![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#522 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#523 |
Europees Commissaris
|
![]() Jij negeert wat ik zei. Alles wat geen unitaire kieskring is, bevoordeelt de ene kieskring t.o.v. de andere en het zijn zeker niet enkel de Franstalige partijen die tegen een unitaire kieskring zijn.
|
![]() |
![]() |
#524 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb hier enkel maanden geleden in een topic over architecten duidelijk aangetoond dat Vlaanderen op de gebieden waar het bevoegdheid gekregen heeft het niet beter doet dan België. In mijn ogen regelmatig slechter. Men heeft dat toen weggelachen. Ondertussen werden over een aantal van mijn punten door volksvertegenwoordigers vragen gesteld in het parlement. |
|
![]() |
![]() |
#525 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een Vlaamse staat is de Vlaming eigen baas. In Belgie is hij knecht. Dat mag dan wel een rol zijn die u op het lijf geschreven is, maar niet voor mij.
![]() |
![]() |
#526 |
|
![]() De rotte visgeur hangt al veel te lang in la belgique.
Tijd voor een verse vangst (die dan ook op Vlaamse tafels komt te staan)
#527 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Visserij is een Vlaamse bevoegdheid. Als er een probleem is met de vis dan moet u dat op Peeters steken niet op Leterme.
|
![]() |
![]() |
#528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar tel daarbovenop nog eens de totale blokkering op federaal niveau door een verschil op zowel sociaal-economische situatie, demografie als publieke opinie, en de toekomst voor de gewone Vlaming ziet er niet goed uit hé? aan dat eerste kunnen we niet zoveel doen, we zijn nu eenmaal zo, maar aan dat tweede kunnen we mss wel nog veel doen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#529 |
Europees Commissaris
|
![]() In België is de Vlaming knecht van België. In een Vlaamse staat is hij knecht van de Vlaamse staat. Als je geen knecht meer wilt zijn, dan zal je moeten ijveren voor een afschaffing van de staat en tegen de oprichting van een nieuwe staat.
|
![]() |
![]() |
#530 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk het wel
#531 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh, euh, ik denk dat dat zeer relevant is.
#532 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
Europees Commissaris
|
![]() Reyders is voor een federale kieskring.
VB, een Vlaamse partij, is ertegen. N-VA wil meedoen met een federale kieskring in ruil voor meer regionale bevoegdheden. Een ruil vragen voor iets dat in Vlaanderen een minstens even grote aanhang heeft, vind ik enigszins vreemd, maar dat noemt men aan politiek doen. Er zijn dus wel degelijk Franstaligen die voorstander zijn en Nederlandstaligen die tegenstander zijn. Wel kan de vraag gesteld worden wie voorstander is van wat voor federale/unitaire kieskring en wie tegenstander is van welke federale/unitaire kieskring. |
![]() |
![]() |
#534 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
De franstaligen zijn voor een federale kieskring maar met behoud van alermbellen, pariteiten enz... dan kan je toch niet spreken over een federale kieskring? |
|
![]() |
![]() |
#535 |
|
![]() Dat is het em juist. In een Vlaamse staat wordt de Vlaming knecht van de overheid en ambtenarij. Nog nooit gehoord van de kommaneukersmentaliteit en regleneverij in Vlaanderen? Dan ben je echt wel niet meer bij hoor. Of wel kom je zelden tussen de mensen.
Zonet nog gehoord van iemand die verplicht werd de oude doornhaag rond zijn woning te behouden. Behoud van het erfgoed of zo iest was de reden. Vlaming eigen baas? Zonder Walen gaat de verknechting van het volk terug richting vorige eeuw. Maar ik ken dat: als ze u met processen om de oren slaan wegens snelheidsovertreding is dat natuurlijk de schuld van de Walen en niet van de Vlaamse overheid die kwistig met snelheidsbeperkingen rondstrooien die niks met verkeersveiligheid te maken hebben. |
![]() |
![]() |
#536 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu hebben we die mechanismen ook en hebben we daarbovenop ook nog eens een ongelijke inspraak van Vlaamse provincies onderling. Ten slotte is BHV met een federale/unitaire kieskring ook opgelost, als we die kieskring toepassen voor alle zetels, zoals ik voorstel, dan toch. Het is dan ook het beste om zo'n kieskring hoe dan ook goed te keuren, ook als je de Franstaligen niet overtuigd krijgt om alarmbellen, pariteiten, ... te laten vallen. Laatst gewijzigd door Robinus V : 2 augustus 2010 om 20:59. |
|
![]() |
![]() |
#537 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#538 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles wat belangrijk is is in handen van Belgie en de Belgen.
![]() |
![]() |
#539 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat maar. Waarlijk, er staat geen grens op de slavenmentaliteit.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 2 augustus 2010 om 22:27. |
||
![]() |
![]() |
#540 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, niet vanuit een slavenmentaliteit, maar wel vanuit de redenering dat een federale kieskring gunstig is voor zowel Vlamingen als andere Belgen.
|
![]() |