Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

Discussietools
Oud 14 juni 2009, 10:28   #41
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Hun verkoop stjgt nochtans, het moet zijn dat meer en meer mensen een genuanceerde benadering wel kunnen smaken en niet terugwillen naar AVV-VVK
Met inhoud heeft het bitter weinig te maken.
Wel met perceptie, good news en feel good-verhalen (en niet te lang a.ub.), gelardeerd met een flinke portie (liefst buitenlands) rampennieuws en stemmingmakerij.
Ik spreek nu over media in het algemeen, niet over een bepaalde krant.
Wie hier op inspeelt boekt gegarandeerd succes.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 14 juni 2009 om 10:31.
Felix (be) is offline  
Oud 14 juni 2009, 10:30   #42
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dan ben je bekrompen.
Neen, maar u bent onbeschoft en u gedraagt zich als de butler van treza.

Ik neem wel de moeite om te beginnen aan stukken waarvan ik vermoed dat ze een andere mening vertolken dan de mijne (ik geloof niet dat iedereen dat doet.). Maar als ik te veel flauwekul zie haak ik af.
Dat geldt trouwens ook voor stukken die wel mijn mening zouden kunnen weergeven.
Te veel onzin=kappen.
Een streven naar objectiviteit is voor mij een minimum.
Jammer genoeg kreeg ik helemaal niet die indruk bij het stuk in DS.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 14 juni 2009 om 10:56.
Felix (be) is offline  
Oud 14 juni 2009, 10:37   #43
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

[quote=azert;4170434]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht

Hun verkoop stjgt nochtans, het moet zijn dat meer en meer mensen een genuanceerde benadering wel kunnen smaken en niet terugwillen naar AVV-VVK

Genuanceerd? Guy Tegenbos en Mia Doornaert misschien. de rest schrijft tegen iets en niet voor iets. Verzuurden. Kijk trouwens es in de internationale ranking kwaliteitskranten. DS staat ver, heel ver.
winnezele is offline  
Oud 14 juni 2009, 10:40   #44
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

[quote=winnezele;4170454]
Citaat:

Genuanceerd? Guy Tegenbos en Mia Doornaert misschien. de rest schrijft tegen iets en niet voor iets. Verzuurden. Kijk trouwens es in de internationale ranking kwaliteitskranten. DS staat ver, heel ver.

Dat vat Amerikanistische frustratie Mia Doornaert zou dan voor genuanceerd doorgaan?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 14 juni 2009, 17:02   #45
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op

http://www.johnvandaele.be/weblog/pi...php?id=28#body

wordt een mooi beeld geschetst van Bartje:

Volgens De Wever is België niet langer in staat een socio-economisch beleid uit te tekenen, juist omdat we zo verschillend zijn. Maar de verschillen binnen de EU zijn nog veel groter.
Idd, dankzij de EU is België overbodig geworden als 'overlappend' niveau.
Kazan is offline  
Oud 14 juni 2009, 17:08   #46
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op

John mag gerust eens leren hoe hij alinea's moet gebruiken.
Kazan is offline  
Oud 14 juni 2009, 17:12   #47
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Als alle Vlaamse kranten iets anders schrijven dan de Vlamingen denken zou dat nochtans meteen een succes moeten zijn.
Maar er zijn er al eens die een Vlaams weekblad hebben geprobeerd PUNT, en na 2 of 3 nummers moesten ze er al een pun achter zetten wegens weinig of geen succes.

Er zal wel een reden zijn waarom Roularta het niet aandurft; het is nochtans hun droom.
Knack en Trends zijn nochtans behoorlijk Vlaams in de zeer goede zin van het woord. Gezien uw reactie hebt u geen van beiden ooit gelezen.

Maar een niet-Belgicistische krant bestaat hier inderdaad niet. Voornamelijk omwille van de (steeds nauwer wordende) "verwevenheid" tussen pers en overheid/machthebbers waar ik het eerder over had. Gewoonlijk worden de "Vlaamse standpunten" in de kranten (en zeker op TV) dan ook zwaar onderbelicht.
Ook los van bv Vlaamse standpunten is dit een slechte zaak, want de behandeling van het nieuws wordt zo steeds meer een soort eenheidsworst. Ondanks alle multiculverhaaltjes wordt de denkwereld van de lezer eng gehouden. (Dat is trouwens geen typisch Belgisch verschijnsel, het wordt bijna overal erger.)

Misschien moet iemand het toch eens proberen, gezien het verkiezingssucces van de Vlaamse partijen: VB-NVA-VB behalen samen ruim 36%. Daar moet toch iets mee te doen zijn. En wellicht zijn er bv bij CD&V ook mensen die dit graag zullen lezen.

Zie ook http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=194 oa ivm de opvallend rode politieke kleur van de meeste journalisten

en http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=200 over de discriminatie van De Wever in de pers

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 14 juni 2009 om 17:28.
Felix (be) is offline  
Oud 14 juni 2009, 18:18   #48
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Knack en Trends zijn nochtans behoorlijk Vlaams in de zeer goede zin van het woord. Gezien uw reactie hebt u geen van beiden ooit gelezen.

Maar een niet-Belgicistische krant bestaat hier inderdaad niet. Voornamelijk omwille van de (steeds nauwer wordende) "verwevenheid" tussen pers en overheid/machthebbers waar ik het eerder over had. Gewoonlijk worden de "Vlaamse standpunten" in de kranten (en zeker op TV) dan ook zwaar onderbelicht.
Ook los van bv Vlaamse standpunten is dit een slechte zaak, want de behandeling van het nieuws wordt zo steeds meer een soort eenheidsworst. Ondanks alle multiculverhaaltjes wordt de denkwereld van de lezer eng gehouden. (Dat is trouwens geen typisch Belgisch verschijnsel, het wordt bijna overal erger.)

Misschien moet iemand het toch eens proberen, gezien het verkiezingssucces van de Vlaamse partijen: VB-NVA-VB behalen samen ruim 36%. Daar moet toch iets mee te doen zijn. En wellicht zijn er bv bij CD&V ook mensen die dit graag zullen lezen.

Zie ook http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=194 oa ivm de opvallend rode politieke kleur van de meeste journalisten

en http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=200 over de discriminatie van De Wever in de pers
Je kunt er wel 50% van de CD&V kiezers er bij optellen en dan kom je bovende 50% van de Vlamingen.
Sidharta is offline  
Oud 16 juni 2009, 11:04   #49
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Op

Volgens De Wever is België niet langer in staat een socio-economisch beleid uit te tekenen, juist omdat we zo verschillend zijn. Maar de verschillen binnen de EU zijn nog veel groter.
Redelijk domme tekst, deze persoon haalt een aantal zaken door elkaar en heeft blijkbaar nooit het programma van de NVA gelezen. . maar hij is tegen de NVA dus is dat goed genoeg voor jou.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 16 juni 2009, 11:16   #50
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
tis inderdaad nog altijd beter dan wensen dat ze op een boot gezet worden en dat die boot tot zinken gebracht wordt, dat is waar.....
http://www.dailymotion.com/video/xzi...-will-go_music

