Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Ik vond de film...
gewoon erg tegenvallen (géén oscars!!!)! 17 32,08%
best meevallen. 21 39,62%
prachtig, spannend, boeiend, hetgeen ik verwachtte,... 2 3,77%
Ik heb er niet zo op gewacht, en het interesseert me helemaal niets. 13 24,53%
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2008, 11:32   #41
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Ik ben geen "jullie", ik ben uitsluitend verantwoordelijk voor wat ik zelf denk en schrijf.
Geldt dat ook voor "de moslims"? Of denken en schrijven zij uitsluitend op het niveau van "de gemeenschap"?

Ik vond het filmpje nogal simpelkes. Die aanslagen en de haatpraat zijn niet goed te praten, maar de realiteit is genuanceerder dan dat. Debielen en gevaarlijke zotten heb je uiteraard overal, zie maar naar Bush en Krimson.

Hier in Brussel zitten de meesten toch maar braaf naar hun iPod te luisteren of aan hun liefje te prutsen, hoor.
Cisalpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 12:15   #42
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
De eerste keer dat je daar mee te maken krijgt ga je af op de reclame. Maar als je eenmaal lid bent, begin je het spelletje door te krijgen en hoef je het niet met alles eens te zijn. Politiek en marketing ligt dicht bij elkaar.
Ja maar het probleem is dat mensen zeker in onze tijd, waarin de maximum aandachtsspanne van de doorsnee burger geijkt is op de duur van een liedje op de radio, dikwijls niet genoeg moeite doet om "lid" te worden en verder te zoeken dan de oppervlakkige verschijnselen. Ik weet zeker dat voor vele mensen het filmpje van Wilders voldoende informatie zal zijn om zich een min of meer definitief beeld van de islam te vormen. Ze zullen niet verder gaan zoeken. Nuance is niet populair, reclameslogans wel.

Citaat:
Eén van onze grootste probleem nu is paranoia. Ik betrap mij vaak op de gedachte van 'is hij een Vlaams Belanger?'. Als een allochtoon om de een of andere reden boos is en iets tegen een allochtoon zegt, dan zegt men snel ''t is een Vlaams belanger'. Ik zuig dit niet uit mijn duim, maar wat heel vaak heb meegemaakt. Door de acties van het Vlaams Belang zijn wij sterk uiteengegroeid.
Ik geloof niet dat acties die kwaadwillig zijn, om kunnen slaan in goede dingen. Het kan alleen zo worden als die partij of politieker zou verdwijnen en een gematigde partij of persoon deze ideeën op een gewone manier in het publiek gooien. Je ziet toch ook geen Jood naast Hitler zitten en een dialoog starten?
Inderdaad die paranoia is het grootste probleem, naast de onwetendheid en de daaraan gekoppelde angst voor het onbekende.

Maar met mijn laatste opmerking bedoelde ik niet dat er positieve dingen zouden kunnen voortkomen uit kwaadaardige acties. Ik bedoelde dat wanneer de angst er diep in zit bij de bevolking (wat momenteel zeker het geval is), de maatschappij vatbaarder wordt voor voorstellen en ingrepen die de democratie zelf ondermijnen. Kijk naar de VS, waar na de vernietiging van het WTC de angstige bevolking zonder morren een aantal wetswijzigingen geslikt heeft die de persoonlijke vrijheid verregaand eroderen. Zelfs wanneer hun president nu zonder blikken of blozen zijn veto aanwendt tegen een verbod op foltering is er nog steeds een groot deel van de bevolking die dat zonder protest aanziet.

Dezelfde evolutie naar een onvrije maatschappij zou hier kunnen plaatsvinden als Wilders en Co erin slagen om mensen zo ver te krijgen dat ze uit pure angst instemmen met de meest ondemocratische wetswijzigingen en massaal stemmen op extreem rechts.

Citaat:
In een moskee komen de belangrijkste mensen uit onze gemeenschap bijna dagelijks bij elkaar. Zet in de grote moskeën een vertegenwoordiger van de staat en communiceer daar met de eerste generatie e.a. Dat is veel goedkoper en ze staan letterlijk dicht bij de mensen.
Het is interessant dat je die oudere generatie ziet als een deel van de oplossing. Is hun invloed nog steeds zo groot bij de jongeren die nu 13-14 jaar zijn? Ik heb al meermaals vernomen dat bepaalde jonge allochtonen zich meer en meer beginnen afkeren van de oude waarden en dus ook geen boodschap meer hebben aan de imam of aan de oude garde. Klopt dat volgens jou?
Oud 28 maart 2008, 12:27   #43
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
...
Het is interessant dat je die oudere generatie ziet als een deel van de oplossing. Is hun invloed nog steeds zo groot bij de jongeren die nu 13-14 jaar zijn? Ik heb al meermaals vernomen dat bepaalde jonge allochtonen zich meer en meer beginnen afkeren van de oude waarden en dus ook geen boodschap meer hebben aan de imam of aan de oude garde. Klopt dat volgens jou?
Sommige lastige jongeren luisteren niet meer naar hun vader, maar naar iemand anders zijn vader doen ze dat wel.
Vanaf 20 jaar beginnen ze minder te luisteren naar de ouderen, maar dan heb je het niet meer over de probleemjongeren, buiten een paar uitzonderingen.

Lastige jongeren doen lastig enkel om stoer over te komen. Tegen iemand van de eerste generatie lastig doen is niet stoer, dus daar heb je je oplossing.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 12:31   #44
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
En dan hebben we het nog niet over het crisisoverleg en de veiligheidsdiensten die door de regering georganiseerd werd, omdat die regering, omdat de volksvertegenwoordigers, omdat de media, omdat de linkse kerk er d'office vanuit ging, zeg maar er wezenlijk van overtuigd waren dat moslims sowiezo keet gingen schoppen en geweldadig zijn.
(...)
Eigenlijk bevestigt de linkse kerk zelf het gewelddadig en opruiend karakter van de islam.
Is Balkenende als grote paniekzaaier - en niet de enige christendemocraat die zo reageerde - lid van de linkse kerk?
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 12:44   #45
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen die geen link heeft met extreem rechts kan zoiets tot een goed eind brengen, zonder beschuldigt te worden van racisme.
Ik ben het daar niet mee eens. VB-ers waren de eersten om het probleem te signaleren en zij hebben jarenlang spitsroede gelopen om dat te kunnen doen, terwijl alle anderen wegkeken en de Pontius Pilatus uithingen. Dat mag wel eens erkend worden.

Dat hun oplossingen je niet aanstaan, daar kan ik inkomen. Maar heel die groep bekijken als een monolitisch blok met maar één mening en stijl (die van De Winter, waarschijnlijk) is onjuist en nog zonde ook. We hebben alle redelijke krachten nodig om dit boven ons hoofd groeiende probleem op te lossen (en bij het VB zitten zeker ook heel wat redelijke en intelligente mensen).
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 12:53   #46
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
Geldt dat ook voor "de moslims"?
Vanzelfsprekend.

Citaat:
Of denken en schrijven zij uitsluitend op het niveau van "de gemeenschap"?
Dat is wat links graag doet: over "gemeenschappen" spreken. Vandaag tientallen keren op de radio: "De moslimgemeenschap reageert rustig, de moslimgemeenschap dit en de moslimgemeenschap dat...". Mij zal je dat niet snel horen zeggen: ik zal mensen zolang mogelijk als individuen aanspreken én beoordelen.

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 28 maart 2008 om 12:53.
Oud 28 maart 2008, 13:04   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

het lijkt hier wel het verhaaltje van de kip en het ei!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rob roy
Daar zit de knoop die we vandaag kennen. Misschien moeten we gaan concluderen dat ook de autochtonen niet over deftige vertegenwoordigers die naam waardig beschikken?
dit klinkt - net als de voorstellen van Moby trouwens - heel logisch en uitvoerbaar.

