![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Banneling
|
Is 95 miljoen euro immoreel als je er 500 miljoen euro kan uithalen?
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Minister
|
Is de tennissport niet immoreel ? Wickmayer heeft nu al meer verdiend dan iemand op zijn 30ste.
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Staatssecretaris
|
Ga dan ook tennissen, eh vriend
|
|
|
#44 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Banneling
|
In de topsport is het de gewoonte om met astronomische bedragen te smijten. Kijk maar naar de bedragen die men krijgt bij winst van bv. een tennismatch. Clijsters en Henin hebben al meer verdiend dan een hele familie levenslang kan verdienen en opmaken.
Mensen die speciale inspanningen doen/speciale talenten hebben mogen beloond worden, maar of die beloningen pakken groter moeten zijn dan het bruto binnenlands product van een gemiddeld derde wereldland?? Daar vind ik zwaar decadent. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#47 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 14 juni 2009 om 17:54. |
|||
|
|
|
|
|
#48 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Niet bepaald. Ik snap gewoon niet goed hoe je tegen Bosman-ruling kan zijn.
|
|
|
|
|
#50 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
De praktijk heeft al vaker uitgewezen dat het Bosmanarrest vooral in het voordeel speelt van de rijkere clubs. Volgens mij laat het Bosmanarrest spelers toe om hun contract eenzijdig te verbreken. In de praktijk ziet ge vaak genoeg dat spelers beginnen te dreigen met dat fameuze arrest wanneer er een rijke ploeg met veel geld komt aangewaaid en daarmee die speler zijn hoofd op hol brengt.
|
|
|
|
#52 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Oh, wat is dan je mening over de Bosman-ruling?
Je moet er overigens niet van verschieten als je zo'n tendentieuze taal gebruikt, er dan conclusies getrokken worden over je mening.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 14 juni 2009 om 18:34. |
|
|
|
|
|
|
#53 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De praktijk van de Bosmanruling is dat spelers vrij(er) zijn om hun club te kiezen, in tegenstelling tot vroeger; waar er quasi slavernij heerste. Citaat:
Volgens mij bedoel je dit: Citaat:
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 14 juni 2009 om 18:34. |
||||
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zie alleen maar voordelen van de Bosman-ruling, hoor.
- Spelers zijn niet gebonden aan een club, tenzij door het contract dat ze hebben ondertekend. (Waar ze vroeger gebonden waren aan een club, tout court.) - Spelers van binnen de EU mogen overal spelen, zonder gediscrimineerd te worden. - Spelers, wiens contract afloopt, mogen benaderd worden door andere clubs om een contract bij hen te tekenen. Vroeger mochten contracten unilateraal veranderd en verlengd worden door de clubs. Dan vind ik Bosman-ruling wel een voordeel.
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#56 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of: 'mijnheer x zijn contact is ineens gehalveerd en op non-actief gezet. En neen, hij mag geen ander werk zoeken.' 'k zou het nog wel cool vinden.
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
(Bosman-ruling heeft ook voor lagere transferprijzen gezorgd en hogere lonen. Lijkt me goed voor de werknemers?)
|
|
|
|
|
#58 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
300 in het rood staan. Real is al ettelijke keren door de stad gered. straks ontploft de die luchtbel en waar denk je dat die ploegne aankloppen? de overheid uiteraard en die zullen, gezien het maatschappelijke belang vd club, bijspringen het is eveneens immoreel dat banken wereldwijd miljarden steun krijgen en het blijkbaar toch belangrijk vinden om de clubs niet lastig te vallen met terugbetalingen. gaan banken over kop mag belastingbetaler weer bijspringen het is immoreel dat een club als Bayern elke jaar aan strenge licentievoorwaarden moet voldoen terwijl Milan, chelsea of Liverpool nauwelijks hun jaarlijkse interesten kunnen afbetalen. aan alle clubs in de EU dezelfde licentievoorwaarden opleggen is dringend gewenst. . Laatst gewijzigd door 1207 : 15 juni 2009 om 12:05. |
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jij begrijpt hopelijk wel dat dit absoluut niet bewijst wat jij zou willen dat het bewijst, he?
|
|
|