![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Vandaag op een feestje een babbel gehad met iemand die toegang heeft tot het CD&V-sanhedrin. Ik noteer enkele interessante uitspraken:
- CD&V weet dat ze zonder NVA de dieperik ingaan. De partij heeft in maart een peiling laten doen en de resultaten waren: NVA 8 pct, CD&V 20 pct, Spa 12 �* 13 pct, LDD 12 pct, VLD 17 pct, VB 18 pct. - Leterme is zot van glorie dat hij premier is en zal alles doen om dat te blijven. Hij heeft het op een akkoordje gegooid met Reynders, die twee werken in tandem. - Er wordt volgende week niet gestemd in de kamer over BHV. Leterme zal Reynders zijn "onderhandelde oplossing" geven. - Van Deurzen is tegenwoordig bijzonder goede maatjes met De Wael. - De begroting loopt helemaal uit de hand en niemand in de regering weet hoe ze dat moeten aanpakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() We rekenen wel af in 2009 denk ik dan maar.
Of zoals het Vlaamse spreekwoord zegt, wie niet horen wil moet voelen. Dat zei ons moeder ook altijd voor ze een stok brak op men rug. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door toccata : 26 april 2008 om 23:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Waarom haalden ze dan voor het kartel geen stemmen bij het VB?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu heeft NV-a massa's media aandacht plus een zeer getalenteerd voorzitter (plus als het kartel verbroken raakt: het imago van 'rechtlijnig') |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Ongeschonden uit dit avontuur raken zal er voor de NVA niet inzitten vrees ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Burger
|
![]() san·he·drin (het)
hoogste Joodse rechtbank ten tijde van Christus Ik veronderstel dat de top van de CD&V die alles beslist, wordt bedoeld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Daar zijn we vet mee. Als Leterme eerst het Belgische Vaderland heeft gered en de Belgische Recuperatie het Vlaamse onafhankelijkheidsstreven gekortwiekt.
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tijd voor de N-VA om zich eruit te trekken voor ze mee de dieperik ingaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() CD&V is als sinds 1958 aan het achteruitgaan, van grosso modo 50 pct tot grosso modo 20 pct. Daar gaat deze interne peiling over. De NVA is de reddingsboei van de CD&V, en het enige middel voor de partij om nog het leiderschap te kunnen opeisen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net daarom dat de N-VA nu de machtsgeile Leterme tot de orde moet roepen of de stekker uit het reddingsproject moet trekken. Ze zijn veel te stil. BDW heeft amper een woord gezegd toen Leterme zot van glorie beweerde dat hij de N-VA de CD&V niet zou laten gijzelen. Dat was oorlogstaal in vredestijd. De N-VA kiezer leest dat soort dingen wel en is zoals geweten een vrij geinformeerd en veeleisend kiezer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zwartengeel was ook ooit N-VA'er (maar niet zeker of ie lid was)... Partijslaafjes heb je natuurlijk altijd.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 27 april 2008 om 08:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rest de vraag hoelang de N-VA de machtsgeile cloon van Verhofstadt blijft steunen.
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik was lid van de N-VA vanaf zijn ontstaan. Tot bleek hoe elitair de partij wel is en hoe verheven ze zich waant boven de 'gewone' burger. Sinds ze liet verstaan tegen de invoering van directe democratie te zijn ben ik geen N-VA lid of stemmer meer. Later ging de partij ook nog in kartel met de tsjeven, én verklootte ze de kans om weer een onafhankelijke koers te kunnen gaan varen met De Decker. Van zo'n boer nooit nog eieren voor mij!
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De komende drie maanden worden cruciaal voor het voortbestaan van de NVA. Ze weten dat ze op 8 tot 10 pct kunnen rekenen, als ze hun kiezers niet tengronde degouteren. Ergens moet dus de lijn getrokken worden. Niet vergeten ook dat er al eens een tweedaagse vorm van fusie tussen De Wever en De Decker bestaan heeft, en dat De Decker dat beschamende incident niet als een obstakel voor een kartel van LDD en NVA ziet. Kijk naar de peiling: zo'n kartel haalt moeiteloos in één klap 20 pct, en is dan even groot als de CD&V, en groter als VLD en VB. |
|
![]() |
![]() |