![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan "vrijwel iedereen". Niet de hele maatschappij dus. Onze maatschappij is niet de Sovjetunie waarbij monsterachtige scores tot uiting kwamen in verkiezingen. U weet wel: 99,99% ja-stemmen, 0,01% blanco.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt volkomen gelijk : dit forum is niet de maatschappij |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
Minister-President
|
![]() Ik nodig u uit om het zelf op te zoeken. Ik ga niet proberen om u de evidentie te bewijzen, noch om een deel van mijn opleiding hier met één of ander linkje naar Wikipedia of zo samen te vatten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In onze wetgeving is er geen sprake van groeperingen. Wel van individuele burgers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opleiding? Waarin dan wel? In inhoudsloze praatjes verkopen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zijne Majesteit Koning Léopold III heeft het ooit anders gedaan, en het land stond op zijn kop. Het kostte Hem Zijn Troon. Dus zelfs een Koning kan er niet van onder uit.
![]() |
![]() |
#530 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar goed, inderdaad. Zolang je braaf blijft, vorm je een democratische minderheid Laatst gewijzigd door eno2 : 30 november 2012 om 00:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een verdraaiing van de werkelijkheid... wat een revisionisme De enige reden waarom men eerst burgerlijk dient te huwen alvorens religieus ( lees hier : kerkelijk ) is dat in de latere middeleeuwen en de nieuwe tijd zich allerlei bewegingen begonnen te ontwikkelen die de invloed van de Kerk ( ze hadden er in de middeleeuwen het monopolie over ) op het huwelijk probeerde te verminderen. Pas met de Code Napoléon viel het verdict : De burgerlijke staat, de burgerlijke stand en met name het huwelijk werden onttrokken aan het kerkelijk recht. De staat nam daarmee dus in feiet het huwelijk ( vrij letterlijk want hun inspiratie kwam vanuit het kerkelijke idee ) mee over maar koppelde daar ( ongelukkigerwijs ? ) meteen het totaal nieuwe familierecht aan. Het was wachten tot in de 18de eeuw voordat er meer concrete plannen gemaakt werden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eventjes terzijde : dank aan u en de andere deelnemers aan dit deel van de discussie, die bereid zijn om zonder al te veel ad hominem bemerkingen op mijn en andere posts te reageren. U kunt zich wellicht niet inbeelden hoe moeilijk dergelijke taaloefening voor mij is : in dit soort "meteen reageren"-discussies heb ik niet de tijd om te twijfelen welke woord de bedoelde nuance weergeeft, rustig te herlezen, in mijn taalboekjes te zoeken, etc… : het moet meteen en per direct in aanvaardbaar Nederlands gesteld worden, los uit mijn twee hersencellen, en het is vanzelfsprekend de bedoeling - naast de Nederlandse taaloefening – dat ik mijn oprechte visie tracht te verwoorden. Ik merk dat ik gisteren en vandaag al een aantal taalfouten heb gemaakt, maar u zult mij dat wel vergeven, hoop ik. Hoe dan ook, dank aan allen. Laatst gewijzigd door Gwylan : 30 november 2012 om 00:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze *d*evolutie is erg zorgwekkend. Het huwelijk is bedoeld voor man en vrouw, en dat zal altijd zo moeten blijven. Daar verandering in brengen, is niets meer dan walgelijke decadentie.
Homo,s mogen bestaan, alleen ze moeten wel begrijpen dat ze altijd onder hetero,s staan. Homoseksualiteit is een fout van moeder natuur, dat niet gepromoot dient te worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest dat effectief zo zijn dan was de oplossing toch vrij simpel hé Diegenen die zeiden dat ze gehuwd waren ( maar dat enkel in kerkelijke zin zouden bedoelen ) kan je flink berispen en laten opdraaien voor alle schade voortvloeiende uit het verstrekken van valselijke informatie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, u beweerde iets heel anders, nl. dat de wetgever een burgerlijk huwelijk heeft ingesteld omdat er anders sprake is van verwarring.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 |
Banneling
|
![]() Seculiere homofoben zijn nog erger dan religieuze
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Is dat dan nu in meer formele zin niet zo voor degenen die zich niet aan de wet houden ? |
|
![]() |
![]() |