![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#522 |
Minister
|
![]() Hmm..
Omdat die draadjes zijn gevormd tijdens zijn leven is het wèl handig om de oorzaken te achterhalen. Geen gevolg zonder oorzaak, immers (karma, noemt men dat ook wel). En serieus: als hij uit een 'links' nest zou komen zou me dat ook nul interesseren, net zo goed als dat het een Vb-nest is. Het gaat om de manier van opvoeden in dat nest dat telt. Kan me zomaar indenken dat die losse draadjes in zijn hoofd daar zijn ontstaan. Dat in combinatie met een foute peer-group maakt hem een typisch geval van tijdelijke ontoerekeningsvatbaarheid. Kortsluiting, geflipt, gestoord. Zoiets koelbloedig uitvoeren is net zoiets als jezelf in een vriezer van een slachthuis opsluiten uit mededogen met de daar opgehangen varkens. Dat doe je óók niet. Laatst gewijzigd door Mephisto : 12 mei 2006 om 10:47. |
![]() |
![]() |
#523 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#524 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja, wie laat zijn zoon nu met lang haar rondlopen???? Wat is dat nu voor een opvoeding??? ![]()
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 12 mei 2006 om 10:46. |
|
![]() |
![]() |
#525 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Opnieuw vragen rond de wapenwet
De dader had vanmorgen nog, legaal, het jachtgeweer gekocht. Schepen voor Veiligheid Dirk Grootjans betreurt dat de wapenwet nog niet helemaal gewijzigd is. "Indien deze jongeman geen wapen ter beschikking had gehad, was dit allicht niet gebeurd", denkt Grootjans. "Hoe meer wapens in een maatschappij vrij beschikbaar zijn, hoe groter het risico dat zoiets zich voordoet." bron vrtnieuws.net Ik denk mij te herinneren dat hij er 500€ voor betaald heeft ( en ook 20 kogels gekocht had, ja zonder kogels is het moeilijk schieten niewaar |
![]() |
![]() |
#526 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik begrijp zowiezo niet waarom burgers messen moeten kunnen hebben. Messen, bijlen en kettingzagen volledig uitbannen zal niet realistisch zijn, maar ik denk wel dat het iets moeilijker zou mogen zijn om dat steek-, hak- en zaaggerief te kopen. |
|
![]() |
![]() |
#527 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En uit niks trek je dan conclusies??? Rare manier van denken, zou ik zeggen. ![]() Citaat:
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 12 mei 2006 om 10:52. |
||
![]() |
![]() |
#528 |
Minister
|
![]() Uit De Volkskrant van vandaag:
De achttienjarige jongeman die donderdag in Antwerpen twee mensen doodschoot, had wel degelijk problemen op zijn school. Dat meldde vrijdagochtend de Vlaamse publieke omroep VRT. . De schutter zou woensdagavond op zijn internaat zijn betrapt op roken, waarna hij donderdagochtend van school werd gestuurd. Daardoor zou er bij hem iets zijn geknapt, waarna hij ook zei dat hij moordplannen had. Daar heb ik zelf niets van gehoord, wie wel? En van school gestuurd zijn om een sigaret, een joint wellicht, hèh?? De dader is een neef van het Kamerlid voor het Vlaams Belang uit West-Vlaanderen Frieda Van Themsche. Volgens de politie is hij ook afkomstig uit een extreemrechts milieu. Fractievoorzitter van het Vlaams Belang in de Belgische Kamer van Volkvertegenwoordigers Gerolf Annemans zegt zich ‘uitdrukkelijk te distantiëren van de moord, ook als de dader bewust vreemdelingen geviseerd zou hebben’. Zelfs wanneer hij enkel maar vreemdelingen had lastig gevallen en niet ook een blank kind, is het nog een verwerpelijke daad. Wat voor een uitspraak is dát nu? Laatst gewijzigd door Mephisto : 12 mei 2006 om 10:56. |
![]() |
![]() |
#529 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geen psycholoog, maar ik ben er absoluut niet zeker van of psycho's uberhaupt steeds gevormd zijn door de omgeving. Constructiefoutjes in het brein, weet je wel ?
|
![]() |
![]() |
#530 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#531 | |
|
![]() Citaat:
Vijfde afdeling. - Van jacht- en sportwapens Art. 13. Het dragen van een jacht- of sportwapen is enkel toegelaten aan hem die een wettige reden kan doen gelden. Welke wettige reden had hij? Ik denk niet dat hij een jachtvergunning op zak had. |
|
![]() |
![]() |
#532 |
Minister
|
![]() @Jazeker: jazeker.
En die constructiefoutjes liggen deels diep besloten in de genetische code en deels in de vorming door de maatschappij. Omdat een kind als ongeschreven blad ter wereld komt en 90% van die draadjes nog gevormd moet worden is dat zowel afhankelijk van de sturing als van de genen. Zo heb ik de jongste psychologische en fysiologische ontwikkelingen in elk geval begrepen. Wat er dus op neer komt, dat je iemand's brein goed kunt verknippen. Kortsluiting veroorzaken door de verkeerde draadjes consequent aan elkaar te blijven koppelen. Indoctrinatie heet dat. Dat proces gaat je hele leven door, en kinderen zijn er het gevoeligst voor. Pas na je 18e, 19e, 20e levensjaar is je brein voldoende zelfstandig om gewaar te zijn van die sturing. Laatst gewijzigd door Mephisto : 12 mei 2006 om 11:00. |
![]() |
![]() |
#533 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#534 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil je ze mij per PB opsturen aub, ik ben benieuwd ze te kennen? Bij voorbaat dank.
![]() |
#535 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#536 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#537 |
Europees Commissaris
|
![]() Er staat ook op de nieuwssites, dat hij zou gezegd hebben zelfmoord te zullen plegen, maar dat hij een aantal "makakken " zou meenemen.
Als dit waar is kunnen we de er van uitgaan dat er wel degelijk racisme is. Volgens mijn gok is de blanke kleuter een vergissing bij associatie met een zwarte vrouw, zal de dader er waarschijnlijk een mulatje in gezien hebben. Nomaals het laatste is een een gok van mij. |
![]() |
![]() |
#538 | |
Burger
|
![]() Citaat:
welke nieuwssites zijn dat?
![]() |
#539 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van mij mag je gerust verder twijfelen hoor. Je kan misschien zelf statistiekjes aanleggen van gewelddaden door allochtonen op weerloze gekleurde moekes. Veel werk ga d'r niet mee hebben. Zoals je zelf wel weet (maar niet graag toegeeft) hebben die criminele bendes andere targets. |
|
![]() |
![]() |
#540 |
|
![]() Dit laat mij denken aan "Falling down" met Michael Douglas.
|
![]() |