijn verantwoordelijkheid nemen als ze mijn kind wenst op te voeden.
Ik ben heel erg voor keuze DOOR DE VROUW, over wiens lichaam het nota bene gaat. Mijn vriendin wil geen abortus en dat respecteer ik. Maar mocht ze het wel willen door welke omstandigheden dan ook, dan steun ik dat ook. Want uiteindelijk is het haar keuze. Niet de mijne, niet die van de regering en al zeker niet die van Paulus. Het is net de idiotie van mensen zoals u die anderen tot kindermoorden dwingt zoals tot ons aller afgrijzen de afgelopen maand 2 maand gebeurd is. Mochten deze vrouwen ongedwongen en zonder stigma een abortus hebben kunnen laten uitvoeren dan was er een heleboel menselijk leed bespaard geweest. Voor de volledigheid was de test negatief, niet dat het iets uitmaakt.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 27 maart 2012 om 20:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen.
Citaat:
Gezien de rest van je betoog op deze foute veronderstelling gebouwd is, acht ik het niet nuttig om daar op in te gaan. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan daar echt niet bij. Sorry. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind niet dat men een kind moet doden, naar gelang de moeder zich voelt. Citaat:
Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#506 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#507 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wie zegt trouwens dat ik geen kinderen wil? U maakt belachelijke veronderstellingen. Ik wil heel graag kinderen, maar net zomin als ik haar kan verplichten een abortus te ondergaan kan ik haar verplichten een zwangerschap uit te lopen. Daarin zit een belangrijke hoeveelheid respect voor vrouwen dat u blijkbaar niet bezit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij er niet mee zou kunnen leven, met wie je vader is, dat kun jij beslissen om daar een eind aan te maken, als jou dat het beste lijkt. Dat is dan jou keuze. Die keuze voor een ander maken, door abortus te plegen, lijkt me een stap te ver. In jouw redenering zouden alle kinderen die het product zijn van een verkrachting, mogen gedood worden. De reden die je daarvoor opgeeft is omdat jij er niet mee zou kunnen leven, zo'n vader te hebben. Wie projecteert hier dan zijn gevoelens op een ander? Zo zie ik het. paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- werkloos zonder diploma, noch inkomen, noch partner - praktisch verplicht zijn bij een slechte man te blijven die haar eventueel slaat/verkracht/misbruikt - verplicht voelen kindermoord te plegen, iets wat haar haar leven lang zal achtervolgen - verplicht worden door de partner een illegale abortus te laten uitvoeren met mogelijks levenslange steriliteit als gevolg of misschien zelfs de dood, beide perfect te vermijden. Ieder van deze opties leidt tot onherstelbaar trauma voor de vrouw in kwestie (in wie u zich helemaal niet interesseert). Vergeet niet dat ieder van deze opties eveneens het kind tot een leven van miserie dwingt. Sorry, ik kan er echt niet bij dat u zowel een vrouw als een kind dergelijks wilt aandoen. Wanneer ik moet kiezen tussen 2 personen die levenslang lijden of 1 persoon die een tweede kans krijgt, dan kies ik voor het laatste. Daarvoor moet niet eens iemand sterven daar een persoon pas bestaat na de geboorte. Mag ik voor de aardigheid vragen wat uw waarheid is over condooms en de pil? Toegelaten of niet?
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 27 maart 2012 om 20:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hooguit kan ik haar mijn voorkeur of mening vertellen. Welke keuze ze ook neemt, ik zal haar daar in steunen.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 27 maart 2012 om 20:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat uw vriendin te jong is om te mogen met de wagen rijden of zelfs een pint drinken. Ze is daar volgens de wet niet verstandig genoeg voor, gezien haar leeftijd. Wat maakt dan dat zij wel verstandig genoeg zou zijn op te beslissen over leven of dood van een mens? Stel dat uw vriendin, voor ze het aan u kon zeggen, een accident tegen kwam waardoor ze in het ziekenhuis kunstmatig in coma wordt gehouden, net zo lang, dat het te laat is om nog een keuze te maken. Stel dat uw vriendin de keuze maakt om te aborteren. En jij betaalt er voor als bewijs van je verantwoordelijkheid nemen. Maar je krijgt er beiden spijt van. Stel dat de abortus, waarvoor gekozen werd, mislukt? Enz... Citaat:
Citaat:
Stel, een vrouw wil abortus plegen omdat zij geen zin heeft in een kind. Maar de vader die heeft dat wel. Die kijkt daar zelfs naar uit en wil best alle verantwoordelijkheid nemen om voor het kind te zorgen. Hij wil het desnoods alleen opvoeden. Waarom is het dan nodig, dat die vader zijn kind verliest, het kind zijn vader en zelfs het leven? Omdat de moeder er geen zin in geeft, vind ik echt geen verantwoorde reden. Citaat:
Citaat:
Paulus. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#512 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is toch wel iets anders. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#514 |
Minister-President
|
![]() Luister Paulus, u doet wat u wilt. Uw vrouw ook als iemand als u ooit een belgische vrouw kan verleiden zonder gedwongen huwelijk. Maar laat ongelovigen ook doen wat hun eigen keuze en moraliteit is. Dit is geen discussie over het vermijden van verwoeste levens, maar wel over het minimaliseren van het aantal.
Twee verwoeste levens is altijd slechter dan geen. En dat is waar pro-choice om draait. In ieder mogelijk scenario eindigt pro-choice met minder menselijk leed, ook al is het niet altijd te vermijden. Vergeet niet dat mijn stelling toelaat om kinderen te krijgen (shock).... |
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het leven is niet eerlijk, het is vaak niet leuk en het kan pijn doen. Maar met vallen en opstaan leert men. Het enige wat deze elementaire keuzevrijheid garandeert is dat vrouwen kunnen opstaan op een plaats waar mannen zelfs niet eens hoeven te vallen als ze dat niet willen. Dit weigeren is de voorzet om vrouwen terug als eigendom te zien. Vrouwen zijn ook mensen, dat beseft u misschien? Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#517 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De draagtijd van een mens is 9 maanden omdat het menselijk lichaam 9 maanden nodig heeft om een gezond nieuw lichaam te laten groeien. Bijgevolg is er pas een nieuwe mens na deze 9 maanden, namelijk de tijd dat hij nodig heeft om te ontstaan. Tijdens die 9 maanden is deze nieuwe mens een structureel onderdeel van het vrouwenlichaam, de vrouw wiens keuze ik probeer te garanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De innerlijke discussie is voor haar al moeilijk genoeg, de maatschappij dient hier niet over te stemmen noch haar emotioneel te beladen met allerlei argumenten pro of contra het een of het ander. De argumenten weet ze ook zonder dat u en ik en de kamer en senaat daarover moeten debateren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 |
Minister-President
|
![]() Trouwens Paulus ik herinner me plots, was u niet van mening dat kinderen dienen op te groeien bij hun natuurlijke ouders? Dit was uw argument om holebi's, homo's in het bijzonder, minder rechten te geven dan de rest van de bevolking. Daardoor is adoptie niet bepaald een alternatief in uw wereldbeeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als antwoord schudde ik een paar situaties uit de losse mouw, waarin de keuze van de vrouw onmogelijk is, onverantwoord is, gedwongen is en verkeerd is. Als u dan precies hetzelfde zegt als zou ik niet geantwoord hebben, dan kan ik alleen maar concluderen dat u eigenlijk geen weerwoord hebt voor mijn argumentatie dat "de keuze ligt bij de vrouw", niet altijd opgaat. Citaat:
Inhoudelijk dan. Ik zie niet in waarom een kind pas kind zou worden als het uit de baarmoeder komt? De mens is nu eenmaal een wezen in voortdurende wording. Reeds vanaf de conceptie heeft het alles in zich om verder te ontwikkelen. Het aantal chromosomen staat vast, het dna staat vast, zelfs het geslacht staat reeds vast vanaf de conceptie. Daarom denk ik, dat we vanaf dan over een mens mogen spreken. Als u vindt van niet, wat zijn dan uw criteria daarvoor en vanaf wanneer spreken we dan wel over een mens volgens u? En tot welke soort moeten we dan het wezentje rekenen? Is het een plant, een zoogdier, een vis, een insect, wat is het dan volgens u? Citaat:
http://www.jongereninfolife.be/site/...n-abortus.html Ondanks de steeds grotere toegankelijkheid naar voorbehoedsmiddelen blijft het aantal abortussen jaar na jaar stijgen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
D�*t kind. Paulus. |
||||||
![]() |
![]() |