Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wie zou jouw stem krijgen?
Obama 68 69,39%
McCain 30 30,61%
Aantal stemmers: 98. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2008, 13:26   #41
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kan iemand van het "Obama-kamp" ons zeggen WAAROM ze eigenlijk voor hem zouden kiezen?
Ik maak me weinig illusies over beide
maar als ik dan toch moet kiezen kies ik Obama vanwege:
-Ethisch progressiever
-Minder oorlogsgezind dan Mccain
-Tax cuts voor de rijken ongedaan maken
-sterkere plannen voor health care
-Pro-choice
-Met keuze Palin lijkt Mccain bewezen te hebben dat hij geen goed oordelingsvermogen heeft

Maar ik benadruk dat ik geen illusies koester over Obama

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 13:28   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
-Met keuze Palin lijkt Mccain bewezen te hebben dat hij geen goed oordelingsvermogen heeft
Volgens u.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 13:31   #43
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens u.
ja volgens hem.
dat schrijft hij toch ook.

Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 13:32   #44
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat beweert u allemaal. Ik heb evenwel uit de praktijk, beste vriend, gezien dat met het vermanend vingertje wijzen naar de ouders vaak helemaal niet terecht is. Heel vaak gaan kinderen hun eigen weg en zijn ze, zeker in hun pubertijd, nauwelijks vatbaar voor een redelijk gesprek met hun ouders. Dat is heus niet algemeen, maar het komt voor.

En zeg me eens, hoe weet u of Palin heeft zien aankomen wat haar dochter wou? Was u een deel van het gezin? Heeft u Palin hierover gesproken? Ik denk het niet. Uw oordeel is niet alleen lichtzinnig, maar ook getuigend van een grote vooringenomenheid. Bij u moet barbertje hangen, wat er ook gebeurt.

Bij mijn weten heeft Palins dochter niet tot abortus besloten. Dus, wat komt u hier mee aanzetten?
(Ik ben het een beetje eens met U)
Maar welke waarden verdedigd deze vrouw dan wel bij deze kiezingen,dan toch een beetje hypocriet.....
Kom op waar je echt in kan geloven,waar je denkt dat er kansen liggen in slagen ervan,verkoop geen brood als er geen brood is hé....
Oud 25 oktober 2008, 13:33   #45
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan iemand van het "Obama-kamp" ons zeggen WAAROM ze eigenlijk voor hem zouden kiezen?
De keuze was tussen Obama en Mccain. Als ik MOET kiezen tussen die twee dan kies ik Obama, om het simpele gegeven dat ik niet nog eens een oorlogslustige oerconservatieve rechtse vent in dat witte huis wil.

In de eerste plaats zou het dus een stem zijn tegen de republikeinen en hun politiek. Buiten dat liggen Obama zijn standpunten ook nog eens heel wat dichter of beter minder ver af van de mijne dan die van Mccain, zowel ethisch en economisch plus nog eens het gegeven dat ie één van de weinigen was die tegen de Irakoorlog was VOOR ie daadwerkelijk begon, wat van andere democraten niet kan gezegd worden.

Nader zou voor mij allicht nog een betere keuze zijn, maar we moeten realistisch blijven natuurlijk en die stond niet in de poll.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 13:35   #46
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Omdat er in tegenstelling tot het McCain kamp nog een greintje intelligentie te bespeuren valt? (Niet dat ik ooit voor Obama zou stemmen)

Laatst gewijzigd door Akufen : 25 oktober 2008 om 13:35.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 13:35   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
(Ik ben het een beetje eens met U)
Maar welke waarden verdedigd deze vrouw dan wel bij deze kiezingen,dan toch een beetje hypocriet.....
Kom op waar je echt in kan geloven,waar je denkt dat er kansen liggen in slagen ervan,verkoop geen brood als er geen brood is hé....
Ik zie nog steeds niet in wat er schijnheilig is aan haar programma en de overtuiging die ze uitdraagt. Als een van mijn dochters zwanger zal zijn in weerwil van de christelijke opvoeding die we ze als ouders geven, dan wil dat niet zeggen dat plotseling mijn standpunten moet inslikken. Ik blijf het belangrijk vinden, maar tegelijkertijd weet ik ook dat de werkelijkheid zich soms heel anders aandient. Daarom geloven wij als christenen in vergeving.
Oud 25 oktober 2008, 13:36   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Omdat er in tegenstelling tot het McCain kamp nog een greintje intelligentie te bespeuren valt?
Alweer het zoveelste vooroordeel en een uiting van goedkoop en ongefundeerd antirepublikeins gedachtegoed (en in de grond zelfs van anti-Amerikaanse gedoe, want eigenlijk komt het daar op neer).
Oud 25 oktober 2008, 13:41   #49
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Alweer het zoveelste vooroordeel en een uiting van goedkoop en ongefundeerd antirepublikeins gedachtegoed (en in de grond zelfs van anti-Amerikaanse gedoe, want eigenlijk komt het daar op neer).
Helemaal niet, ik zou zelfs voor de enige echte republikein stemmen, en dat is Ron Paul. Er is NIKS echt aan McCain en Palin, niet hun waarden, niet hun geloof, en nog het minst hun intelligentie.

Dat heeft niks met "anti" dit of dat te maken m'n beste, maar dat is gewoonlijk de kaart die mensen spelen wanneer ze blind willen blijven voor de feiten en zichzelf sprookjes willen wijsmaken.
Oud 25 oktober 2008, 13:42   #50
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Dat het soms excessen zijn tot daar aan toe,maar als je weet dat het heel veel voorkomt in de samenleving anno 2008,dan kan je er ook niet voor opkomen als beschaafde mens
Vandaar de leugen van McCain en en maatje

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 25 oktober 2008 om 13:44.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 13:45   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helemaal niet, ik zou zelfs voor de enige echte republikein stemmen, en dat is Ron Paul. Er is NIKS echt aan McCain en Palin, niet hun waarden, niet hun geloof, en nog het minst hun intelligentie.

Dat heeft niks met "anti" dit of dat te maken m'n beste, maar dat is gewoonlijk de kaart die mensen spelen wanneer ze blind willen blijven voor de feiten en zichzelf sprookjes willen wijsmaken.
Welke feiten? En welke sprookjes? Ik denk dat u eerder in uw eigen gefantaseerde sprookjes wilt geloven en dus Palin en McCain als "dom" wilt afdoen, gewoon omdat u hun politieke en ethische opvattingen niet deelt. Aldus toont u eigenlijk slechts dat u niet in staat bent tot een discussie over hun standpunten. Dus haalt u maar een etiket boven... Zwak.
Oud 25 oktober 2008, 13:51   #52
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Welke feiten? En welke sprookjes? Ik denk dat u eerder in uw eigen gefantaseerde sprookjes wilt geloven en dus Palin en McCain als "dom" wilt afdoen, gewoon omdat u hun politieke en ethische opvattingen niet deelt. Aldus toont u eigenlijk slechts dat u niet in staat bent tot een discussie over hun standpunten. Dus haalt u maar een etiket boven... Zwak.
Ze hebben geen ethische opvatting, dat is het hem net, ze veranderen hun waarden naargelang de staat waar ze campagne voeren, waarbij ze zichzelf op regelmatige basis volledig tegenspreken. Als u dat nog niet is opgevallen vraag ik me af op welke wijze jij de 'race' volgt.
Oud 25 oktober 2008, 13:53   #53
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Voor mij moet een president een minimum aan intellect, inzicht en doorzicht, empathie, integrititeit, geestdrift, overredingskracht hebben.

Hebben de licht ontvlambare en seniele Mc Cain en de oerdomme, hypocriete Palin dat meer dan Obama en Biden?? Ik dacht het niet.
Oud 25 oktober 2008, 13:55   #54
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat geen enkele kandidaat de Amerikaanse aanwezigheid in Irak nog al te lang wil trekken. Daarvoor is heel de Amerikaanse publieke opinie een beetje teveel gedraaid.
Dan heeft u andere verwachtingen dan ik. U heeft zeker een punt dat de publieke opinie gedraaid is, maar ik ben niet overtuigd door het feit dat Mccain daarom zal terugtrekkken.

Het is, natuurlijk, koffiedik kijken, maar alles bij elkaar genomen vind ik Mccain gevaarlijker dan Obama.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 13:57   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze hebben geen ethische opvatting, dat is het hem net, ze veranderen hun waarden naargelang de staat waar ze campagne voeren, waarbij ze zichzelf op regelmatige basis volledig tegenspreken. Als u dat nog niet is opgevallen vraag ik me af op welke wijze jij de 'race' volgt.
Dat beweert u. Alleen moet u wel eens concrete feiten hiervoor aanbrengen. Kunt u dat?
Oud 25 oktober 2008, 13:58   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Voor mij moet een president een minimum aan intellect, inzicht en doorzicht, empathie, integrititeit, geestdrift, overredingskracht hebben.

Hebben de licht ontvlambare en seniele Mc Cain en de oerdomme, hypocriete Palin dat meer dan Obama en Biden?? Ik dacht het niet.
Ook hier weer de zoveelste opsomming van vooroordelen en ongefundeerde oordelen.
Oud 25 oktober 2008, 14:10   #57
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Iemand die stelt dat de aarde 6000 jaar oud is, dat de mensen onder de dinosaurussen leefden en die verder de wereld naar de knoppen wil helpen door het voortdurend bijboren naar olie (zonder ook maar enig respect voor de natuur) vind ik inderdaad verdomd dom en zwak.
Oud 25 oktober 2008, 14:12   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Iemand die stelt dat de aarde 6000 jaar oud is, dat de mensen onder de dinosaurussen leefden en die verder de wereld naar de knoppen wil helpen door het voortdurend bijboren naar olie (zonder ook maar enig respect voor de natuur) vind ik inderdaad verdomd dom en zwak.
Dat beweert u. Ik neem de vrijheid het anders te zien. Terloops even opgemerkt: hoe u de standpunten van Palin weergeeft, laat al zich hoe bevooroordeeld u bent.
Oud 25 oktober 2008, 14:16   #59
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat beweert u. Ik neem de vrijheid het anders te zien. Terloops even opgemerkt: hoe u de standpunten van Palin weergeeft, laat al zich hoe bevooroordeeld u bent.
U heeft die vrijheid, doch vraag ik mij af hoe anders het is.Palin wil nieuwe boringen laten plaatsvinden in Alaska, wat dramatisch is voor het milieu. Republikeinen zijn goed in het vinden van een korte termijnoplossing (zoals het schenken van 1000 dollar aan elke inwoner), maar beseffen het grote plaatje meestal niet.
Oud 25 oktober 2008, 14:18   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
U heeft die vrijheid, doch vraag ik mij af hoe anders het is.Palin wil nieuwe boringen laten plaatsvinden in Alaska, wat dramatisch is voor het milieu. Republikeinen zijn goed in het vinden van een korte termijnoplossing (zoals het schenken van 1000 dollar aan elke inwoner), maar beseffen het grote plaatje meestal niet.
Dat beweert u weer eens. Steeds weer opnieuw stel ik vast dat u oordelen drijven op sentimentaliteit en vooringenomenheid.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be