Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2009, 12:52   #41
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Goed... die centrale ligt al minstens weken stil. Een ECOLO(!) minister voor leefmilieu die er voor bevoegd is zit intussen rustig in Kopenhagen te hengelen naar een fotootje in de pers. Het visbestand is op die tijd zo goed als uitgestorven in de betrokken rivieren.

Als de Vlamingen kloten hadden, dan kon ze beter in Kopenhagen blijven want ze zou hier gelyncht worden.
Dat zou in een normaal land inderdaad terecht gebeuren,... de pers in een normaal land zou de betreffende minister ook het vuur aan de schenen gaan leggen in kopenhagen, om hem / haar daar publiek ferm te kakken te zetten... maar dit is belziek en het is een francofoon, dus, ... oogjes dicht en snaveltjes toe...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 12:56   #42
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als het waar is dat een groot deel van de problemen veroorzaakt worden door de lamentabele staat van het Brusselse rioleringsstelsel, zou het misschien geen slecht idee zijn d�*�*r iets aan te doen. Anders blijft het dweilen met de kraan open, toch?

Dat wordt dus een investering van vele ettelijke miljarden euros, maar wie o wie kan en wil die betalen?

Dit land heeft geen één, geen twéé, geen drie, maar een heel legioen Loodgieters nodig, zou je kunnen zeggen.
A zijn die rioolen nog wel van Brussel, zijn ze niet saled, en leased back... ?

B die rioolen zitten onder bestaande gebouwen, onbereikbaar dus

C die rioolen zitten constant onder water, (je moet ze dus droog zetten wil je iets kunnen doen...

D de brusseleirs hebben daar geen poen voor, zelf al konden ze er iets aan doen.

Ik vraag me ook af of er niet een of andere hoogtechnologische oplossing, is zoals bvb een soort pasta aanbrengen die uithard en op die manier de buis repareert bvb, ... (dergelijke technieken moeten wel bestaan of kunnen uitgevonden worden. ) maar dan nog blijft er dus dat probleem van het geld, en het feit dat het de brusselaars gewoon geen lap kan schelen, dat de viskes op het water drijven richting vlaanderen, het is hun probleem niet, een ander zit er mee opgezadeld.
Oud 16 december 2009, 15:28   #43
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Als het waar is dat een groot deel van de problemen veroorzaakt worden door de lamentabele staat van het Brusselse rioleringsstelsel, zou het misschien geen slecht idee zijn d�*�*r iets aan te doen. Anders blijft het dweilen met de kraan open, toch?
Nochtans, zoals aangegeven eerder in de tread, er zijn een paar 100 mechanische oplossingen om die brokken en zandhopen uit de pompen te houden. Geen enkele moeilijk noch echt duur om te implementeren.
De goedkoopste optie vergen helaas wel plek. Maar ook die is er in die omgeving. Allemaal industriegronden die en/of leeg staan en historisch vervuild zijn.

Citaat:
Dat wordt dus een investering van vele ettelijke miljarden euros, maar wie o wie kan en wil die betalen?
Bof, heel Vlaanderen ligt al open door de Aquafin werken. Dus het kan blijkbaar toch wel.

Citaat:
Dit land heeft geen één, geen twéé, geen drie, maar een heel legioen Loodgieters nodig, zou je kunnen zeggen.
Om een rioleringsstelsen te saneren heb je zware bouwvakkers nodig. Maar ook die hebben we te kort, zelfs in deze minder goeie tijd qua werk.

Maar zoals eerder bewezen over de hele wereld, gaten boren onder gebouwen is geen moeilijke optie, als men hele olieboorinstalaties in't midden van een Hi society, peperdure stad kan laten opereren moet het toch ook kunnen in't verloederd Brussel.
Oud 16 december 2009, 15:52   #44
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
A zijn die rioolen nog wel van Brussel, zijn ze niet saled, en leased back... ?

B die rioolen zitten onder bestaande gebouwen, onbereikbaar dus

C die rioolen zitten constant onder water, (je moet ze dus droog zetten wil je iets kunnen doen...

D de brusseleirs hebben daar geen poen voor, zelf al konden ze er iets aan doen.

Ik vraag me ook af of er niet een of andere hoogtechnologische oplossing, is zoals bvb een soort pasta aanbrengen die uithard en op die manier de buis repareert bvb, ... (dergelijke technieken moeten wel bestaan of kunnen uitgevonden worden. ) maar dan nog blijft er dus dat probleem van het geld, en het feit dat het de brusselaars gewoon geen lap kan schelen, dat de viskes op het water drijven richting vlaanderen, het is hun probleem niet, een ander zit er mee opgezadeld.
Luistert eens,

ik ben zèlf een Brusselse Vlaming,

en ik vind het ab-so-luut beschamend dat mìjn hoofdstad mijn stroomafwaarts wonende 'volksgenoten' met deze rotzooi opscheept.

Ik nodig mijn 'volksgenoten' bij dezen dan ook hartelijk uit hier èlke dag massaal te komen betogen, het verkeer op de Kleine èn Grote Ring lam te leggen en zo véél lawaai te maken dat de stad op haar grondvesten davert (hopelijk storten de rioleringen dan niet helemaal in, natuurlijk).

Een spontane Vieze Mars lijkt mij hier wel op z'n plaats.
Breng de smeerlapperij maar mee, en kieper de 'Grand' Place' maar vol.

Zal ik alvast m'n eigen smurrie opsparen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 16 december 2009 om 15:56.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 15:55   #45
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nochtans, zoals aangegeven eerder in de tread, er zijn een paar 100 mechanische oplossingen om die brokken en zandhopen uit de pompen te houden. Geen enkele moeilijk noch echt duur om te implementeren.
De goedkoopste optie vergen helaas wel plek. Maar ook die is er in die omgeving. Allemaal industriegronden die en/of leeg staan en historisch vervuild zijn.

Bof, heel Vlaanderen ligt al open door de Aquafin werken. Dus het kan blijkbaar toch wel.

Om een rioleringsstelsel te saneren heb je zware bouwvakkers nodig. Maar ook die hebben we te kort, zelfs in deze minder goeie tijd qua werk.

Maar zoals eerder bewezen over de hele wereld, gaten boren onder gebouwen is geen moeilijke optie, als men hele olieboorinstalaties in't midden van een Hi society, peperdure stad kan laten opereren moet het toch ook kunnen in't verloederd Brussel.
Ge vergeet de leegstaande kantoorruimte!

Maar misschien is Brussel al zo erg verloederd dat er echt niks meer aan te verhelpen valt.

Ontruimen en laten overwoekeren door het Zoniënwoud is wellicht nog de elegantste oplossing van allemaal

Laatst gewijzigd door djimi : 16 december 2009 om 15:57.
Oud 16 december 2009, 16:15   #46
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Spijtig. Maar wat is daar nu aan te doen?

Citaat:
Maar misschien is Brussel al zo erg verloederd dat er echt niks meer aan te verhelpen valt.
Als New York redbaar leek, moet zo'n egotrippend dorpje als Brussels toch ook haalbaar zijn.

Citaat:
Ontruimen en laten overwoekeren door het Zoniënwoud is wellicht nog de elegantste oplossing van allemaal
9 950 000 Belgen buitensmijten , dan kan de rest milieuvriendelijk leven hier. In een Groot Zoniënwoud.
Oud 16 december 2009, 16:21   #47
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Luistert eens,

ik ben zèlf een Brusselse Vlaming,

en ik vind het ab-so-luut beschamend dat mìjn hoofdstad mijn stroomafwaarts wonende 'volksgenoten' met deze rotzooi opscheept.

Ik nodig mijn 'volksgenoten' bij dezen dan ook hartelijk uit hier èlke dag massaal te komen betogen, het verkeer op de Kleine èn Grote Ring lam te leggen en zo véél lawaai te maken dat de stad op haar grondvesten davert (hopelijk storten de rioleringen dan niet helemaal in, natuurlijk).

Een spontane Vieze Mars lijkt mij hier wel op z'n plaats.
Breng de smeerlapperij maar mee, en kieper de 'Grand' Place' maar vol.

Zal ik alvast m'n eigen smurrie opsparen?
U zegt het zelf, u bent een Brusselse vlaming, ... dat verklaard al heel wat he, het zijn echter uw stadsgenoten en dan vooral het bestuur dat op alle vlaken gewoon faalt.
Oud 16 december 2009, 16:23   #48
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

We kunnen die 2 belgacom torens dichtspuiten met siliconen en die vol stront pompen, ... wat denkte, ?
Oud 16 december 2009, 16:25   #49
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Letterlijk een stinkende stad.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 16:27   #50
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) Spijtig. Maar wat is daar nu aan te doen?

2) Als New York redbaar leek, moet zo'n egotrippend dorpje als Brussels toch ook haalbaar zijn.

3) 9 950 000 Belgen buitensmijten , dan kan de rest milieuvriendelijk leven hier. In een Groot Zoniënwoud.
1) Waterzuiveringsinstallaties van maken zal wel te moeilijk zijn, vermoed ik.

Misschien kan die ongebruikte kantoorruimte nog worden omgevormd tot woonruimte, en kunnen elders krottenwijken worden opgeruimd (waar dan waterzuiveringsinstallaties/energiecentrales kunnen worden gebouwd)?

2) Op het eerste zicht zou ik geneigd zijn te denken: inderdaad. Maar nu vraag ik me toch af of we het ego van de trippers alhier niet schromelijk aan 't onderschatten zijn. Er loopt hier meer dan één 'roi soleil' rond, hoor.

3) Hm, klinkt erg verleidelijk, moet ik zeggen

Vraag: wie kegelen we buiten, en w�*�*r dumpen we die dutsen?

Oud 16 december 2009, 16:30   #51
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U zegt het zelf, u bent een Brusselse vlaming, ... dat verklaart al heel wat he, het zijn echter uw stadsgenoten en dan vooral het bestuur dat op alle vlakken gewoon faalt.
Breek er ons de bek niet over open, please

Oud 16 december 2009, 16:32   #52
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We kunnen die 2 belgacom torens dichtspuiten met siliconen en die vol stront pompen, ... wat denkte, ?
Daarmee zijn we van de incompetente bestuurders nog niet af, hé.

...

(Ik hoor u al afkomen )

Oud 16 december 2009, 16:34   #53
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1) Waterzuiveringsinstallaties van maken zal wel te moeilijk zijn, vermoed ik.
Misschien kan die ongebruikte kantoorruimte nog worden omgevormd tot woonruimte, en kunnen elders krottenwijken worden opgeruimd (waar dan waterzuiveringsinstallaties/energiecentrales kunnen worden gebouwd)?
Het klinkt niet onrealistisch weet je.

Citaat:
2) Op het eerste zicht zou ik geneigd zijn te denken: inderdaad. Maar nu vraag ik me toch af of we het ego van de trippers alhier niet schromelijk aan 't onderschatten zijn. Er loopt hier meer dan één 'roi soleil' rond, hoor.
Heel de EU-ctratie , het Paleis van Laken, de hele bubs Belgische regeringen, ministeries en andere omhoog gezekenen. Makkelijk op te lossen hoor.
Leg een grotere hoop geld in Straatsburg, en hef België als staat op.
Citaat:
3) Hm, klinkt erg verleidelijk, moet ik zeggen

Vraag: wie kegelen we buiten, en w�*�*r dumpen we die dutsen?
Simpel weerom. De allochtonen terug naar het voorouderlijk land, laat ons 4 generaties terug gaan. Dat gooit al een hoop weg. De rest, verdelen over Nederland en Frankrijk, naar gelang voorkeur.

Een deel Vlamingen zijn trouwens zeer welkom in de Skandinavische landen trouwens.
Oud 16 december 2009, 16:34   #54
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Letterlijk een stinkende stad.
Niet zomaar "De Hoofdstad", hé.

Oud 16 december 2009, 16:42   #55
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) Het klinkt niet onrealistisch weet je.

2) Heel de EU-ctratie , het Paleis van Laken, de hele bubs Belgische regeringen, ministeries en andere omhoog gezekenen. Makkelijk op te lossen hoor.
Leg een grotere hoop geld in Straatsburg, en hef België als staat op.

3) Simpel weerom. De allochtonen terug naar het voorouderlijk land, laat ons 4 generaties terug gaan. Dat gooit al een hoop weg. De rest, verdelen over Nederland en Frankrijk, naar gelang voorkeur.

Een deel Vlamingen zijn trouwens zeer welkom in de Skandinavische landen trouwens.
1) Daar was ik al bang voor

2) Dat zou moeten lukken. Nog wat bijkomende anti-reclame laten maken door Bruxelles Propreté en 'het crapuul' lijkt aangewezen

3) Jammer, maar hier pas ik: de meeste van mijn vrienden alhier zijn 'allochtonen' waarmee ik graag in dat Groot-Zoniënwoud zou willen blijven.
Wij zijn niet bang van bio-dynamisch tuinieren en zouden er wel in slagen tevreden te zijn met een paar zelfgebouwde hutten.
Als we maar djembé mogen spelen

Oud 16 december 2009, 16:48   #56
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarmee zijn we van de incompetente bestuurders nog niet af, hé.

...

(Ik hoor u al afkomen )

Wa denkte zelf,...
Oud 16 december 2009, 16:52   #57
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1) Daar was ik al bang voor

2) Dat zou moeten lukken. Nog wat bijkomende anti-reclame laten maken door Bruxelles Propreté en 'het crapuul' lijkt aangewezen

3) Jammer, maar hier pas ik: de meeste van mijn vrienden alhier zijn 'allochtonen' waarmee ik graag in dat Groot-Zoniënwoud zou willen blijven.
Wij zijn niet bang van bio-dynamisch tuinieren en zouden er wel in slagen tevreden te zijn met een paar zelfgebouwde hutten.
Als we maar djembé mogen spelen

ik zien ulle daar allemaal al zitten rond een vuurke in ne frak van konijnevellen,... paddestoelen smoren, en zelfgestookte braambessen jenever drinken , zal er ook wel bijhoren neem ik aan...

zolang ik buiten djembe range, kan blijven is dat wel ok.
Oud 16 december 2009, 17:09   #58
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) ik zien ulle daar allemaal al zitten rond een vuurke in ne frak van konijnevellen,...

2) paddestoelen smoren, en zelfgestookte braambessen jenever drinken , zal er ook wel bijhoren neem ik aan...

3) zolang ik buiten djembe range, kan blijven is dat wel ok.
1) Voor ons garderobe gaan we toch eerst de rue Neuve plunderen, zulle, en den avenue Louise !

2) Neen, neen, geen paddestoelen, en ook geen alcohol (tenzij om op dat vuurke te gieten). Zelfgekweekte toebak en wiet zal wel oogluikend worden toegestaan, vermoed ik.

3) En als ge nu eens uwe saxofoon of uwe cello of ... zou vastpakken en méé komen spelen? Wie weet kunt ge ons nog wel les komen geven

Oud 16 december 2009, 17:16   #59
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1) Voor ons garderobe gaan we toch eerst de rue Neuve plunderen, zulle, en den avenue Louise !
Ik denk dat je beter de AS Adventure, of een paar Stock Americains gaat bezoeken.

Citaat:
2) Neen, neen, geen paddestoelen, en ook geen alcohol (tenzij om op dat vuurke te gieten). Zelfgekweekte toebak en wiet zal wel oogluikend worden toegestaan, vermoed ik.
Zal ik wel bier gaan brouwen dan. Geen doemp in mijn lomgen als ik het kan mijden.

Citaat:
3) En als ge nu eens uwe saxofoon of uwe cello of ... zou vastpakken en méé komen spelen? Wie weet kunt ge ons nog wel les komen geven
Met mijn muzikale capaciteiten ben ik eerder een wapen. Ik kan zelfs een toondove gorilla laten wegdeinzen van afgrijnzen. Noch toon, noch maat kan ik houden.
Oud 16 december 2009, 17:20   #60
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. Ik denk dat je beter de AS Adventure, of een paar Stock Americains gaat bezoeken.

2. Zal ik wel bier gaan brouwen dan. Geen doemp in mijn lomgen als ik het kan mijden.

3. Met mijn muzikale capaciteiten ben ik eerder een wapen. Ik kan zelfs een toondove gorilla laten wegdeinzen van afgrijnzen. Noch toon, noch maat kan ik houden.
1. Bedankt voor de tip

2. Zolang ge da bier niet in de beek kapt, zal dat wel OK zijn. Zo strikt zijn we nu ook weer niet, hé.

3. Gij zijt ècht de man die we nog nodig hadden!

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be