![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Banneling
|
En vergeet niet een euthanasiepilletje opzij te leggen.
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Los van wat men zijn "nabestaanden aandoet" Als die zich schuldig, benadeelt of wat dan ook, voelen, zegt dit eigenlijk niet meer over hun dan over de zelf doder?
|
|
|
|
#44 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
|
Dat schuldgevoel is sowieso al een factor die mensen ervan weerhoudt zichzelf om het leven te brengen. Soms is het niet opgewassen tegen de afkeer van het leven, maar denk daarom niet dat het niet meespeelt. Suïcidanten zijn niet egoïstischer dan eender wie.
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Parlementslid
|
Ironie?
|
|
|
#48 | |
|
Banneling
|
Citaat:
als we dieper op het probleem ingaan proberen velen eigenlijk op een verkeerde manier geluk te vinden: ze vullen de innerlijke leegte met materialistische zaken op. bijvoorbeeld: ik ben een lelijk eendje maar als ik het met een knappe jongen kan doen (vrijwillig, wederzijds) dan ga ik me beter voelen. nu, als dit gebeurt, zul je je misschien even gelukkig voelen maar het zal niet lang duren voor die innerlijke leegte weer de kop opsteekt en je weer naar iets op zoek moet om die leegte op te vullen. en dan ga je na een tijd misschien (terecht) denken: pff, wat is het nut van het leven? waarom zou ik überhaupt nog willen blijven leven (of je doelen nu realistisch zijn of niet)?? mijn vriend, dit zijn vragen waarop materialisme je geen antwoord zal bieden, spiritualiteit des te meer. alleen zien velen er tegenop om dit laatste zelfs maar te proberen om een innerlijke rust te bereiken. Laatst gewijzigd door morisco : 29 oktober 2009 om 13:31. |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Banneling
|
voordat je het doet, raad ik je aan om in het reine (proberen) te komen met je Schepper. en wie weet, misschien voel je daarna zelfs niet meer de behoefte om jezelf nog van kant te maken.
moge God je leiden. |
|
|
|
|
|
#50 | |
|
|
Citaat:
|