![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 11 december 2012 om 18:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je ziet in elke letter van om het even welk artikel over Chavez een geheim complot van de media om hem ten val te brengen, maar noch Chavez noch Venezuela liggen in de interessesfeer van de gemiddelde Belg en politicus. Integendeel, je moet al flink zoeken om iemand te vinden die ook maar enigszins daarin geïnteresseerd is. De berichtgevingen in België omtrent Chavez lijken mij eerder neutraal, soms op het ongeïnteresseerde af, soms kritisch, maar ze zijn zelden tot nooit zo vijandig of achterbaks als jij schijnt te denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
|
![]() Citaat:
Klagen over de Westerse pers maar ondertussen de gebreken van de niet-Westerse pers verzwijgen of minimaliseren, is evenwel de hypocrisie ten top. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in de zomer was ik in België en heb toch een puur propagandastuk gelezen in de Morgen waar Assange, Correa, Castro, Chavez allemaal op een hoop gegooid werden. Dat artikel stond vol van de reguliere leugens die je elders ook terug vindt. Informatie van 'de andere kant' ben ik niet tegen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | ||
|
![]() Citaat:
We zitten hier trouwens op een Belgisch forum, dus klagen over de Spaanse media die al dan niet kritisch schrijven over de president van Venezuela lijkt me toch behoorlijk irrelevant. Citaat:
Dat is géén "propaganda", dat is een opiniestuk. De kranten staan er vol van. Maak dat toch niet groter dan het is. Door onafgebroken te klagen over elk kritisch bericht betreffende Chavez, kom je echt niet objectief over hoor. Verre van zelfs. 't Is maar dat je het weet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Is het niet 'raar' dat die medialeugens systematsich ten nadele van Chavez zijn? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 11 december 2012 om 23:58. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lees wat anders:
Citaat:
![]() |
![]() |
#530 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De letterlijke woorden van de Vicepresident:
Citaat:
Wat niet wil zeggen dat de operatie niet volgens plan verlopen is. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 december 2012 om 23:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
Banneling
|
![]() Dat doe ik niet, ik heb altijd al beweerd dat de pers als vierde macht ten dienste staat van de machthebbers. De hypocrisie schuilt vooral hierin dat aanhangers van het "vrije Westen" nogal graag beweren dat het Westen het lichtbaken van vrijheid en openheid is, waarbij men de manipulaties en het bedrog / liegen in die Westerse pers gewoon niet opmerkt in het beste geval en zelfs botweg ontkent in het ergste geval.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 december 2012 om 23:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
Banneling
|
![]() DE tijd voor Chavez is gekomen om een stapje opzij te doen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is niet zo merkwaardig als je Latijns Amerika wat kent. De meer progressieve regeringen staan hier voor vrijheid en democratie terwijl die sectoren die traditioneel gesteund worden door de VS en Europa eerder gelinkt zijn aan repressie en oligarchie. Dat is sinds lang zo en is niet veranderd onder Obama. De twee successen de laatste jaren van het Obama regime in Latijns Amerika zijn de omverwerping van de democratisch verkozen regeringen in Honduras en Paraguay.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooral Cuba ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cuba is een geval apart. Maar bekijk gerust de mensenrechtenrapporten over Cuba de laatste jaren en vergelijk die met pak Honduras van na de staatsgreep in 2010. Geen moorddadige repressie in Cuba op dit moment, wel in Obama's 'heroverd gebied'.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 december 2012 om 01:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |