![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En schild en vriend dan? Vergeten? aah, 't was maar om te lachen, okee, sorrie, klein misverstand
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan kloppen voor "democratie" met "aanhalingstekentjes" zoals we die hier in Belgique nogal vaak mogen gebruiken (denk maar aan "région bilingue" of "naleving" van taalwetgeving, om maar een paar voorbeeldjes te geven), ja.
Voor de rest zou ik zeggen: wees blij dat dat overroepen principe toch nog een beetje toegepast wordt in deze contreien. Het anders wel eens goed gekund dat ge hier uw wijsheden niet had moeten komen verkondigen, nietwaar?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 23 november 2008 om 13:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uitgerekend de troonopvolger zou goed moeten leren wat het leven van zijn onderdanen - waarvan de meesten gewone mensen zijn - zo allemaal inhoudt. Als compromis zou ik voorstellen dat hij part-time jobs (interim-arbeid voor alle mogelijke functies, van straatveger over keukenhulp over typist tot assistent-directeur ) combineert met studies pol&soc, rechten, filosofie, (kunst-)geschiedenis, public relations en talen (minstens de drie officiële van dit land, aangevuld met Engels, Spaans, Arabisch en Russisch, om te beginnen), en voor die studies zou hij eventueel kunnen worden betaald, op basis van de objectieve resultaten (overhoringen, gedrag in de klas en examens). Als de troonopvolger dat allemaal niet zitten, houdt de monarchie met hèm op te bestaan, en kunnen we eindelijk beginnen met een republiek: een door het volk verkozen Parlement stelt een regering samen, die enkel 'uitvoerende macht' bezit. De regering kan ten allen tijde door een motie van wantrouwen in het Parlement of door een referendum op volksinitiatief tot aftreden worden gedwongen. Het Parlement heeft wetgevende macht, maar het volk heeft ook hier het laatste woord onder de vorm van het BROV. Het Parlement wordt om de twee jaar voor de helft vernieuwd. Het Parlement en het volk verkiezen ook samen een Senaat, met louter adviserende functie. De Senaat wordt om de 2 jaar (op het zelfde tijdstip als de parlementsvernieuwing) voor één derde vernieuwd. Van die vaste regelmaat kan alleen worden afgeweken als een referendum op volksinitiatief daartoe met een 2/3e meerderheid verplicht. De functie van protocollair staatshoofd wordt ingevuld door één van de Senatoren, verkozen d.m.v. algemene verkiezingen. Het protocollair staatshoofd wordt om de 6 jaar herkozen (eveneens op hetzelfde ogenblik als de overige verkiezingen, tenzij een geval van overmacht - te weten overlijden, zware ziekte (ook geestelijk), een gerechtelijke vervolging of een referendum op volksinitiatief - anders beslist. Als een protocollair staatshoofd eventueel in twee rondes moet worden herkozen, dan kunnen we de overige verkiezingen desnoods zo reglementeren dat ze steeds opgesplitst worden: Eerste ronde voor het staatshoofd combineren met vernieuwing van Parlement. Tweede ronde kan dan worden gecombineerd met de overige verplichte verkiezingen. Binnen 'Belgique' kunnen al deze verkiezingen wat mij betreft in één grote kieskring worden gehouden, en kan er geen ènkel ander criterium beslissen over de zetelverdelingen in Parlement en Senaat noch over wie protocollair staatshoofd wordt, dan het aantal behaalde stemmen. Dit zijn maar voorstellen, er kan over gebakkeleid worden. Gr�*�*g zelfs.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En vermits er dan geen ènkel ander criterium beslist over de zetelverdelingen in Parlement en Senaat noch over wie protocollair staatshoofd wordt, dan het aantal behaalde stemmen, hoeveel kans is er volgens u dat de Franstaligen dit zouden aanvaarden ? Dan worden ze immers, naar hun aanvoelen, helem�*�*l door de Vlaamse meerderheid in een hoekje geduwd. En dan hebben we het niet eens over het Brussels Franstalig puikje. Kortom, hoe realistisch is één en ander, wetend dat het hier gaat om een artificiëel "geheel" als België ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze gaan vb. eisen dat het om de beurt een Vlaming of een frankofoon zal zijn, ieder de helft dus, terwijl er 65 persent Vlamingen zijn; en ge moogt gerust zijn, als de Waal gekozen wordt, dat zijn Vlaams van een lamentabel nivo zal zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze kunnen ook zelf een onafhankelijk Belgique oprichten, maar waar ze daarvoor plaats gaan vinden is nog maar zéér de vraag. Wallonië mag zich afscheiden, maar Komen en Moeskroen, Edingen en Vloesberg, de Jeker- en de Zennevallei wil ik terug. Dat worden dan allemaal gemeenten met een correct toegepast tweetalig statuut. Brussel blijft de tweetalige hoofdstad van de Vlaamse Gemeenschap, of anders is 't dikken ambras. :grijns:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er kan een functie (verkozen) 'ombudsman voor de minderheden' worden gecreëerd, waarvoor mensen die zich officieel als Vlamingen lieten registreren zich niet kandidaat kunnen stellen en waarop ze ook niet kunnen stemmen, bijvoorbeeld. De ombudsman moet dan grondwettelijk vastgelegde machtsinstrumenten ter beschikking krijgen om ervoor te zorgen dat de minderheden niet slechter behandeld worden dan de meerderheid. Desnoods nodigen we een permanente UNO-observator uit, of een team van UNO-observatoren. En daar betalen we een deel van de werkingskosten voor. A rato van het percentage van de bevolking, bijvoorbeeld. Er is geen enkele reden te verzinnen waarom Vlamingen zich slechter zouden moeten gedragen dan hun vijanden als het erop aan komt de gelijke en eerlijke behandeling van hun landgenoten na te streven. De Franstaligen zullen het erop moeten durven wagen, en de Vlamingen kunnen hèn bewijzen dat ze zich daarbij niet vergisten.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 23 november 2008 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We zijn dus al minstens met z'n tweeën. Als we nog één gelijkgezinde vinden, zijn we nu al sterker dan de B.U.B. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Alleen mogen we in juni 2009 een ongelooflijke doorbraak van de B.U.B. verwachten, hé. ![]() Als we ons nù allebei lid maken, en der Dritte Mann/die Dritte Frau òòk, dan nemen we dat clubje gewoon over, op voorwaarde dat er nog wat in de clubkas zit, voor een goeie Orval, of voor een fles degelijke vin du pays en een flink stuk Tomme de Savoye. En dan schoppen we de dissidenten buiten. ![]() Dan eens zien hoe het met die doorbraak zal gaan. Volgens mij behalen we de absolute meerderheid. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 23 november 2008 om 19:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mij kan het niet schelen ; ik drink nooit alcohol. Maar als u graag een natje lust, kunnen we - eens de partaai overgenomen - nog altijd regelmatig een bezoekje brengen aan Michel Daerden. Politiekers onder mekaar, weet je wel. En dat zou nog goed uitkomen ook, vermits we best zo snel mogelijk goede maatjes zouden worden van de Franstalige partijbonzen, die van de PS in het bijzonder. Aan u, als man, de taak om Daerden en consoorten onder tafel te drinken ; ikzelf zal Di Rupo en de andere madammen onderhouden over mijn Franse topcoiffeur, en ze intussen tersluiks trachten te benevelen met de strafste parfum van de Aldi. Alzo kunnen we er in slagen om ze allen, in die toestand en op het juiste moment, een compromiske te laten tekenen waar ze ook nadien niet goed zullen van zijn. ’t Is allemaal misschien wat voorbarig, maar het kan nooit kwaad van op voorhand een beetje onze tactiek uit te zetten, vind ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik zou vooraleer ik met dat mannenvolk dat u mij daar probeert op te dringen begin te zuipen liever een super space-cake bakken, met flink wat chocolade en honing erin verwerkt. Dan krijgen ze elk een portie waar ook een Riff-Berber letterlijk door het dak van zou gaan, en bied ik ze elk een fles lekker bronwater aan. Daarna pas beginnen we, voor zover nog nodig, aan het bier. Maar geen Orval, oh neen. Het wordt Brugse Zot, dubbel of trippel. ![]() Ik zou er wel prijs opstellen dat we onze hoge standaard indachtig kwaliteit blijven nastreven. De allereerste partaai-uitgave wordt dus de strafste en beste parfum die u maar kunt vinden, hoe duur die ook moge zijn. Noblesse oblige, madame, je vous en prie. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 23 november 2008 om 23:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ja, ik geef het toe, inzake de parfum hebt u gelijk. Daar maak ik geen punt van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Die gaan om hun moeder roepen. ![]() Vooral als ik ook nog wat mag DJ-en op ons feestje. En als ze eenmaal beginnen te janken als kleine puppies, komt gij binnen, met uw bedwelmde hofdames. Daarna kunnen we ze met een handborsteltje opvegen ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar misschien moeten we het zo ver niet gaan zoeken. Als we nu gewoon ons compromiske in het Engels opstellen, is het wellicht ook gepiept. Die gasten tekenen dat nogal makkelijk en zonder vooraf te lezen, naar het schijnt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik zou die mannen graag met Gründlichkeit aanpakken. Degenen die het overleven zullen heel veel te vertellen hebben aan hun kleinkinderen ![]() Dat wordt dan op de lange duur een volkslegende, hé. Eén van de 'mythes fondateurs' van òns nieuwe vaderland. Ge zult dat wel zien. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Politiek is keihard, Djimi. Alles wat leuk is, past er niet in. Een snoepreisje naar de Taj Mahal niet te na gesproken, dan. Maar goed, laat ons hier niet openlijk g�*ns onze tactiek uiteenzetten, want de mannen van Leterme kunnen ook lezen (sommigen, althans), en ik zou niet willen dat men ons subliem plan gratis voor niks kan afsnoepen, om dan achteraf met ònze oplossing een hoge borst op te zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest geef ik u gelijk. Voortaan gebeuren de brainstorm-sessies van de partaai via PB, via e-mail, per telefoon, of achter gesloten deuren. Hasta la victoria siempre !! ![]() djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 24 november 2008 om 06:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |||||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
De bloedlijn is inderdaad bepalend voor de titel ![]() Ik stoor mij daar niet aan de meeste mensen storen zich daar niet aan. Zelf wanneer de vraag publiek werd gesteld stoorde het grootste deel van vlaanderen zich daar niet aan... zanik jij dus maar wat verder over mijn "gekronkel". België is een monarchie dus jawel we hebben een monarch met een (het zij "kleine") staatsfunctie. Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() bon alé ik heb het gehad... babbel maar wat ondereen u zal veel verder geraken. In het dagelijks leven zou ik die speech wat modereren maar hier op het forum zijn jullie "de normalen" dus geen probleem...
![]() |
![]() |