![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik bedoel: werkgevers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mogen werknemers ook werkgevers testen op drugs?
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Wat in de CAO hadden de vakbonden niet mogen aanvaarden?
http://www.nar-cnt.be/Nth%C3%A9ma%27s-alcohol-drugs.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ENfin; indien ze pretenderen op te komen voor de zwakkeren, dat is.
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vroeg : Wat in de CAO hadden de vakbonden niet mogen aanvaarden? http://www.nar-cnt.be/Nth%C3%A9ma%27s-alcohol-drugs.htm Iets concreets kan je niet aanhalen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 |
Minister
|
![]() 17 november 2008
In de afgelopen nacht van donderdag op vrijdag is een werkcollega van me, Ph., een fotograaf, naar zijn laboratorium teruggekomen en, nadat hij verschillende aanplakbiljetten in de gang had aangebracht en een rechtvaardigingsbrief had achtergelaten, heeft hij zich opgehangen. Het was op vrijdagochtend dat een schoonmaakster zijn werk vond. Gedurende jaren was hij de hoofdfotograaf geweest om vervolgens, tot men hem kort geleden heeft overgeplaatst om zijn plaats te geven aan een "nieuwe". Ph. heeft deze overplaatsing natuurlijk zeer slecht ontvangen, een overplaatsing die hij, terecht, als een kwellende, onrechtvaardige maatregel beschouwde. Ph. bleef nochtans in dienst om fotografische verslagen te maken, want de "nieuwe" wilde ’s avonds, op vakantiedagen en in het weekend niet werken, wat tot nog meer frustraties leidde bij Ph. Ph. heeft zonder enige twijfel aan talrijke deuren geklopt om "zijn" post te kunnen terugkrijgen. Tevergeefs. Alle deuren zijn gesloten gebleven. En dus heeft Ph. besloten de laatste deur te openen die in dergelijke omstandigheden overblijft : "de nooduitgang". Ph. heeft te lijden gehad onder algemene onverschilligheid. In stilte, een stilte die des te totaler was omdat hij een gereserveerd karakter had. Dit lijden dat als een kanker aan hem knaagde, deze onrechtvaardigheid die hij onderging, was ondraaglijk voor Ph. Maar voor wie had die draaglijk kunnen zijn. En dus heeft Ph. … besloten "zich terug te trekken". Definitief. Er zijn meer en meer zelfmoorden op de arbeidsplaats. De pers spreekt erover, zonder nochtans te proberen om de redenen voor deze zelfmoorden te begrijpen : het stoken, de onrechtvaardigheid, de vernedering, de druk, … Deze zelfmoorden hebben de "tijdsgeest" mee en verschijnen daardoor op de voorgrond (van de media. Maar hoeveel andere zelfmoorden zijn er, wegens dezelfde redenen, buiten de arbeidsplaats. Wanneer zal men begrijpen dat de loonbetrekking die de werknemer aan de werkgever „bindt" een betrekking van heerschappij, van uitbuiting is, en dat de werknemer, zoals de slaaf, behalve het breken van zijn ketens geen ander vooruitzicht heeft dan te creperen van slijtage, ouderdom, ziekte, ofwel door zijn eigen handen. Op zijn manier, Ph. heeft bijgedragen tot de oplossing van „het probleem" van het pensioen : wanneer krijgen we de georganiseerde, systematische euthanasie… van de oude werk-er -sters ? http://cntaitlille.lautre.net/spip.php?article77
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Snap je dat?
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap niet wat er niet te snappen valt aan 'niet aanvaarden'.
Ale, in antwoord op uw vraag dan (mss dat je he tdan snapt): ze hadden de cao in zijn geheel niet mogen aanvaarden. Dat betekent dus dat ze alle punten niet hadden mogen aanvaarden. Snap je dat?
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik snap niet waarom ze geen enkele CAO hadden mogen aanvaarden. Je mag dus gerust uitleggen waarom ze geen enkele CAO hadden mogen aanvaarden, of om on topic te blijven, waarom ze deze CAO niet hadden mogen aanvaarden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() http://www.demorgen.be/dm/nl/3324/Fi...pioneerd.dhtml Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 6 april 2009 om 14:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, big brother spelen, is blijkbaar geen monopolie meer van de overheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Palladium : 6 april 2009 om 16:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() En heb je nog iets te zeggen over het onderwerp?
![]() |
#59 |
Vreemdeling
|
![]() Werknemers mogen vanaf nu personeel controneren op alcohol en drugs.
Dat mag bij mij weten al langer. En eerlijk gezegd ben ik daar blij om. Als de chef een vermoeden heeft dat iemand onder invloed op het werk verschijnt kan dat niets dan vodden met zich meebrengen. Stel je gewoon even voor iemand die met zware machines werkt, of die in een administratie uiterst gedetailleerd moet werken, ik zou er niet graag mijn loonbrief van krijgen of zo hoor. Waar gaan we naartoe met deze soort arbeidsverhoudingen? Dat is, lijkt mij het algemene principe van hyërachie. Baas staat boven ondergeschikte, brengt bepaalde dingen met zich mee. En wat mogen de werknemers bij de werkgevers controleren? Weinig, maar bij wanbeleid kun je altijd de ombuds, superieur, vakbond, Goedele Liekens om hulp vragen. Of ze wel condomen dragen bij het neuken van ondergeschikten? Als ik door mijn chef genomen wordt, dan moeten mijn collega's zich daar van tussen houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |