Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2011, 20:24   #561
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Dat is inderdaad de opvatting in België en bij uitbreiding in Europa. Ik ga daar echter niet mee akkoord. De vrijheid van godsdienst zou ondergeschikt moeten zijn aan de wetten tegen discriminatie, de wet die verbied tot geweld aan te zetten, etc etc.
Het is absurd dat sommigen meer mogen dan anderen omdat ze in een fictief opperwezen geloven.
De vrijheid is ondergeschikt aan onze wetten.

Citaat:
Verder denk ik dat de cultuur vooral Islam is in moslim-landen. Bijna alle culturele aspecten zijn religieus geïnspireerd.
Denk jij serieus dat Bosnië, Marokko, Senegal, Indonesië, Afghanistan, Turkije,... eenzelfde cultuur hebben?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 20:30   #562
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Als morgen moslims beweren dat hun opperhoofd beveelt dat er links moet gereden worden op straat, dan moeten er nieuwe baanvakken aangelegd worden om de moslim dames en heren te plezieren in het beoefenen van hun godsdienstvrijheid?
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 20:32   #563
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Indien een moslim een ex-moslim ter doodt brengt, zal ik dit graag veroordelen.
De ex-moslims die ik ken leven in peis en vree (ook met hun vrienden en familie die nog steeds moslim zijn)
Dus ik mag rustig roepen dat mensen die zich bekeren tot de Islam gedood mogen worden?
Trouwens, heb jij al gehoord van ex-moslims in een theocratische moslim-staat? Of gewoon in een staat met een overgrote meerderheid moslims? Ik kan je verzekeren, ik zou het niet aandurven om me van Allah af te keren.

Laatst gewijzigd door Snerror : 28 juli 2011 om 20:50.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 20:34   #564
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De vrijheid is ondergeschikt aan onze wetten.
Blijkbaar niet, zoals ik al veel heb aangetoond. Jullie gebruiken steevast het argument 'godsdienstvrijheid' als ik zaken aankaart die bij ongelovigen niet getolereerd worden.

Citaat:
Denk jij serieus dat Bosnië, Marokko, Senegal, Indonesië, Afghanistan, Turkije,... eenzelfde cultuur hebben?
Nee, maar de zaken die niet te vereenzelvigen zijn met onze Westerse cultuur zijn allen religieus geïnspireerd. Die 'culturele regels', zijn voor alle moslims gelijk, in alle genoemde landen.

Laatst gewijzigd door Snerror : 28 juli 2011 om 20:35.
Oud 28 juli 2011, 21:04   #565
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens in de Koran staat letterlijk 'Als zij (mede-moslims) zich van u afkeren, grijpt hen en brengt hen ter dood waar ge hen maar vindt.' Is dit dan godsdienstvrijheid? Maar wederom, dit word niet veroordeeld door onze politiek correcte maatschappij.
Oproepen tot moord zijn bij wet verboden maar giet er een religieus sausje over en dan mag dat blijkbaar.
Meer nog, de overheid sponsert dat zelfs!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 21:07   #566
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Artisjok, je wordt luidop gevraagd in een andere item: nl over het voogdijschap!! Raar dat je hier antwoord geeft en daar je niet laat horen!! Nochtans een ideale gelegenheid om voor je overtuiging DAADWERKELIJK uit te komen!!

http://forum.politics.be/showthread.php?t=158207
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 21:17   #567
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus ik mag rustig roepen dat mensen die zich bekeren tot de Islam gedood mogen worden?
Trouwens, heb jij al gehoord van ex-moslims in een theocratische moslim-staat? Of gewoon in een staat met een overgrote meerderheid moslims? Ik kan je verzekeren, ik zou het niet aandurven om me van Allah af te keren.
Naar mijn mening mag je niet roepen om iemand te doden.
Ik vind dat vrije meningsuiting stopt bij haatzaaien, verspreiden van racisme en aanzetten tot geweld.
Wanneer ik die mening uit in de draad "Racisme op Politics.be?" krijg ik onder mijn voeten dat ik de mening van andersdenkenden wil beknotten.
Oud 28 juli 2011, 21:20   #568
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijkbaar niet, zoals ik al veel heb aangetoond. Jullie gebruiken steevast het argument 'godsdienstvrijheid' als ik zaken aankaart die bij ongelovigen niet getolereerd worden.
Vertel me concreet wat je bedoelt. Ik moet iets gemist hebben.

