![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Partijlidmaatschap? | |||
BUB |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,93% |
CAP |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,93% |
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,93% |
Groen! |
![]() ![]() ![]() |
4 | 3,70% |
Lijst Dedecker |
![]() ![]() ![]() |
6 | 5,56% |
LSP |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,85% |
N-VA |
![]() ![]() ![]() |
8 | 7,41% |
PVDA |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,93% |
SAP |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,93% |
Sp.a |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,85% |
SPIRIT |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
VIVANT |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Vlaams Belang |
![]() ![]() ![]() |
21 | 19,44% |
VLD |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,93% |
VLOTT |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ik ben lid van een andere partij |
![]() ![]() ![]() |
4 | 3,70% |
Ik ben geen lid van een partij, maar zou het wel willen zijn |
![]() ![]() ![]() |
17 | 15,74% |
Ik ben geen lid van een partij, en zou het ook niet willen zijn |
![]() ![]() ![]() |
37 | 34,26% |
Andere of geen mening |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,93% |
Aantal stemmers: 108. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er bestaat niet zoiets als 'de stem van het volk'. Die LDD'ers toch. En dat dan nog 'liberaal' noemen ook. Sterk. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat COMAC daar wat tussen zit, een mengeling van officiële jongerenafdeling en ideologische verwante jongerenbeweging dus. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 15 januari 2008 om 21:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu hebben we financiele problemen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Parlementslid
|
![]() On topic
In wil best wel lid worden van een partij, eigenlijk. En ik wil daar héél pragmatisch in zijn ook. Evenwel niet zó pragmatisch dat ik er nog maar aan denk lid te worden van één van de bestaande partijen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Richt zelf een op?
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan denkt u fameus fout.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Liberalen die in de financiële problemen zitten. Het blijft koddig.
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Hoort de ALS niet bij de LSP?
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() CAP ~ LSP
Maar goed. ALS = LSP Ook goed voor mij.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, want het is waar.
![]() In't waagstuk met een ice teake. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() De nudisten staan er niet bij zie ik?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() Natuurlijk heeft het volk niet één mening, wie beweert dat trouwens? Er zijn verschillende meningen en standpunten en zoals al eerder gesteld verwoord LDD wat een heleboel mensen in ons land denken. Daar is niks verkeerd mee en waarom dat niet liberaal zou zijn ontgaat me al helemaal. Dat sommige mensen vinden dat alleen de elite zijn/haar stem van tel is, zoals bijvoorbeeld in het huidig systeem, daar stel ik me pas vragen bij. Een systeem van directe democratie is bijvoorbeeld niet iets onliberaal
La causa nostra:Mani pulite Laatst gewijzigd door maarte : 16 januari 2008 om 14:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wie heeft deze verkozen om artikels uit te schrijven die kracht van wet hebben?
![]() |
![]() |
#59 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoe inhoudelijk is het argument van populisme nog als alle andere partijen zelf pretenderen van een deel van het volk te vertegenwoordigen? Bijvoorbeeld: Wanneer partijen een discussie voeren over belastingsverlagingen. De ene die absoluut tegen is beargumenteert zijn standpunt, daarna doet de partij die voor is zijn standpunt uit de doeken. Wanneer de partij die tegen is dan met argumenten afkomt van 'dat is plat populisme' dan vraag ik me toch af wat dat met de inhoud van de discussie te maken heeft. In zoverre lijkt me populisme geen inhoudelijk argument in deze discussie. In discussies over staatsstructuur is het of kan het dat natuurlijk wel zijn. De ene argumenteert: stem van het volk moet gehoord worden, de andere beweert: nee alleen een bepaalde elite. Het wil dus niet zeggen dat populisme nooit een inhoudelijk argument kan zijn maar het is zelden bedoelt om inhoudelijk iets bij te brengen. Vandaar deze uitspraak Wel altijd een inhoudelijk argument is pretenderen de mening van de meerderheid te ventileren, vaak is de vraag op basis van wat? Een populische drogreden dus dewelk =/= populisme.
La causa nostra:Mani pulite Laatst gewijzigd door maarte : 16 januari 2008 om 15:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
die hebben zichzelf aangeduid en benoemd, ze schrijven hun eigen wetten en statuten... zoals het hen best uitkomt.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |