Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2007, 11:29   #521
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Eerst zullen de burgers van ons land weer vertrouwen moeten krijgen in de overheid en daarna kunnen we misschien over een hereniging met Vlaanderen gaan praten.
Pfff... als ik vertrouwen moet krijgen in deze overheid dan ga ik wel fietsen... we hebben in jaren niet zo'n slechte regering gehad qua combinatie. Nog maar te zwijgen over wat ze in die korte tijd allemaal voor dingen hebben uitgespookt.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 11:30   #522
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Breda is niet representatief voor heel Noord-Brabant. Brabant is een zeer goed geïntregeerde provincie binnen Nederland. Hele aardige mensen, ook tegen Hollanders. Dit in tegenstelling tot de Limburgers.
Nou ik heb een paar jaar in Brabant gewoond en als er een deel is van Nederland ,dat het meest op Vlamingen zit te zeiken ,dan zijn dat de Brabanders wel.(Daar heb ik ook het woorde "Belse" geleerd.)
Brabanders zitten dichter bij de Vlamingen en ze voelen zich een stuk beter.
De Hollanders zitten er te ver vanaf en praten meer over het lekker bier en eten en de mooie steden van Vlaanderen.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 11:32   #523
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Friesland? Niet echt separtisme te noemen in de letterlijke betekenis van het woord, maar er was toch enige onrust...

http://geschiedenis.vpro.nl/programm...items/4261395/
Seperatisme is de wil ''af te scheiden''. Er is een Friese nationale partij, die lijkt voor sommigen misschien seperatistisch, maar pleit helemaal niet voor afscheiding. Ze willen een paar extra rechten en extra nadruk leggen op het Friese karakter van de provincie. Volgens mij stemt ongeveer 1/5 op deze partij, en dat is voor deze best logische eisen nog weinig ook. Maar dat vind ik hoor...

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 4 augustus 2007 om 11:32.
Oud 4 augustus 2007, 11:36   #524
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik zag 'm daavoor ook, anders had ik er niet op ingegaan...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Je mag mij overigens eens zeggen waar ik gezegd heb: "Nederlanders hebben een waardeloze mentaliteit".
Citaat:
Zelf even vlug een zinnetje verzinnen om je "gelijk" te staven, grappig.
Citaat:
Ik heb enkel vermeld dat dergelijke uitspraak wel degelijk heeft plaatsgevonden. Dat was met jouw voorbeeldje helemaal niet het geval.
Citaat:
Jij verzint iets, iets wat helemaal niet ter sprake is gekomen.
Ja hoor Kim, jij zag 'm al die tijd al.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 11:38   #525
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Als hij de Noordelijken toch zo superieur vond, hoe komt het dan dat in de Eerste Kamer meer Zuidelijken dan Noordelijken zaten? Nochtans werd de Eerste Kamer door de koning persoonlijk samengesteld d.m.v. benoeming voor het leven.
Omdat er hier dubbel zoveel bevolking was?

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 11:38   #526
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Pfff... als ik vertrouwen moet krijgen in deze overheid dan ga ik wel fietsen... we hebben in jaren niet zo'n slechte regering gehad qua combinatie. Nog maar te zwijgen over wat ze in die korte tijd allemaal voor dingen hebben uitgespookt.
Het gaat mij niet alleen over de politiek ,want de ambtenaren maken de dienst uit.
De burgers hebben het meeste last van slechte dienstverlening ,slecht
en stroperig bestuur.
Zowel de politieke partijen als het overheids en bestuursapperaat lopen jaren achter bij de realiteit van de burgers.
Ik weet niet of dat met politieke revoluties zoals met Fortuyn is op te lossen.
Mijn voorkeur zou zijn dat een aantal mensen uit het bedrijfsleven en van Universiteiten zich eens flink zich gaan bemoeien met de deplorabele toestand van de staat , bestuur en de publieke dienstverlening.

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 4 augustus 2007 om 11:38.
Oud 4 augustus 2007, 11:41   #527
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Als Willem I dan toch zo neer zou kijken op de Zuidelijken, had hij hen toch niet zoveel zetels gegeven in de door hem persoonlijk benoemde Eerste Kamer?
Oud 4 augustus 2007, 11:41   #528
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
In die tijd van het koninkrijk was er helemaal geen democratie ,dus waar praat je over.
Alle burgers van het koninkrijk waren ontevreden in Noord en Zuid.
Oud 4 augustus 2007, 11:41   #529
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Ja hoor Kim, jij zag 'm al die tijd al.
Ik weet niet wat jouw bedoeling is... Blijkbaar kan je niet vertrekken vanuit een stelling om de discussie objectief te voeren en ga je er gewoon vanuit dat er geen discussie nodig is met een Belgiciste (gezien je denkt je beter te voelen dan een ander) dus ga je de kinderlijke toer op.

Mij niet gelaten hoor... Mensen zoals jij neem ik zelden au sérieux. Het bevestigt alleen maar dat er met jouw types geen discussie gevoerd kan worden.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 11:47   #530
Dimitri

Standaard

Citaat:
Ik weet niet wat jouw bedoeling is... Blijkbaar kan je niet vertrekken vanuit een stelling om de discussie objectief te voeren en ga je er gewoon vanuit dat er geen discussie nodig is met een Belgiciste (gezien je denkt je beter te voelen dan een ander) dus ga je de kinderlijke toer op.

Mij niet gelaten hoor... Mensen zoals jij neem ik zelden au sérieux. Het bevestigt alleen maar dat er met jouw types geen discussie gevoerd kan worden.
Ja hoor, da's makkelijk. Je zou ook gewoon eens kunnen toegeven dat je fout zat. Ik reageerde gewoon op jouw opmerking met een voorbeeld en jij komt vervolgens met het verwijt dat ik het verzin, wat niet zo is. Dat is dan wel jouw fout en niet de mijne.
Oud 4 augustus 2007, 11:47   #531
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat mij niet alleen over de politiek ,want de ambtenaren maken de dienst uit.
De burgers hebben het meeste last van slechte dienstverlening ,slecht
en stroperig bestuur.
Zowel de politieke partijen als het overheids en bestuursapperaat lopen jaren achter bij de realiteit van de burgers.
Ik weet niet of dat met politieke revoluties zoals met Fortuyn is op te lossen.
Mijn voorkeur zou zijn dat een aantal mensen uit het bedrijfsleven en van Universiteiten zich eens flink zich gaan bemoeien met de deplorabele toestand van de staat , bestuur en de publieke dienstverlening.
Ik denk dat men vooral moet beginnen met het afbouwen van de invloed van de staat en het kleinere geheel moet vereenvoudigen. Dus, een rechtvaardig sociaal stelsel in combinatie met een vrijheidsgezind bestuur. De staat hoeft niet alles te plannen, te regelen en verbieden. Mijn broertje heeft laatst een scooter gekocht. Nou... zóveel regeltjes, regelingen en dergelijke komen daar aan te pas! Uiteindelijk is de scooter hem afgepakt omdat hij niet verzekerd was! Nu moet de officier van Justitie ( ) gaan bepalen of hij hem terugkrijgt. Bij de politie hebben ze hem nota bene kapot gemaakt! Snap je een beetje wat ik bedoel?
Oud 4 augustus 2007, 11:52   #532
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Friesland?

"Nieuwe partij voor een onafhankelijk Friesland"

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuw...fhankelijk.xml
Dat is eerder een marginaal verschijnsel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 11:53   #533
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja hoor, da's makkelijk. Je zou ook gewoon eens kunnen toegeven dat je fout zat. Ik reageerde gewoon op jouw opmerking met een voorbeeld en jij komt vervolgens met het verwijt dat ik het verzin, wat niet zo is. Dat is dan wel jouw fout en niet de mijne.
In godsnaam, ik heb over jouw opmerking gezegd dat dat inderdaad niet zo erg was. Ik vroeg je toen wat je vond van de opmerkingen die men maakt over Franstaligen/Walen.

Ik heb een voorbeeld genomen dat makkelijk terug te vinden is via google en andere kanalen. Jij hebt gewoon ter plekke iets in mijn schoenen willen schuiven wat ik helemaal niet beweerd heb.

Jouw opmerking was dus wel degelijk verzonnen gezien ik nergens heb gezegd dat Nederlanders een waardeloze mentaliteit hebben.

Sorry hoor... maar je moet de discussie wel een beetje eerlijk houden.

Laatst gewijzigd door Kim : 4 augustus 2007 om 11:55.
Oud 4 augustus 2007, 11:55   #534
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk dat men vooral moet beginnen met het afbouwen van de invloed van de staat en het kleinere geheel moet vereenvoudigen. Dus, een rechtvaardig sociaal stelsel in combinatie met een vrijheidsgezind bestuur. De staat hoeft niet alles te plannen, te regelen en verbieden. Mijn broertje heeft laatst een scooter gekocht. Nou... zóveel regeltjes, regelingen en dergelijke komen daar aan te pas! Uiteindelijk is de scooter hem afgepakt omdat hij niet verzekerd was! Nu moet de officier van Justitie ( ) gaan bepalen of hij hem terugkrijgt. Bij de politie hebben ze hem nota bene kapot gemaakt! Snap je een beetje wat ik bedoel?
Ja ik snap het.
In Nedeland hebben we van alles te veel ,dat is een groot probleem.
Te veel bestuurslagen ,te veel ambtenaren, te veel regels enz enz.
Daarom verliezen steeds meer mensen het vertrouwen in de overheid,
(niet alleen mensen die in armoede leven ).
De vraag is of je dit met de politiek kunt oplossen die op korte termijn resultaat is gericht.
Jouw voorbeeld illustreert de paarse krokodil waar de meeste mensen last van hebben.
Daarom laat Nederland en Vlaanderen eerst eens hun eigen bestuur op orde brengen en dan gaan praten over een eventueel samengaan.
Dat duurt nog wel 20 jaar.
Oud 4 augustus 2007, 12:04   #535
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja ik snap het.
In Nedeland hebben we van alles te veel ,dat is een groot probleem.
Te veel bestuurslagen ,te veel ambtenaren, te veel regels enz enz.
Daarom verliezen steeds meer mensen het vertrouwen in de overheid,
(niet alleen mensen die in armoede leven ).
De vraag is of je dit met de politiek kunt oplossen die op korte termijn resultaat is gericht.
Jouw voorbeeld illustreert de paarse krokodil waar de meeste mensen last van hebben.
Daarom laat Nederland en Vlaanderen eerst eens hun eigen bestuur op orde brengen en dan gaan praten over een eventueel samengaan.
Dat duurt nog wel 20 jaar.
Volgens mij is decentralisering het toverwoord hier. Uitgangspunt zou altijd moeten zijn dat beslissingen zo dicht mogelijk bij de burger worden genomen. Verschillende regeringen hebben hier ook serieus werk van proberen te maken. Helaas nogal halfslachtig. Zo krijgen gemeenten enerzijds steeds meer de verantwoordelijkheid voor allerlei beleid, maar wordt anderzijds hun mogelijkheid om zelfstandig belasting te heffen ingeperkt door de centrale overheid.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 12:09   #536
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Dimike, JIJ creëert een voorbeeld, en plakt dat op KIM. Ze neemt je dat kwalijk want ZIJ CITEERT een voorbeeld, wat wel wat anders is, realistischer én een waarheid die je kan opzoeken. JOUW voorbeeld heeft dan ook geen enkele waarde, want je kan blijkbaar niks citeren om aan je gelijk te komen.
KIM is dus duidelijk in haar recht als ze zegt dat er met jou niet te diskuteren valt, want jij WIL je eigen foutje niet inzien...

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 12:13   #537
Dimitri

Standaard

Citaat:
In godsnaam, ik heb over jouw opmerking gezegd dat dat inderdaad niet zo erg was. Ik vroeg je toen wat je vond van de opmerkingen die men maakt over Franstaligen/Walen.

Ik heb een voorbeeld genomen dat makkelijk terug te vinden is via google en andere kanalen. Jij hebt gewoon ter plekke iets in mijn schoenen willen schuiven wat ik helemaal niet beweerd heb.

Jouw opmerking was dus wel degelijk verzonnen gezien ik nergens heb gezegd dat Nederlanders een waardeloze mentaliteit hebben.

Sorry hoor... maar je moet de discussie wel een beetje eerlijk houden.
Je hebt het dus nog altijd niet gezien. Ongelooflijk.

Hallo Kim, lees nou eens wat er staat!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
En nog een punt: vervang het woordje "Waal" of "Franstalige" in de posts van sommige Vlaams-nationalisten én Nederlanders hier door het woordje "Marokkaan" en je krijgt evenzeer een klacht jegens racisme aan je broek.
Hmm, eens kijken: "Marokkanen hebben een waardeloze mentaliteit". Mwa, vind het niet echt schokkend hoor.
Aangezien je 'm nu al zes blz. lang niet ziet, zal ik het maar helemaal uitleggen: die opmerking was van mij. Jij zegt dat ik het woordje Waal in mijn post moet vervangen door Marokkaan, dus dat heb ik gedaan. Het was niet een opmerking van jou, maar van mij.

Zo, is het nu duidelijk? Je bent al zes pagina's bezig je eigen domheid te etaleren door gewoon niet goed te lezen. En dan nog onvriendelijk gaan doen als ik je daar op probeer te wijzen. Jammer hè?
Oud 4 augustus 2007, 12:15   #538
Dimitri

Standaard

Citaat:
Dimike, JIJ creëert een voorbeeld, en plakt dat op KIM. Ze neemt je dat kwalijk want ZIJ CITEERT een voorbeeld, wat wel wat anders is, realistischer én een waarheid die je kan opzoeken. JOUW voorbeeld heeft dan ook geen enkele waarde, want je kan blijkbaar niks citeren om aan je gelijk te komen.
KIM is dus duidelijk in haar recht als ze zegt dat er met jou niet te diskuteren valt, want jij WIL je eigen foutje niet inzien...
Iesedase, spuit 11.

Jij wilt op de valreep ook je domheid nog even etaleren? Mag hoor. Zie verder mijn vorige bericht.
Oud 4 augustus 2007, 12:17   #539
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Kijk he Dimitri, voor een laatste maal want ik ben het gewoon kotsbeu:

Ik heb gezegd dat ik jouw stelling niet erg vond. Ik vroeg je toen wat je vond van een reeds bestaande uitdrukking... Die negeer je compleet en je begint te mekkeren over het feit dat ik je opmerking e.d. niet snap.

Ik heb iets willen aantonen met een voorbeeld, jij negeert dat voorbeeld.

En het feit dat je nu ineens zegt "het was m'n eigen opmerking" is wel een beetje belachelijk gezien je die opmerking in het kader van een reactie van Kortaf hebt geplaatst, mede als aanval naar mij toe.
Oud 4 augustus 2007, 12:23   #540
Dimitri

Standaard

Citaat:
Kijk he Dimitri, voor een laatste maal want ik ben het gewoon kotsbeu:
Dat is dan wel helemaal je eigen schuld.

Citaat:
Ik heb gezegd dat ik jouw stelling niet erg vond. Ik vroeg je toen wat je vond van een reeds bestaande uitdrukking... Die negeer je compleet en je begint te mekkeren over het feit dat ik je opmerking e.d. niet snap.

Ik heb iets willen aantonen met een voorbeeld, jij negeert dat voorbeeld.

En het feit dat je nu ineens zegt "het was m'n eigen opmerking" is wel een beetje belachelijk gezien je die opmerking in het kader van een reactie van Kortaf hebt geplaatst, mede als aanval naar mij toe.
Aanval? Zie jij elke reactie naar jou als een aanval? Dat heet discussiëren hoor.

Maar goed, ik zeg niet ineens "het was m'n eigen opmerking", ik reageerde gewoon op jouw opmerking dat ik in mijn post het woord Waal door Marokkaan moest vervangen. Dat heb ik gedaan met een bestaande post van mij. Ga maar eens zoeken op "Walen hebben een waardeloze mentaliteit", dan zul je 'm wel vinden. Misschien kun je dan eindelijk je eigen fout toegeven en deze onzindiscussie afsluiten.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be