Citaat:
Nee, maar de zaken die niet te vereenzelvigen zijn met onze Westerse cultuur zijn allen religieus geïnspireerd. Die 'culturele regels', zijn voor alle moslims gelijk, in alle genoemde landen.
Wat bedoel je concreet?
Oud 28 juli 2011, 21:20   #569
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Artisjok, je wordt luidop gevraagd in een andere item: nl over het voogdijschap!! Raar dat je hier antwoord geeft en daar je niet laat horen!! Nochtans een ideale gelegenheid om voor je overtuiging DAADWERKELIJK uit te komen!!

http://forum.politics.be/showthread.php?t=158207
Natuurlijk laten ze zich daar niet horen want dan zou blijken dat voorstaander zijn van immigratie zijn op papier toch anders is dan voorstaander zijn in de praktijk.
Oud 28 juli 2011, 21:21   #570
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat vrije meningsuiting stopt bij haatzaaien, verspreiden van racisme en aanzetten tot geweld.
Wanneer ik die mening uit in de draad "Racisme op Politics.be?" krijg ik onder mijn voeten dat ik de mening van andersdenkenden wil beknotten.
In 'religieuze' boekskes moet dat wèl kunnen, omwille van de 'godsdienstvrijheid'?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 22:31   #571
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
In 'religieuze' boekskes moet dat wèl kunnen, omwille van de 'godsdienstvrijheid'?
Zoals ik al dikwijls zei, kap er een religieus sausje over en dan mag blijkbaar alles.
Oud 29 juli 2011, 08:56   #572
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Als morgen moslims beweren dat hun opperhoofd beveelt dat er links moet gereden worden op straat, dan moeten er nieuwe baanvakken aangelegd worden om de moslim dames en heren te plezieren in het beoefenen van hun godsdienstvrijheid?
Natuurlijk niet.
Dit soort hyperbolen zijn typisch aan extreem rechts en helpt de geloofwaardigheid niet echt.
Oud 29 juli 2011, 09:14   #573
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarom zet je dan niet de consequente stap en veroordeel je die verzen in de Koran niet?

Citaat:
Vrije meningsuiting stopt bij haatzaaien, verspreiden van racisme en aanzetten tot geweld. Godsdienstvrijheid stopt niet bij haatzaaien, verspreiden van racisme en aanzetten tot geweld.

Laatst gewijzigd door Snerror : 29 juli 2011 om 09:20.
Oud 29 juli 2011, 09:20   #574
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vertel me concreet wat je bedoelt. Ik moet iets gemist hebben.
In jou geval bijvoorbeeld aanzetten tot haat en geweld.

Citaat:
Wat bedoel je concreet?
Religieuze regels die 'cultuur' geworden zijn. Bijvoorbeeld uithuwelijking, niet trouwen met personen uit een andere gemeenschap (tenzij die zich 'integreert' ), vrouwen die niet sexy mogen zijn (geen korte rokjes...).

Nogmaals, ik ook ken moslims die niet zo extreem denken. Het is vooral de ideologie die mij stoort aangezien er miljoenen zijn die de Koran wel op de letter nemen.

Laatst gewijzigd door Snerror : 29 juli 2011 om 09:26.
Oud 29 juli 2011, 13:05   #575
MAX BAUER
Banneling

Standaard

Migratie is het probleem, niet specifiek de islamieten.

Laatst gewijzigd door MAX BAUER : 29 juli 2011 om 13:06.
MAX BAUER is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 13:31   #576
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MAX BAUER Bekijk bericht
Migratie is het probleem, niet specifiek de islamieten.
Waarom horen we dan zo weinig over China-town in Antwerpen, matonge in Brussel, etc?
Oud 29 juli 2011, 16:31   #577
Alboreto

Standaard

Citaat:
Waarom zet je dan niet de consequente stap en veroordeel je die verzen in de Koran niet?

Waarom zet je dan niet de consequente stap en veroordeelt ge de christelijke psalmen niet?

Ik persoonlijk zie die teksten in zijn tijd en context, zowel die uit de bijbel als die uit de koran en vind het dan ook tijdverlies daar aandacht aan te besteden.
Van zodra iemand deze teksten echter letterlijk neemt en deze probeert te verspreiden (via dit forum of op andere manier) , dan zal die tegenwind krijgen van mij.

En de gelovigen die ik al gesproken heb, ook deze op dit forum, nemen deze teksten met een kilootje zout.
Gelovigen in het algemeen worden rationeler, zo hoorde ik onlangs een priester het mirakel van de 7 broden en 2 vissen op een rationele manier uitleggen.
Deze die geen eten hadden namen iets uit de manden, en deze die over hadden legden er iets in.
Ik zie dezelfde matiging ook mij moslims (velen drinken vb alcohol).

Ja, er zijn extremisten die dit letterlijk nemen, en die moeten inderdaad via wettelijke weg worden aangepakt. No mercy.
Oud 29 juli 2011, 16:45   #578
Alboreto

Standaard

Citaat:
Waar zet zij aan tot geweld?
Linkje?

Citaat:
Religieuze regels die 'cultuur' geworden zijn. Bijvoorbeeld uithuwelijking
Dat is inderdaad niet meer van deze tijd en ik zie dat meer en meer jongeren zich daar tegen verzetten.
We kunnen hen daarbij helpen, maar niet verplichten.

Citaat:
niet trouwen met personen uit een andere gemeenschap (tenzij die zich 'integreert' )
Dat is eigen aan alle culturen.
Ik heb nog gedate met een christelijk meisje en ik heb me een tijdje 'bekeerd', maar uiteindelijk is het niets geworden.
Ook mensen uit een 'hogere' klasse hebben iets tegen het trouwen beneden hun stand, en zo kunt ge zelf ook wel nog talloze voorbeelden geven.
Chinezen 'moeten' trouwens ook binnen hun 'ras' huwen, hoewel er ook velen zijn die er hun botten aan vegen.

Citaat:
Nogmaals, ik ook ken moslims die niet zo extreem denken. Het is vooral de ideologie die mij stoort aangezien er miljoenen zijn die de Koran wel op de letter nemen.
Ook christelijke extremisten storen mij, en ook boeddhistische extremisten, en ook extreem rechtsen.
Ik probeer dus mijn pijlen te richten op extremisten, en niet op de volledige groep waarmee ze dingen gemeen hebben.

Niet, het christendom, de Islam, of rechts is het probleem, wel de extremisten onder hen.
Akkoord?
Oud 29 juli 2011, 17:54   #579
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind die verzen, zo los, letterlijk geïnterpreteerd beneden alle peil.
Maar je weet toch ook wel dat zo'n verzen in ieder heilig boek voorkomen.
Zolang men niet denkt dat men dat letterlijk moet opvolgen, kan ik daar mee leven.

Citaat:
Vrije meningsuiting stopt bij haatzaaien, verspreiden van racisme en aanzetten tot geweld. Godsdienstvrijheid stopt niet bij haatzaaien, verspreiden van racisme en aanzetten tot geweld.
Neen, godsdienstvrijheid stopt ook bij haatzaaien, verspreiden van racisme en aanzetten tot geweld
S4B wordt toch aangeklaagd. Er loopt een onderzoek.
Oud 29 juli 2011, 17:59   #580
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Niets van.
Graag citaat met link.

Citaat:
Religieuze regels die 'cultuur' geworden zijn. Bijvoorbeeld uithuwelijking, niet trouwen met personen uit een andere gemeenschap (tenzij die zich 'integreert' ), vrouwen die niet sexy mogen zijn (geen korte rokjes...).
Wat je opnoemt is eerder cultuur of traditie die religieuze regels geworden zijn.

Citaat:
Niet miljoenen.
Net zoals bij de christenen is het de kleine minderheid die hun heilig boek letterlijk neemt.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be