Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 mei 2010, 16:34   #41
t ignition
Burger

t ignition's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
efkes "nine eleven" vergeten zeker? Bij duizenden zijn de ITers op straat gezet
Al goed, IT'er is een modeterm voor computernerds die er eigenlijk niks van kennen. De Windows-Office-Visual-Excel-generatie.
t ignition is offline  
Oud 30 mei 2010, 16:34   #42
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
heb ik gezegd dat er dan minder belastingen zouden betaald worden?

Van mijn kant wens ik niet te betalen voor tamzakken. Niet omdat ik mij "te goed" hiervoor voel maar gewoon omdat ik dat absoluut niet graag doe.
Aha, gaan we die toer op.

Ik wens ook geen belastingen te betalen aan het openbaar vervoer (want dat gebruik ik niet), aan andermans kinderen (want daar heb ik niks aan), de sociale huisvesting van anderen (daar heb ik ook niks aan), aan de brandweer (bij mij brandt het toch nooit), aan de koning (want dat vind ik een schertsfiguur), de gezondheidszorg (ik ben nog gezond)... en zo kan ik nog effe verder gaan. Dus iedereen betaalt nu zelf voor zijn openbaar vervoer, dokt af voor de scholing van zijn eigen kinderen, betaalt zijn eigen ziekenhuisfacturen, betaalt zelf de facturen van de brandweer en politie,...

Niet omdat ik mij "te goed" hiervoor voel maar gewoon omdat ik niet graag geld uitgeef waar ik niks aan heb.

Edit: het is crisis blijkbaar, dus dat is nog een extra goed argument.

Laatst gewijzigd door Rapture : 30 mei 2010 om 16:36.
Rapture is offline  
Oud 30 mei 2010, 16:34   #43
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik wens u een griekse crisis toe
Van ganser harte mee eens. En als men er niet gauw uitgeraakt na de verkiezingen, zou dat wel eens vlugger kunnen gebeuren dan men denkt. En als men in het zuiden dan NOG niet wil plooien, zullen we ook sneller onafhankelijk zijn dan gedacht. En dan mag het zuiden zijn Griekse toestanden ZELF oplossen, zonder ONS
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 30 mei 2010, 16:37   #44
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Het is dan even logisch dat knappe meiskes hun prostitueren als ze niet graag omkomen van de honger.
Het is eveneens logisch dat ze of gaan werken, of een man vinden die werkt.

Dat geldt ook voor de minder knappe meiskes.

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 30 mei 2010 om 16:38.
Karel Martel B is offline  
Oud 30 mei 2010, 16:39   #45
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
ik wens u een griekse crisis toe
Omdat ik niet aan de band wil werken?
Werkt gij er misschien? Of zijt ge van de garde die niet gestudeerd heeft en daardoor een shitjobke heeft en uit rancune vindt dat iedereen nu maar shitjobkes moet doen?
Oud 30 mei 2010, 16:39   #46
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door t ignition Bekijk bericht
Al goed, IT'er is een modeterm voor computernerds die er eigenlijk niks van kennen. De Windows-Office-Visual-Excel-generatie.
Tja, ik ben 52 en ken nog wel wat anders dan windows... Ik had al e-mail nog voor er hier internet bestond. Draaide een BBS waar anderen mail kwamen halen. Allemaal met een modemke. Maar ik was niet te lam om ander slechter werk te zoeken toen ik zonder job viel.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 30 mei 2010, 16:40   #47
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat ik niet aan de band wil werken?
Werkt gij er misschien? Of zijt ge van de garde die niet gestudeerd heeft en daardoor een shitjobke heeft en uit rancune vindt dat iedereen nu maar shitjobkes moet doen?
1x ja en 2x neen

Laatst gewijzigd door born2bewild : 30 mei 2010 om 16:40.
born2bewild is offline  
Oud 30 mei 2010, 16:41   #48
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Het is eveneens logisch dat ze of gaan werken, of een man vinden die werkt.

Dat geldt ook voor de minder knappe meiskes.
Ja, dus geen kompassie meer met de meiskes die in de prostitutie zitten wegens geldgebrek. Want het is crisis en dat betekent dat iedereen moet werken tot hij er dood bij neervalt.
Oud 30 mei 2010, 16:42   #49
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, dus geen kompassie meer met de meiskes die in de prostitutie zitten wegens geldgebrek. Want het is crisis en dat betekent dat iedereen moet werken tot hij er dood bij neervalt.
kompassie kunt gij ook krijgen. Enfin, dat hebt ge al gekregen.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 30 mei 2010 om 16:42.
born2bewild is offline  
Oud 30 mei 2010, 16:43   #50
t ignition
Burger

Standaard

Citaat:
Een IT'er als bandwerker laten werken,kost de staat ook geld. Het geld dat er "verkwist" is aan die zijn opleiding aangezien die blijkbaar toch overbodig was.

Het is dan even logisch dat knappe meiskes hun prostitueren als ze niet graag omkomen van de honger. Leven we nog in den tijd van Daens ofzo? Allen zoveel en zo hard mogelijk werken.

Trouwens, de definitie van "werkonwillig" is net iets anders. Een IT'er die een job als WC-kuiser weigert is NIET werkonwillig, indien hij echter een job in de IT weigert, DAN is hij werkonwillig. Daar is zelfs de VDAB (in theorie dan: weigeren van passende werkaanbiedingen) het mee eens. En ja, als er echt geen werk is in de IT dan is het niet de schuld van die IT'er.
De VDAB is dan ook een grote geldopslorpende machine die niet werkt, zeker niet in verhouding. Denk dat het meer kost om dat gedrocht in stand te houden, dan het ooit heeft opgeleverd.
t ignition is offline  
Oud 30 mei 2010, 16:44   #51
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De VDAB hanteert een omgekeerde ideologie: Als ge nooit naar school zijt geweest, hebt ge het recht om levenslang te doppen.

Dat ze hun vacatures voorleggen aan mensen die ervoor het meest in aanmerking komen: dus jobs waar geen diploma's voor vereist zijn eerst voorschotelen aan ongediplomeerden.
Juist niet, dat zou achterstelling voor de hoog geschoolden betekenen. Die zouden dan hun hele leven kunnen doppen...

Dat lot willen we hen - uiteraard, besparen.
Oud 30 mei 2010, 16:46   #52
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
1x ja en 2x neen
Spijtig vor u maar ik zal nooit aan de band werken, zelfs niet met 100 Griekse crissisen en honger zal ik ook niet hoeven te leiden.

Omdat het crisis is moet iedereen maar bandwerk aannemen. Gij hebt zeker nog heimwee naar die goeie tijd van Daens waar iedereen zochzelf wegcijferdeten voordele van de staat. Een regimeslaaf.
Oud 30 mei 2010, 16:46   #53
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken genoeg mensen die al jaren aan een stuk aant doppen zijn en NOOIT worden lastig gevallen door de VDAB. Het komt hierop neer: als ge geen diploma hebt laten ze u gerust, als ge wel een diploma hebt laten ze u iedere week opdraven voor flauwekul. Zo probeerden ze iemand die een professionele bachelor had te laten opdraven als verkoper in de Media Markt...
Ja en......
Oud 30 mei 2010, 16:47   #54
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Spijtig vor u maar ik zal nooit aan de band werken, zelfs niet met 100 Griekse crissisen en honger zal ik ook niet hoeven te leiden.
.
ga je in de prostitutie dan?
born2bewild is offline  
Oud 30 mei 2010, 16:48   #55
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Ja, dus geen kompassie meer met de meiskes die in de prostitutie zitten wegens geldgebrek.
Er zijn ook nog andere jobs.

Mensen die zich prostitueren doen dat omdat het beter betaalt dan de stront van peekes in het oudmannekeshuis te vegen, of omdat ze aan drugs verslaafd zijn.

Of ze kunnen het ook graag doen, dat is toch wat een van onze medeforumleden beweert en wie ben ik om haar tegen te spreken.

In ieder geval heb ik met geen een van die gevallen kompassie.
Oud 30 mei 2010, 16:48   #56
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Juist niet, dat zou achterstelling voor de hoog geschoolden betekenen. Die zouden dan hun hele leven kunnen doppen...

Dat lot willen we hen - uiteraard, besparen.
Dus volgens u moeten de gediplomeerden werk aannemen van ongediplomeerden en mogen de ongediplomeerden doppen tot het einde der tijden?

Ok, een raad voor iedereen, ga vooral niet studeren en dan hebt ge volgens Xenophon zijn ideologie de rest van uw leven recht op dop.
Oud 30 mei 2010, 16:49   #57
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nee, ik heb ouders die ook vinden dat ik geen bandwerk moet doen
Oud 30 mei 2010, 16:50   #58
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline  
Oud 30 mei 2010, 16:51   #59
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ja en......
Dus mensen zonder diploma hebben het rechtom eeuwig te doppen en de mensen die wel gestudeerd hebben moeten het eerste het beste strontjobke aannemen dat wordt aangeboden.
Oud 30 mei 2010, 16:52   #60
t ignition
Burger

Standaard

Citaat:
Dus volgens u moeten de gediplomeerden werk aannemen van ongediplomeerden en mogen de ongediplomeerden doppen tot het einde der tijden?

Ok, een raad voor iedereen, ga vooral niet studeren en dan hebt ge volgens Xenophon zijn ideologie de rest van uw leven recht op dop.
Ge zou natuurlijk ook kunnen werken én studeren. Voor nen IT'er kan da toch geen probleem zijn.

Laatst gewijzigd door t ignition : 30 mei 2010 om 16:52.
t ignition is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be