![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een hypothetisch geval. Mijn zus wil priester worden maar mag van de kerk niet op basis van geslacht. Een zaak voor het CGKR? of een bewijs dat uw anti-racismewet eigenlijk een verkapte vorm van positieve discriminatie is?
Vrije meningsuiting is mij heilig al sta je op speakers corner de holocaust te ontkennen of om het even welke andere zever uit te kramen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#522 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is helemaal niets racistisch aan de opmerking en het besluit van die werkgever. Een bedrijfsleider moet immers mensen hebben die een bepaald profiel hebben. Diezelfde persoon zal ook een zwaar getatoeëerde niet voor die baan aanvaarden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
iemand die zich vol tatoeert heeft hier zelf voor gekozen.... een allochtoon heeft er niet voor gekozen om een andere huidskleur, tongval, uiterlijk... te hebben het gevolg is hetzelfde... m.n. een persoon wordt uitgesloten omwille van zijn/haar uiterlijk.... de reden van dat uiterlijk is echter volledig verschillend, snappie? Geen appelen met citroenen vergelijken, he... zo ken ik een voorval van een directeur van een niet nader genoemde duitse bank die ontslagen is nadat bleek dat hij een swastika op zijn borstkas en een duitse adelaar op zijn arm had laten tatoeeren deze zaak was perfect verdedigbaar gezien het feit dat elke medewerker van deze bank zich moest gedragen volgens de ethische normen van het bedrijf
![]() |
![]() |
#524 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
het is enkel aan de gedupeerde om de discriminatie te bewijzen dat is niet simpel in de meeste gevallen... maar in dit voorbeeld is het "bewijs" toch wel heel flagrant
![]() |
![]() |
#525 |
Minister
|
![]() Je moet als bedrijfsleider altijd je zaak vooropstellen, niet? Had die man iemand nodig gehad op kantoor had die hem mss wel aangenomen. Ik zou zelf ook geen allochtoon aannemen als vertegenwoordiger maar wel voor andere taken die niets te maken hebben met verkoop. Het is nu eenmaal zo dat vele potentiële klanten geen contract zouden teken bij een allochtone vertegenwoordiger, dat is toch gewoon realiteit? Het zat er dik in dat die man nooit aan zijn target zou geraakt zijn en ze hem uiteindelijk toch moesten laten gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ik zie geen enkele reden om in die job geen allochtoon aan te nemen ik haat dergelijke excuses... want uiteindelijk projecteer je enkel je eigen vooroordelen op je ganse klantenbestand plus, met dergelijke instelling versterk je enkel de spiraal van groeiend racisme en oprukkende xenofobie in de maatschappij ipv ze te doorbreken ik zie maw geen enkele reden om een allochtoon voor deze job te weigeren indien ie ervoor in aanmerking komt
![]() |
![]() |
#527 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is geen enkele reden om aan te nemen dat een vreemdeling niet in dat profiel zou passen. Die zaakvoerder baseerde zich dus op een vooroordeel om tot zijn besluit te komen en iemand op die basis werk weigeren is puur en onversneden racisme.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ga je een voorbeeld geven, deze ochtend gingen mijn verloofde en ik een datum gaan vastleggen voor ons huwelijk op het gemeentehuis, we vroegen naar de verantwoordelijke voor ons dossier en die werd via telefoon gecontacteerd door de bediende aan de balie... wat zei de vriendelijke dame waar wij bijstonden: 'Ze hebben je hier nodig, ik denk voor een huwelijk met 'ne vremden' Ik stond aan de grond genageld en kon niets zeggen, mijn verloofde zijn gezicht sprak boekdelen, hij waserg gekwetst maar de arme schat wist ook niet direct hoe te reageren. Die moesten ze op staande voet ontslaan! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is geen racisme, maar goed managementinzicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan misschien uw "realiteit" (lees: uw opvattingen) zijn, maar dat vindt geen weerklank in de echte werkelijkheid. Doordat de allochtonen vaak gelinkt worden aan criminaliteit (wat niet uit de lucht is gegrepen), is het moeilijk dergelijke mensen op juist die plaats in te schakelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Huwelijken tussen belgen en vreemdelingen zijn onderhevig aan aparte wetgeving. In het dialect is "een vreemdeling", "ne vremde". Wat is uw probleem?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In dit voorbeeld zegt de werkgever enkel dat hij nog nooit een vreemdeling heeft gezien die beveiligingen verkoopt, dat kan toch, meer zegt hij niet, daar is volgens mij niets verkeerd aan. Laatst gewijzigd door alberto : 11 december 2006 om 15:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 dat en dat weet jij de lokketbediende hier zich ongemanierd getoond heeft ... een vraag 'heeft u beiden de Belgische nationaliteit?' had hier volstaan. ... en veel beleefder geweest, belangrijk in zo'n publieke representatieve functie je moet niet echt conservatief zijn om aan beleefdheid en manieren te houden hoor, maar het helpt wel. houzee ! Anna |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ layla:
het zijn mijn zaken wel niet, maar voor iemand die een paar maanden geleden verklaarde dat ze helemaal niet meer wou huwen, maar enkel een "islamitisch" huwelijk wou aangaan omdat haar partner anders gewetensbezwaren had ivm sex, vind ik toch dat je snel van gedacht bent veranderd. Zeker dat er enkel "morele bezwaren ivm sex" waren en geen leuk meegenomen boterbriefje? Je kan natuurlijk ook altijd zelf de nationaliteit van je toekomstige man aannemen. Raar dat deze piste nooit aan de orde lijkt te zijn. vooraleer de huwelijkse stap te zetten, zou ik die optie: "lieve schat, ik houd zoveel van je dat ik in feite liever jouw nationaliteit krijg, ipv jij de mijne" even te berde brengen. Sommige reacties zouden dan wel eens boekdelen kunnen spreken. Zeker als de nieuwsoortige belg daarmee kans mist om de rest van zijn familie aan gezinshereniging te laten doen. Laatst gewijzigd door circe : 11 december 2006 om 15:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De uitspraak van die loketbediende was ronduit vernederend, je kan moeilijk beweren dat 'ne vremde' een beleeftijdsvorm is of voor jou mss wel? |
|
![]() |
![]() |