Alleen blijf ik me afvragen waarom er soorten van apartheidssystemen moeten worden ingesteld voor mensen die hier al drie of meer generaties lang wonen.

Hebben ze nog steeds geen enkele normale vorm van communicatie gevonden?

Wie zijn de "verkozenen"??? Bedoelt Doki de vertegenwoordigers van de frauderende moslimexecutieve, of de verkozen volksvertegenwoordigers? Want in dat laatste geval heb ik ook nog nooit een door mij verkozen volksvertegenwoordiger aan de deur gehad om... om wat te komen zeggen?

en nog eentje: volkomen akkoord dat de politie de mogelijkheid niet krijgt om strenger op te treden (door die verkozenen opgelegd), maar zelf heb ik nooit gedacht dat men crimineel mag worden OMDAT de politie toch niet optreedt. Mijn kinderen zijn helemaal niet crimineel geworden omdat de politie niet optreedt. Geldt het dan enkel voor Marokkanen?

Zijn er nog zo'n apartheidsvoorstellen? Meer allochtone agenten bijvoorbeeld, omdat ze niet naar de witte rassiesten moeten luisteren? Mag ik dan ook een boete weigeren als zo'n allo-agent mij verbaliseert? Of moet ik me maar leren aanpassen als ik niet emigreer?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 13:08   #48
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
het lijkt hier wel het verhaaltje van de kip en het ei!

dit klinkt - net als de voorstellen van Moby trouwens - heel logisch en uitvoerbaar.

Alleen blijf ik me afvragen waarom er soorten van apartheidssystemen moeten worden ingesteld voor mensen die hier al drie of meer generaties lang wonen.

Hebben ze nog steeds geen enkele normale vorm van communicatie gevonden?

Wie zijn de "verkozenen"??? Bedoelt Doki de vertegenwoordigers van de frauderende moslimexecutieve, of de verkozen volksvertegenwoordigers? Want in dat laatste geval heb ik ook nog nooit een door mij verkozen volksvertegenwoordiger aan de deur gehad om... om wat te komen zeggen?

en nog eentje: volkomen akkoord dat de politie de mogelijkheid niet krijgt om strenger op te treden (door die verkozenen opgelegd), maar zelf heb ik nooit gedacht dat men crimineel mag worden OMDAT de politie toch niet optreedt. Mijn kinderen zijn helemaal niet crimineel geworden omdat de politie niet optreedt. Geldt het dan enkel voor Marokkanen?

Zijn er nog zo'n apartheidsvoorstellen? Meer allochtone agenten bijvoorbeeld, omdat ze niet naar de witte rassiesten moeten luisteren? Mag ik dan ook een boete weigeren als zo'n allo-agent mij verbaliseert? Of moet ik me maar leren aanpassen als ik niet emigreer?

Wat vindt je van deze. De Dhimmie-Doki's zullen dit politiek correcte apartheidsdenken beslist geweldig vinden.

Citaat:
Dutch police introduce pro-Muslim apartheid

Anders Wellebeeke 28 maart 2008

Dhimmitude in the Netherlands has reached a new height in the wake of Wilders's publication of his movie Fitna.

According to the newspaper Trouw the Dutch police have developed special forms for offended Muslims. If people wish to report Wilders to the police for (religious) discrimination, the only thing they need to do is fill in 'Geert Wilders' and 'Fitna' on the preprinted form.

The measure follows an announcement by the High Police Command that reports against Wilders will be accepted more easily than other reports. 'Reports will be accepted even if the punishability of the act is not evident, if only to give complainants a chance to blow off steam'. Earlier this year, the Amsterdam police commandor Bernard Welten called Wilders's film 'a flat-out provocation' without even having seen it.

Clearly, the politically correct elite, the Police Command included, will do just about anything to placate the (allegedly!) inflamable Muslim community. Even if this involves the introduction of clear-cut apartheid at the police stations. The ease with which the neutrality of a vital institution such as the police is sacrificed to the appeasement of Dutch Muslims, who haven't even started rioting in the first place, isn't just a chilling sign of Dutch dhimmitude, it is in fact a bad omen for the future of the Netherlands in general.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 13:10   #49
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Moby, dat sommige jongeren niet meer naar hun vader luisteren komt omdat ze daar welbewust toe worden aangezet.
Ik hoorde zelf hoe jongeren door vertegenwoordigers van ware Islam werd voorgehouden dat hun vader zelf niets over Islam wist, en de imam nog veel minder!
Als reden werd opgegeven dat hun vaders nu eenmaal nooit gestudeerd hadden en slecht een volksislam kenden, wat niet gelijk was aan ware islam ( idem voor de imam die niet voldoende bekend was met de situatie van jongeren in het Westen)
Om die reden werd aan jogeren aangeraden niet bij vader of de imam te komen met vragen of problemen maar( u raad het al!) bij de vertegenwoordigers van ware islam, de salafisten uiteraard!
Natuurlijk zat er waarheid in hun standpunt; vaders verwachtingen staan vaak te ver af van de leefwereld van jongeren en dat geldt al zeker voor de imam bij veel Marokkaanse moskees in Vlaanderen.
Maar de doelstelling was tegelijkertijd pervers; jongeren werd tegenover ouders een superioriteitsgevoel aangepraat, de oudere generatie in moskees vaak buitenspel gezet en vervangen door jongeren die ware islam natreven en dat is laat ik duidelijk zijn; de Islam met het gezicht wat de Wilders film laat zien!

Het gaat dus niet zoals jij stelt' over enkele lastige jongeens' maar over het brainwashen van grote groepen jongeren op getructureerde wijze en hat aanzetten tot afwijzing en soms zelf haat tegenover de samenleving.

En in iedere moskee iemand van de overheid?
Daar heb ik ervaring mee; je lult mee of wordt getreiterd, bedreigd en staat alleen tegenover een volslagen onwetende linkse kerk!
Niet het Vlaams belang maar de ontkenning van deze en andere mechanismen zorgen voor polarisatie hoor, bij het fanatisme van extreem links is het Vlaams belang nog gematigd!
Wel spinnen beide partijen in zekere zin garen uit de problemen voor politieke winst.
Het zou jammer zijn mocht u de problemen van radicalisering die heel gestructureerd verloopt in menige grootstad magninaliseren!

.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 13:10   #50
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doki
Maar met mijn laatste opmerking bedoelde ik niet dat er positieve dingen zouden kunnen voortkomen uit kwaadaardige acties. Ik bedoelde dat wanneer de angst er diep in zit bij de bevolking (wat momenteel zeker het geval is), de maatschappij vatbaarder wordt voor voorstellen en ingrepen die de democratie zelf ondermijnen. Kijk naar de VS, waar na de vernietiging van het WTC de angstige bevolking zonder morren een aantal wetswijzigingen geslikt heeft die de persoonlijke vrijheid verregaand eroderen. Zelfs wanneer hun president nu zonder blikken of blozen zijn veto aanwendt tegen een verbod op foltering is er nog steeds een groot deel van de bevolking die dat zonder protest aanziet.

Dezelfde evolutie naar een onvrije maatschappij zou hier kunnen plaatsvinden als Wilders en Co erin slagen om mensen zo ver te krijgen dat ze uit pure angst instemmen met de meest ondemocratische wetswijzigingen en massaal stemmen op extreem rechts.
dus als MOSLIMS terreuracties plegen en Bush als gevolg daarvan minder leuke maatregelen neemt, dan is dat Bush zijn schuld.

Als Wilders dan een filmpje maakt OVER de terreuracties van de MOSLIMS dan is het Wilders zijn schuld dat mensen ondemocratische wetswijzigingen gaan accepteren...

yeps. ik begrijp het

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 28 maart 2008, 13:17   #51
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Ik ben het daar niet mee eens. VB-ers waren de eersten om het probleem te signaleren en zij hebben jarenlang spitsroede gelopen om dat te kunnen doen, terwijl alle anderen wegkeken en de Pontius Pilatus uithingen. Dat mag wel eens erkend worden.

Dat hun oplossingen je niet aanstaan, daar kan ik inkomen. Maar heel die groep bekijken als een monolitisch blok met maar één mening en stijl (die van De Winter, waarschijnlijk) is onjuist en nog zonde ook. We hebben alle redelijke krachten nodig om dit boven ons hoofd groeiende probleem op te lossen (en bij het VB zitten zeker ook heel wat redelijke en intelligente mensen).
Het is eigenlijk wel grappig dat je regelmatig de kritiek leest dat je heel de extreem rechtse vleugel van de politiek niet zomaar als een monolithisch blok mag aanzien dat maar één mening heeft en één stijl. Dat is namelijk exact wat die extreem rechtse vleugel al jaren doet met moslims en vreemdelingen. De pot verwijt verwijt de ketel dus.
Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat jij tot het extreem rechtse kamp zou behoren.

Grif toegegeven, de integratiepolitiek van de voorbije decennia is compleet mislukt. De specifieke problemen die er zijn, bijvoorbeeld met baldadige jongeren in grote steden, zijn onvoldoende benoemd geweest, misschien inderdaad soms uit schrik om als racist te worden bestempeld. Maar ik zou niet zover wilen gaan om het VB een medaille te geven als verdienstelijke klokkenluider. Hun klokkengelui was en is zo vals als maar kan, en is niet gericht op het oplossen van problemen maar op het stigmatiseren van bevolkingsgroepen. Het is dus niet alleen hun stijl of methode die uren in de wind stinkt, maar ook hun drijfveer en de selectieve inhoud van de dingen die ze onder de aandacht brengen.
Oud 28 maart 2008, 13:22   #52
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dus als MOSLIMS terreuracties plegen en Bush als gevolg daarvan minder leuke maatregelen neemt, dan is dat Bush zijn schuld.

Als Wilders dan een filmpje maakt OVER de terreuracties van de MOSLIMS dan is het Wilders zijn schuld dat mensen ondemocratische wetswijzigingen gaan accepteren...

yeps. ik begrijp het
Uiteraard stelt Doki zich niet de vraag waarom de angst er diep in zit bij de bevolking en nog het meest van al bij de regerende klasse die hun islamofobie werkelijk niet verhulden de laatste weken : alle politiediensten in staat van paraatheid, alle burgemeesters op post, leger klaar om in te grijpen, diplomatieke hielenlikkersmissies naar islamitische landen. Dat allemaal om het verwachte geweld zo veel mogelijk te beperken. Want geweld, dat is wat de is wat de NL regering, de linkse kerk en de regimemedia hadden verwacht. Geweld van moslims wel te verstaan, alhoewel dat natuurlijk niet met zo veel woorden hardop gezegd mag worden.
Oud 28 maart 2008, 13:30   #53
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is eigenlijk wel grappig dat je regelmatig de kritiek leest dat je heel de extreem rechtse vleugel van de politiek niet zomaar als een monolithisch blok mag aanzien dat maar één mening heeft en één stijl. Dat is namelijk exact wat die extreem rechtse vleugel al jaren doet met moslims en vreemdelingen. De pot verwijt verwijt de ketel dus.
Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat jij tot het extreem rechtse kamp zou behoren.
Kijk, de linkse hypocrisie druipt er weer af.

Terwijl Doki moeite heeft met het feit dat extreem-rechts de moslims als één monolytisch blok zien (een beschuldiging die hij niet één keer heeft kunnen hard maken en die dus louter berust op haat en vooroordelen),
hebben we hem nog nooit moeite zien hebben met het omgekeerde, nl het afschilderen van 'rechts' als 1 monolytsch blok die met één stem spreekt.

Nee, aan die demonisering doet Doki maar al te graag mee. De pot verwijt de ketel dus. Alleen Doki zal nooit schuld bekennen. Nooit zal hij de haat (h)erkennen die hijzelf etaleert tegenover een bevolkingsgroep die niet dezelfde linkse denkbeelden als hij deelt.

Hetgeen Doki het VB verwijt, daar schittert hij zelf in, meer nog, daar excelleert hij in. Net als in hypocrisie.

Laatst gewijzigd door Online : 28 maart 2008 om 13:33.
Oud 28 maart 2008, 13:43   #54
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik stel dan voor dat men in de kerken bij de pastoors ook eens wat politieke meetings gaat organizeren.

Als de ene geen scheiding wenst tussen moskee en staat, dan kiest deze atheist voor de Paus van Rome!

Oud 28 maart 2008, 13:49   #55
Neptunus
Gouverneur

Standaard

De extreme reactie van Nederlandse politici, pers en media op het filmpje van Wilders is het beste bewijs dat wilders gelijk heeft. De poco's zijn in de val gelopen die Wilders heeft gespannen: hun dwaze reactie bewijst dat er inderdaad iets serieus mis met de ultra extreemrechtse ideologie die men islam noemt. En wat uiterst verontrustend is, is de dhimmitude van premier Balkenende die zich openlijk voor de nationale en internationale pers als een laffe, bange, blanke dhimmi-man onderworpen heeft aan de islam.....

Laatst gewijzigd door Neptunus : 28 maart 2008 om 13:51.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 13:57   #56
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
De extreme reactie van Nederlandse politici, pers en media op het filmpje van Wilders is het beste bewijs dat wilders gelijk heeft. De poco's zijn in de val gelopen die Wilders heeft gespannen: hun dwaze reactie bewijst dat er inderdaad iets serieus mis met de ultra extreemrechtse ideologie die men islam noemt. En wat uiterst verontrustend is, is de dhimmitude van premier Balkenende die zich openlijk voor de nationale en internationale pers als een laffe, bange, blanke dhimmi-man onderworpen heeft aan de islam.....
lang nadat Wilders van het toneel is verdwenen zal men Balkenende daarvoor herinneren.

Het kan natuurlijk stom toeval zijn, maar indien Wilders dit scenario in gedachten had, dan is het wel een super-strateeg!

Oud 28 maart 2008, 14:00   #57
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Moby, dat sommige jongeren niet meer naar hun vader luisteren komt omdat ze daar welbewust toe worden aangezet.
Ik hoorde zelf hoe jongeren door vertegenwoordigers van ware Islam werd voorgehouden dat hun vader zelf niets over Islam wist, en de imam nog veel minder!
Als reden werd opgegeven dat hun vaders nu eenmaal nooit gestudeerd hadden en slecht een volksislam kenden, wat niet gelijk was aan ware islam ( idem voor de imam die niet voldoende bekend was met de situatie van jongeren in het Westen)
Om die reden werd aan jogeren aangeraden niet bij vader of de imam te komen met vragen of problemen maar( u raad het al!) bij de vertegenwoordigers van ware islam, de salafisten uiteraard!
Natuurlijk zat er waarheid in hun standpunt; vaders verwachtingen staan vaak te ver af van de leefwereld van jongeren en dat geldt al zeker voor de imam bij veel Marokkaanse moskees in Vlaanderen.
Maar de doelstelling was tegelijkertijd pervers; jongeren werd tegenover ouders een superioriteitsgevoel aangepraat, de oudere generatie in moskees vaak buitenspel gezet en vervangen door jongeren die ware islam natreven en dat is laat ik duidelijk zijn; de Islam met het gezicht wat de Wilders film laat zien!

Het gaat dus niet zoals jij stelt' over enkele lastige jongeens' maar over het brainwashen van grote groepen jongeren op getructureerde wijze en hat aanzetten tot afwijzing en soms zelf haat tegenover de samenleving.

