Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2010, 18:36   #41
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Je hoort hem nog vrij vaak, hoor. Ik heb al verscheidene Franstaligen zien schrijven dat ze een soort 'Wallo-Brux'-federatie wel zien zitten, en dat de Vlaamse instellingen maar beter zouden ophoepelen uit Brussel. Bij dit laatste vergeten ze wel even dat Brussel historisch gezien tot het Nederlandse taalgebied behoort, maar op zich heb ik er niets op tegen dat de Vlaamse instellingen uit Brussel verhuizen.
Tja historisch gezien is Kosovo de wieg van de Servische natie, wat Nato niet belette (met steun van NVA) om Servië te bombarderen toen ze ietwat lullig dat wilden behouden. De snoodaards. En bon historisch is Rijsel Vlaamser dan Brussel. Gaat Vlaanderen Rijsel terugclaimen?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 18:37   #42
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Jozef Bekijk bericht
Welk vetorecht?
Om bijvoorbeeld de instellingen van de EU/NATO te veranderen van locatie.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 3 mei 2010 om 18:37.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 19:18   #43
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Wat een onzin kraam je toch uit. De Nederlandse regering verdedigt in eerste plaats haar economische belangen en die van haar bevolking. De Vlamingen daarentegen vinden dat net als de Walen de Nederlanders maar diep in het stof moeten buigen en knielen. Dat ze dat niet doen kunnen ze daar in de Nederlandse achtertuin niet uitstaan. Bij een economisch welvarend buurland wordt ook in Nederland volop geprofiteerd. Maar Vlaanderen denkt wel dat het Gods Geschenk aan deze aardkloot zelve is en zo werkt het niet. Wij Nederlanders kunnen alleen maar wensen dat wij zover konden gaan als wat de Franstaligen in Belgié voor elkaar krijgen bij die Vlamingen.
In tegenstelling tot Holland, heeft Vlaanderen zijn rijkdom zelf met eigen mensen en eigen middelen opgebouwd.

En wat er aan gelden van Vlaanderen naar Nederland verhuist, is zeker niet te onderschatten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 19:30   #44
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Tja historisch gezien is Kosovo de wieg van de Servische natie, wat Nato niet belette (met steun van NVA) om Servië te bombarderen toen ze ietwat lullig dat wilden behouden. De snoodaards. En bon historisch is Rijsel Vlaamser dan Brussel. Gaat Vlaanderen Rijsel terugclaimen?
Mijn post niet goed gelezen misschien? Ik zeg net dat ik het niet zo erg zou vinden moesten de Vlaamse instellingen uit Brussel vertrekken. Irredentisme wat Brussel betreft is volledig nutteloos.

Rijsel is trouwens nooit Vlaams geweest. Het behoorde misschien op een bepaald moment tot het graafschap Vlaanderen, maar daar werd nooit enig Germaans dialect gesproken.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 19:37   #45
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou het wel automatisch gebeuren? Zeg me eens wat de hoofdstad van dat onafhankelijk Vlaanderen zal zijn? Wat zullen de grenzen zijn van dat onafhankelijk Vlaanderen en de status van de minderheden die er wonen... Lijkt me een evidente vraag vooraleer lid te kunnen worden van de EU. Ten andere. Duitsland heeft in ruil voor de Duitse eenmaking de EURO moeten slikken. Wat heeft Vlaanderen Europa te bieden?
Hoofdstad valt nog te bekijken. Maakt niet echt uit. Vlaanderen heeft op dit moment al duidelijk afgelijnde grenzen, en die zullen nog duidelijker zijn wanneer B-H-V is gesplitst. Wat minderheden betreft: dat zal net hetzelfde zijn als nu. Desnoods kunnen we zelfs bestaande faciliteiten behouden; ook al zijn dat geen rechten maar voorrechten. Maar deze keer dan wel écht gericht op geleidelijke assimilatie.

Je zoekt problemen waar er geen zijn. Voor een dergelijke situatie is geen enkel precedent, dus waarom zou EU Vlaanderen lidmaatschap weigeren terwijl daar helemaal geen redenen toe zijn? Wat hebben zij daar bij te winnen?

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 3 mei 2010 om 19:39.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 19:59   #46
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Punt 1) Groot-Brittannie heeft genoeg aan z'n hoofd en is totaal niet continentaal ingesteld. Het is zelfs nog gekker dan dat: een eventuele verdediging der Vlaamse belangen is ook voor het VK van Groot-Brittannië niet meer belangrijk.

