![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat het je smaken. Is nog gezond ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik wel, jummie
![]()
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ne martino is hier idd ook met ansjovis (wvl). Hoe komen ze er zelfs bij? ![]() En van nen smos hebben ze meestal nog in de verste verten niet gehoord. Maar ik ben ze hier volop aan het opleiden, al de zaken waar ik kom achter broodjes weten al heel flink wat te geven als ik nen smos-kaas of nen smos-tonijnsla ofzo bestel. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De martino is uitgevonden in een broodjeszaak op het Conincksplein in Antwerpen op vraag van een bekend basketter (ik dacht dat het Willy Steveniers was) die de uitbater vroeg om een broodje te maken met "vanalles iet" het definitieve recept bevat :
mosterd, mayonaise, gesnippertde ui, ketchup, tabasco en ansjovis (in olie niet in azijn) en een schijfje augurk, chilipeper. Tegenwoordig maakt men gewoonlijk de lichtere vorm zonder chilipeper en ansjovis - maar doe er geen sla bij ! De traditionele antwerpse smos is gewoon sla, ei, tomaat en een lik mayonaise tegenwoordig krijgt ge nu aangevulde versie van smos met kaas of smos met hesp.. Na Brussel is er op DeKeyserlei ook een "subway" gekomen typische amerikaanse ingewikkelde broodjestoestanden (biefstuk met kaas en zo..)
![]() |
#52 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() Preparé, tabasco en augurk. Dat is martino.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Aha: de 'ware toedracht van de oorsprong van de 'Martino':
Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Man man man, die mensen hun fantasie.
![]() Alleszins, het Martino-verhaal is niet zo simpel als de meeste fantasten hier laten uitschijnen en er kwam heel wat miserie aan te pas ook. En voetballers enzo, niets van dat alles is waar. Jammer dat ik geen tijd genoeg heb anders deed ik het verhaal hier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Uiterst verwarrend allemaal. Tijd voor een decreet.
Het martino-decreet. Lijkt iets voor de SLP.
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En oh ja: een martino is mosterd en tabasco apart en niet van die 'martino'-saus die je hier en daar tegenkomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |