![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Islamitische feestdag invoeren? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
29 | 17,68% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
126 | 76,83% |
misschien |
![]() ![]() ![]() |
9 | 5,49% |
Aantal stemmers: 164. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Het einde van de ramadan zou geschikt zijn om daar een Islamitische feestdag van te maken. Het mag niet langer opgaan dat de katholieken de plak blijven zwaaien in het departement van de feestdagen, terwijl de vele moslims in ons land nooit eens een eigen feestdag krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() euhm, zij hebben toch al erkende feestdagen, zijnde de suikerfeesten?
Ik heb het gevoel dat je er niet veel van kent, en hier gewoon wat blokkertjes probeert de provoceren...ma bon ![]()
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Paasmaandag 09/04/2007 x Hemelvaartsdag 17/05/2007 x Pinkstermaandag 27/05/2007 x Nieuwjaarsdag 01/01 x Feest van de Arbeid 01/05 x Nationale Feestdag 21/07 x O.L.V. Tenhemelopneming 15/08 x Allerheiligen 01/11 x Wapenstilstand 11/11 x Kerstdag 25/12 Zes officiële katholieke feestdagen, en niet één moslimfeestdag. Waarom zou dan de dag dat moslims het Suikerfeest vieren, de laatste dag van de Ramadan, niet een extra nationale feestdag worden? Ik heb zo het gevoel, dat je eigenlijk ook hier weer niets van kent. Maar laat je niettemin niet provoceren... Laatst gewijzigd door maf : 4 september 2008 om 10:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen.
Doei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom een extra feestdag? Waarom de werkgevers op nog meer kosten jagen?
Beter alle huidig aanvaarde feestdagen om te vormen naar vrij op te nemen dagen. Dan kan ieder doen wat ie wil. Mits dien verstande dat een werkgever de feestdagnemer nog kan vragen die dag te werken, aan de "feestdagvergoeding". Wat is men nu met een willekeurige dag die een onbenutbare woensdag creert? Of een dag die toch al in't midden van je "verplichte vakantieperiode" valt.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah? Linkje daarnaar graag. Ik wil ook al wel eens lachen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ehm, hoe geloofwaardig komt je claim over met een "bewijs" als dit?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom? Als alle kerkelijke feestdagen worden omgezet naar vrij naar keuze te nemen dagen dan kan de moslim die vrije dagen toch opnemen als hij een schaap wil slachten of zo? Maddox had het toch over het niet bijmaken van feestdagen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Te vermoeiend. Ik heb nog wel wat te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als de Mo-kes hier ten lande evenlang aanwezig zijn en in dezelfde aantallen als de katholieken mogen ze het nog eens vragen....tot dan kunnen ze de pot op. Als we hier voor elke minderheid feestdagen moeten organiseren zal er niet veel meer gewerkt moeten worden.
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Enfin, van mij mogen er extra feestdagen komen, zolang wij (lees:katholieken) ze dan ook krijgen. Kan je daar mee akkoord gaan?
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() @ Jazeker:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Ja, ik krijg ook de feestdagen van de katholieken, dat zijn mijn treurigste dagen van het jaar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Ja, ik krijg ook de feestdagen van de katholieken, dat zijn mijn treurigste dagen van het jaar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
|
![]() |
![]() |