![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben 200% een epicurist. Niet volgens de populaire voorstelling ervan maar volgens de filosofische visie ervan. Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Het heeft totaal geen belang hoe de mensheid er uit ziet in andere werelden: in die werelden kan ik niet ontstaan, die kan ik dus niet meemaken. Ik (en gij) kan enkel maar ontstaan in een wereld met een holocaust en een paar atoombommen. Want die condities zijn nu eenmaal nodig opdat ik "geassembleerd" kon worden. Het is een beetje alsof wij zouden zeggen "het is immoreel om op een planeet met water rond te lopen". Wij konden enkel maar ontstaan op een planeet met water. Er zijn veel andere planeten, maar daar hadden wij nooit kunnen op ontstaan als waterrijk wezen. En dan de vraag stellen: hoe zou de mensheid eruit zien mocht ze op een droge planeet ontstaan zijn ? Het antwoord is simpel: die kan daar gewoon niet ontstaan. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 maart 2021 om 05:41. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) dat de huidige muilkorfwetten zodanig absurd zijn dat ik het standpunt van de moderatie, die in deze draad ook aan bod kwam, om zo SLAP MOGELIJK te zijn met die absurde wetten als ook maar mogelijk is om een inval van de gestapo te vermijden maar intellectueel toch zo open mogelijk te blijven (wat dus door die wetten onmogelijk is als je ze strikt toepast), enkel maar heel dankbaar kan toejuichen. 2) ik heb een voorbeeld gegeven van discussie waarbij het volgens mij totaal onmogelijk is om een AI de "juiste beslissingen" laten te nemen voor zoverre dat al mogelijk was. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als er "Hitler" en "goeie vent" in voorkomt en niet "geen" of "vindeda" of zo, slechte post. En zo voort. Ik vraag mij af of gij echt met AI werkt, want dan zou je weten hoe "naief" die dingen werken. Die werken voornamelijk op herhaling, op variaties op een zeker thema. Die kunnen bijzonder moeilijk nieuwe dingen analyseren, tenzij door ze in vakjes te steken van wat reeds gekend is. AI zijn heel goed in het klasseren, opzoeken, verbanden zoeken en dergelijke in enorm veel data. Maar niet in het subtiel analyseren van iets nieuws. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 maart 2021 om 05:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#504 |
Minister-President
|
![]() Alsof Ai en uw butterfly-effect onlosmakelijk zijn.
U hanteert het butterfly-effect om de grootste smeerlapperij uit de geschiedenis goed te praten vanuit de misplaatste overtuiging dat dit soort redenering vernieuwend is en u er ooit een vermelding zal voor krijgen.
![]() |
#505 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er moet ook inderdaad iets zijn als een stel "hoogste waarden", noem dat de moraliteit, het streefdoel. Dat kan zijn: het oplossen van het probleem waartoe de maatschappij in de eerste plaats werd opgericht. Het aanbidden van een of andere godheid, zoals de theocratische regels het vastleggen. Of dat kan zijn: de grootst mogelijke individuele vrijheid. Of het langste leven. Of weet ik veel. Kortom, de reden van het bestaan van die groep in de eerste plaats. Groepen die tot verschillende zulke sokkels komen, zijn natuurlijke vijanden van elkaar, en die vijandigheid bestendigt ook hun eigen bestaan. Door het hebben van vijanden, lockt een maatschappij zijn eigen bestaan en samenhorigheid in. Zonder vijanden verliest een maatschappij veel van zijn nut. Citaat:
Citaat:
