![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij wel, moslima's niet. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarschijnlijk je eigen ego.
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Geen antwoord. Is de vraag te moeillijk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() boerka's en zelfs niqabs (is iets totaal anders dan een hoofddoek) verbieden lijkt mij, wat mij persoonlijk betreft, redelijk aanvaardbaar. Welke argumenten staan in die wetsvoorstellen ???
![]() |
#47 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Soit, in je eigen huis hoef je dat niet duidelijk te maken. Daar weet iedereen het of je man is er en voor hem ben je wel beschikbaar of je bent bij je ouders en daar speelt dat niet. Ik heb in Yemen een paar keer rare toestanden meegemaakt waarbij meisjes met sluier (wat nog iets anders is dan hoofddoek) me op straat aanspraken, uitnoigden in hun ouderlijk huis, voorstelden aan hun vader en zodra we alleen waren hun sluier aflegden en bijzonder tactiel werden. Bijzonder aangenaam, spannend en kinky was dat. Maar das een heel ander verhaal. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dewinter mag zeggen en vragen wat hij wil beste vriend.
Citaat:
Ik wil ook niet elke dag geconfronteerd worden met de islam, omdat een Middeleeuwse religie als de islam hier niet thuishoort. Waarom hoort die hier niet thuis? Omdat ze haaks staat op onze samenleving. Moslims hebben geen respect voor ongelovigen. Wij zijn de beesten met 4 poten. En dat uit zich in extremisme en terrorisme, een totaal ontbreken van respect voor onze cultuur met zijn tradities. Ik heb evenmin zin om elke dag geconfronteerd te worden met de onderdrukking van de vrouw in ons land. Dat soort praktijken hoort hier niet thuis. Ik neem nota dat u volledig akkoord gaat met de achterlijke praktijken en ideeën van de islam, plus dat u de onderdrukking van de vrouw als een pluspunt ziet, de verrijking waar u altijd al op wachtte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat laatste legt meer gewicht in de schaal en derhalve ben ik voor een verbod op de boerka. Al is dat een non-issue want 1) ze zijn de facto verboden aangezien je niet onherkenbaar mag rondlopen en 2) er nauwelijks vrouwen in boerka's rondlopen.
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2) Kunnen ze dat niet gewoon zeggen dat ze niet available voor avances zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In België is een vrouw per definitie niet 'available' tenzij ze zelf aangeeft dat ze dat wel is. Daar hebben wij geen kopvod voor nodig. De autochtone man is beschaafd genoeg (een aantal perverten, die nadien toch zwaar veroordeeld worden, niet in rekening genomen) om dit te erkennen. Ongewenste avances zijn in België exact d�*t: ongewenst en bijgevolg strafbaar. Onze vrouwen hoéven dat niet aan te geven, dat ze daarvoor niet zouden openstaan... Bij ons is een vrouw nu eenmaal geen lustobject, zoals jij duidelijk aangeeft dat het in uw cultuur blijkbaar wel zo is. Bij ons is een vrouw gelijk aan de man en zij heeft geen duidelijke klederdracht nodig om hitsige mannen van zich af te houden... tenzij ze met moslims in aanraking komt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voorbeelden: Een leraar die verkleed is als punker, zal weinig autoriteit kunnen eisen van zijn klas, en hoeft daar dus achteraf niet over te klagen. Een houtbewerker die met wijde kledij in een machine verstrikt kan raken. 2. Omdat er zoiets bestaat als ongeschreven wetten, gevoeligheden een soort etiquette die een zeker niveau van ontwikkeling, van nederigheid en respect vereisen. Elk redelijk en welwillend mens voelt dat aan. Deze ongeschreven wetten (Ik ben vrijzinnig en toch: ik ontbloot bvb steeds mijn hoofd in een kerk, een keppel in een synagoge, ik doe mijn schoenen uit in een moskee. )Deze 'kledingvoorschriften' zijn waarschijnlijk niet strikt in een wettelijk kader gegoten, en ik eis dat ook niet. Ik doe dit als blijk van respect ten overstaande van de plek waar ik me bevind, omdat ik mijn gastheren in hun eigenheid erken en niet wil schofferen. Welnu, in sommige situaties eis ik (en zeer veel anderen) van moslima's hetzelfde. Laatst gewijzigd door Another Jack : 10 februari 2010 om 22:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
men verwacht dat niet van nonnen en niet van orthodoxe joden. Uw pet heeft niets religieus, een nonnenkap en een kepel wel. Zo ook een hoofddoek. Overigens: vrouwen werden hier vroeger verondersteld een hoofddoekje te dragen als teken van respect. Paola niet gezien bij de paus? Dat is de traditie. Ik ben er niet voor, ik ben er niet tegen. Ik vind dat het mensen vrij moet staan en dat de overheid of de Volksgemeinschaft niet te bepalen heeft wie wat op zijn hoofd moet of mag zetten. Citaat:
Ik wens niet elke dag geconfronteerd te worden met kortzichtige, dikbuikige Vlamingen met een IQ dat veel meer weg heeft van hun schoenmaat dan van het gemiddelde. Maar ik zal ermee moeten leren leven. Ik ga mijn mening niet opdringen en ik zal niet toelaten dat iemand anders dat wel doet. Sommige mensen wensen niet geconfronteerd te worden met mensen met een andere huidskleur omdat ze 'hier niet thuis horen'. Jammer maar helaas, zo werkt dat niet. W Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben atheïst. Als er een vaccin bestond tegen godsdienst zou ik ervoor pleiten iedereen verplicht in te enten. Helaas, zover zijn we nog niet. In afwachting aanvaard ik het feit dat er godsdienstige mensen bestaan en stel ik vast dat daar allerlei rituelen bij horen. Ik heb dat te aanvaarden. Die vrijheden staan in onze grondwet en ik ben blij dat die veeleer vrijheden definieert dan verboden stipuleert.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |