Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2011, 19:00   #541
Torah4all
Vreemdeling

Torah4all's schermafbeelding

Standaard

Enigste uitweg dat ik voor ogen zie is dat EUROPA zelf de griekse schuld overneemt en dat Griekenland met alle ruimte herstructureringen kan doorvoeren en EUROPA terug betaald in jaarlijkse schijven.

Zelfde voor Portugal en Ierland.

Am Yisrael Chai!
!עַם יִשְרָאֵל חַי

Torah4all is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 19:12   #542
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torah4all Bekijk bericht
Enigste uitweg dat ik voor ogen zie is dat EUROPA zelf de griekse schuld overneemt en dat Griekenland met alle ruimte herstructureringen kan doorvoeren en EUROPA terug betaald in jaarlijkse schijven.

Zelfde voor Portugal en Ierland.
Met welk geld?
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 19:54   #543
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Ik kan me niet herinneren dat er Griekse komedies bestaan, wel drama's.
En deze zal er gegarandeerd een worden. Of de gifbeker van Socrates daarvoor toereikend is weet ik niet.
Dus nee, Griekenland zal niets terugbetalen maar net zolang theater blijven spelen totdat men zeker weet dat een algehele afschrijving van de Griekse schulden-Himalaya onontkoombaar is.

Iedereen weet dat, de Eurokloten incluis. Dan is het wachten op het volgende drama: Spanje? Portugal of - last but not least - België? Met als gedoodverfde outsider Italië, maar die hebben redelijk wat collateraal - daar zal het zo'n vaart niet lopen.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 23 juni 2011 om 19:55.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 20:13   #544
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Ik kan me niet herinneren dat er Griekse komedies bestaan, wel drama's.
En deze zal er gegarandeerd een worden. Of de gifbeker van Socrates daarvoor toereikend is weet ik niet.
Dus nee, Griekenland zal niets terugbetalen maar net zolang theater blijven spelen totdat men zeker weet dat een algehele afschrijving van de Griekse schulden-Himalaya onontkoombaar is.
Griekenland kan al nauwelijks de rente op de leningen betalen en de Griekse banken staan te wankelen. Maar na een sanering van 50% van de staatsschuld kan Griekenland de rest van de schuld dragen en de begroting op orde brengen zonder de bevolking onredelijk zware lasten op te leggen.

Zoals de zaken er nu voor staan zal de bevolking / het parlement de plannen van de regering verwerpen en volgt snel er een Europese catastrofe.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 22:20   #545
D'ARTOIS

Standaard

Akkoord, met die 50% moeten ze dan maar leren leven. Maar wat daarna? Is het probleem dan definitief uit de wereld of begint het opnieuw? (Hoewel ik dat niet zie gebeuren. Alleen de ECB, laatste halte voor bankleningen geeft nog geld aan Griekenland.) De particuliere banken lenen de Griekse niets meer, aldus iemand van de RBS.

Wat daarna, is mijn vraag?
Oud 23 juni 2011, 22:50   #546
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Hypocrisie van Merkel? Ga jij omdat een reis in de aanbieding staat en je ze niet kan veroorloven ga jij dan een reis boeken?
Ik denk dat die Duitse duikboten en Leopards , Britse Typhoons en Franse oorlogsbodems niet in aanbieding stonden.

Ik denk dat heel wat druk werd uitgeoefend en heel wat loze beloften gedaan werden om de Griekse regering ertoe te brengen al die rommel te kopen. (zgn "NAVO verplichtingen"-zoals de Blgische F16's en Leopards) en EU_lidmaatschap, terwijl de US aan de andere kant Turkije deed bewapenen in het kader van de Irakoorlog.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 22:52   #547
D'ARTOIS

