![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Islamitische feestdag invoeren? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
29 | 17,68% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
126 | 76,83% |
misschien |
![]() ![]() ![]() |
9 | 5,49% |
Aantal stemmers: 164. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
--------------------- Wat mij het meest plausibel lijkt, is het volgende: ELK jaar (behoudens éénmaal om de acht jaar) vallen er één of twee officiele feestdagen tijdens het weekend. Indien deze feestdagen tijdens een weekend vallen wordt deze in sommige bedrijven per definitie vervangen door de daaropvolgende maandag, in andere bedrijven wordt dit dan een extra "vlottende" verlofdag die men naar believen kan kiezen. Het lijkt me dus best aangewezen dat men deze dagen vanaf nu standaard vrij laat kiezen, waarbij moslims dan voorrang krijgen indien ze hun dagen willen opnemen voor het suikerfeest. Het éne jaar (om de acht jaar dus) dat er géén feestdagen "vlottend" zijn, zal het wel niet zo'n drama zijn dat ze er een van hun eigen verlofdagen voor nemen zeker? Tenslotte krijg ze ook betaald om tijdens de tien "christelijke" feestdagen niet te moeten werken. Op die manier zouden ook de andere religieuze feesten kunnen genomen worden, waarbij een hindoe dan vb. voorrang krijgt indien er verschillende werknemers tegelijk die feestdag zou willen opnemen, net zoals het in continue shift ondertussen dan ook normaal mag worden dat moslims geen verlof nemen op kerstmis indien er een beperkte aanwezigheid nodig is.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Om dan zeker het "nieuws" niet te missen als ze weer schaapje-kelen-feest houden? neen bedankt. Geen behoefte aan islamfeestjes en mijn schapen nog minder.
![]() |
#43 |
Gouverneur
|
![]() Ik vind het vreemd als christenen een verplichte vrije dag moeten nemen met het Suikerfeest. En ik vind het vreemd dat een atheïst een verplichte vrije dagen moet nemen met Kerst.
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U drukt het wel een beetje raar uit. Op de officiële feestdagen moet niemand gaan werken, maar blijft je loon toch doorlopen. dit is niet helemaal hetzelfde als "verplicht een vrije dag nemen": dit lijkt me eerder het geval als het bedrijf waarin je werkt sluit tijdens een bepaalde periode, en je dus verplicht bent je jaarlijks verlof in dié periode op te pakken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Moslim feestdagen
![]() Joodse feestdagen ![]() Nazi feestdagen ![]() Als er maar te feesten valt ![]() Laatst gewijzigd door HAMC : 4 september 2008 om 13:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Dat dopen kan wel mogelijk zo zijn, maar dat tweede: "automatisch katholiek worden" is een bepaling, eigen aan religieuze regeltjes, dus niet werelds of staat dat hier zo in een wet?
Laatst gewijzigd door filosoof : 4 september 2008 om 14:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Of religieuze feestdagen vervangen door extra verlofdagen voor iedereen lijkt me haalbaarder en logischer: dan kan ik de Dag van het Vliegend Spagghetti Monster vieren wanneer en indien ik dat wens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Feestdagen hebben we toch nooit genoeg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dus als ge uw suikerfeestje wil zult ge congé moeten pakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Voor Christenen zal het prettig zijn dat veel van deze verplichte vrije dagen samenvallen met hun religieuze feesten, maar voor een niet-Christen niet. Tenzij er een nationaal cadeau-koop-en-weggeef-feest van gemaakt wordt (Pasen) of een laten-we-gezellig-eieren-zoeken-feest, zoals Pasen. Dan kan daar best een lekker-eten-en-genieten-feest bij waar de Moslims ook hun religieuze feestje vieren.
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Overigens is het aantal wettelijke feestdagen erg beperkt. Iedere godsdienst mag voor mijn part zoveel feestdagen vier als men wil, maar daarom moeten het nog geen wettelijke feestdagen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat we het kerstbomenfeest willen behouden, kan ik me inleven, maar Hemelvaart...
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Gouverneur
|