Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2009, 18:19   #41
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Is 95 miljoen euro immoreel als je er 500 miljoen euro kan uithalen?
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 08:07   #42
kameleon
Minister

Standaard

Is de tennissport niet immoreel ? Wickmayer heeft nu al meer verdiend dan iemand op zijn 30ste.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 14:51   #43
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Is de tennissport niet immoreel ? Wickmayer heeft nu al meer verdiend dan iemand op zijn 30ste.
Ga dan ook tennissen, eh vriend
Oud 14 juni 2009, 15:14   #44
Lysander
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
De sportwereld zou niet meer op sponsoring van de bedrijfswereld mogen kunnen rekenen. Enkel een bepaald minimum, voor dezelfde reclame als nu.

Gevolg zou zijn dat de sportwereld het met veel minder geld moet doen en dat het geld in veel belangrijkere dingen zoals bv in cultuur zou terechtkomen.
Sport is toch cultuur? Moest het plebs graag naar de opera gaan, en de high society het sjiek vinden om naar een voetbalwedstrijd te kijken, dan had jij nu zitten ijveren voor minder plebeistische opera en meer hoogstaande voetbal.
Lysander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 17:49   #45
Jennes
Banneling

Standaard

In de topsport is het de gewoonte om met astronomische bedragen te smijten. Kijk maar naar de bedragen die men krijgt bij winst van bv. een tennismatch. Clijsters en Henin hebben al meer verdiend dan een hele familie levenslang kan verdienen en opmaken.

Mensen die speciale inspanningen doen/speciale talenten hebben mogen beloond worden, maar of die beloningen pakken groter moeten zijn dan het bruto binnenlands product van een gemiddeld derde wereldland?? Daar vind ik zwaar decadent.
Jennes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 17:51   #46
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Het bosmanarrest heeft de slavernij uit het voetbal gehaald.
het bosman arrest heeft aangetoond waar vrije markt denken naartoe leidt : de rijken verdelen de koek, terwijl de afvallers steeds dieper het moeras inzinken
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 17:52   #47
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
het bosman arrest heeft aangetoond waar vrije markt denken naartoe leidt : de rijken verdelen de koek, terwijl de afvallers steeds dieper het moeras inzinken
Volgens mij heb jij geen idee wat het Bosmanarrest concreet heeft stopgezet.

Citaat:
Bosman and all other EU football players were given the right to a free transfer at the end of their contracts, with the provision that they were transferring from a club within one EU Association to a club within another EU Association. Prior to that, professional clubs in parts of Europe (but not, for example, in Spain and France) were able to prevent players from joining another club even if their contracts had expired.
Ik snap niet goed hoe je daar tegen kan zijn...
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 14 juni 2009 om 17:54.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 17:54   #48
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens mij heb jij geen idee wat het Bosmanarrest concreet heeft stopgezet. D
Volgens mij denk jij net iets te vaak dat je alwetend bent
Oud 14 juni 2009, 17:56   #49
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij denk jij net iets te vaak dat je alwetend bent
Niet bepaald. Ik snap gewoon niet goed hoe je tegen Bosman-ruling kan zijn.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 14 juni 2009, 17:57   #50
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet bepaald. Ik snap gewoon niet goed hoe je tegen Bosman-ruling kan zijn.
jij moet eens leren niet altijd stropoppen neer te poten
Oud 14 juni 2009, 18:24   #51
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij heb jij geen idee wat het Bosmanarrest concreet heeft stopgezet.

Ik snap niet goed hoe je daar tegen kan zijn...
Is dit niet de helft van de waarheid?
De praktijk heeft al vaker uitgewezen dat het Bosmanarrest vooral in het voordeel speelt van de rijkere clubs.

Volgens mij laat het Bosmanarrest spelers toe om hun contract eenzijdig te verbreken. In de praktijk ziet ge vaak genoeg dat spelers beginnen te dreigen met dat fameuze arrest wanneer er een rijke ploeg met veel geld komt aangewaaid en daarmee die speler zijn hoofd op hol brengt.
Oud 14 juni 2009, 18:31   #52
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jij moet eens leren niet altijd stropoppen neer te poten
Oh, wat is dan je mening over de Bosman-ruling?

Je moet er overigens niet van verschieten als je zo'n tendentieuze taal gebruikt, er dan conclusies getrokken worden over je mening.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 14 juni 2009 om 18:34.
Oud 14 juni 2009, 18:33   #53
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Is dit niet de helft van de waarheid?
De praktijk heeft al vaker uitgewezen dat het Bosmanarrest vooral in het voordeel speelt van de rijkere clubs
't is nogal wiedes dat het 'in't voordeel' is van de rijkere clubs: het is immers nogal wiedes dat het bedrijf met veel geld te investeren, wel eens een betere kans heeft om betere kapitaalgoederen (spelers) aan te kopen enzo?

De praktijk van de Bosmanruling is dat spelers vrij(er) zijn om hun club te kiezen, in tegenstelling tot vroeger; waar er quasi slavernij heerste.

Citaat:
Volgens mij laat het Bosmanarrest spelers toe om hun contract eenzijdig te verbreken. In de praktijk ziet ge vaak genoeg dat spelers beginnen te dreigen met dat fameuze arrest wanneer er een rijke ploeg met veel geld komt aangewaaid en daarmee die speler zijn hoofd op hol brengt.
Jij verwart met iets anders, waarvan ik de naam niet meer weet en dat een zuiver Belgische aangelegenheid is.

Volgens mij bedoel je dit:
Citaat:
Davy De Beule schreef bovendien ook alle Belgische eersteklassers een brief om hen uit te leggen dat hij zijn contract met Lokeren niet heeft verbroken op basis van de wet van 28 februari 1978 over het statuut van professionele sporters, die hen toelaat hun contract af te kopen mits een schadevergoeding aan de club. Hij gebruikte wel de wet van 3 juli 1978, die een speler toestaat om zijn contract te verbreken wegens "dringende redenen".

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 14 juni 2009 om 18:34.
Oud 14 juni 2009, 18:41   #54
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zie alleen maar voordelen van de Bosman-ruling, hoor.
- Spelers zijn niet gebonden aan een club, tenzij door het contract dat ze hebben ondertekend. (Waar ze vroeger gebonden waren aan een club, tout court.)
- Spelers van binnen de EU mogen overal spelen, zonder gediscrimineerd te worden.
- Spelers, wiens contract afloopt, mogen benaderd worden door andere clubs om een contract bij hen te tekenen.

Vroeger mochten contracten unilateraal veranderd en verlengd worden door de clubs.

Dan vind ik Bosman-ruling wel een voordeel.
Oud 14 juni 2009, 18:47   #55
Lysander
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik zie alleen maar voordelen van de Bosman-ruling, hoor.
- Spelers zijn niet gebonden aan een club, tenzij door het contract dat ze hebben ondertekend. (Waar ze vroeger gebonden waren aan een club, tout court.)
- Spelers van binnen de EU mogen overal spelen, zonder gediscrimineerd te worden.
- Spelers, wiens contract afloopt, mogen benaderd worden door andere clubs om een contract bij hen te tekenen.

Vroeger mochten contracten unilateraal veranderd en verlengd worden door de clubs.

Dan vind ik Bosman-ruling wel een voordeel.
Vakbonden zouden nogal eens steigeren als de pre-bosmanregeling op arbeiders werd toegepast.
Lysander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 18:49   #56
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lysander Bekijk bericht
Vakbonden zouden nogal eens steigeren als de pre-bosmanregeling op arbeiders werd toegepast.
Dat zou wel leuk zijn: 'sorry, mijnheer x mag niet bij bedrijf y gaan werken, omdat bedrijf z (zijnvorig werk) dat niet wilt'.

Of: 'mijnheer x zijn contact is ineens gehalveerd en op non-actief gezet. En neen, hij mag geen ander werk zoeken.'

'k zou het nog wel cool vinden.
Oud 14 juni 2009, 18:52   #57
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

(Bosman-ruling heeft ook voor lagere transferprijzen gezorgd en hogere lonen. Lijkt me goed voor de werknemers?)
Oud 15 juni 2009, 11:09   #58
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
(Bosman-ruling heeft ook voor lagere transferprijzen gezorgd en hogere lonen. Lijkt me goed voor de werknemers?)
lagere transferprijzen ?

Oud 15 juni 2009, 12:04   #59
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Is 95 miljoen euro immoreel als je er 500 miljoen euro kan uithalen?
het is immoreel dat Real 200 miljoen mag uitgeven terwijl ze tussen de 2 en
300 in het rood staan. Real is al ettelijke keren door de stad gered.
straks ontploft de die luchtbel en waar denk je dat die ploegne aankloppen? de overheid uiteraard en die zullen, gezien het maatschappelijke belang vd club, bijspringen

het is eveneens immoreel dat banken wereldwijd miljarden steun krijgen en het blijkbaar toch belangrijk vinden om de clubs niet lastig te vallen met terugbetalingen. gaan banken over kop mag belastingbetaler weer bijspringen

het is immoreel dat een club als Bayern elke jaar aan strenge licentievoorwaarden moet voldoen terwijl Milan, chelsea of Liverpool nauwelijks hun jaarlijkse interesten kunnen afbetalen. aan alle clubs in de EU dezelfde licentievoorwaarden opleggen is dringend gewenst.
.

Laatst gewijzigd door 1207 : 15 juni 2009 om 12:05.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 12:15   #60
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
lagere transferprijzen ?

Jij begrijpt hopelijk wel dat dit absoluut niet bewijst wat jij zou willen dat het bewijst, he?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be