Standaard

Ik weet het niet zo ...... Voordat de EU bestond kocht Griekenland al de overtollige fregatten van de NL marine. Die waren prima onderhouden, dat wel ....
Oud 23 juni 2011, 22:56   #548
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Het is wel heel simplistisch om de gewone Grieken de schuld van het hele verhaal te geven en dat geldt voor een hele hoop landen. De politici die verkeerde keuzes gemaakt hebben zijn hiervan de oorzaak.
In een democratie is het het volk die de politici verkiest, ze zijn dus evenveel verantwoordelijk als hun leiders zelfs; every people gets the government it deserves...
Oud 23 juni 2011, 22:56   #549
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Ik vind dat ze het zelf moeten uitzoeken. Ze hebben zelf de boel belazerd en gelogen tegenover de eigen EU-partners, en ze zijn toegetreden tot de euro terwijl ze heel goed wisten dat hun economie niet goed genoeg is en was.
110 Miljard vind ik echt het maximum, en al overdreven veel. Dat het volk het gore lef heeft om de protesteren met het geld van anderen gaat mijn pet te buiten. Handje ophouden en niks willen hervormen is wel heel erg makkelijk.

Het is alleen jammer en vervelend voor de burger die daar wél hard werkt en zijn belasting betaalt, met hen kan je wel beetje medelijden hebben. Maar degenen die jarenlang de boel hebben belazerd en boven hun stand hebben geleefd, krijgen nu terecht de rekening gepresenteerd.
Als ze nu niet willen bezuinigen, geen geld meer geven. Simple ass that.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Als ze nu niet willen bezuinigen, geen geld meer geven. Simple ass that.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Het is wel heel simplistisch om de gewone Grieken de schuld van het hele verhaal te geven en dat geldt voor een hele hoop landen. De politici die verkeerde keuzes gemaakt hebben zijn hiervan de oorzaak.
1. Cui bono?
Cui prodest, is fecit.
Daarom heb ik een gefundeerd vermoeden dat de schuldige politici niet Grieks zijn.

2. Van een kei kan je geen geen vel stropen en het is gevaarlijk vechten met mensen die niets te verliezen hebben. Griekenland is arm, Grieken zijn arm.

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 juni 2011 om 23:04.
Oud 23 juni 2011, 23:06   #550
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Ik weet het niet zo ...... Voordat de EU bestond kocht Griekenland al de overtollige fregatten van de NL marine. Die waren prima onderhouden, dat wel ....
En zo goed als niet gebruikt, wat hun nutteloosheid bewijst.
Oud 23 juni 2011, 23:11   #551
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
In een democratie is het het volk die de politici verkiest, ze zijn dus evenveel verantwoordelijk als hun leiders zelfs; every people gets the government it deserves...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Belgium: The reasonable face of Evil
En j�*, daar horen de Vlamingen bij.
Oud 23 juni 2011, 23:11   #552
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Griekenland is arm, Grieken zijn arm.
Mensen die boven hun stand leven worden onvermijdelijk arm, moet ik daar medelijden voor hebben, die mensen die weigerde hun belastingen correct te innen, die te veel ambtenaren aanstelden die te weinig of niet werkten, die corruptie een vrije loop lieten gaan? Die nu bezig zijn met hun eigen regering economisch te boycotten (alles en nog wat weigeren te betalen)? Pfff. We zouden beter ons geld houden en de EU instanties en burgers die Griekse schuld bezitten vergoeden, de EU geldkraan voor Griekenland toedraaien (3,3% van hun BNP nb), ze uit de euro en de EU smijten en ze aan hun egoistisch lot overlaten... krijgen de Walen ook een kans om hun huidge koers aan te passen (niet dat dat zal helpen, maar soit men kan proberen hé).

Edit: Ik had veel te veel aan defensie uitgeven er ook bij moeten zetten, bedankt van mij erop te wijzen.

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 23 juni 2011 om 23:14.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 23:13   #553
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En j�*, daar horen de Vlamingen bij.
Ik ben een Vlaming en geen Belg. Er zijn Vlamingen die wel Belg zijn, maar dat is hun fout, niet de mijne hé
Oud 24 juni 2011, 05:11   #554
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het enige probleem dat hier speelt is volgens mij dat Duitsland en Frankrijk vrezen voor een precedentwerking. Als ze Griekenland een deel van de schuld schenken dan zullen Portugal en Spanje enzovoort ook verwachten dat ze geholpen worden. En dat is terecht. De EU staat of valt met begrotingsdiscipline en het toezicht daarop. Daaraan heeft het ontbroken en dat breekt ons nu op.
Juist. Moral hazard. Er moeten er nu zijn die zeer hebben, anders is het spel naar de knoppen. Het simpelste is de stekker uittrekken en de Griekse staat gewoon op droog zaad te zetten, laten failliet te gaan, alle ambtenaren te ontslaan, de winkel uit te verkopen aan de hoogste bieder, en opnieuw van start te gaan. Na de zwarte miserie waar Griekenland dan door zal gegaan zijn, zullen de anderen wel "gloeps" zeggen.

Kijk maar naar de Duitsers: hun "weimar" pikuur heeft hen toch wel veel budgettaire discipline bijgebracht, niewaar.

Maar eerst moet ge door het vagevuur, want anders is er, zoals ge zegt, moral hazard, en zien de anderen terecht niet in waarom ze moeite zouden doen terwijl de smossers toch hun rekening betaald krijgen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 05:14   #555
Torah4all
Vreemdeling

Torah4all's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Met welk geld?
Europees geld. het GDP van Europa is om bij de 17 to 18 Billion dollar.
Europa neemt die schulden over, zet een termijn van afbetaling op die Griekenland, Portugal en Ierland moeten volgen samen met een afgesproken rente. Griekenland, Portugal en Ierland zijn van hun schulden " voorlopig af " en kunnen weer goedkoop lenen en in alle veiligheid hervormen.

Am Yisrael Chai!
!עַם יִשְרָאֵל חַי

Torah4all is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 05:38   #556
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torah4all Bekijk bericht
Europees geld. het GDP van Europa is om bij de 17 to 18 Billion dollar.
Europa neemt die schulden over, zet een termijn van afbetaling op die Griekenland, Portugal en Ierland moeten volgen samen met een afgesproken rente. Griekenland, Portugal en Ierland zijn van hun schulden " voorlopig af " en kunnen weer goedkoop lenen en in alle veiligheid hervormen.
Wel, dat is EXACT wat het wil zeggen dat een staat "failliet" is gegaan: de schulden zijn voor de raap van de schuldeisers, he.
Wat niet lukt in uw schema is dat de Grieken dat ooit gaan kunnen afbetalen. 't is omdat niemand denkt dat de Grieken, met gelijk welk soort lening, zoiets nog kunnen, dat ze failliet zijn, he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 09:14   #557
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ik denk dat die Duitse duikboten en Leopards , Britse Typhoons en Franse oorlogsbodems niet in aanbieding stonden.

Ik denk dat heel wat druk werd uitgeoefend en heel wat loze beloften gedaan werden om de Griekse regering ertoe te brengen al die rommel te kopen. (zgn "NAVO verplichtingen"-zoals de Blgische F16's en Leopards) en EU_lidmaatschap, terwijl de US aan de andere kant Turkije deed bewapenen in het kader van de Irakoorlog.
Wat een belachelijke leugen. Griekenland en Turkije kochten deze wapens in het kader van hun wederzijdse bewapeningswedloop.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 15:35   #558
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ok dan volgende uitspraak.
Ga jij omdat je oude kleren een gat in zit en je geen geld hebt je nieuwe dure kleren kopen? Het is niet omdat een ander zegt dat je dat moet kopen dat je het ook moet doen. Volgens mij ben je nog altijd baas over je geld die op de bank staat.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 15:53   #559
D'ARTOIS

Standaard

In de politiek werkt dat anders. Hoe zou het kunnen zijn dat de VS anders nog zoveel invloed heeft. Een stukje chantage en dwang. Dat geldt ook voor Griekenland. De VS hanteert weinig subtiele middelen als ze hun zin willen doordrijven.

Vers 2 is de begerigheid van de Grieken zelf.
Oud 24 juni 2011, 18:43   #560
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Onder het Belgisch voorzitterschap
keurde men 't Griekse begrotingsgat.
't Was een vals verhaal
"jamma, 't is normaal !"
schokschouderde Reynders palingglad.

Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be