Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2012, 22:27   #501
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Natuurlijk niet.

U maakt zich, als partijsoldaat, afhankelijk van wat partijtoppen zeggen en doen.

Ik beslis als burger van dit land helemaal zelf welke taktiek ik volg om het doel te bereiken, ongeacht wat BDW, FDW of Peter Mertens zeggen of doen.
Bij mijn weten beslis ik nog altijd zelf aan wie ik mijn stem geef, net zoals ik ook de reden(en) daarvoor zelf bepaal.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2012, 22:28   #502
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat we hier bij de kern van de zaak aan het komen zijn.

Voor uw tegenstander de Belgische staat is gewetenloos opportunisme aangeboren, en met die instelling kan hij u er nu al twee eeuwen onder houden.

U, en de uwen, willen zo niet zijn. Jullie willen "beter" zijn.

Schattig is dat. En volstrekt nutteloos. Jullie zijn de knuffels van het regime, en dat is wat een Superstaaf jullie hier al jaren open en bloot aantoont.

Niet met mij. Zolang u meer geeft om uw zuiver geweten dan om het bereiken van uw politiek doel, hebben de heersende machten u vast.

Zelfs als België onverhoeds uiteen zou vallen - en dat zal het dan uitsluitend aan zichzelf te wijten hebben, niet aan die arme Vlaamsnationalisten-met-een-geweten - dan zal dat op zo'n manier gebeuren dat het een ramp zal zijn voor het romp-Vlaanderen dat ervan zal overblijven.

Maar u zal wel een zuiver geweten hebben.
Oud 17 mei 2012, 22:29   #503
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, en terecht.
Oud 17 mei 2012, 22:34   #504
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius
Ja, en terecht.
Houwen zo!
Oud 17 mei 2012, 22:37   #505
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In deze gaat het niet op "puur politiek-tactische voorwaarden", maar een fundamentele waarde binnen onze Vlaamse Beweging, nl. Godsvrede.
Ik ben niet zo erg religieus aangelegd, en heb dus niet echt een idee wat je met die Vlaamse Godsvrede bedoelt.
Kan je me eens een voorbeeldje geven van die fameuze Godsvrede ergens in de loop van de geschiedenis der Vlaamse beweging?
Oud 17 mei 2012, 22:41   #506
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Houwen zo!
Bedankt Superman...wij zijn dan wel niet meer met een miljoen die het zich nog durven permiteren om hun eigen overtuiging te toetsen aan hun geweten....maar het doet toch goed om te weten dat we lang niet alleen zijn....
Oud 17 mei 2012, 22:45   #507
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben niet zo erg religieus aangelegd, en heb dus niet echt een idee wat je met die Vlaamse Godsvrede bedoelt.
Kan je me eens een voorbeeldje geven van die fameuze Godsvrede ergens in de loop van de geschiedenis der Vlaamse beweging?
Godsvrede heeft dan ook niets met religie te maken, maar wel met de opvatting dat Vlaamsgezinden horen samen te werken over partijgrenzen heen, over verschillen van religieuze en ideologische aard.
Oud 18 mei 2012, 03:47   #508
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Godsvrede heeft dan ook niets met religie te maken, maar wel met de opvatting dat Vlaamsgezinden horen samen te werken over partijgrenzen heen, over verschillen van religieuze en ideologische aard.
Vooral zoiets 'verfoeielijks' niet proberen aan belgicisten uit te leggen.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2012, 06:26   #509
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Okay.
Ik snap het.

Nu het 2e deel van mijn vraag: wanneer was die godsvrede aanwezig in de geschiedenis van de Vlaamse beweging?
Oud 18 mei 2012, 06:28   #510
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Bedankt Superman...wij zijn dan wel niet meer met een miljoen die het zich nog durven permiteren om hun eigen overtuiging te toetsen aan hun geweten....maar het doet toch goed om te weten dat we lang niet alleen zijn....
Een goed geweten is heel veel waard!
Zelfs als België daardoor wat langer blijft bestaan.
Goe geweten!
Oud 18 mei 2012, 06:28   #511
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Vooral zoiets 'verfoeielijks' niet proberen aan belgicisten uit te leggen.
Geen probleem.
Jan kan dat.
Oud 18 mei 2012, 06:30   #512
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Maar aan het einde van de dag heeft dat allemaal heeel weinig te maken met puur communautaire kwesties.
Het heeft te maken met etnisch stelen en bedriegen, en dus met de kern van de Belgische staat. U mag dat wel- of niet-communautair noemen, het doet er niet toe.
Oud 18 mei 2012, 06:32   #513
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mag ik uit uw warrige woordenkramerij opmaken dat het u geen bal kan schelen in welk een staat we wonen zolang uw partij via valse beloftes maar zoveel mogelijk macht vergaart?
Neen, dat mag u niet.

Citaat:
Welnu: dat mag...neen...dat moet, want zo kunnen de luttele idealisten het verschil zien tussen de weinigen die opkomen voor hun volk en de velen die opkomen voor de macht....
Dat deze vaststelling nu net de samenvatting is van het verdriet van Vlaanderen is cynisch....maar het is niet anders...
Vermits uw beginstelling fout was, is dit eeuwigdurend geweeklaag zonder grond.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 18 mei 2012 om 06:32.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2012, 06:35   #514
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het veel minder zal zijn dan 1 jaar.

Federaal:
De media: "Gezien de onmogelijkheid (zie vorige regeringsonderhandelingen en we gaan toch wéér geen 500 dagen wachten zeker) om met de NVA tot een overenkomst te komen en gezien de noodzaak wegens diepe crisis hebben de huidige regeringspartijen besloten om de nieuwe regering, met een Vlaamse minderheid, te vormen. De onverantwoordelijkheid van de NVA is schrijnend....om een aanslag op het koopkracht van iedere burger te vermijden is dit de beste beslissing onder deze omstandigheden."

Vlaams:
De NVA: "Met de dood in het hart zijn wij in een Vlaamse regering gestapt. Maar wij doen dat niet zomaar...neen hoor...gezien het feit dat wij federaal buiten spel zijn gezet zullen wij er zéééééééééér stringent op toezien dat de crisis niet wordt afgewend op de gewesten. Het feit dat wij samen met het VB een meerderheid in het Vlaamse parlement hebben is irelevant omdat het VB racistisch is. Het feit dat Filip De Winter zich heeft teruggetrokken en het feit dat het VB ons een carte blanche wil geven via gedoogsteun doet daar niets aan af....want vergeet vooral niet: wij zijn confederalisten zoals de CD&V waarmee wij vandaag in de regering zitten en geen vlaams nationalisten zoals de racisten van het VB.".

Een gans jaar patstelling zegt u?

Nog geen maand....

Resultaat van uw partij-inspanningen mbt uw doelstellingen: nul komma nul.

En zo zal het ten eeuwigen dage blijven.
Oud 18 mei 2012, 06:36   #515
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We gokken op ons paard, en cravacheren het zolang we geloven dat het vooruit wil en kan.
Keert het om, of stuikt het door zijn poten, dan halen we het vleesmes boven, voor de doodssteek.
Geen kompassie met de bulten: ze moeten maar rechtlopen.
Nice!
Oud 18 mei 2012, 06:38   #516
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen het mogen geen Walen zijn.
Sla niet terug en bied je andere wang aan.
Bemin je naaste zoals jezelf.
Betaal aan de keizer wat de keizer toekomt. En wat komt hem toe?
Mijn standpunt is, begin met het bekeren van je eigen geloofsgenoten, de wereld zou er al een stuk beter uitzien.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2012, 06:39   #517
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In deze gaat het niet op "puur politiek-tactische voorwaarden", maar een fundamentele waarde binnen onze Vlaamse Beweging, nl. Godsvrede.
Wat is er in godsnaam "fundamenteel" aan godsvrede...

Het is een instrument als een ander om het doel te bereiken. Als het niet meer nuttig is, of niet werkt, dan dump je het toch gewoon...
Oud 18 mei 2012, 06:39   #518
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten beslis ik nog altijd zelf aan wie ik mijn stem geef, net zoals ik ook de reden(en) daarvoor zelf bepaal.
U laat uw stem bepalen door de taktiek van de N-VA top.
Oud 18 mei 2012, 06:40   #519
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, en terecht.
Voila, en dat zal dan ook het enige resultaat zijn van een heel leven politieke actie: een zuiver geweten.
Oud 18 mei 2012, 10:05   #520
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De modale Vlaming die daarvan overtuigd is, stemt al langer Vlaams-nationalistisch.

Ik moet toegeven dat die propaganda goed werkt.
Ik heb meer oog voor diegene die niet mee met de kudde loeit en de realiteit nuchter bekijkt.
De realiteit is dat de regering Di Rupo het land relatief ongeschonden door de zwaarste na-oorlogse crisis leidt.
De realiteit van de laatste 20 (of zovele ..) jaren is:
- diepe staatsschuld ongeacht de besparingsrondes
- lage pensioenen, lage sociale uitkeringen, wachtlijsten, problemen betaalbaarheid
- een redelijk onbelangrijk probleem, een interne opdeling van kiesdistricten, geraakt maar niet opgelost, terwijl ... een duidelijke meerderheid in de commissie DeCrem DeRem DeStem iets op de agenda had gezet, waardoor de Vlamingen een indruk kregen dat zij, na zovele jaren Vlaamse strijd (Leuven Vlaams, culturele autonomie, Vlaams parlement) nog steeds, in eigen kot zelfs niets te zeggen hebben
- flutjustitie
- flutmigratie

Als de massa deze realiteit begint in te zien, dan is één schaapje dat toch in de andere richting kijkt, volkomen onbelangrijk.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be