Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 mei 2010, 14:40   #21
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Daarvoor kreeg je onmiddellijk een uitkering als je je als werkloze inschreef. Dan hoefde je niet te wachten. Nu loopt de periode waarin je niets krijgt van 153 dagen tot meer dan een jaar.

Wat jij kreeg na zes maanden, dat is de wachtuitkering die men nu wil afschaffen. Schoolverlaters krijgen dan niets meer tot ze gewerkt hebben.

In een periode waarin men een fikse stijging van de werkloosheid kan verwachten, lijkt me dat bijzonder onverstandig.

Het interessantste aan uw stelling is het uitgangspunt: het zijn uw inziens dus de werkloze schoolverlaters waar men moet bezuinigen. Niet de grote fortuinen, niet de aandeelhouders, niet de speculanten, niet de bankiers die met miljoenen bonussen gaan lopen, maar de jonge werklozen die aan de crisis helemaal geen schuld hebben.

rare logica.

Merci voor de info. Dat weet ik dan ook weeral.
Ik heb nooit ook maar enige uitkering gekregen hoor. Vrijdag van school, maandag beginnen werken. Nadien als ik jobhopte was dat ook steeds zonder één enkel dag werkloosheid. Maar das irrelevant en kon jij niet weten.

Voor de rest, als ik zeg dat ik zin heb in een boterham met choco, dan zeg ik niet dat ik geen zin heb in ene met kaas. Ik heb geen uitspraak gedaan over elk van de voorbeelden die jij geeft. Ik heb zelfs niet gezegd dat jonge werklozen alleen het slachtoffer van besparingen moeten zijn.

Misschien is de logica beter begrijpbaar als je de stroman laat vallen.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 30 mei 2010 om 14:41.
Travis66 is offline  
Oud 30 mei 2010, 14:47   #22
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarvoor kreeg je onmiddellijk een uitkering als je je als werkloze inschreef. Dan hoefde je niet te wachten. Nu loopt de periode waarin je niets krijgt van 153 dagen tot meer dan een jaar.

Wat jij kreeg na zes maanden, dat is de wachtuitkering die men nu wil afschaffen. Schoolverlaters krijgen dan niets meer tot ze gewerkt hebben.

In een periode waarin men een fikse stijging van de werkloosheid kan verwachten, lijkt me dat bijzonder onverstandig.

Het interessantste aan uw stelling is het uitgangspunt: het zijn uw inziens dus de werkloze schoolverlaters waar men moet bezuinigen. Niet de grote fortuinen, niet de aandeelhouders, niet de speculanten, niet de bankiers die met miljoenen bonussen gaan lopen, maar de jonge werklozen die aan de crisis helemaal geen schuld hebben.

rare logica.
Niks rare logica.

De jongeren hebben inderdaad geen schuld aan de crisis, maar diegenen die werken, evenmin. Toch wil jij dat die verder gestraft worden omdat de schoolverlaters ook centen zouden krijgen, zonder er iets voor terug te doen.

Als er NOG meer werkloosheid komt, en er is niet genoeg om iedereen een uitkering te geven (en daar zijn we dichtbij) wie zou er dan het meeste recht hebben op een uitkering, en wie het minste? En WIE gaat dat allemaal betalen?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 30 mei 2010, 14:51   #23
t ignition
Burger

t ignition's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

rare logica.
Waarom niet bezuinigen op de jonge schoolverlaters, kindergeld, fiscale voordelen bij het aankopen van een woning, enz... én de grote fortuinen, de speculanten en de bonussen, dikke pensioenen drastisch verlagen zodat de kleindere kunnen opgetrokken worden, ambtenarij hervormen, de lamzakken aanpakken, mensen op tijd op pensioen laten gaan zodat er werk voor de werklozen is, en vooral de LONEN omhoog. Gezond verstand dus.

...protocollaire functies afschaffen, één regering voor België ipv 27, kortom alles wa ni opbrengt en geld kost, gene minister van cultuur die dure schilderijtjes opkoopt, maar de hedendaagde kunstenaars stimuleert, geen onnozele geldverslindende prestigieuze projecten, ... 'k ga stoppen.

...oh ja waarom voor die langdurig werklozen die werkelijk geen ander inkomen hebben, de huur (op basis van oppervlakte en inrichting/staat woonst) en nutsvoorzieningen betalen, voedselbedeling organiseren IPV geld geven en ze in hun ongeluk laten. 't zal dan ook ineens gedaan zijn met de huisjesmelkers die nog altijd klein krot verhuren, 't zal niet meer opbrengen, en gedaan met doppers die in 't café alles gaan opzuipen. De inspanningen door werkenden zullen dan misschien meer de moeite waard zijn en misschien gaan we dan terug naar een meer sociale ingesteldheid. Het is echt niet meer om aan te zien, was gisteren nog in hartje Antwerpen, moest bijna kotsen.

Laatst gewijzigd door t ignition : 30 mei 2010 om 15:13.
t ignition is offline  
Oud 30 mei 2010, 15:15   #24
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
o jee.
wat een drama
Waarom niet 1 van die honderden ongediplomeerden naar daar sturen om voor verkoper te spelen?
Trouwens, als ge bijv. voor IT'er studeert is het mijns inziens logisch dat ge dan werk wilt hebben als IT'er en niet als WC-madam, bandwerker of vertegenwoordiger in stofzuigers.

Hun bekakte filosofie van "iedereen aan het werk" heb ik ondertussen ook door, desnoods ne doofstomme een job als telefonist aansmeren of ne dwerg als appelplukker, zolang em maar aan het "werk" is.
Oud 30 mei 2010, 15:17   #25
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
En dan? Als je alleen maar wil werken waarvoor je gestudeert hebt, was je je studie niet waard. Daarom zeker: afschaffen elke vergoeding tot ze gewerkt hebben. Dop evenlang als men gewerkt heeft...
Van IT manager met 27 man personeel, ben ik CE ADR chauffeur geworden. Een job is beter dan niks als de IT sector zojuist is ingezakt. Jammer genoeg word je gestraft als je daarna terug aan de dop geraakt...
Werkwillig zijn is de boodschap.
IT-sector ingezakt? Hier op aarde?

Lol, ik zou allang mijn biezen hebben gepakt daar of ze laten u seffes ook nog de toiletten schoonmaken.
Oud 30 mei 2010, 15:25   #26
t ignition
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht

Lol, ik zou allang mijn biezen hebben gepakt daar of ze laten u seffes ook nog de toiletten schoonmaken.
Ik heb da indertijd nog gedaan, als de mensen wat op een fatsoenlijke manier leren hun gevoeg te doen, valt dat echt wel mee. En ik deed dat inderdaad maar omdat ik op dat moment niks anders te doen had, in een zeer verrijkende omgeving. Ge kunt natuurlijk thuis op uw gat blijven zitten ook hé, en klagen dat er geen werk is of da ge te elitair zijt om een minderwaardige job eventueel tijdelijk te aanvaarden.

Laatst gewijzigd door t ignition : 30 mei 2010 om 15:29.
t ignition is offline  
Oud 30 mei 2010, 15:43   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken genoeg mensen die al jaren aan een stuk aant doppen zijn en NOOIT worden lastig gevallen door de VDAB. Het komt hierop neer: als ge geen diploma hebt laten ze u gerust, als ge wel een diploma hebt laten ze u iedere week opdraven voor flauwekul. Zo probeerden ze iemand die een professionele bachelor had te laten opdraven als verkoper in de Media Markt...
En?

