![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij heeft zijn condities overtreden en dus zit hij terug binnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de vrijheid genomen om daar een kleine, maar niettemin redelijk belangrijke toevoeging in te lassen. In het rood, om duidelijk te zijn dat dat toegevoegd is.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe is dat dan zo belangrijk? Tenslotte is Van Hamel toch op een wettelijke manier vrijgekomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat ik daar geen juridisch tekeningetje moet bij maken, nietwaar. Stelt u zich maar even voor hoe dat in de realiteit zou moeten gebeuren, en welke er de gevolgen van zouden zijn. Voor anderen dan degene die het misdrijf pleegde, bedoel ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
meneer x is presies wat onwillig om de schade te vergoeden van een diefstal, hij is liever lui dan moe enz., terwijl het slachtoffer daar maar zit te wachten op haar senten om verder te kunnen ... dus: indien de ouders van meneer x een eigen woning hebben, dan wordt deze woning gemarkeerd in het kadaster als 'opgepast, hier moeten we even kijken'. De ouders van meneer x mogen in die woning blijven wonen, er gebeurt verder niks zolang ze niet verkopen. Later, als de erfenis voor mr x openvalt, dan wordt eerst de schadevergoeding geregeld. Hum hum zeg jij, dat is wel laat voor dat slachtoffer. Neen, want de bank met het beste tarief heeft dat bedrag voorgeschoten, en nu, bij het verrekenen van de erfenis, komen de bijkomende kosten (rente, administrasie ..) erbij natuurlijk. Inventief zijn: als jij iets beter vindt, moogt ge het ook op dit forum zetten. Ik zal de eerste zijn om te aplaudiseren. Mijn basisidee blijft: de staat (gerecht, polies ... weet ik veel wie de bevoegdheid moet krijgen) moet zich eindelijk eens inspannen en effektief zorgen voor de schadevergoeding van slachtoffers. Ze moeten erachter gaan als bloedhonden. (als bloedhonden zoeken naar eenvoudige vlugge voorlopige oplossingen, als bloedhonden zoeken naar defintieve maar toch altijd eenvoudige regelingen enz.) Ik heb dat idee een beetje opgedaan met dat fonds van VandemijnKlote; het fonds voor de onnozelaars die hun alimentasie niet willen betalen. Alleen ... dat fonds schijnt maar niet te willen marsjeren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan dus hun niemand tegenhouden om dit te doen aangezien de ouders niet verantwoordelijk zijn voor de daden gepleegd door hun kind....
Wel kan men dit feit doorspelen indien de ouders een deel van de opbrengst van hun woning willen schenken aan hun crimineel kind.... Zoniet,zal het slachtoffer moeten wachten tot het overlijden van de beide ouders om dan via hun nalatenschap aan hun crimineel kind zijn schadevergoeding te kunnen opeisen... Laatst gewijzigd door Svennies : 25 oktober 2009 om 23:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat overigens neerkomt op de huidige situatie, zonder in detail te treden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu om terug te komen op dat enkelbandje
stel het enkelbandje gaat uit zijn huis, neemt de TGV richting Frankrijk Hoe lang duurt het vooraleer de politie die kerel op het spoor is ? stel het enkelbandje gaat naar Zaventem en stapt op de vlieger naar Rome Hoe en waar wordt die daar tegengehouden ? stel het enkelbandje stapt in een auto, en rijdt naar Luxemburg Hoe vind je die kerel terug ?
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 26 oktober 2009 om 09:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tuurlijk mag het 'beslag' overgedragen worden op een andere eigendom ... Natuurlijk is dat niet zo eerlijk tegenover de brave ouders van de stoute krimineel. Maar een onteigening om een spoorweg of een tunnel aan te leggen, is ook niet zo strikt eerlijk. En ja, ik acht het belang van het slachtoffer hoger dan de toekomstige rechten op een erfenis van een krimineel die er zijn botten aanveegt om het slachtoffer binnen de kortste keren te vergoeden. Want laat dit duidelijk zijn: de dag dat het slachtoffer wel vergoed zou zijn (of de bank die in de plaats getreden is) stopt dat beslag natuurlijk. Als ge nog vragen hebt over mijn voorstel van sisteem, plies, stel ze. Maar nog liever: stel zelf dingen voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of aan grotere kriminelen, die op redelijk korte tijd staan van hun volledige vrijlating, waardoor er ook geen supplementair maatschappelijk gevaar bloot komt. (echt blijvend gevaarlijke kriminelen ... daarover openen we best een andere draad; voor mij zouden ze veel meer levenslang (maar echt levenslang) geïnterneerd moeten worden als gevaarlijke psichiatrische pasiënt) Ik vermoed dat onze enkelband-krimineel alle gelegenheid heeft om 'van de aardbol te verdwijnen'. Zoals hij/zij dat ook kon doen net voor hij veroordeeld was, of net voor hij gepakt werd door de polies. En als we hem/haar nooit meer terugzien, dan vind ik dat dat toch ook zijn voordelen heeft ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ken je de spreuk 'wie zijn gat verbrandt moet maar op de blaren zitten'? Enkelband is een lachwekkende straf, 3 maand thuis zitten is nogal erg eh
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan nog het geld vinden voor x aantal duizenden cipiers aan te werven en het probleem is opgelost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
![]() Citaat:
2) Meer cipiers == minder werkloosheid 3) Een correct draaiend justitie is goed voor de samenleving 4) Een straf moet ontmoedigend werken, als de straf amper iets voorstelt (en dan nog eens niet uitgevoerd wordt), welke ontmoedigende werking heb je dan nog? 5) Er zijn geen bekwame politici in België, anders zouden we nu niet in deze shit zitten
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Misdaad? *blinks*
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bedoel je zoiets ??
![]()
![]() |
#59 | |
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan niet spreken voor iemand anders, maar ik had eer een foto voor ogen waar Dutroe in zijn lukse-sel zit te janken voor zijnen kleurentelevizie, voor sjoko van het merk kwatta en niks anders.
En mogen we jou vragen waarom je zo'n foto kiest uit de hele andere kant van de wereld? post skrotum: dit is geen oproep om beginnen foto's te posten met leuke beelden uit regimes gelijk die van Pol Pot een aanverwante Pietjes-politiek-gelijk-gezinden.
![]() |
![]() |