Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2008, 17:10   #41
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
'Als Lijst Dedecker het voor het zeggen zou hebben, betalen burgers binnenkort nog maar 25 procent belastingen en bedrijven maximaal 19 procent.

waarom niet allebei 20 % ? wat is er mis met gelijkheid ??
Zegt hij er ook bij op wat hij zou besparen, of is dat te on-populistisch voor LDD?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 17:12   #42
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sus antigoon Bekijk bericht
De peiling klopt zeker niet, het VB zal zware klappen krijgen, een stem op die partij brengt niets op en mensen worden dat uiteindelijk beu.
een stem op de CD&V daarentegen! Vijf minuten politieke moed en BHV wordt onverwijld gesplitst en zonder grote staatshervorming geen regering!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 17:37   #43
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik kijk altijd naar de uitslag van paars groen, want deze mag absoluut nooit geen meerderheid meer halen.

VRT: 44 %

De Frut: 41,7 %

De uitslag van De Frut is met andere woorden goed te noemen.

Je merkt ook duidelijk dat SPA en Open VLD communicerende vaten zijn. Gelukkig maar. .

Partijen die mogelijks een forza flandria kunnen vormen:

VRT: NVA 6% + VB 15,1% + LDD 8,9% = 30%
De Frut: NVA 3% + VB 23,2 % + LDD 10,2 % = 36,4 %

Ook hier is De Frut beter dan de VRT voor mij.

Of deze peiling overeenkomt met de verkiezingsuitslag van miljoenen Vlaamse kiezers, ik vrees van niet. CD&V/NVA is te laag genoteerd, Vlaams Belang te hoog.

Het Vlaams Kartel haalt toch nog wel ruim 26% hoor en Vlaams Belang haalt rond 20% dat lijkt mij realistischer. En Lijst Dedecker rond 10%.
Als deze peiling waar zou zijn (waar ik absoluut niet van overtuigd ben), dan ziet men hoe weinig de NVA in feite voorstelt: 3 �* 3.5 %... Waar spreken we nog over.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 18:03   #44
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Als deze peiling waar zou zijn (waar ik absoluut niet van overtuigd ben), dan ziet men hoe weinig de NVA in feite voorstelt: 3 �* 3.5 %... Waar spreken we nog over.
In iedere peiling waar de resultaten van de kartelpartners apart vermeld worden haalt de N-VA 6 �* 8 % van de stemmen. In deze peiling haalt de N-VA 3,2 %. Jij hebt je twijfels over deze peiling, maar het percentage van de N-VA neem je voor de absolute waarheid aan. Van logica gesproken! Niet dat me dat verwondert van jou, je wensen voor werkelijkheid nemen is nu eenmaal je handelsmerk.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 18:42   #45
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
In iedere peiling waar de resultaten van de kartelpartners apart vermeld worden haalt de N-VA 6 �* 8 % van de stemmen. In deze peiling haalt de N-VA 3,2 %. Jij hebt je twijfels over deze peiling, maar het percentage van de N-VA neem je voor de absolute waarheid aan. Van logica gesproken! Niet dat me dat verwondert van jou, je wensen voor werkelijkheid nemen is nu eenmaal je handelsmerk.
Ik neem die peilingen niet voor waar aan. U moet leren lezen. Ik zeg: mochten ze waar zijn, dan stelt de NVA niet veel voor. Dat is wat ik zeg.

Wat ik wel weet, dat is dat het NVA voor het kartel niet veel voorstelde. Eén (1) verkozene. Met name: Geert Bourgeois.

Laatst gewijzigd door system : 28 april 2008 om 18:45.
Oud 28 april 2008, 18:50   #46
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik neem die peilingen niet voor waar aan. U moet leren lezen. Ik zeg: mochten ze waar zijn, dan stelt de NVA niet veel voor. Dat is wat ik zeg.

Wat ik wel weet, dat is dat het NVA voor het kartel niet veel voorstelde. Eén (1) verkozene. Met name: Geert Bourgeois.
Dus jij meet de huidige relevantie van politieke partijen af aan de verkiezingsresultaten van vijf jaar geleden?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 19:01   #47
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Dus jij meet de huidige relevantie van politieke partijen af aan de verkiezingsresultaten van vijf jaar geleden?
Ik zou wel eens willen zien, moest de NVA alleen naar de verkiezingen trekken, hoeveel zetels ze zouden halen. Nog niet de helft van LDD, wat zeg ik, misschien nog niet eens éénvierde van de LDD.
Oud 28 april 2008, 19:02   #48
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou wel eens willen zien, moest de NVA alleen naar de verkiezingen trekken, hoeveel zetels ze zouden halen. Nog niet de helft van LDD, wat zeg ik, misschien nog niet eens éénvierde van de LDD.
Mag ik je glazen bol misschien ook eens lenen?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 22:58   #49
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

In feite beken je dat je bericht, aangezien het in de voorwaardelijke wijze gesteld is, totaal geen betekenis heeft. Waarvan akte. Alhoewel het minimaliseren van de N-VA mooi meegenomen is natuurlijk.
Oud 28 april 2008, 23:07   #50
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik meen me te herinneren dat ze in de peiling zo'n 15% haalden, nadat ze zich (kortstondig) hadden afgesplitst van de CD&V, mede met de komst van Dedecker.
Ben overigens geen NVA stemmer of aanhanger, maar eerlijk is eerlijk
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 23:10   #51
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Alweer die loze veronderstellingen. Moest....zouden... misschien... Je afkeer voor de Vlaams-nationalisten moet wel heel diep zitten.
Oud 28 april 2008, 23:14   #52
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En je voegde er meesmuilend aan toe: "Waar spreken we nog over"?

Wel, je spreekt over een peiling die je zelf niet accepteert, over niets dus.

Afgezien daarvan is het toch mooi dat een partijtje dat volgens jou nauwelijks 3 pct haalt, nu al een jaar de vaderlandse politiek overhoop haalt. En dat zal blijven doen, want volgens serieuze peilingen haalt de CD&V alleen op dit moment zo'n 20 pct. Lang niet meer genoeg om het leiderschap op te eisen. Leterme is dus veroordeeld tot de NVA en zal dat blijven.

Voila: 3 pct.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 04:47   #53
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Leterme is dus veroordeeld tot de NVA en zal dat blijven.
Tot dat de feiten mij ongelijk geven, vrees ik eerder het omgekeerde.
Oud 29 april 2008, 04:55   #54
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Toen was de NVA ook amper bekend, behalve mss Bourgeois en dan nog.
Honoré gepluimd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 05:15   #55
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

LDD wil de koopkracht verhogen door de werkgeversbijdrage te laten dalen. Hahaha. Dat is hetzelfde liedje als met de notionele intrestaftrek.Ongelooflijk hoe er ook maar één mens op die eikel wil stemmen, ofwel dom ofwel zelf een eikel die een ander niets gunt. Amerika achterna.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 07:08   #56
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik meen me te herinneren dat ze in de peiling zo'n 15% haalden, nadat ze zich (kortstondig) hadden afgesplitst van de CD&V, mede met de komst van Dedecker.
Ben overigens geen NVA stemmer of aanhanger, maar eerlijk is eerlijk
Kan zijn. Maar ik stel dat ze amper 4 % halen. De NVA is bezig zoals het VB. Het spitst zich te veel toe op het communautaire. De Decker is 'slimmer'. Hij weet dat mensen daar niet echt mee bezig zijn en spreekt daarom ook over andere dingen. Hij zal dan ook niet ver liggen (en misschien erboven) van de 10%.
Oud 29 april 2008, 07:12   #57
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Kan zijn. Maar ik stel dat ze amper 4 % halen. De NVA is bezig zoals het VB. Het spitst zich te veel toe op het communautaire. De Decker is 'slimmer'. Hij weet dat mensen daar niet echt mee bezig zijn en spreekt daarom ook over andere dingen. Hij zal dan ook niet ver liggen (en misschien erboven) van de 10%.
Volgens een interne CD&V-peiling in maart (nee ik heb daar geen bewijs van, alleen het woord van een CD&V-kaderlid) haalde de NVA 8 pct, LDD 12 pct en CD&V 20 pct.

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 29 april 2008 om 07:13.
Oud 29 april 2008, 07:13   #58
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
En je voegde er meesmuilend aan toe: "Waar spreken we nog over"?

Wel, je spreekt over een peiling die je zelf niet accepteert, over niets dus.

Afgezien daarvan is het toch mooi dat een partijtje dat volgens jou nauwelijks 3 pct haalt, nu al een jaar de vaderlandse politiek overhoop haalt. En dat zal blijven doen, want volgens serieuze peilingen haalt de CD&V alleen op dit moment zo'n 20 pct. Lang niet meer genoeg om het leiderschap op te eisen. Leterme is dus veroordeeld tot de NVA en zal dat blijven.

Voila: 3 pct.
Wat zou het. Ik zal het wat gemakkelijker maken voor u. Ik stel gewoon: "in de veronderstelling dat die peilingen juist zouden zijn, dan haalt de NVA in die peilingen amper 3 �* 3.5%. Dat stelt dus niets voor". Net zoals het Vlaams-Nationaal Zangfeest (3500 mensen), de IJzerbedevaart (4000 mensen) en de IJzerwake (4000 mensen) niets voorstellen. Allemaal manifestaties met veel lawaai (trommelgeroffel) en gezang, maar niet erg geliefd bij de Vlamingen.

Laatst gewijzigd door system : 29 april 2008 om 07:15.
Oud 29 april 2008, 07:15   #59
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Wat zou het. Ik zal het wat gemakkelijker maken voor u. Ik stel gewoon: "in de veronderstelling dat die peilingen juist zouden zijn, dan haalt de NVA in die peilingen amper 3 �* 3.5%. Dat stelt dus niets voor". Net zoals het Vlaams-Nationaal Zangfeest (3500 mensen), de IJzerbedevaart (4000 mensen) en de IJzerwake (4000 mensen) niets voorstellen, maar wel veel maken. Alle manifestaties met veel lawaai, maar niet erg geliefd bij de Vlamingen.
Het verschil is dat die manifestaties wel degelijk plaatshebben en kunnen geteld worden. Terwijl die peiling volgens u onbetrouwbaar is : het staat wat ridicuul om daar dan toch de door u geliefde conclusies uit te trekken.

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 29 april 2008 om 07:28.
Oud 29 april 2008, 07:19   #60
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Mag ik je glazen bol misschien ook eens lenen?
Zonder enige pretentie, maar ik heb op dit forum voorspeld dat LDD boven de kiesdrempel zou komen bij de laatste verkiezingen. Niemand zag dat zitten. Maar LDD kwam boven de kiesdrempel. Misschien een toevalstreffer van mijnentwege. Mogelijk. Maar nu voorspel ik dat, indien de NVA aleen opkomt, zij uitkomt tussen de 3.5 en de 5.5%. Het zou dus goed kunnen dat ze kiesdrempel halen, maar het tegenovergestelde is zeker niet uit te sluiten.

Laatst gewijzigd door system : 29 april 2008 om 07:21.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be