Punt 2) De Nederlandse politiek staat niet met open armen klaar om Vlaanderen op te nemen. We zijn Nederlanders onder elkaar, wat moeten we met nog een volk d'rbij. De eenheid van Nederland is heiliger dan een groter land met meer invloed. Vlaanderen is nog lang niet klaar om als gelijke te zijn voor Nederland. Daarvoor is haar minderwaardigheidscomplex nog te groot en zijn nog teveel Vlamingen aangetast door het Belgicisme dat de Nederlander als natuurlijke vijand ziet.
En Nederland is het grote voorbeeld ? Laat me niet lachen.
Trouwens ik denk niet dat je veel Vlamingen bereid gaat vinden om bij Nederland te gaan. Nee man, we hebben jullie niet voor niets in 1830 buiten gekieperd
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 21:08   #47
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou het wel automatisch gebeuren? Zeg me eens wat de hoofdstad van dat onafhankelijk Vlaanderen zal zijn?
Brussel.
Citaat:
Wat zullen de grenzen zijn van dat onafhankelijk Vlaanderen
Het Vlaamse plus het Brusselse Hoofdstedelijke Gewest.
Citaat:
de status van de minderheden die er wonen...
Brussel-19 blijft tweetalig en de CoCoF kan al haar bevoegdheden behouden, uitgebreid met de resterende bevoegdheden die de Franse Gemeenschap nog had in Brussel.
Citaat:
Wat heeft Vlaanderen Europa te bieden?
Ven Rompie.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 21:13   #48
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Trouwens ik denk niet dat je veel Vlamingen bereid gaat vinden om bij Nederland te gaan. Nee man, we hebben jullie niet voor niets in 1830 buiten gekieperd
Met een beetje hulp van de Fransen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 21:21   #49
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee man, we hebben jullie niet voor niets in 1830 buiten gekieperd
Ik heb in 1830 niemand buiten gekieperd. Gelieve dus enkel in persoonlijke naam te spreken, dank u.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 21:56   #50
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb niemand buitengekieperd.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 22:17   #51
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu in rijsel bestaat er een Vlaamse groep www.op-staan.com die Vlaams gezind zijn. Check it out.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 22:18   #52
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als België uiteenvalt dan is er geen sprake meet van een Nato,VN, EU-lidstaat. Dat dit consequenties zal hebben voor de positie van Brussel zal Nato en VN hoofdkwartier lijkt me evident. Het zou me allesbehalve verbazen mochten onze bevriende buurlanden gebruik maken van de situatie om ons (verder) te pluimen. Want bon een land dat niet bestaat/niet erkend is kan moeilijk zijn veto-recht gaan gebruiken.....
Ze zullen Vlaanderen wel erkennen, en dat ze hun diensten uit Brussel weghalen, so what? Goedkoper voor ons.
Oud 3 mei 2010, 22:21   #53
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou het wel automatisch gebeuren? Zeg me eens wat de hoofdstad van dat onafhankelijk Vlaanderen zal zijn? Wat zullen de grenzen zijn van dat onafhankelijk Vlaanderen en de status van de minderheden die er wonen... Lijkt me een evidente vraag vooraleer lid te kunnen worden van de EU. Ten andere. Duitsland heeft in ruil voor de Duitse eenmaking de EURO moeten slikken. Wat heeft Vlaanderen Europa te bieden?
De hoofdstad van Vlaanderen zal natuurlijk Brussel zijn, een tweetalig Brussel of zelfs een drietalig.
We zullen een rijke en stabiele regio kunnen bieden, een staat die goed werkt. Het is het recht van ieder volk om hun eigen grond te hebben, Europa zal ons niet weigeren, het zou nefast voor hen zijn.
Oud 3 mei 2010, 22:38   #54
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ik heb in 1830 niemand buiten gekieperd...
Gij kunt dat nu wel beweren, maar ik heb u in 1830 daar in 't Warandepark toch met stenen zien gooien, zulle

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 22:46   #55
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
En als België nu eens gewoon bleef bestaan, met Brussel als hoofdstad, met de Koning en heel de santekraam, maar...enkel een stukje kleiner werd : zonder Vlaanderen namelijk.
Er bestaat dus een onafhankelijk Vlaanderen, met een hoofstad gevestigd in een nog te keizen 100 % Nederlandstalige stad, en België , bestaande uit Wallonië , met als hoofdstad het cosmopolitische wespennest Bruxelles, waar Vlamingen alsnog kunnen leven, zoals gelijk welke Europeaan , zo zij daar zin in hebben...
het wordt hier hoe langer hoe gekker
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 23:11   #56
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
het wordt hier hoe langer hoe gekker
Hoezo is dat gek.
Oud 3 mei 2010, 23:18   #57
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Hoezo is dat gek.
Lange Wapper nodig? Of een Kanaaltunnel? Of een invasie? Je mag kiezen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 3 mei 2010, 23:19   #58
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lange Wapper nodig? Of een Kanaaltunnel? Of een invasie? Je mag kiezen.
Ik snap niet wat je bedoelt.
Oud 3 mei 2010, 23:21   #59
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik snap niet wat je bedoelt.
Dat bedoel ik dus. In alle dromerijen vergeet menigeen de realiteit wel eens. Denk eens na.
Oud 3 mei 2010, 23:23   #60
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat bedoel ik dus. In alle dromerijen vergeet menigeen de realiteit wel eens. Denk eens na.
Waarom is Wallobrux en Vlaanderen onafhankelijk zo irreëel?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be