![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hun gans programma wordt door anderen overgenomen. Of denkt u dat er zonder het VB iets als bvb. nul tolerantie zou ingevoerd worden of dat er überhaupt ook maar een debat over de islam of integratie zou ontstaan. En nog iets : met 25 procent van de stemmen blijft de N-VA federaal net zo goed in een cordon. Voor de Franstaligen zijn de N-VA en het VB één pot nat. Men vormt nu trouwens al regeringen met een Vlaamse minderheid en dat kan zelfs als morgen de N-VA 50 procent van de stemmen haalt. Kortom , tot nu toe heeft de N-VA nog geen deuk in een pakje boter geslagen en is het gewicht van het VB op de besluitvorming veel groter geweest. Laatst gewijzigd door Pericles : 18 mei 2012 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daarna zijt ge met dat toestel niets meer. Dan komt het moment dat ge een NVA-fileermes nodig hebt. Akkoord, het beest is nog niet dood. Blijf a.u.b. dus kloppen. Helaas geeft de kiezer u niet veel energie meer. Wij zijn al begonnen met fileren. Levend fileren !! Geen tijd om te wachten (tot gij een meerderheid zoudt hebben).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest kan het mij niet schelen wie het programma van het VB uitvoert. Als de N-VA dat doet is het voor mij ook goed. Zodra dat iemand het maar doet. PS : zo klein zijn we ook weer niet. Als we 2 procent stijgen zijn we de 2-de partij van Vlaanderen. ![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 18 mei 2012 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
U mag daar fier op zijn omdat het NVA aandeel dienaangaande inderdaad nogal groot is. Ik, van mijn kant, zou in de grond kruipen van schaamte mocht mijn partij er prat op gaan dat zij er voor zou hebben gezorgd dat dank zij hun de Vlaamse zaak geen meter was opgeschoten. Ik vraag u bijgevolg beleefd om mijn walg te begrijpen en te vergeven als ik iemand fier op de borst zie slaan van: "dank zij ons hebben jullie niets bereikt". En laat ons nu eens uw andere "verwezenlijkingen" bekijken: Wat heeft uw "kaltstellung" van uw eigen programma u reeds opgebracht E? Noppes...? Neen hoor...nog veel minder dan noppes...uw partij heeft de Vlaamse regering een Vlaams alibi gegeven om niets aan de immigratie (kom ni af met de paraplu van de federale bevoegdheden hé ), verloedering van het onderwijs, en het ongeziene toelaten van de anti-democratische VRT fraude om er maar enkelen te noemen... Kom mij dus nu niet af met de geweldige verwezenlijkingen van het aantal euri dat uw politieke benoemde discipelen hebben opgestreken door aan het handje van het establishment te lopen hé... Ziehier het grote en aperte verschil tussen een VB'er en een NVA'er. De VB'er laat zijn verantwoordelijkheid voorgaan op zijn partij en is bereid om gans zijn zetelaantal aan de Vlaamse zaak te schenken. De NVA is op dat gebied net de antipode. Conclusie: U mag fier zijn op uw verwezenlijking die samen te vatten is in "het waterdicht maken van het CS". Ik behoud mij echter het recht om daar van te walgen.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 18 mei 2012 om 12:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En meent u dat christenen zich als willoze individuen horen te schikken naar een bestaand regime en niet naar verandering mogen streven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist omdat het doel niet de middelen heiligt. Er hoort nog steeds een ethische standaard te zijn die ons denken en handelen richt, ook in de politiek. Godsvrede is er een van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom gaat mijn stem niet naar de N-VA. Wel naar het Vlaams Belang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
|
![]() Citaat:
![]() Denkt u nu echt dat een partij die schreeuwt en tiert dat ze GEEN separatisten zijn maar confederalisten (hetgeen een verraad is aan hun eigen statuten) bij zulk een scenario ineens van gedacht zullen veranderen? Serieus fcal....denkt u dat nu echt of is uw stelling een cynische mop? Edit: de NVA federaal in de opositie en een Vlaamse regering die (in het allerbeste geval) eventueel niet kan worden gevormd. Een overgangsregering van vijf jaar... het zal het establishment worst wezen...
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 18 mei 2012 om 23:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
|
![]() Citaat:
Het zijn dat soort zaken die mij weghouden bij de NVA, en fier maken om VB-stemmer te zijn.
![]() |
![]() |
#533 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De N-VA stelt confederalisme na te streven. De franstalige partijen zijn hiertegen gekant. Federaal zit men blok. Het Senelle-scenario echter schept eenzijdig een onmiddellijk confederalistisch organisatieraam, dat internationaal verdedigbaar is. Het Vlaamse parlement neemt voor Vlaanderen binnen België als volwaardige deelstaat met Brussel als Vlaamse hoofstad alle taken over van de centrale regering en biedt aan te onderhandelen over wat men nog gezamenlijk met de andere gewesten en gemeenschappen wil doen. Van de reactie van de tegenpartij zal afhangen of dit leidt tot de beoogde democratische verantwoordelijkheid en sanering binnen een Belgisch raam of dat dit een splitsing tot gevolg heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij blijft het Belang daarnaast ook een randje te hebben waar ik me niet mee kan verzoenen. (vergelijk: met een oplichter doe je geen zaken). Het betreft slechts, bij wijze van spreken, een tien procent van de leiding. (ook een promille van de kiezers, maar die storen mij niet; ze mogen hun mening hebben en ze lopen niet in de weg ...) (nu, ik heb dat al genoeg gezegd en uitgelegd in dit forum)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bedoelt de racisten neem ik aan ? Is er dan ene veroordeeld ? Zelfs de Raad Van State heeft het VB vrijgesproken . Ik ken wel een VLD-er die veroordeeld is wegens racisme. ![]() Ge laat u iets wijsmaken Schoof. ![]() En is Demesmaeker wel ne goede , want die zijn voorouders waren zwarten. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 19 mei 2012 om 08:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar geen nood, in 't cordon vliegt de N-Va sowiso. Misschien niet in een openlijk, maar dan in een besmuikt, sneaky cordon. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want zij zijn proper hé. Ook is er voor de N-VA blijkbaar geen enkel probleem met de islam . Zijn ze daar blind of wat ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#540 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Machiavellism in contemporary situations.
![]()
![]() |