Het ingebouwde goed en kwaad in een mens is vrij simpel: goed is wat mij deugd doet, kwaad is wat mij miserie aan doet. Goed en kwaad zijn heel simpel. Maar in een hiërarchische maatschappij gaat men verhaaltjes verzinnen om dat simpele inzicht door indoctrinatie om te vormen tot "goed is wat de elite deugd doet, kwaad is wat de elite miserie aandoet". Alle morele gezever in een maatschappij dient grotendeels om U van uw ingebouwde visie van goed en kwaad doen af te zien, en via via het goed en kwaad van de elite te implementeren, denkende dat het ergens op grote principes is gebaseerd he. Nadien krijg je natuurlijk een Darwinistische strijd tussen maatschappijen, en dus tussen verschillende strategieen van de keuzes van goed en kwaad. Er zullen strategieen van goed en kwaad zijn die beter propageren dan andere. Het blijkt dat de maatschappij die als hoogste goed had "joden uitroeien" het niet ver geschopt heeft. Was dat pech, of was dat een Darwinistisch doodlopend straatje, dat is niet helemaal duidelijk. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 maart 2021 om 06:22. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#506 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met andere woorden: uw morele visie is dat iedereen uw visie moet opgesolferd krijgen. En dat het daarom goed is dat men over die andere visies zelfs niet mag praten. Met andere woorden, het pure despotisme volgens uw regeltjes is wat jij het enige goeie vindt. En nu is de mop: anderen ook, maar dan met andere visies. Stel U dus even voor dat jij gedwongen zou worden enkel maar mijn visie aan te hangen, en de uwe niet mogen uit te drukken. Stel U voor dat het verboden zou zijn iets anders te doen dan de glorie van genociden in elke uitspraak aan te geven. Hoe zou jij dat vinden ? Laatst gewijzigd door patrickve : 8 maart 2021 om 06:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#507 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat gij enkel maar kunt bestaan in een wereld waarin een holocaust voorkwam, is wat ik U daar heb laten begrijpen. Dat gij niet kunt bestaan zonder holocaust. Zoals die kleine die niet kan bestaan in een wereld waar zijn ma niet verkracht werd. En dat zoiets een interessante discussie kan zijn, waar een AI als een onnozelaar zou op inhakken. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 maart 2021 om 06:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is precies wat ik aangeef: weldenkendheid is vol fundamentele logische denkfouten. Net zoals het gedachtengoed van andere gelovigen he. Er is maar 1 manier om niet tot inconsistenties te komen: U eerst ontdoen van alle vormen van geloof en overtuiging. Waaronder al uw eigen morele vooringenomenheden. Zet al uw moreel oordeel opzij. Verlos U van alle ideeen van goed en kwaad, behalve uw natuurlijke goed en kwaad: goed is wat U deugd doet, kwaad is wat U miserie aandoet. En ga voor de rest gewoon logisch denken, zonder de minste morele overweging. Dan kan je tot een coherent geheel komen. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 maart 2021 om 06:56. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://norman-ai.mit.edu/ ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 8 maart 2021 om 07:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#513 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je krijgt al een waarschuwing als je iets post. En dan krijg je de optie om te beslissen om het toch te sturen, waarbij de moderatie uw post zal bekijken, of niet en aan te passen. Het is net de bedoeling om bans te vermijden en het forum toegankelijker te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je voert geen gesprek met die AI he. Die AI dient enkel maar zaken te detecteren die niet door de beugel kunnen. Ik herhaal nog eens. Het is niet de bedoeling om die AI te gaan verschalken. Je moet die AI als hulpmiddel zien en niet als iets des duivels dat er is om u te pesten. Dat een AI vandaag bvb nog niet met u in dialoog kan gaan, daar ben ik vrijwel zeker van. De AI die we gaan gebruiken van MS dient trouwens enkel maar om te catalogiseren. Sentimentanalyse, topicanalyse, maar persoonlijke aanvallen, aanvallen op politici die weinig gefundeerd zijn, offtopic gaan zou ook kunnen. De vermeende whataboutisms zou een optie kunnen zijn. Hoewel die me niet in elke context storen. Soms zijn die heel relevant. En de zaken die de eigenaar van dit forum sowieso al niet toestaat te vermijden. Dit laatste zouden bvb ook enkel kunnen doen, zonder het voorgaande. Me dunkt dat er dan niet veel verandert. 500 posts verder en nu kom je doodleuk vertellen dat je iets van AI kent. Mooi is dat. Maar goed vertel eens waar jullie dat voor gebruiken en hoe. Want AI is nogal breed. Deep learning is ook AI maar niet wat we hier gaan gebruiken. Je hebt dus AI en AI en die kunnen water en vuur met elkaar verschillen. Wat AI is, gewoon die definitie, die is al omstreden. Google's manier om uw zoekopdracht te voorspellen is ook AI. En die werkt. Een gps zijn pad zoek mechanisme bevat ook een vorm van AI. De tekstvervollediging op uw gsm als je aan het typen bent is er ook eentje. Die stoort nogal bvb ... Maar kom ik ben geinteresseerd in uw ervaringen. Bij mij op het werk starten ze er mee. Wij willen diagnoses van artsen gaan bekijken en daar icd10 codes op gaan plakken voor de mzg van de overheid. Laatst gewijzigd door stuyckp : 8 maart 2021 om 08:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |
Super Moderator
|
![]() Citaat:
Net zoals sommigen nu constant de kantjes er aflopen om toch maar te vermijden op een acceptabele wijze, onderbouwd en argumentatief te discussiëren, zullen diezelfden bezig blijven met proberen het systeem te omzeilen om mekaar te treiteren, te kleineren, te irriteren en op allerhande manieren de duivel aan te doen... Als iedereen op een volwassenen wijze dit forum zou gebruiken waarvoor het wordt aangeboden, dan is er zelfs geen moderatie nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#517 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je maakt er dus een filosofisch potje van. Of mss toch niet want Leibniz stelde reeds dat deze wereld is wat ze is doordat God vond dat het de beste van alle mogelijke werelden is. Wat uiteraard inhoudt dat Leibniz blijkbaar een gelovige was en ik u die kwaliteit niet toedicht. Je kan enerzijds stellen dat dit een verzoenende visie is die helpt het (nood)lot te dragen. Anderzijds duidt het ook op gelatenheid dat we enkel de dingen ondergaan zonder zelf initiatief te nemen. En er dus maar het beste van maken. Maar we leven nu eenmaal langer dan 10 jaar of zelfs 20 jaar dus het is ook niet meer dan normaal dat we een beetje vooruit gaan denken en een toekomstvisie gaan ontwikkelen. Het is goed om momenten in te bouwen tot reflectie en doelen bij te stellen. Wat niet wegneemt dat een lange termijn visie vaak gerechtvaardigd is. Ook al kan het fnuikend zijn voor het vrijheidsgevoel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is die drift waarover ik het had. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij wil zeggen dat de gebruiker moet ondersteund worden met hem te wijzen op dingen in zijn post die *volgens die AI* niet kunnen ? ![]() ![]() "pas op, beste gebruiker, hier ben je een politicus aan het beledigen en uw onderbouw daarvan is maar zwak" ? Zoiets ? Meendeda ? Is dit voor een beschermde werkplaats of zo ? Denk je dat iemand die wat beledigingen in het rond stuurt *dat niet zou weten* ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Want mensen vonden het plezant om geregeld onderwater te staan ? Maar inderdaad, het is perfect de reden waarom ik: 1) grotendeels eens ben met de wetenschap van de klimaatsverandering (op wat publicatie bias na) 2) vind dat we daar niks moeten tegen doen als dat ons huidig plezier zou verminderen Omdat het gros van de nadelen daarvan mijn eigen fun niet zullen beperken in de afzienbare toekomst. Citaat:
Maar het is nog gekker om te beschouwen dat een wereld zonder holocaust niet eens zou kunnen bestaan, want dan is dat gewoon een essentieel onderdeel van de natuur, net zoals zwaartekracht. Dan is het nog veel gekker om daar een moreel oordeel voor te dwingen met een wet. Citaat:
Verander 1 kleine iota, en jij bestaat niet meer. Omdat het zo ongelofelijk onwaarschijnlijk is dat jij bestaat. (en ik en gelijk wie natuurlijk). Citaat:
Je begint een klein beetje de sluier op te heffen van de "eigenaardigheden" van mijn posities ![]() |
|||||
![]() |
![]() |