Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2009, 20:52   #41
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Toon mij dan eens berichten, waar uzelf of bijvoorbeeld abou Anis kritiek geeft op de islam? Het is niet direct een linkse hobby...
O, maar ik heb hier al meermaals duidelijk te kennen gegeven dat de islam een achterlijke en verwerpelijke levensbeschouwing is. Ik heb nu niet direct zin om in mijn +34.000 berichten te gaan zoeken naar een citaat. Je zal me op m'n woord moeten geloven (of zelf op zoek gaan).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Waarom gaan jullie telkens zo in de aanval dan, indien er kritiek op de islam is?
omdat jullie kritiek maar al te vaak een kritiek is op de gelovigen en niet op het geloof. Kijk, ik mag de islam (en elke religie for that matter) dan wel als een achterlijke en verwerpelijke levensbeschouwing zien, maar dat impliceert geenszins dat ik mensen het recht wil ontzeggen om een achterlijke en verwerpelijke religie aan te hangen, als zij dat verkiezen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2009, 19:18   #42
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
O, maar ik heb hier al meermaals duidelijk te kennen gegeven dat de islam een achterlijke en verwerpelijke levensbeschouwing is. Ik heb nu niet direct zin om in mijn +34.000 berichten te gaan zoeken naar een citaat. Je zal me op m'n woord moeten geloven (of zelf op zoek gaan).

omdat jullie kritiek maar al te vaak een kritiek is op de gelovigen en niet op het geloof. Kijk, ik mag de islam (en elke religie for that matter) dan wel als een achterlijke en verwerpelijke levensbeschouwing zien, maar dat impliceert geenszins dat ik mensen het recht wil ontzeggen om een achterlijke en verwerpelijke religie aan te hangen, als zij dat verkiezen.
Als dat geen voorbeeld van multiculprietpraat is...

Als zoveel mensen die "achterlijke en verwerpelijke levensbeschouwing" achterna lopen in onze Europese landen, waar ze ze gemakkelijk van zich af hadden kunnen zetten (in de moslimlanden riskeren ze hun leven, hier niet - of nog niet) dan zie ik dat niet zozeer als een "recht" maar als een mentale ziekte! Zonder die mensen zou er geen islam zijn hier, die de boel verpest voor henzelf en voor een ander!
Er lopen hier nochtans genoeg mensen rond die hen proberen aan hun verstand te brengen dat ze het zoveel beter zouden hebben indien ze die godsdienstige kanker van zich af zouden kunnen zetten, zoals wij ze al jaren hebben voorgedaan met onze "godsdienst"!

Laatst gewijzigd door andev : 15 november 2009 om 19:22.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2009, 19:40   #43
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Als dat geen voorbeeld van multiculprietpraat is...

Als zoveel mensen die "achterlijke en verwerpelijke levensbeschouwing" achterna lopen in onze Europese landen, waar ze ze gemakkelijk van zich af hadden kunnen zetten (in de moslimlanden riskeren ze hun leven, hier niet - of nog niet) dan zie ik dat niet zozeer als een "recht" maar als een mentale ziekte! Zonder die mensen zou er geen islam zijn hier, die de boel verpest voor henzelf en voor een ander!
Er lopen hier nochtans genoeg mensen rond die hen proberen aan hun verstand te brengen dat ze het zoveel beter zouden hebben indien ze die godsdienstige kanker van zich af zouden kunnen zetten, zoals wij ze al jaren hebben voorgedaan met onze "godsdienst"!
Kijk dan nog maar eens goed naar de godsdienstfanaten hier op het forum. Fanaten die hun religie misbruiken om anderen in hun vrijheid te beknotten, vind je overal, ook bij ons. Ze zijn gelukkig een minderheid. Ook bij ons.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2009, 20:51   #44
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard

Taalkundige betekenis van het Arabisch woord Allah

Het Arabisch woord 'Allah' kent geen meervoudsvorm en is mannelijk noch vrouwelijk. Etymologisch is het een samentrekking van {al} (lidwoord) en {ilah} (het opperwezen, het wezen dat aanbeden wordt). Het woord Allah is dus gewoon het Arabisch equivalent voor het Nederlandse woord 'God'. Zoals men in het Frans 'Dieu' zegt, of in het Nederlands 'God', zo zegt men in het Hebreeuws 'Yahweh' en in het Arabisch 'Allah'. Is God een andere god dan Dieu? De vraag klinkt absurd, maar ze is van hetzelfde gehalte als de uitdrukking dat Allah een andere god is dan God. 'Allah, de god van de Muslims', betekent precies hetzelfde als 'Dieu, de god van de Muslims', of 'God, de god van de Muslims'. Taalkundig slaat de uitdrukking dus nergens op, maar politiek wordt ze wel gebruikt om een kloof te slaan met Muslims, en hen te degraderen tot mensen die een andere God aanbidden - waarbij uiteraard geïmpliceerd wordt dat de eigen God beter is.

http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert8.htm
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 00:13   #45
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvds Bekijk bericht
Taalkundige betekenis van het Arabisch woord Allah

Het Arabisch woord 'Allah' kent geen meervoudsvorm en is mannelijk noch vrouwelijk. Etymologisch is het een samentrekking van {al} (lidwoord) en {ilah} (het opperwezen, het wezen dat aanbeden wordt). Het woord Allah is dus gewoon het Arabisch equivalent voor het Nederlandse woord 'God'. Zoals men in het Frans 'Dieu' zegt, of in het Nederlands 'God', zo zegt men in het Hebreeuws 'Yahweh' en in het Arabisch 'Allah'. Is God een andere god dan Dieu? De vraag klinkt absurd, maar ze is van hetzelfde gehalte als de uitdrukking dat Allah een andere god is dan God. 'Allah, de god van de Muslims', betekent precies hetzelfde als 'Dieu, de god van de Muslims', of 'God, de god van de Muslims'. Taalkundig slaat de uitdrukking dus nergens op, maar politiek wordt ze wel gebruikt om een kloof te slaan met Muslims, en hen te degraderen tot mensen die een andere God aanbidden - waarbij uiteraard geïmpliceerd wordt dat de eigen God beter is.

http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert8.htm
En door zo wat te zeveren over de taalkundige betekenissen van de woorden allah, god, enz, gaat mevrouw Linda Bogaert handig voorbij aan het veel belangrijker feit wat die (imaginaire) christelijke god in de vorm van jezus c. aan zijn volgelingen opdraagt vergeleken met wat die mohammedaanse god zijn volgelingen beveelt - waarbij uiteraard geïmpliceerd wordt dat die islamitische god dezelfde boodschap zou uitdragen als de christelijke.

Tja...
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 02:23   #46
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Dat moet kunnen

http://www.youtube.com/watch?v=Irs65zYhdTs
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 09:22   #47
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
En door zo wat te zeveren over de taalkundige betekenissen van de woorden allah, god, enz, gaat mevrouw Linda Bogaert handig voorbij aan het veel belangrijker feit wat die (imaginaire) christelijke god in de vorm van jezus c. aan zijn volgelingen opdraagt vergeleken met wat die mohammedaanse god zijn volgelingen beveelt - waarbij uiteraard geïmpliceerd wordt dat die islamitische god dezelfde boodschap zou uitdragen als de christelijke.

Tja...
Je moet niet teveel aandacht schenken aan mensen die gewoon een tekort aan intelligentie hebben maar zich wel anders voordoen.

Eén van de punten is dat het heel moeilijk is iemand te vinden die zowel Christen als Moslim is. Er zijn weinige antropologische concepten of realiteiten die mekaar zo sterk uitsluiten als deze twee. Je kan zelfs niet 50% het ene zijn en 50% het andere, misschien één enkele uitzondering daargelaten, maar dat zou ik wel 's willen zien. Dergelijke kloof die mevrouw blijkbaar als 'kunstmatig' voorstelt (in mijn ogen kan dat enkel als je een leven leidt veilig weg geborgen van de wereld, gewoon wachtend op je bankrekening die maandelijks gecrediteerd wordt) bevat de kiem in zich van genadeloos conflict. De oorzaak ervan is terug te voeren op de existentiele crisis van het mens-zijn.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 10:10   #48
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Het moet kunnen:

"Ik zweer bij Allah en op de koran dat ik mijn andersgelovige medeburgers niet zal beliegen, bedriegen of vermoorden en niet aan discriminatie zal doen". Zoiets moet kunnen, hé.

Weliswaar beveelt de koran het volgende aan:

- beliegen en bedriegen van de ongelovigen (in allerlei benamingen)
- plunderen en buit verdelen onder de moslims
- afslachten van de ongelovigen mits de heilige maanden verstreken zijn
- verkrachten van buitgemaakte vrouwen
- veroveren van het gebied waar ongelovigen wonen; toewijzing ervan aan de moslims
- segregatie op het gebied van huwelijk en belastingen

Maar men moet een racist zijn, een voorstander van discriminatie, een leugenaar en bedrieger, om daarin een probleem te zien.

Het moet kunnen.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 10:37   #49
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Ik vindt het uberhaubt een beetje onzin, dat gezweer op. Als ik iets beloof beloof ik iets, die belofte wordt niet beter of slechter van zweren op mijn denkbeeldige vriendje. Ook toevoegingen als "met behulp van god" zijn overbodig. Ik beloof iets te doen, als god mij daarbij helpt prima, maar ik doe de belofte, en als god mij straks niet helpt ben ik er verantwoordelijk voor dat ik mijn belofte toch na kom, of niet natuurlijk.
Oud 23 november 2009, 19:00   #50
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Kijk dan nog maar eens goed naar de godsdienstfanaten hier op het forum. Fanaten die hun religie misbruiken om anderen in hun vrijheid te beknotten, vind je overal, ook bij ons. Ze zijn gelukkig een minderheid. Ook bij ons.
Juist wat ik beweerde: ze zijn zodanig een minderheid zonder macht dat ze niemand meer een strobreed in de weg kunnen leggen die niet zo dom is om nog naar hen te luisteren!
Een beetje anders dan de liefdevolle benadering door de koran en de islam, nietwaar?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be