![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wie is op - intellectueel vlak - de MINST bekwame? | |||
Obama |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,17% |
Biden |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Mc Cain |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,17% |
Palin |
![]() ![]() ![]() |
27 | 58,70% |
GW Bush |
![]() ![]() ![]() |
17 | 36,96% |
Cheney |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetzelfde geldt trouwens ook in het VK. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het zijn niet enkel mijn woorden wat betreft Bush junior maar die van het overgrote merendeel van beter geschoolde amerikanen. In NYC bv moet men van Bush niet te veel weten. Bush is eerder de keuze van de Rednecks op het platteland, ik dacht dat dit evident was. Bush was m.i. zeer geslepen maar slecht van inborst, heeft geen geweten, is een "goede" leugenaar, heeft nul de botten empathie en is niet bijzonder intelligent maar ook niet echt dom. Soit da's mijn mening, als pro amerikaan. Citaat:
In tijden dat we als "maatschappij" steeds verder evolueren op intellectueel en spiritueel vlak en in tijden waarin we steeds maar weer bepaalde hogere waarden en normen als idealen opgelepeld krijgen via opvoeding, studie, spiritualiteit (religie) is het bedroevend vast te moeten stellen dat de machtigste persoon op aarde helemaal niet beantwoordt aan dat "voorbeeldig" profiel. Uiteindelijk loont het dus beter u als klootzak, materialist, egoist, leugenaar, lakei van het grote geld, etc op te stellen. Inderdaad. "Een volk heeft de leiders die het verdient " wordt wel vaker gezegd... Citaat:
Maar ik kom inmiddels meer en meer tot andere conclusies. Ik denk ditmaal echt dat het begin van het verval van de VS is ingezet. Mijn "bread en butter" (en dat van mijn beleggers en investeerders) verdien ik al 25 jaar door te anticiperen op geopolitieke veranderingen (en uitgebreide studies van tal van waarnemers te lezen). Ik kan zeer specifiek zijn om dat punt (i.e. het begin van het einde voor de VS) te verdedigen, maar dan heb ik 2 blz nodig om dat uit te typen.
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
inderdaad. te laat gezien dat je dit ook aanhaalt.
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Om te beginnen heb ik wellicht heel wat meer direct contact met de "echte" rijke amerikaan dan jij in uw boeregat in Vlaanderen. Ik zal u dus van antwoord zijn met dezelfde arrogantie: ik ben pro amerikaans. Reis zeer regelmatig naar de VS. Heb voor 3 VS investment banken gewerkt in zowel Londen als NYC in een management functie op de trading floor, de tempel van het kapitalisme. Ik ben reeds jaren onafhankelijke hedge fund manager, verdien waarschijnlijk per week wat gij op 10 jaar verdient en woon in mijn eigen "kot" in Centraal Londen. En nu ben ik waarschijnlijk voor u plots een van de rotte speculanten aan de andere kant van het spectrum die zo snel mogelijk verdelgd moeten worden.
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() George W Sr wist ten tijde van de Golfoorlog zeer goed wat de implicaties zouden zijn als hij de weg van "Storming Norman" gevolgd zou hebben en doorgestoten zijn naar Bagdad.
Om zo iets uit te voeren zou destijds als een vanzelfsprekendheid worden beschouwd en niet de weerstand hebben opgeroepen die de inval in Irak heden de Amerikanen in een kwaad daglicht stelt. Maar Sr trapte niet in de val. Hij wist dat een dergelijke daad direct tot een handgemeen tussen de Sunna en de Sjia zou leiden, dus onder meer een burgeroorlog als resultaat hebben. Waarbij Amerika gemangeld zou worden tussen twee vechtende groeperingen. Wat dus nu het geval is. Zoonlief deed dit dus wel en verzon een doorzichtig motief. Het resultaat weten we nu. Een burgeroorlog in een land dat vrijwel stuurloos is en een ontwrichting die niet meer goed zal komen. Ook niet door VS interventie. Geen enkel land kan zich momenteel financieel veroorloven tussen de strijdende partijen te gaan staan. Zeker de VS niet, een land dat in nog geen eeuw zijn staatsschuld kan aflossen. Dommer dan dom? Ja dus.
![]() |
#46 |
|
![]() Wat Straddle zegt over het stemgedrag van de bevolking op het platteland, is naar mijn mening volkomen juist. Conservatief, christenfundamentalistisch bijna, ongeschoold en uitsluitend gefocust op hun lokale omstandigheden in hun regio.
Dat verklaart een president �* la Bush Jr. Zet een boerenjongen uit Iowa in Bagdad. Tussen schreeuwende en tierende moslims. Die gaat zich niet afvragen wie, wat, waar, hoe. Die zegt "Beng Beng". Dat is de taal waarmee hij is grootgebracht.
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar zijn dikke pil "Diplomacy" schittert van briljant intellect en heldere formulering. Een van mijn gevaarlijkste gekoesterde vijanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Jerry Carter had als christenfundamentalist een bloedhekel aan de joden.
De "diplomatie" van Kissinger was niet bedoeld om de staat Israël te helpen, maar om de belangen van de VS bij de oliesjeiks te handhaven. Met nog daarnaast een aantal andere mistige doelen, waar de koude oorlog ook nog een rol speelde. Wat de VS met al haar inspanning heeft bereikt in al die jaren van (veronderstelde) diplomatie kun je in twee woorden samenvatten: Nada Zero!
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() Hier se: Fox News, spreekbuis van de neocons, kan niks beter vinden om Palin als winnaar van het debat uit te roepen dan dit!!
http://thinkprogress.org/2008/10/03/palin-flag-pin/ .
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je mag gerust een grote hekel hebben aan Kissinger maar het bleef een heel interessant debat in tegenstelling tot de presidentiele die we tot nu toe gehad hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Yep, en ik begin meer en meer te denken dat de amerikanen eigenlijk McSame verdienen aan het roer met mogelijk nog een paar jaar überbimbo Palin als opvolger.
Laatst gewijzigd door parcifal : 4 oktober 2008 om 23:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Diplomaat Richard Holbrooke heeft meer bereikt in jullie eigen achteruin. Die Solana zit blijkbaar overal maar ik hoor nooit over enige diplomatische doorbraak die hij in naam van de EU bereikt heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Wat vreselijk stom maar ik verwarde JIMMY met een of ander Amerikaanse komiek......
Lewis?......
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus zolang de EU niet over een eenheidsleger beschikt en zelf geen supermacht is, zal Europa NOOIT iets bereiken. De USA is vaak de geslagen hond in de volksmond, maar het is tenminste een hond die bijt, terwijl Europa een bende keffers zijn die gaan lopen zodra de tegenstander BOE roep. Ik wacht nog steeds op het eerste niet Europese land dat de EU als ernstige gesprekspartner neemt in onderhandelingen over het stoppen van oorlogsvoeringen. Binnen de EU zijn er zoveel tegenstrijdigheden en onderlingen machtstrijden bezig, dat geen enkel land hen ernstig neemt als ze dreigen in te grijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Of die Jerry Hall nou zo'n lekker dier is........?
Nee de EU zet ook geen zoden aan de dijk. Geldverslindende en verspillende ambtenaren die feestvieren in Brussel. Zie het maar zo. Ik kan ze niet serieus nemen in die regeltjesfabriek van nutteloze zaken. Treffend was het voorbeeld van een van de forumleden "Minystry of Silly Walk" toen een Hollandse Minister weer eens een zoete inval kreeg om zijn horde ambtenaren te vergroten. Nou de EU is een grootschalig "Ministry of Silly Walk". Om even bij de VS te blijven: realiseer je wel dat miljoenen Amerikanen hun huis uit moeten, althans zo wordt het voorgespiegeld. Want wie koopt dat onroerend goed? De banken verstrekken immers geen of weinig hypotheken meer aldaar. Een decennium waren de VS banken gewend hun zwendelpraktijken uit te oefenen to dat ze niet beter wisten of het hoorde zo. Wie ook de verkiezingen wint - de verliezer mag blij zijn. Het enige wat Amerika te doen staat is te produceren door betere producten op de markt te brengen dan het chinese afval dat bij aankoop al de vuilnisbak in kan. Om maar eens een voorbeeld te noemen.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 5 oktober 2008 om 10:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Alleen gefrustreerde anti-Amerikanen in Europa kunnen iets tegen de Nato hebben.
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat je zegt is anderzijds deels ook juist. Maar het is ook een bewuste keuze van de Europeanen. Als de Europeanen echt willen staan ze militair WEL sterk. Maar dat willen ze niet. Waarom zo veel geld en energie in defensie en bewapening steken? Waar is dat voor nodig? Als het echt nodig is zullen de VS wel ter hulp komen! En dat is niet uit altruisme dat de VS dat doen. Dat doen ze enkel maar om hun invloedssfeer intact te houden. Al de rest is propaganda en gezever. Europa besteedt haar geld aan de welvaartstaat, aan onderwijs, aan infrastructuur zoals goed en goedkoop ontwikkeld trein- en openbaar vervoer, gezondheidszorg die toegankelijk en betaalbaar is voor iedereen. Lees dienaangaande het zeer interessante boek "Paradise and Power" van Robert Kagan, over de verschillen tussen Europa en Amerika.
6666. Closing off. Laatst gewijzigd door straddle : 5 oktober 2008 om 11:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog een nuance. Heel wat Amerikanen storen zich eraan dat het begrip 'Amerikanen' gelijk wordt gesteld met 'VS-Amerikanen'. De meeste Amerikanen wonen namelijk niet in de VS. Dit lijkt een detail, maar, hoe klein ook, vormt het een onderdeel van de 'westerse' zelfgenoegzaamheid, die op steeds minder sympathie kan rekenen in de wereld. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 oktober 2008 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |