Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2010, 23:53   #41
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
http://www.politiek.net/iskander/32774

Wat er fout loopt weet intussen iedereen behalve jij.Samengevat : integratieonwil vanwege moslimallochtonen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Kan je de bron geven; dan kunnen we lezen wat er fout loopt volgens deze Vlaamse kerkbetrokken katholieken.
Hier is de volledige zaak:

http://assets.rug.be/img_art/site/im...1FADC79001.doc
http://www.tertio.be/sitepages/index...rchief&id=1199

Laatst gewijzigd door filosoof : 8 februari 2010 om 00:02.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2010, 23:54   #42
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
En de zionisten, waar staan die voor? Vredelievende fosforverkwistingen?
Niet trollen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 februari 2010 om 23:54.
Oud 7 februari 2010, 23:54   #43
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De samenvatting blijft gelden : integratieonwil.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2010, 23:56   #44
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet trollen.
Helemaal niet. Ik vergelijk de tjevenpraktijken met de zionistenpraktijken. De zionistenpraktijken zijn lichtjaren verwijderd van hun godsdienst in vergelijking met de tjevenpraktijk.

Laatst gewijzigd door Cut de krap : 7 februari 2010 om 23:57.
Oud 8 februari 2010, 00:00   #45
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Wat mij aan de betogen en antwoorden van forumgenoot viaSanctus opvalt, is niet zozeer dat hij/zij de zoveelste is die met die klinkklare lariekoek van Linda Bogaert afkomt, maar wel dat hij in zijn ijver om recht te praten wat krom is doodleuk met allerlei verklaringen komt over het hoe en waarom van dat vrouwen dit niet mogen en dat niet mogen, zonder zichzelf vervolgens ook maar de vraag te stellen of er toevallig, aan de hand van zijn eigen voorbeelden, toch geen sprake is van een zeer ongelijke behandeling van mannen en vrouwen.

Als ik al geen pesthekel aan dat geloof had gehad, dan zou ik het nu zeker gekregen hebben.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 00:03   #46
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De samenvatting blijft gelden : integratieonwil.
Daar is niet van te verschieten als je onderstaande leest.

Citaat:
'Eens een Marokkaanse moslim, altijd een Marokkaanse moslim. Ook na generaties moeten Marokkanen in Nederland hun Arabisch nog kennen en hun cultuur hooghouden. Ze blijven Marokkaans onderdaan (...) Koning Hassan II zei al: immigratie mag niet uitlopen op integratie.'
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 00:06   #47
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Wat mij aan de betogen en antwoorden van forumgenoot viaSanctus opvalt, is niet zozeer dat hij/zij de zoveelste is die met die klinkklare lariekoek van Linda Bogaert afkomt, maar wel dat hij in zijn ijver om recht te praten wat krom is doodleuk met allerlei verklaringen komt over het hoe en waarom van dat vrouwen dit niet mogen en dat niet mogen, zonder zichzelf vervolgens ook maar de vraag te stellen of er toevallig, aan de hand van zijn eigen voorbeelden, toch geen sprake is van een zeer ongelijke behandeling van mannen en vrouwen.

Als ik al geen pesthekel aan dat geloof had gehad, dan zou ik het nu zeker gekregen hebben.
Aldus sprak de befaamde schriftgeleerde Sus Iratus...
Oud 8 februari 2010, 00:09   #48
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Die stukken meer lucide is dan jij.
Oud 8 februari 2010, 00:11   #49
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar hij slaat wel de nagel op de kop.

Er worden hier allerlei drogredenen aangehaald om de ongelijkheid tussen man en vrouw in de islam te vergoelijken, welnu, dat is niet te goed te praten.

Citaat:
De gelijkheid van vrouwen en mannen is gewaarborgd.
Belgische grondwet, artikel 10
Oud 8 februari 2010, 00:16   #50
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die stukken meer lucide is dan jij.

En zoals steeds is filo de eerste op de baricaden om de islam te verdedigen, wonder o wonder.
Oud 8 februari 2010, 00:21   #51
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ach Sus, dat zijn de typische reacties; eerst proberen rechtbreien wat zó krom is dat het nog niet eens in de buurt van 'recht' komt, daarna islamapologete Bogaert uit hun hoge hoed toveren, zelfs zij krijgt niet rechtgebreid waarom een man het 'recht' zou hebben om zijn vrouw te 'berispen bij een overtreding', welke overtreding zou dat dan zijn waarbij een man, in het 10de jaar van de 21ste eeuw een vrouw zou mogen 'berispen', ik laat me in elk geval door geen enkele kerel 'berispen', zelfs mijn oma liet zich niet 'berispen' door opa, hij zou het niet eens in zijn hoofd gehaald hebben, met welk recht overigens?

Islamapologete Bogaerts is trouwens al tigmaal weerlegd, wie trapt daar trouwens nog in tegenwoordig, niemand die wat op de hoogte is van islam in elk geval.

Rechten van de vrouw in de koran en ahadith, en enkele merkwaardige, vrouwonvriendelijke quotes.

Soera 4:34
"De goede vrouw is gehoorzaam (…) maar de vrouw van wie je verlating verwacht; berisp ze, laat ze alleen in hun slaapvertrekken en tuchtigt ze" (tuchtigen betekent slaan. De vertaler heeft dit echter (uit schaamte) weggelaten)
Bukhari 72:715
Een vrouw kwam naar Mohammed en smeekte hem haar man te laten stoppen haar te slaan. Haar lichaam zat zo onder de blauwe plekken dat ze als ‘nog groener dan de sluier die ze aan had’ werd beschreven. Mohammed berispte haar man niet, maar in plaats daarvan gebood hij haar terug te keren naar haar man en zich te onderwerpen aan zijn seksuele verlangens.
Moslim 4:2127
Mohammed sloeg zijn favoriete vrouw Aisha op haar borst toen ze het huis verliet zonder toestemming van de profeet.
Soera 4:11
"De portie van de man zal twee keer groter zijn dan die van een vrouw. "
Soera 4:3
"Trouw met een vrouw naar jouw keuze, twee, of drie, of vier. "
Soera 4:23
Een man is het geoorloofd een vrouw als seksslaaf te nemen buiten het huwelijk.
Bukhari 6:301
(mohammed) "is het bewijs van twee vrouwen niet gelijk aan een getuigenis van één man? " Zij antwoordden bevestigend. Hij (mohammed) zei: "Dit is de gebrekkigheid van haar intelligentie."

Mijn lijstje is nog véél langer, maar ik wil de lezer niet al te zeer belasten.

Maar toch nog dit :

Na de dood van de Profeet in Juni 632, waaide een wijde beweging van afvalligen door het Arabische schiereiland, en de stammen weigerde om de belasting te betalen aan de Profeets opvolger, de eerste kalief, Aboe Bakr. De beweging werd ernstig onderdrukt en eindigde een jaar later, na hevige gevechten tussen islam en zijn tegenstanders. Eén van de bewegingen van afvalligheid werd geleid door een groep vrouwen die de dood van de Profeet vierden in een blije atmosfeer. De gebeurtenis is beschreven in Ibn Habib al-Baghdadi’s “Kitab al-Muhabbar”:
Er waren in Hadramaut zes vrouwen, van Kinda en Hadramaut, die de dood van de Profeet van God verlangden, zij verfden (na het horen van het nieuws) hun handen met henna en speelden op de tamboerijn. Tot hen kwamen de hoeren van Hadramaut en zij deden mee zodat zo’n twintigtal vrouwen zich bij de zes aansloten.

De Marokkaanse auteur en journalist Fatima Mernissi schrijft dat de vrouwen wellicht geen hoeren waren omdat zij prominente vrouwen van de stam waren. Zij denkt dat dit een beschimping uit de mond van de moslimhistoricus is. Ze schrijft ook dat Amina (Mohammeds achtergrootmoeder) erkende dat vrouwen veel gelukkiger waren voor de tijd van de Profeet.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 00:26   #52
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Van iemand die zich meent te moeten tooien met de pretentieuze forumnaam "filosoof" had ik eerlijk gezegd wel wat meer verwacht.

Wederom werpt u met dit soort nietszeggende uitspraken de zoveelste smet op eenieder die de filosofie een warm hart toedraagt. Nu ja, filosoof is evenwel geen beschermd beroep, dus iedereen mag zich filosoof noemen, zelfs u, ook al bent u, blijkens o.a. bovenstaande uitspraak van u, een charlatan op het gebied van de wijsbegeerte.
Oud 8 februari 2010, 00:29   #53
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Mijn intentie was ook niet u te bekeren. Ik gaf enkel uitleg, zoals ook Linda op vragen die echt geïnteresseerden hebben. U heeft het recht op uw denken en uw afkeuringen. Als deze binnen de grenzen van de wet vallen waar u woont, dan hoeft u zich ook geen zorgen te maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Maar hij slaat wel de nagel op de kop.

Er worden hier allerlei drogredenen aangehaald om de ongelijkheid tussen man en vrouw in de islam te vergoelijken, welnu, dat is niet te goed te praten.
Mijn intentie is niet vergoelijken. De fenomenen welke zich zowel in het westen als in Zuiden/Oosten zich voordoen zijn zeker niet altijd goed te praten. Het is vaak ronduit afschuwelijk. Maar ik besef heel goed dat om ook maar iets te veranderen aan de sombere situatie van vele mensen wereldwijd, we zullen moeten samenwerken met de goedwilligen onder die bevolking. Hen vernederen zal niet veel helpen.

Als je werkelijk zo begaan bent met de vrouwen en onderdrukten onder hen, dan zou u zich ook moeten begaan voelen om hun psyche en de onderdrukking/discriminatie welke zij ervaren enkel omwille van hun geloofsidentiteit.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 00:33   #54
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
...
U haalt erg veel zaken door elkaar. Onder meer mengt u Koranische verzen met getuigenissen van apostels.

Daarnaast beschuldigt u de auteur ervan zaken te hebben weggelaten uit een schaamte.

Verder haalt u dingen erbij welke vrijuit vaak worden gepraktiseerd in het westen. Sekslaven (of hoe u ze heet, want dit waren ze zeker niet) zijn geen vreemd fenomeen in het westen. U kan zich vrijuit inschrijven in de vele sm dungeons in Belgïë en zich tegoed doen aan de sekslaven welke u ter beschikking krijgt.

Het grappige is dat dan de auteur van dat andere boek het woord "hoer" probeert te relativeren, terwijl "seksslaaf" niet meer dan een eigen uitgevonden woord is dat niet eens voorkomt in de Arabische vocabularium.

Wat hieruit erg opvalt is de grote frustratie en antipathie tov de Islam en dit is hetgeen wordt geuit. Niet een begrip en medeleven naar de moslima toe.

PS Amina stierf lang voordat de Islam werd geopenbaard. Gelieve uw bronnen beter na te kijken.

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 8 februari 2010 om 00:36.
Oud 8 februari 2010, 00:35   #55
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Maar ik besef heel goed dat om ook maar iets te veranderen aan de sombere situatie van vele mensen wereldwijd, we zullen moeten samenwerken met de goedwilligen onder die bevolking.
Het is niet we maar wel de overheid die paal en perk moet stellen aan de discriminatie van de vrouw in de islam.

Maar uit angst kiesvee te verliezen vertikken ze dat.

Laatst gewijzigd door daiwa : 8 februari 2010 om 00:35.
Oud 8 februari 2010, 00:37   #56
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het is niet we maar wel de overheid die paal en perk moet stellen aan de discriminatie van de vrouw in de islam.

Maar uit angst kiesvee te verliezen vertikken ze dat.
Dus u denkt iets te bereiken met dit gedrag. Discriminerende tonen en polarisatie. Het afschilderen van 2 miljard mensen als zijnde achterlijk.

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 8 februari 2010 om 00:37.
Oud 8 februari 2010, 00:42   #57
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus u denkt iets te bereiken met dit gedrag. Discriminerende tonen en polarisatie. Het afschilderen van 2 miljard mensen als zijnde achterlijk.
Daiwa schildert geen mensen als achterlijk af, maar een religie.

Niks discriminerends en niks polarisatie.
Oud 8 februari 2010, 00:45   #58
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U haalt erg veel zaken door elkaar. Onder meer mengt u Koranische verzen met getuigenissen van apostels.

Daarnaast beschuldigt u de auteur ervan zaken te hebben weggelaten uit een schaamte.

Verder haalt u dingen erbij welke vrijuit vaak worden gepraktiseerd in het westen. Sekslaven (of hoe u ze heet, want dit waren ze zeker niet) zijn geen vreemd fenomeen in het westen. U kan zich vrijuit inschrijven in de vele sm dungeons in Belgïë en zich tegoed doen aan de sekslaven welke u ter beschikking krijgt.

Het grappige is dat dan de auteur van dat andere boek het woord "hoer" probeert te relativeren, terwijl "seksslaaf" niet meer dan een eigen uitgevonden woord is dat niet eens voorkomt in de Arabische vocabularium.

Wat hieruit erg opvalt is de grote frustratie en antipathie tov de Islam en dit is hetgeen wordt geuit. Niet een begrip en medeleven naar de moslima toe.

PS Amina stierf lang voordat de Islam werd geopenbaard. Gelieve uw bronnen beter na te kijken.
Je hebt dat heel goed gezien heiligeislamweg, ik heb niet alleen een antipathie voor islam, maar een grondige bloedhekel aan die gewelddadige, bloederige ideologie!
Moge de dag komen dat islam implodeert en de wereld voorgoed verlost is van de meest gewelddadige, discriminerende, haatzaaiende leer, ontsproten aan het ziekelijke brein van een bloeddorstige roofmoordenaar die anno 2010 700 X levenslang zou krijgen voor zijn ontelbare misdaden!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 00:51   #59
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb nergens het woordje achterlijk gebruikt.

Laatst gewijzigd door daiwa : 8 februari 2010 om 00:52.
Oud 8 februari 2010, 00:52   #60
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Daiwa schildert geen mensen als achterlijk af, maar een religie.

Niks discriminerends en niks polarisatie.
Een religie bestaat niet zonder volgelingen. De volgelingen begaan de zonden en de volgelingen worden bekritiseert omwille van hun gedrag. Er is niet 1 moslim die zich niet persoonlijk aangevallen voelt als je zijn religie beschimpt. Wanneer je een wereldwijde democratische stemming zou houden onder alle moslims, christenen, joden, boeddhisten, hindoes, atheïsten .... of het atheïsme al dan moet worden verboden, dan vrees ik het ergste voor hen. Toch voelen zij zich superieur in hun overtuiging en eisen zij zichzelf het recht op om voor wereldrechter te spelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
...
Het spijt me zeer dat jij met dat gevoel opgezadeld zit. Ik denk dat u zich veel beter zou kunnen voelen, mocht u zich verzoenen met het goede wat ook vele moslims met zich meedragen en enkel de overtredingen zou afkeuren welke sommigen onder hen begaan. Uw invloed zou ook veel groter worden op die manier.

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 8 februari 2010 om 00:56.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be