Laatst gewijzigd door Everytime : 16 juni 2009 om 11:18.
Everytime is offline  
Oud 16 juni 2009, 12:25   #51
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
VL heeeft consumerende Walen nodig om hun economie draaiende te houden; en zelfs Waalse arbeidskrachten.
Aan de Vlaamse Kust bijvoorbeeld? Als u het volgende leest, zal u heel gemakkelijk begrijpen waarom Franstaligen meer en meer liever naar de Franse kusten gaan.
http://www.hln.be/hln/nl/2624/Planet...t-Europa.dhtml
Everytime is offline  
Oud 16 juni 2009, 12:28   #52
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Aan de Vlaamse Kust bijvoorbeeld? Als u het volgende leest, zal u heel gemakkelijk begrijpen waarom Franstaligen meer en meer liever naar de Franse kusten gaan.
jij beweert dat nu al een tijdje, maar heb jij daar cijfers over? als ik mensen uit het toerisme van de kust bezig hoor, komen er net meer en meer Franstalige Belgen naar de kust.
Oud 16 juni 2009, 12:37   #53
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens. Een week geleden stond er een artikel in de krant dat de Belgische kust de schoonste was. Wat is het nu?
solidarnosc is offline  
Oud 16 juni 2009, 12:46   #54
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Een auteur die niet eens weet wat conservatisme wil zeggen (BDW heeft zelfs een hint gegeven met te verwijzen naar "Burke") is moeilijk serieus te noemen.
Wat hij vertelt over relativering en aanpassen is volledig terecht. Maar de link naar irrationeel karakter van vlaams-nationalisme is van de pot gerukt. De brave man heeft zelf z'n ideologische horizonten duidelijk nog niet ver gelegd. Conservatisme betekent "veranderen om te behouden" en in die zin is zelfkritiek even passend als in vraag stellen van lege instituten die juist inhoud tegenhouden.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 16 juni 2009, 13:06   #55
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
jij beweert dat nu al een tijdje, maar heb jij daar cijfers over? als ik mensen uit het toerisme van de kust bezig hoor, komen er net meer en meer Franstalige Belgen naar de kust.
Cijfers niet maar genoeg reacties van Franstaligen die in die zin gaan. Pas op, ik heb nooit beweerd dat Franstalige Belgen niet meer naar de Vlaamse Kust gaan. Natuurlijk zijn er nog veel die naartoe gaan maar tegelijkertijd zien we ook meer en meer Franstaligen die nu liever naar de Franse Kusten gaan als reactie van de Belgische situatie.
Everytime is offline  
Oud 16 juni 2009, 13:09   #56
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Tiens. Een week geleden stond er een artikel in de krant dat de Belgische kust de schoonste was. Wat is het nu?
Ik ga persoonlijk akkoord met dit bovenvermelde artikel. De Vlaamse Kust is niet mooi vergeleken met wat men in Frankrijk, Nederland, Duitsland of Spanje kan vinden. Als ik de zee aan onze kust zie, heb ik helemaal geen zin daarin te zwemmen! En over die lelijke buildings op de dijk zal ik zeker en vast liever zwijgen!
Everytime is offline  
Oud 16 juni 2009, 13:10   #57
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Cijfers niet maar genoeg reacties van Franstaligen die in die zin gaan. Pas op, ik heb nooit beweerd dat Franstalige Belgen niet meer naar de Vlaamse Kust gaan. Natuurlijk zijn er nog veel die naartoe gaan maar tegelijkertijd zien we ook meer en meer Franstaligen die nu liever naar de Franse Kusten gaan als reactie van de Belgische situatie.
reacties van horecamensen van de kust beweren het omgekeerde, er komen meer en meer Franstaligen naar de kust.
Oud 16 juni 2009, 13:20   #58
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
De Belgische situatie zijnde? Dat uitspraken van het grondwettelijk hof die niet uitgevoerd raken? Ontwettige verkiezingen? Falend financiëel en justitiëel beleid?
Gwyndion is offline  
Oud 16 juni 2009, 13:38   #59
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
De Belgische situatie zijnde? Dat uitspraken van het grondwettelijk hof die niet uitgevoerd raken? Ontwettige verkiezingen? Falend financiëel en justitiëel beleid?
De spanningen tussen Franstaligen en Vlamingen. Franstaligen zijn misschien geen separatisten in hun grote meerderheid maar ze zijn wel bewust dat iets in dit land niet meer klikt. En dat speelt volgens mij ook in vakantiebestemmingen.
Everytime is offline  
Oud 16 juni 2009, 13:43   #60
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De spanningen tussen Franstaligen en Vlamingen. Franstaligen zijn misschien geen separatisten in hun grote meerderheid maar ze zijn wel bewust dat iets in dit land niet meer klikt. En dat speelt volgens mij ook in vakantiebestemmingen.
behalve op fora van Le Soir of La Libre merk ik daar weinig van hoor...

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be