![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 |
Vreemdeling
|
![]() Enigste uitweg dat ik voor ogen zie is dat EUROPA zelf de griekse schuld overneemt en dat Griekenland met alle ruimte herstructureringen kan doorvoeren en EUROPA terug betaald in jaarlijkse schijven.
Zelfde voor Portugal en Ierland.
![]() |
#542 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#543 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik kan me niet herinneren dat er Griekse komedies bestaan, wel drama's.
En deze zal er gegarandeerd een worden. Of de gifbeker van Socrates daarvoor toereikend is weet ik niet. Dus nee, Griekenland zal niets terugbetalen maar net zolang theater blijven spelen totdat men zeker weet dat een algehele afschrijving van de Griekse schulden-Himalaya onontkoombaar is. Iedereen weet dat, de Eurokloten incluis. Dan is het wachten op het volgende drama: Spanje? Portugal of - last but not least - België? Met als gedoodverfde outsider Italië, maar die hebben redelijk wat collateraal - daar zal het zo'n vaart niet lopen.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 23 juni 2011 om 19:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#544 | |
|
![]() Citaat:
Zoals de zaken er nu voor staan zal de bevolking / het parlement de plannen van de regering verwerpen en volgt snel er een Europese catastrofe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#545 |
|
![]() Akkoord, met die 50% moeten ze dan maar leren leven. Maar wat daarna? Is het probleem dan definitief uit de wereld of begint het opnieuw? (Hoewel ik dat niet zie gebeuren. Alleen de ECB, laatste halte voor bankleningen geeft nog geld aan Griekenland.) De particuliere banken lenen de Griekse niets meer, aldus iemand van de RBS.
Wat daarna, is mijn vraag?
![]() |
#546 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat heel wat druk werd uitgeoefend en heel wat loze beloften gedaan werden om de Griekse regering ertoe te brengen al die rommel te kopen. (zgn "NAVO verplichtingen"-zoals de Blgische F16's en Leopards) en EU_lidmaatschap, terwijl de US aan de andere kant Turkije deed bewapenen in het kader van de Irakoorlog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#547 |
|
![]() Ik weet het niet zo ...... Voordat de EU bestond kocht Griekenland al de overtollige fregatten van de NL marine. Die waren prima onderhouden, dat wel ....
![]() |
#548 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In een democratie is het het volk die de politici verkiest, ze zijn dus evenveel verantwoordelijk als hun leiders zelfs; every people gets the government it deserves...
![]() |
#549 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Cui prodest, is fecit. Daarom heb ik een gefundeerd vermoeden dat de schuldige politici niet Grieks zijn. 2. Van een kei kan je geen geen vel stropen en het is gevaarlijk vechten met mensen die niets te verliezen hebben. Griekenland is arm, Grieken zijn arm. Laatst gewijzigd door filosoof : 23 juni 2011 om 23:04. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#550 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#551 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#552 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mensen die boven hun stand leven worden onvermijdelijk arm, moet ik daar medelijden voor hebben, die mensen die weigerde hun belastingen correct te innen, die te veel ambtenaren aanstelden die te weinig of niet werkten, die corruptie een vrije loop lieten gaan? Die nu bezig zijn met hun eigen regering economisch te boycotten (alles en nog wat weigeren te betalen)? Pfff. We zouden beter ons geld houden en de EU instanties en burgers die Griekse schuld bezitten vergoeden, de EU geldkraan voor Griekenland toedraaien (3,3% van hun BNP nb), ze uit de euro en de EU smijten en ze aan hun egoistisch lot overlaten... krijgen de Walen ook een kans om hun huidge koers aan te passen (niet dat dat zal helpen, maar soit men kan proberen hé).
Edit: Ik had veel te veel aan defensie uitgeven er ook bij moeten zetten, bedankt van mij erop te wijzen.
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 23 juni 2011 om 23:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#553 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben een Vlaming en geen Belg. Er zijn Vlamingen die wel Belg zijn, maar dat is hun fout, niet de mijne hé
![]()
![]() |
#554 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk maar naar de Duitsers: hun "weimar" pikuur heeft hen toch wel veel budgettaire discipline bijgebracht, niewaar. Maar eerst moet ge door het vagevuur, want anders is er, zoals ge zegt, moral hazard, en zien de anderen terecht niet in waarom ze moeite zouden doen terwijl de smossers toch hun rekening betaald krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#555 |
Vreemdeling
|
![]() Europees geld. het GDP van Europa is om bij de 17 to 18 Billion dollar.
Europa neemt die schulden over, zet een termijn van afbetaling op die Griekenland, Portugal en Ierland moeten volgen samen met een afgesproken rente. Griekenland, Portugal en Ierland zijn van hun schulden " voorlopig af " en kunnen weer goedkoop lenen en in alle veiligheid hervormen.
![]() |
#556 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat niet lukt in uw schema is dat de Grieken dat ooit gaan kunnen afbetalen. 't is omdat niemand denkt dat de Grieken, met gelijk welk soort lening, zoiets nog kunnen, dat ze failliet zijn, he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#557 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#558 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ga jij omdat je oude kleren een gat in zit en je geen geld hebt je nieuwe dure kleren kopen? Het is niet omdat een ander zegt dat je dat moet kopen dat je het ook moet doen. Volgens mij ben je nog altijd baas over je geld die op de bank staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#559 |
|
![]() In de politiek werkt dat anders. Hoe zou het kunnen zijn dat de VS anders nog zoveel invloed heeft. Een stukje chantage en dwang. Dat geldt ook voor Griekenland. De VS hanteert weinig subtiele middelen als ze hun zin willen doordrijven.
Vers 2 is de begerigheid van de Grieken zelf.
![]() |
#560 |
Banneling
|
![]() Onder het Belgisch voorzitterschap
keurde men 't Griekse begrotingsgat. 't Was een vals verhaal "jamma, 't is normaal !" schokschouderde Reynders palingglad. ![]() |
![]() |
![]() |