Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2007, 15:36   #521
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
schitterend. QED
Ik ben ook tegen belastingen...kan ik ook niets aan veranderen. Wil dit zeggen dat je dan geen mening kan hebben? Van welke planeet kom jij kerel?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 15:37   #522
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
om ze op te eten, om de pelzen te gebruiken, etc.
voor het nut en comfort maw
Idd. Omdat hij het nodig heeft om te overleven. Daar heb ik geen problemen mee, omdat deze indiaan ook niet de middelen heeft om het anders en pijnloos te doen.
Oud 29 augustus 2007, 15:46   #523
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Bedoel je, zoals Gaia voorstelt om alle eten van vlees te verbieden. En vleeseters zoals hond en kat verplicht op groenten en fruit te zetten.
Blijkbaar ken je de standpunten van Gaia niet. Katten en honden op een vegetarisch dieet zetten is dierenmishandeling. Gaia is tegen dierenmishandeling.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2007, 07:32   #524
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Kwil wel eens zien hoeveel melk er verkocht zal worden.
Wat ik bedoel is dat met alle technologie die we hebben we geen melk of spinnenrag kunnen maken.

Was ook maar een kleine opmerking meer niet, wij kunnen meer dingen dan dieren om te functioneren in onze maatschappij. Zet een mens in een oerwoud en hij zal niet lang leven. Ik bedoel hier gewoon mee dat je belangrijk of niet kunt plaatsen. Enkel wij doen dat tov onze maatschappij.
uit je eerste opmerking blijkt wel dat je nog nooit in een ziekenhuis bent geweest... er bestaat namelijk zoiets als een melkbank (moedermelk van andere vrouwen die gebruikt worden voor vrouwen die niet zo goed produceren)
Geen melk maken en melk op basis van melkpoeder dan....

Een mens in een oerwoud, een aantal jaar geleden hebben ze nog een kind gevonden die daar een 10tal jaar geleefd had, meer zoiets als een jungle book IRL.

Jij moet duidelijk eens meer in de wereld stappen en ophouden met de mens te onderschatten...
Die technologische ontwikkeling waar je zo minachtend over spreekt is er niet zomaar gekomen... De mens is ook ooit begonnen zoals de dieren... En dan was er het wiel en vuur etc...
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 11:00   #525
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
uit je eerste opmerking blijkt wel dat je nog nooit in een ziekenhuis bent geweest... er bestaat namelijk zoiets als een melkbank (moedermelk van andere vrouwen die gebruikt worden voor vrouwen die niet zo goed produceren)
Geen melk maken en melk op basis van melkpoeder dan....
Leren lezen...ben benieuwd hoeveel moedermelk er verkocht zou worden in de winkels lol.
1. melkpoeder is niet hetzelfde en zeker niet even lekker dan gewone melk.
2. van wat word melkpoeder gemaakt...
Zoek het gewoon op, ik kan jou niet overtuigen misschien maar er bestaat geen enkele machine die melk kan maken.

Citaat:
Een mens in een oerwoud, een aantal jaar geleden hebben ze nog een kind gevonden die daar een 10tal jaar geleefd had, meer zoiets als een jungle book IRL.
Aja, er zullen uitzonderingen zijn. Uitzonderingen...zowiezo was dat een meisje die al dicht bij de natuur woonde. Mensen als wij..."stadsmensen" zullen het niet lang uithouden.

Citaat:
Jij moet duidelijk eens meer in de wereld stappen en ophouden met de mens te onderschatten...
Die technologische ontwikkeling waar je zo minachtend over spreekt is er niet zomaar gekomen... De mens is ook ooit begonnen zoals de dieren... En dan was er het wiel en vuur etc...
Lol, je moest eens weten wat ik allemaal al gedaan heb en waar ik allemaal al gezeten heb. Ik onderschat de mens helemaal niet, ik zeg enkel dat ze bv melk en spinnenrag niet kunnen maken. Wil dat zeggen dat ik de mens onderschat?
Technologische ontwikkeling waar ik minachtend over spreek? Waar doe ik dat?
Oud 31 augustus 2007, 11:14   #526
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aja, er zullen uitzonderingen zijn. Uitzonderingen...zowiezo was dat een meisje die al dicht bij de natuur woonde. Mensen als wij..."stadsmensen" zullen het niet lang uithouden.
Je onderschat toch echt het aanpassingsvermogen van de mens hoor.
Individueel maken we weinig kans maar in groepen van 50 tot 200 personen wel. Om de eenvoudige reden dat het 'wilde' nog in onze genen sluimert.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 11:27   #527
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
Dieren weten niet beter..... hebben ze nu wel een bewustzijn of niet (make up your mind) Als ze een bewustzijn zouden hebben zouden ze het idd wel weten. Inderdaad het is geen uitleg maar het is gewoon een feit: recht van de sterkste... zou die hond het doen met pakweg een olifant of met een mens denk je ? Als het de middelen had ongetwijfeld.
Ongetwijfels zijn andere dieren "geen haar beter" dan mensen, en als ze in een sterkere positie zouden staan dan zou het goed mogelijk zijn dat wij aan het kortste eind zouden trekken. Maar dat neemt niet weg dat er ook nog zoiets is als moraal en ethiek. Dat zijn menselijke uitvindingen die een onderscheid maken tussen goed en kwaad, en die daar een aantal gedragsvoorschriften uit trachten af te leiden. Onze menselijke maatschappij draait al enkele honderdduizenden jaren niet meer alleen rond het recht van de sterkste, toch niet in de directe zin. Wij hebben wetten, gedragsregels, sociale controle. De vraag is nu welke gedragsregels we willen afspreken met betrekking tot het behandelen van andere diersoorten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
For the record in mijn hart ben ik met alles eens wat je zegt, ze moeten hard aangepakt worden maar hartsgewijs heeft niets te maken met recht hebben op iets... Ten tweede blijf ik er als dierenliefhebber ook bij dat dieren ondergeschikt zijn aan mij als mens en nooit zal ik toelaten om ze gelijkwaardig met mij te maken eenvoudig omdat dat niet zo is.
Die laatste zin is geldig vanuit een individueel menselijk standpunt. Het is natuurlijk en biologisch verklaarbaar dat een mens leden van zijn eigen soort hoger in waarde schat dan leden van andere soorten. Maar objectief gezien is er niets waaruit je kunt afleiden dat mensen meer waard zouden zijn dan andere dieren. Het begrip "waard zijn" is trouwens typisch menselijk, en daar houdt de natuur geen rekening mee. Als er al een waardebegrip aanwezig zou zijn in de natuur, dan zou dat gelinkt zijn aan het vermogen van bepaalde genen om in bepaalde levensvormen lange tijd te overleven. Hoe sterker de overlevingskracht, hoe "waardevoller". En als je het op die manier bekijkt zijn bijvoorbeeld wormen en mieren veel waardevoller soorten dan de mens, omdat zij evolutionair zeer succesvol zijn geweest tot nu toe. Bij de mens, die een zeer recent experiment van de natuur is, is die kans op zo'n lange overleving niet zo bijster groot. We hebben op een paar honderdduizend jaar al onze natuurlijke rijkdommen opgebruikt en staan nu aan de vooravond van een eerste grote crisis op wereldniveau. Als we voortdoen zoals we bezig zijn is de kans groot dat we die crisis niet zullen overleven. Het wordt tijd dat de mens zijn grootste troef, zijn hersenen, eens aan het werk zet om een uitweg te zoeken uit deze situatie.
Oud 8 september 2007, 17:12   #528
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht
Je onderschat toch echt het aanpassingsvermogen van de mens hoor.
Individueel maken we weinig kans maar in groepen van 50 tot 200 personen wel. Om de eenvoudige reden dat het 'wilde' nog in onze genen sluimert.
Er zullen idd wel situaties zijn waarin de mens wel kan functioneren ja, maar daar had ik het niet over.
Ik onderschat "de mens" helemaal niet, het grotendeel van de mensen zou gewoon niet kunnen overleven.
Oud 8 september 2007, 20:08   #529
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Er zullen idd wel situaties zijn waarin de mens wel kan functioneren ja, maar daar had ik het niet over.
Ik onderschat "de mens" helemaal niet, het grotendeel van de mensen zou gewoon niet kunnen overleven.
De mens kan zich aan bijna alles aanpassen, het ene zal ietsje langer duren dan het andere maar in de jungle overleven is echt wel mogelijk voor een groot deel van de bevolking als ze in groep zijn. Alleen is het ietsje moeilijker en zullen er meer afhaken maar in groep zal de meerderheid zich snel aanpassen aan zijn nieuwe leefomgeving en zijn overlevingsinstinct zal naar boven komen.
Dit overlevingsinstinct komt in het dagelijks leven constant naar boven bij de meeste dus waarom zou dit in "abnormale" situaties niet zo zijn?

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2007, 20:28   #530
BadSanta
Partijlid

BadSanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
moeten dierenrechten in de volgende legislatuur meer aandacht krijgen of vind u al die dierenrechten maar niets ? waarom wel / niet ?

ik vind alvast dat dierenrechten veel meer aandacht moeten krijgen.

Wat vind u ? graag uw mening
Laat de sossen doen en ze schaffen alles van veiligheid af en vervangen het door dierenrechten...in antwerpen toch ook gebeurd?
Oud 8 september 2007, 20:51   #531
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BadSanta Bekijk bericht
Laat de sossen doen en ze schaffen alles van veiligheid af en vervangen het door dierenrechten...in antwerpen toch ook gebeurd?
en nu mogen de duiven daar ongestraft op de auto's van VBers kakken.

dankuwel sossen, dankuwel.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2007, 21:03   #532
BadSanta
Partijlid

BadSanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
en nu mogen de duiven daar ongestraft op de auto's van VBers kakken.

dankuwel sossen, dankuwel.
Da's nie erg das toch mor antwerpen
Oud 5 juli 2018, 10:36   #533
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Dierenrechtenactivisten mishandelen varken al even hard als de slachters. Hoor dat varken gillen. Nog harder dan wanneer het onder handen komt van slachters.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 11:00   #534
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Dierenrechtenactivisten mishandelen varken al even hard als de slachters. Hoor dat varken gillen. Nog harder dan wanneer het onder handen komt van slachters.
Maar die beestenterroristen, pardon dierenrechtenactivisten zijn de goeien. Daarom is het geen dierenmishandeling maar dierenbevrijding.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 12:55   #535
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Zelfs wanneer je een varken aait slaat het aan het gillen. Dus uw uitleg slaat nergens op.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 13:01   #536
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Maar die beestenterroristen, pardon dierenrechtenactivisten zijn de goeien. Daarom is het geen dierenmishandeling maar dierenbevrijding.
Eigenlijk zijn we best hypocrieten als het op dierenwelzijn aankomt. We sluiten onze ogen voor het lijden van de meeste dieren en willen ten allen tijde dat stukje vlees op ons bord.
Maar we worden rood van woede als we een chinees een hond zien slachten roosteren en opeten. Een kat die vastzit in een boom kan rekenen op een heel brandweerkorps om haar te bevrijden. Blijkbaar zijn dat dan weer geen dieren ?? Maar een varken ? Of een kip ? Dat kan ons een pak minder schelen. Zelfs een konijntje kan maar tot op zekere hoogte rekenen op ons medeleven.

Blijkbaar is het ene dier ons een stuk minder waard dan het andere.
Oud 5 juli 2018, 13:06   #537
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zelfs wanneer je een varken aait slaat het aan het gillen. Dus uw uitleg slaat nergens op.
Raar dat het gilt in het slachthuis.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 14:33   #538
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Eigenlijk zijn we best hypocrieten als het op dierenwelzijn aankomt. We sluiten onze ogen voor het lijden van de meeste dieren en willen ten allen tijde dat stukje vlees op ons bord.
Maar we worden rood van woede als we een chinees een hond zien slachten roosteren en opeten. Een kat die vastzit in een boom kan rekenen op een heel brandweerkorps om haar te bevrijden. Blijkbaar zijn dat dan weer geen dieren ?? Maar een varken ? Of een kip ? Dat kan ons een pak minder schelen. Zelfs een konijntje kan maar tot op zekere hoogte rekenen op ons medeleven.

Blijkbaar is het ene dier ons een stuk minder waard dan het andere.
Ik ben daarin helemaal niet hypocriet. Ik ben een enorme dierenvriend. Van een goed stuk vlees of gevogelte in mijn bord, welteverstaan. Wat die Chinees en zijn geroosterde blafbeest betreft: ik vind dat uiterst onappetijtelijk, maar niet vanwege de dierenrechten. Noem het een "cultureel gegeven".
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 14:34   #539
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Raar dat het gilt in het slachthuis.
Haal eens een biggetje uit de stal. Draag het in uw armen en gans je buurt zal het geweten hebben.
Oud 5 juli 2018, 14:39   #540
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Ik ben daarin helemaal niet hypocriet. Ik ben een enorme dierenvriend. Van een goed stuk vlees of gevogelte in mijn bord, welteverstaan. Wat die Chinees en zijn geroosterde blafbeest betreft: ik vind dat uiterst onappetijtelijk, maar niet vanwege de dierenrechten. Noem het een "cultureel gegeven".
Volgens mij kan enkel een vegetariër pretenderen van een enorme dierenvriend te zijn. Al de anderen ( waaronder ik) hebben boter op hun hoofd

Net als velen steken we ons hoofd in het zand. We noemen ons dierenvrienden maar willen liever niks geweten hebben over het enorme leed dat dieren moeten ondergaan alvorens op ons bord te belanden. Dieren die gekweekt worden voor de commercie hebben een hels leven.

En wat is er minder appetijtelijk aan hondenvlees dan aan varkensvlees ? Zo een lekker verwend poedeltje dat heel zijn leven americain te eten kreeg ? Zou dat niet lekker zijn ?

Ik heb altijd horen zeggen dat het verschil tussen kattenvlees en konijn nihil is.

Een Indiër begrijpt niet hoe wij rundvlees binnenkrijgen en een Engelsman grijpt U bij de keel als U spreekt van een paardensteak.
In vele landen zijn ratten een delicatesse .....hier walgen de mensen daarvan.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 juli 2018 om 14:43.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be