![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Schepen
|
![]() Ik zou van alle criminelen (vooral de allochtonen die bevolken 85% van onze gevangenissen) een dna databank bijhouden. absolute voorstander.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Polygraaf kan je het zotje mee houden zoveel je wil, iemand die getrained is om te liegen, ga je er niet mee dedecteren, Polygraaf volgt je hardslag, bloeddruik, transpiratie etc... er zijn pilletje en middeltjes genoeg om hevig te gaan transpireren, hartkloppingen te krijgen, of u zo down te laten zijn dat ge nog met moeite iets kunt registeren... een goed getrained ondervrager met meel ervaring zal eerder doorhebben dat je zit te liegen dan zo een masjien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Alleen deze gegevens kunnen dus niet in verkeerde handen vallen omdat deze gegevens niet worden uitgezocht of opgeslagen, zie mijn eerdere post.
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Je moet eerst weten dat ze misbruikt worden. Ik kan me inbeelden dat verzekeringsmaatschappijen en werkgevers die stiekem informatie hebben verkregen dit niet aan de grote klok zullen hangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gisteren werd trouwens aan artsen opgedragen om mensen die een vaccin tegen de Mexicaanse griep hebben gekregen, te registreren. met volgende aspecten komen er dus vodden van: - Medisch geheim - Mensen worden openbaar gebrandmerkt als risicogroep: en deze gegevens zijn consulteerbaar door arbeidsgeneesheren. Laatst gewijzigd door giserke : 23 oktober 2009 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Maar dat is geen reden om tegen de huidige plannen voor DNA databanken te zijn. Als je tegen deze plannen bent moet je niet met argumenten met eventuele andere plannen aan komen. Ik ben ook tegen hoor, daar niet van, maar als dit soort valse ideeën worden verspreid geeft dat de politici alleen maar meer rede om te zeggen "zie je wel, het volk snapt niet waar het over gaat, ze weten gewoon niet wat goed voor ze is".
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je hebt hier het klassieke pad naar een dictatuur: men zadelt de samenleving op met een bedreiging die uitzonderlijke maatregelen vereist. Eenmaal de maatregelen bekrachtigt, worden ze vooral voor andere zaken gebruikt. Wat als een regering aan de macht komt die deze zaken misbruikt? Gewone burgers hebben niets misdaan en dienen hun privacy niet op te geven. Criminelen wel en als hun DNA wordt opgenomen in een databank, heb je een uitgebreide mogelijkheid om misdaden op te lossen als er erfelijk materiaal kan teruggevonden worden. 1) vaak is de eerste misdaad zo knullig gedaan dat ze toch opgepakt worden en dan gaan ze de databank in. 2) the ususal suspects. Vaak zijn het toch dezelfden die opnieuw misdaden plegen, zoals ook uit uw verhaal bleek.
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, als men u weigert, kan u vragen op welke basis, en wees gerust een of andere idioot zal zijn mond wel voorbijpraten, ... denk vooral niet dat je dat binnenskamers kan houden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is inderdaad al een heel goede start, criminelen verplicht registreren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens, voor degenen die schrik hebben dat dna "verkeerdelijk" in handen zou vallen van privé-maatschappijen als verzekeringen, werkgevers ... hou toch even in het oog, dat je dna-profiel achterhaald kan worden van het glas of de tas waaraan je net gedronken hebt .... Mocht het ooit komen dat men iets kommersieel nuttigs zou kunnen achterhalen uit je dna, dan ga je niet kunnen beletten dat men het achterhaalt. Je laat het echt overal na. Je strooit het uit als konfetti .... Ik zie nog steeds geen nadelen dat in een databank van zustisie mijn dna-profiel beschikbaar zou zijn; ik zie er wel een voordeel in: als dna opgenomen wordt op eenderwelke plaats waar ik nog niet geweest ben, van eenderwelk misdrijf, dan weten ze direkt dat ze mij mogen gerust laten. Net hetzelfde als met mijn vingerafdrukken. Ik zie wel grote voordelen dat dna van iemand die net een eerste zwaar misdrijf in zijn leven gepleegd heeft, ook beschikbaar is in die databank.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Maar als ze een misdaad onderzoeken op een plaats waar jij wel bent geweest ben je de sjaak. Want als jouw DNA op bijvoorbeeld de kleren van het slachtoffer word gevonden, dan zal jij het wel gedaan hebben, niet dan?
![]() |
![]() |
#57 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
meer dan 40%, vaak zelfs 50%, van de misdaden zijn er van het type diefstal en afpersing. Hierbij gaat het vaak om dezelfde daders die in het verleden al gepakt zijn voor knullige kruimeldiefstallen. Ook in de rubriek verkrachtingen heb je vaak recidive, ook al komen die ook weinig voor (0,25% van alle misdrijven). Die cijfers rechtvaardigen hoegenaamd niet dat men een databank aanlegt met AL het DNA materiaal van de hele bevolking. Men neemt toch ook niet de vingerafdrukken van iedereen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanaf pagina 3 pas. Ik ben ontgoocheld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Maar hij verekskuzeert zich al: hij bedoelde: ekstreem linkse regimes, die in het verleden al meer en beter uitblonken in zo'n praktijken ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |