![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#501 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#502 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Al meermaals gezegd: ik heb geen enkele nostalgie naar vroeger tijden. Als gelovige is het mij niet te doen om het verleden. Wel om het geloof.
|
|
|
|
|
|
#503 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#504 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#505 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat gezegd zijnde, ook de katholieken hebben dat in vele territoria en perioden succesvol nagestreefd en bereikt, maar niet kunnen bestendigen. Laatst gewijzigd door eno2 : 29 november 2012 om 23:56. |
|
|
|
|
|
|
#506 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat ik wou zeggen dat ik je bijtreed dat het misschien niet slecht is dat gewoon integraal onder een andere naam te zetten ( het burgerlijke huwelijk dus ) dat onafhankelijk van het vraagstuk of je eerst zoiets moet alvorens je religieus kan huwen Voor de rest om op je post verder te gaan.... Persoonlijk ben ik van mening dat een burgerlijk huwelijk ( of hoe we dat kind dan ook wensen te noemen ) ook kan tussen meer dan twee personen... al zijn er een pak praktische juridische peilers die dat niet meteen zo makkelijk maken dat op 1 2 3 te wijzigen. Maar ik ben de wetgever niet hé. Onafhankelijk daarvan moet het kunnen dat je met meerdere personen huwt in een louter ceremonieel iets. Waarom niet ? De wet heeft geen affaire met wie je nu wilt samenwonen, met hoeveel en met wie of hoeveel je seksuele betrekkingen wilt aanknopen ( dit zijn toch meestal de onderliggende zaken die huwelijk regelt ) |
|
|
|
|
|
|
#507 |
|
Banneling
|
Als oerconservatief draait bij jou alles om (het bestendigen van) het verleden
Laatst gewijzigd door eno2 : 29 november 2012 om 23:58. |
|
|
|
|
|
#508 |
|
Minister-President
|
Als u de Wet van Ohm hebt geleerd op school, heeft mijnheer Ohm u die zelf moeten meedelen voor u één en ander aannam, mijnheer Van den Berghe ?
|
|
|
|
|
|
#509 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U probeert weer een sofisme op te bouwen. Uw opmerking ging niet over de wet, maar wel over de intentie die achter de wet schuilt. Daarbij dichtte u uw eigen opvattingen de wetgever toe.
|
|
|
|
|
|
#510 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#511 |
|
Banneling
|
Onze maatschappij heeft wel degelijk een gemeenschappelijk basis-canon met basiswaarden, die door vrijwel iedereen gedeeld worden.
|
|
|
|
|
|
#512 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mij gaat het om het geloof. En juist dat onderscheid schijnt u niet te kunnen maken, geloof en maatschappelijke uitingen. |
|
|
|
|
|
|
#513 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat wordt beweerd. Alleen hoef ik dat niet aan te nemen dat iedereen dit deelt. Organiseer een referendum. Pas als u 100% uitkomt, kunnen we spreken over een visie die door heel de maatschappij wordt gedeeld.
|
|
|
|
|
|
#514 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#515 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat geloof ligt verankerd in eeuwenoude dogma's en gebruiken, waartegen (onder andere) het homohuwelijk een hedendaagse terroristische aanslag is. Laatst gewijzigd door eno2 : 30 november 2012 om 00:05. |
|
|
|
|
|
|
#516 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik kan me bv best voorstellen dat leden van jouw clubke onder groepsdwang zich ook niet geheel vrijwillig begeven. Bv abortus om maar iets te zeggen.... nog niet zo heel lang geleden heb je ergens beaamd dat moest het jouw dochter zijn je die keuze niet echt laat En zo kan ik me ook voorstellen als in jouw clubke een vrouw bv van haar man weg wilt dat het wel ergens onder zachtere dwang verhinderd wordt. |
|
|
|
|
|
|
#517 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mijn geloof dwingt mij niet te leven als in Bokrijk. Of te verlangen naar een protserig katholicisme waarbij men de kerk bij feestdagen volzette met planten of processies organiseerde met meisjes die rozenblaadjes rondstrooiden. Dat zijn totaal bijkomstige uiterlijkheden.
|
|
|
|
|
|
#518 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#519 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Er zijn altijd weirdo's Ons democratisch stelsel berust op en verbreidt basiswaarden Laatst gewijzigd door eno2 : 30 november 2012 om 00:09. |
|
|
|
|
|
|
#520 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|