![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Indien men het niet eens is met het concept van Godsdienstlessen, is men vrij om niet naar een Katholieke school te gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal mee eens. En bij uitbreiding zou het moeten verboden worden om minderjarige kinderen te onderwerpen aan religieus geïnspireerde rituelen zoals doopsel en vormsel.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is toch wat je wil zeggen? Godsdienst afschaffen voor kinderen, toch niet alleen de katholieke godsdienst? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enkel godsdienst educeren in het hoger onderwijs in geschiedkundige richtingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is inderdaad wat ik wil zeggen. Dat heb jij héél goed begrepen. Flinke jongen!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister
|
![]() Het zou gaan tijd worden.
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben geen liefhebber van de man zijn hardlijnigheid, maar toch kan ik niet anders dan toegeven dat mijn laatste les Katholieke Godsdienst op het 6de leerjaar van de lagere school was. In het Middelbaar werd het vak Godsdienst zo goed als inwisselbaar met Niet-Confessionele Zedenleer (dat ik ook even gevolgd heb trouwens tijdens mijn twee eerste jaren).
Zelfs als je niet religieus bent dien je de pijlers van de beschaving waarop onze samenleving gebouwd is te kennen, maar helaas. Dit is ook een reden waarom men zo decadent is geworden.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 13 mei 2010 om 13:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 13 mei 2010 om 16:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De arrogantie van de totalitair kent geen grenzen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Met andere woorden : Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 14 mei 2010 om 17:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Precies!
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eentje om in te kaderen. Die legt de hypocritie helemaal bloot. Evengoed als Your sexlife is our business. Our sexlife is non of your business. En dan maar protesteren omdat wij van hun degoutante sprookjes afwillen. Voor het goed van de kinderen zouden de godsdienstlessen ook niet in de moraalklassen mogen gegeven worden. Het is namelijk fout om aan kinderen uit te leggen dat ze met hun slachtoffers absoluut geen rekening moeten houden, zolang een onzichtbare derde partij vergeving schenkt. Het resultaat daarvan is eeuwen van kindermisbruik. Laat het gedaan zijn aub. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er wordt onomwonden gepleit voor het voor het in religieuze ogen onvervreemdbaar recht voor het geven van een religieuze "opvoeding" - zijnde het inlepelen van de godsdienst van de ouders - maar terzelfdertijd blijft men stekeblind voor het recht van het kind hier NIET in "opgevoed" te worden. Op en top hypocrisie.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 14 mei 2010 om 20:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 14 mei 2010 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Staten aanvaarden ook niet dat iemand aan zijn nationaliteit verzaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wachten tot ze meerderjarig zijn, en dan kunnen ze in alle vrijheid kiezen.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 14 mei 2010 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |