Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 12 mei 2006, 10:42   #521
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
Akkoord!
Alleen, als ik dan lees dat hij uit een Vb-gezin komt en dat hij als model-leerling zijn gothic-beleving keurig onder controle had, dan moet daar toch iets gesprongen zijn in dat hooffie.
Hoe kan dat?
Is dat de schuld van de ouders?
De schuld van de vriendenkring? (grotere kans, volgens de psychologie)
Televisie? (zal wel meevallen, of het moet zijn dat hij geen vrienden had)
Maatschappij? (dat vind ik nogal wat, een kind van 18 laten voorschijnen dat hij begrijpt wat "maatschappij" is)
Hoeft er noodzakelijk een schuldige te zijn omdat iemand een paar draadjes verkeerd heeft in z'n hoofd ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 12 mei 2006, 10:43   #522
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Hmm..
Omdat die draadjes zijn gevormd tijdens zijn leven is het wèl handig om de oorzaken te achterhalen. Geen gevolg zonder oorzaak, immers (karma, noemt men dat ook wel).

En serieus: als hij uit een 'links' nest zou komen zou me dat ook nul interesseren, net zo goed als dat het een Vb-nest is. Het gaat om de manier van opvoeden in dat nest dat telt. Kan me zomaar indenken dat die losse draadjes in zijn hoofd daar zijn ontstaan.

Dat in combinatie met een foute peer-group maakt hem een typisch geval van tijdelijke ontoerekeningsvatbaarheid. Kortsluiting, geflipt, gestoord. Zoiets koelbloedig uitvoeren is net zoiets als jezelf in een vriezer van een slachthuis opsluiten uit mededogen met de daar opgehangen varkens. Dat doe je óók niet.

Laatst gewijzigd door Mephisto : 12 mei 2006 om 10:47.
Mephisto is offline  
Oud 12 mei 2006, 10:44   #523
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap Bekijk bericht
Wat is eigenlijk nog het strafste en meest verontrustende van al is hetvolgende. Het is blijkbaar mogelijk om 's morgen op de staan, tanden poetsen, even aan de ballen krabben en te zeggen wat gaan we vandaag eens uitrichten. Wel, het is mooi weer, waarom gaan we er niet een paar afknallen. Je stapt de eerste de beste wapenwinkel binnen, voor 500 € koop je een geweer en kogels, en dan knallen maar.
Ik begrijp zowiezo niet waarom burgers zich zouden moeten kunnen bewapenen. Vuurwapens volledig uitbannen zal realistisch toch niet gaan, maar ik denk wel dat, als we mogen geloven dat die gast zijn wapen maar 's morgens gekocht had, het iets moeilijker zou mogen zijn om een wapen te kopen. ( dat er toch altijd een aanzienlijke tijd zou moeten zitten tussen de aankoop en de levering)
Wie zegt dat hij het gekocht heeft?
jan hyoens is offline  
Oud 12 mei 2006, 10:44   #524
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Misschien te wijten aan het teveel aan "rechten" en het te weinig aan "plichten" aan de kant van de ouders en jeugd ?
[SIZE="1"]Even sarcastisch doen om af te koelen[/SIZE]
Tja, wie laat zijn zoon nu met lang haar rondlopen???? Wat is dat nu voor een opvoeding???

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 12 mei 2006 om 10:46.
Bad Attila is offline  
Oud 12 mei 2006, 10:47   #525
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Wie zegt dat hij het gekocht heeft?
Opnieuw vragen rond de wapenwet

De dader had vanmorgen nog, legaal, het jachtgeweer gekocht. Schepen voor Veiligheid Dirk Grootjans betreurt dat de wapenwet nog niet helemaal gewijzigd is.
"Indien deze jongeman geen wapen ter beschikking had gehad, was dit allicht niet gebeurd", denkt Grootjans.
"Hoe meer wapens in een maatschappij vrij beschikbaar zijn, hoe groter het risico dat zoiets zich voordoet."

bron vrtnieuws.net

Ik denk mij te herinneren dat hij er 500€ voor betaald heeft ( en ook 20 kogels gekocht had, ja zonder kogels is het moeilijk schieten niewaar
CutTheCrap is offline  
Oud 12 mei 2006, 10:50   #526
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is eigenlijk nog het strafste en meest verontrustende van al is hetvolgende. Het is blijkbaar mogelijk om 's morgen op de staan, tanden poetsen, even aan de ballen krabben en te zeggen wat gaan we vandaag eens uitrichten. Wel, het is mooi weer, waarom gaan we er niet een paar afknallen. Je stapt de eerste de beste wapenwinkel binnen, voor 500 € koop je een geweer en kogels, en dan knallen maar.
Ik begrijp zowiezo niet waarom burgers zich zouden moeten kunnen bewapenen. Vuurwapens volledig uitbannen zal realistisch toch niet gaan, maar ik denk wel dat, als we mogen geloven dat die gast zijn wapen maar 's morgens gekocht had, het iets moeilijker zou mogen zijn om een wapen te kopen. ( dat er toch altijd een aanzienlijke tijd zou moeten zitten tussen de aankoop en de levering)
Het is blijkbaar ook mogelijk om 's morgen op te staan, tanden te poetsen, even aan de ballen krabben en te zeggen wat gaan we vandaag eens uitrichten? Wel, het is mooi weer, waarom gaan we niet iemand beroven en als hij tegenwringt doodsteken? Je stapt de eerste de beste ijzerwinkel binnen, voor 15 € koop je een mes, en dan steken maar.
Ik begrijp zowiezo niet waarom burgers messen moeten kunnen hebben. Messen, bijlen en kettingzagen volledig uitbannen zal niet realistisch zijn, maar ik denk wel dat het iets moeilijker zou mogen zijn om dat steek-, hak- en zaaggerief te kopen.
Oud 12 mei 2006, 10:52   #527
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Die mogen officieel niet vrijgegeven worden, onder politiek correcte druk.
Dus spreek je over onbestaande cijfers???
En uit niks trek je dan conclusies???
Rare manier van denken, zou ik zeggen.

Citaat:
Same story als met de gewelddaad die enkele weken geleden op de zoon van Patrick Dewael gepleegd werd dor allochtonen. Papa Dewael repte zich om snel de pers op te bellen en hen te smeken toch maar niets hierover te berichten. Dat pastte niet in de nasleep van de Joe Van Holsbeeck affaire.

Ik heb die info uit eerste hand : een politiecommissaris uit het Brusselse. Nee, geen VB-er, een franstalige MR-er.
Medeleven met de zoon van de Dewael.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 12 mei 2006 om 10:52.
Bad Attila is offline  
Oud 12 mei 2006, 10:54   #528
Mephisto
Minister

Standaard

Uit De Volkskrant van vandaag:
De achttienjarige jongeman die donderdag in Antwerpen twee mensen doodschoot, had wel degelijk problemen op zijn school. Dat meldde vrijdagochtend de Vlaamse publieke omroep VRT. . De schutter zou woensdagavond op zijn internaat zijn betrapt op roken, waarna hij donderdagochtend van school werd gestuurd. Daardoor zou er bij hem iets zijn geknapt, waarna hij ook zei dat hij moordplannen had.

Daar heb ik zelf niets van gehoord, wie wel?
En van school gestuurd zijn om een sigaret, een joint wellicht, hèh??

De dader is een neef van het Kamerlid voor het Vlaams Belang uit West-Vlaanderen Frieda Van Themsche. Volgens de politie is hij ook afkomstig uit een extreemrechts milieu.

Fractievoorzitter van het Vlaams Belang in de Belgische Kamer van Volkvertegenwoordigers Gerolf Annemans zegt zich ‘uitdrukkelijk te distantiëren van de moord, ook als de dader bewust vreemdelingen geviseerd zou hebben’.

Zelfs wanneer hij enkel maar vreemdelingen had lastig gevallen en niet ook een blank kind, is het nog een verwerpelijke daad. Wat voor een uitspraak is dát nu?

Laatst gewijzigd door Mephisto : 12 mei 2006 om 10:56.
Mephisto is offline  
Oud 12 mei 2006, 10:56   #529
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Hmm..
Omdat die draadjes zijn gevormd tijdens zijn leven is het wèl handig om de oorzaken te achterhalen. Geen gevolg zonder oorzaak, immers (karma, noemt men dat ook wel).
Ik ben geen psycholoog, maar ik ben er absoluut niet zeker van of psycho's uberhaupt steeds gevormd zijn door de omgeving. Constructiefoutjes in het brein, weet je wel ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 12 mei 2006, 10:57   #530
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Bad Attila;1700991]Dus spreek je over onbestaande cijfers???
Nee ik spreek over cijfers die niet vrijgegeven mogen worden.
Knorretje is offline  
Oud 12 mei 2006, 10:58   #531
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Opnieuw vragen rond de wapenwet

De dader had vanmorgen nog, legaal, het jachtgeweer gekocht. Schepen voor Veiligheid Dirk Grootjans betreurt dat de wapenwet nog niet helemaal gewijzigd is.
"Indien deze jongeman geen wapen ter beschikking had gehad, was dit allicht niet gebeurd", denkt Grootjans.
"Hoe meer wapens in een maatschappij vrij beschikbaar zijn, hoe groter het risico dat zoiets zich voordoet."

bron vrtnieuws.net

Ik denk mij te herinneren dat hij er 500€ voor betaald heeft ( en ook 20 kogels gekocht had, ja zonder kogels is het moeilijk schieten niewaar
Blijft een rare zaak want in de wapenwet staat:

Vijfde afdeling. - Van jacht- en sportwapens Art. 13. Het dragen van een jacht- of sportwapen is enkel toegelaten aan hem die een wettige reden kan doen gelden.

Welke wettige reden had hij? Ik denk niet dat hij een jachtvergunning op zak had.
jan hyoens is offline  
Oud 12 mei 2006, 10:58   #532
Mephisto
Minister

Standaard

@Jazeker: jazeker.
En die constructiefoutjes liggen deels diep besloten in de genetische code en deels in de vorming door de maatschappij. Omdat een kind als ongeschreven blad ter wereld komt en 90% van die draadjes nog gevormd moet worden is dat zowel afhankelijk van de sturing als van de genen.

Zo heb ik de jongste psychologische en fysiologische ontwikkelingen in elk geval begrepen. Wat er dus op neer komt, dat je iemand's brein goed kunt verknippen. Kortsluiting veroorzaken door de verkeerde draadjes consequent aan elkaar te blijven koppelen.

Indoctrinatie heet dat.

Dat proces gaat je hele leven door, en kinderen zijn er het gevoeligst voor. Pas na je 18e, 19e, 20e levensjaar is je brein voldoende zelfstandig om gewaar te zijn van die sturing.

Laatst gewijzigd door Mephisto : 12 mei 2006 om 11:00.
Mephisto is offline  
Oud 12 mei 2006, 10:59   #533
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Uit De Volkskrant van vandaag:
De achttienjarige jongeman die donderdag in Antwerpen twee mensen doodschoot, had wel degelijk problemen op zijn school. Dat meldde vrijdagochtend de Vlaamse publieke omroep VRT. . De schutter zou woensdagavond op zijn internaat zijn betrapt op roken, waarna hij donderdagochtend van school werd gestuurd. Daardoor zou er bij hem iets zijn geknapt, waarna hij ook zei dat hij moordplannen had.

Daar heb ik zelf niets van gehoord, wie wel?
En van school gestuurd zijn om een sigaret, een joint wellicht, hèh??

De dader is een neef van het Kamerlid voor het Vlaams Belang uit West-Vlaanderen Frieda Van Themsche. Volgens de politie is hij ook afkomstig uit een extreemrechts milieu.

Fractievoorzitter van het Vlaams Belang in de Belgische Kamer van Volkvertegenwoordigers Gerolf Annemans zegt zich ‘uitdrukkelijk te distantiëren van de moord, ook als de dader bewust vreemdelingen geviseerd zou hebben’.

Zelfs wanneer hij enkel maar vreemdelingen had lastig gevallen en niet ook een blank kind, is het nog een verwerpelijke daad. Wat voor een uitspraak is dát nu?
En dan zeggen dat er idioten zijn die drugs willen legaliseren! Je ziet wat de gevoglen zijn!
jan hyoens is offline  
Oud 12 mei 2006, 10:59   #534
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Nee ik spreek over cijfers die niet vrijgegeven mogen worden.
Maar, ondanks ze niet zijn vrijgegeven, weet jij wat die cijfers zijn.
Wil je ze mij per PB opsturen aub, ik ben benieuwd ze te kennen?

Bij voorbaat dank.
Oud 12 mei 2006, 11:02   #535
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:

Vijfde afdeling. - Van jacht- en sportwapens Art. 13. Het dragen van een jacht- of sportwapen is enkel toegelaten aan hem die een wettige reden kan doen gelden.

Welke wettige reden had hij? Ik denk niet dat hij een jachtvergunning op zak had.
Ik zou niet graag de verkoper zijn van het geweer..
Oud 12 mei 2006, 11:02   #536
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

hij had het misschien illegaal van een allochtoon gekocht, da zou nog het strafste zijn.
CutTheCrap is offline  
Oud 12 mei 2006, 11:02   #537
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Er staat ook op de nieuwssites, dat hij zou gezegd hebben zelfmoord te zullen plegen, maar dat hij een aantal "makakken " zou meenemen.

Als dit waar is kunnen we de er van uitgaan dat er wel degelijk racisme is.

Volgens mijn gok is de blanke kleuter een vergissing bij associatie met een zwarte vrouw, zal de dader er waarschijnlijk een mulatje in gezien hebben.
Nomaals het laatste is een een gok van mij.
spherelike is offline  
Oud 12 mei 2006, 11:06   #538
Gibson
Burger

Gibson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Er staat ook op de nieuwssites, dat hij zou gezegd hebben zelfmoord te zullen plegen, maar dat hij een aantal "makakken " zou meenemen.

Als dit waar is kunnen we de er van uitgaan dat er wel degelijk racisme is.
idd,

welke nieuwssites zijn dat?
Oud 12 mei 2006, 11:07   #539
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Maar, ondanks ze niet zijn vrijgegeven, weet jij wat die cijfers zijn.
Wil je ze mij per PB opsturen aub, ik ben benieuwd ze te kennen?

Bij voorbaat dank.
Nope. Wat ik zei werd mij ten confidentiële titel gezegd door een Politiecommissaris uit Brussel. Even belangrijk was zijn statement dat op verzoek van hogerhand de criminaliteitsscijfers gemanipuleerd worden en dat bepaalde feiten het daglicht niet mogen zien.

Van mij mag je gerust verder twijfelen hoor. Je kan misschien zelf statistiekjes aanleggen van gewelddaden door allochtonen op weerloze gekleurde moekes. Veel werk ga d'r niet mee hebben. Zoals je zelf wel weet (maar niet graag toegeeft) hebben die criminele bendes andere targets.
Knorretje is offline  
Oud 12 mei 2006, 11:08   #540
jan hyoens

Standaard

Dit laat mij denken aan "Falling down" met Michael Douglas.
jan hyoens is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be