![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
omdat jullie kritiek maar al te vaak een kritiek is op de gelovigen en niet op het geloof. Kijk, ik mag de islam (en elke religie for that matter) dan wel als een achterlijke en verwerpelijke levensbeschouwing zien, maar dat impliceert geenszins dat ik mensen het recht wil ontzeggen om een achterlijke en verwerpelijke religie aan te hangen, als zij dat verkiezen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als zoveel mensen die "achterlijke en verwerpelijke levensbeschouwing" achterna lopen in onze Europese landen, waar ze ze gemakkelijk van zich af hadden kunnen zetten (in de moslimlanden riskeren ze hun leven, hier niet - of nog niet) dan zie ik dat niet zozeer als een "recht" maar als een mentale ziekte! Zonder die mensen zou er geen islam zijn hier, die de boel verpest voor henzelf en voor een ander! Er lopen hier nochtans genoeg mensen rond die hen proberen aan hun verstand te brengen dat ze het zoveel beter zouden hebben indien ze die godsdienstige kanker van zich af zouden kunnen zetten, zoals wij ze al jaren hebben voorgedaan met onze "godsdienst"! Laatst gewijzigd door andev : 15 november 2009 om 19:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Gouverneur
|
![]() Taalkundige betekenis van het Arabisch woord Allah
Het Arabisch woord 'Allah' kent geen meervoudsvorm en is mannelijk noch vrouwelijk. Etymologisch is het een samentrekking van {al} (lidwoord) en {ilah} (het opperwezen, het wezen dat aanbeden wordt). Het woord Allah is dus gewoon het Arabisch equivalent voor het Nederlandse woord 'God'. Zoals men in het Frans 'Dieu' zegt, of in het Nederlands 'God', zo zegt men in het Hebreeuws 'Yahweh' en in het Arabisch 'Allah'. Is God een andere god dan Dieu? De vraag klinkt absurd, maar ze is van hetzelfde gehalte als de uitdrukking dat Allah een andere god is dan God. 'Allah, de god van de Muslims', betekent precies hetzelfde als 'Dieu, de god van de Muslims', of 'God, de god van de Muslims'. Taalkundig slaat de uitdrukking dus nergens op, maar politiek wordt ze wel gebruikt om een kloof te slaan met Muslims, en hen te degraderen tot mensen die een andere God aanbidden - waarbij uiteraard geïmpliceerd wordt dat de eigen God beter is. http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert8.htm
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tja... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Eén van de punten is dat het heel moeilijk is iemand te vinden die zowel Christen als Moslim is. Er zijn weinige antropologische concepten of realiteiten die mekaar zo sterk uitsluiten als deze twee. Je kan zelfs niet 50% het ene zijn en 50% het andere, misschien één enkele uitzondering daargelaten, maar dat zou ik wel 's willen zien. Dergelijke kloof die mevrouw blijkbaar als 'kunstmatig' voorstelt (in mijn ogen kan dat enkel als je een leven leidt veilig weg geborgen van de wereld, gewoon wachtend op je bankrekening die maandelijks gecrediteerd wordt) bevat de kiem in zich van genadeloos conflict. De oorzaak ervan is terug te voeren op de existentiele crisis van het mens-zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Ik zweer bij Allah en op de koran dat ik mijn andersgelovige medeburgers niet zal beliegen, bedriegen of vermoorden en niet aan discriminatie zal doen". Zoiets moet kunnen, hé. Weliswaar beveelt de koran het volgende aan: - beliegen en bedriegen van de ongelovigen (in allerlei benamingen) - plunderen en buit verdelen onder de moslims - afslachten van de ongelovigen mits de heilige maanden verstreken zijn - verkrachten van buitgemaakte vrouwen - veroveren van het gebied waar ongelovigen wonen; toewijzing ervan aan de moslims - segregatie op het gebied van huwelijk en belastingen Maar men moet een racist zijn, een voorstander van discriminatie, een leugenaar en bedrieger, om daarin een probleem te zien. Het moet kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vindt het uberhaubt een beetje onzin, dat gezweer op. Als ik iets beloof beloof ik iets, die belofte wordt niet beter of slechter van zweren op mijn denkbeeldige vriendje. Ook toevoegingen als "met behulp van god" zijn overbodig. Ik beloof iets te doen, als god mij daarbij helpt prima, maar ik doe de belofte, en als god mij straks niet helpt ben ik er verantwoordelijk voor dat ik mijn belofte toch na kom, of niet natuurlijk.
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een beetje anders dan de liefdevolle benadering door de koran en de islam, nietwaar? |
|
![]() |
![]() |