En in iedere moskee iemand van de overheid?
Daar heb ik ervaring mee; je lult mee of wordt getreiterd, bedreigd en staat alleen tegenover een volslagen onwetende linkse kerk!
Niet het Vlaams belang maar de ontkenning van deze en andere mechanismen zorgen voor polarisatie hoor, bij het fanatisme van extreem links is het Vlaams belang nog gematigd!
Wel spinnen beide partijen in zekere zin garen uit de problemen voor politieke winst.
Het zou jammer zijn mocht u de problemen van radicalisering die heel gestructureerd verloopt in menige grootstad magninaliseren!

Inderdaad, Farid Zahnoun, alias Farid Abou Anas, hitst moslimjongeren op tégen hun ouders. Ik hoorde hem prediken dat ze hun ouders NIET mochten gehoorzamen als hun ouders hen iets vroegen dat tégen de islam was; in dit geval moesten ze van de salafist Farid Zahnoun ongehoorzaam zijn tegenover hun ouders. Ik hoorde fascist Farid Zahnoun ook prediken dat de straf voor seks van een gehuwde met een ander persoon waarmee men niet is getrouwd, overspel dus, moet gestraft worden met 100 zweepslagen en steniging. Ook een ongehuwd moslimmeisje die een kind krijgt met een ongelovige moet volgens hem 100 zweepslagen krijgen en gestenigd worden. Extremist Farid Zahnoun gebiedt de moslimvrouwen ook om mannelijke dokters en verplegers weg te sturen als ze in een ziekenhuis terecht komen.
Het wordt hoog tijd dat tegen deze fascist klacht wordt neergelegd.

Jongeren voor islam, de meest intolerante (andere meningen worden niet geduld en éénieder die een mening uit waarmee ze niet akkoord zijn wordt aangepakt, vals belasterd en bedreigd) en meest extreemrechtse organisatie van Antwerpen is een rotte appel die jongeren opruit tégen deze samenleving, die spanningen, conflicten en problemen veroorzaakt en die nu de kiemen zaait voor het geweld van morgen (wat nu al onderhuids gebeurt).

Laatst gewijzigd door Neptunus : 28 maart 2008 om 14:08.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2008, 15:13   #58
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
M'n beste, ik ben er niet op gericht etiketten te kleven noch de goeden van de slechten te scheiden. Ik ben er op gericht om daadwerkelijk oplossingen te realiseren, en ik heb daarvoor anderen nodig. Ik kan je garanderen dat maar zeer weinigen, als het erop aankomt, daartoe echt bereid zijn. Ondertussen verrot de situatie in snel tempo en vallen er steeds meer slachtoffers. Mijn motto is dus al lang: wat geeft het of de kat wit is of zwart, als ze maar muizen vangt.
Oud 28 maart 2008, 15:14   #59
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Kijk, de linkse hypocrisie druipt er weer af.

Terwijl Doki moeite heeft met het feit dat extreem-rechts de moslims als één monolytisch blok zien (een beschuldiging die hij niet één keer heeft kunnen hard maken en die dus louter berust op haat en vooroordelen),
hebben we hem nog nooit moeite zien hebben met het omgekeerde, nl het afschilderen van 'rechts' als 1 monolytsch blok die met één stem spreekt.

Nee, aan die demonisering doet Doki maar al te graag mee. De pot verwijt de ketel dus. Alleen Doki zal nooit schuld bekennen. Nooit zal hij de haat (h)erkennen die hijzelf etaleert tegenover een bevolkingsgroep die niet dezelfde linkse denkbeelden als hij deelt.

Hetgeen Doki het VB verwijt, daar schittert hij zelf in, meer nog, daar excelleert hij in. Net als in hypocrisie.
Doki is één van de weinige linksen op dit forum die het zware probleem met allochtonen jongeren in zoveel woorden erkent, en niet naar onnozele excuses zoekt.
Oud 28 maart 2008, 15:50   #60
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Clearly, the politically correct elite, the Police Command included, will ...
Wat wil je dan? Dat de politiekers zich incorrect gedragen?
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be