Ik ben lang naar school geweest wil toch niet zeggen, ik mag levenslang doppen?
Oud 30 mei 2010, 15:51   #28
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door t ignition Bekijk bericht
Ik heb da indertijd nog gedaan, als de mensen wat op een fatsoenlijke manier leren hun gevoeg te doen, valt dat echt wel mee. En ik deed dat inderdaad maar omdat ik op dat moment niks anders te doen had, in een zeer verrijkende omgeving. Ge kunt natuurlijk thuis op uw gat blijven zitten ook hé, en klagen dat er geen werk is of da ge te elitair zijt om een minderwaardige job eventueel tijdelijk te aanvaarden.
Voor ik begonnen ben met studeren heb ik tijdelijk bandwerk gedaan. Eén van de reden waarom ik studeer is net omdat ik dat soort werk nooit nog wens te doen. Niet omdat ik mij "te goed" hiervoor voel maar gewoon omdat ik dat soort werk absoluut niet graag doe. Het is maar logisch dat jongeren niet de eerste de beste job die ze aangeboden krijgen zouden moeten aannemen. Dat het crisis is (trouwens voor zover ik weet is het altijd "crisis") is nog geen reden om eender welk jobke aan te nemen. Het spreekt voor zich dat het werk dat ge doet u in een bepaalde mate moet aanspreken, want ge moet het tenslotte 5 dagen op 7 doen en zo'n 250 dagen op 365. Als ze echt denken dat jongeren klotejobkes gaan aannemen zodat ze braaf belastingen kunnen gaan betalen en zichzelf volledig kunnen wegcijferen ten voordele van de maatschappij. Dat is eerder een mierenkolonie-ideologie waar het individu ook niet telt, enkel het groter geheel is van belang.

Kort gezegd, hoe groot de "crisis" ook moge zijn, ik zal nooit geen job aannemen als bandwerker, verkoper of ruitenwasser.
Oud 30 mei 2010, 15:54   #29
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor ik begonnen ben met studeren heb ik tijdelijk bandwerk gedaan. Eén van de reden waarom ik studeer is net omdat ik dat soort werk nooit nog wens te doen. Niet omdat ik mij "te goed" hiervoor voel maar gewoon omdat ik dat soort werk absoluut niet graag doe. .
dat is uw goed recht.
Van mijn kant wens ik niet te betalen voor tamzakken. Niet omdat ik mij "te goed" hiervoor voel maar gewoon omdat ik dat absoluut niet graag doe.
born2bewild is offline  
Oud 30 mei 2010, 15:56   #30
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En?

Ik ben lang naar school geweest wil toch niet zeggen, ik mag levenslang doppen?
De VDAB hanteert een omgekeerde ideologie: Als ge nooit naar school zijt geweest, hebt ge het recht om levenslang te doppen.

Dat ze hun vacatures voorleggen aan mensen die ervoor het meest in aanmerking komen: dus jobs waar geen diploma's voor vereist zijn eerst voorschotelen aan ongediplomeerden.
Oud 30 mei 2010, 15:58   #31
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
dat is uw goed recht.
Van mijn kant wens ik niet te betalen voor tamzakken. Niet omdat ik mij "te goed" hiervoor voel maar gewoon omdat ik dat absoluut niet graag doe.
Gij denkt dat gij minder belastingen gaat moeten betalen vanaf de dag dat iedereen braafkes aan het werken is?

Nee, dan heeft de staat gewoon extra geld om te verkwisten. Tenzij gij een verschil merkt of uw geld verkwist wordt aan jonge doppers, aan het koningshuis, aan migranten of aan de bobo's in het parlement.
Oud 30 mei 2010, 16:00   #32
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Gij denkt dat gij minder belastingen gaat moeten betalen vanaf de dag dat iedereen braafkes aan het werken is?

Nee, dan heeft de staat gewoon extra geld om te verkwisten. Tenzij gij een verschil merkt of uw geld verkwist wordt aan jonge doppers, aan het koningshuis, aan migranten of aan de bobo's in het parlement.
heb ik gezegd dat er dan minder belastingen zouden betaald worden?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 30 mei 2010 om 16:01.
born2bewild is offline  
Oud 30 mei 2010, 16:02   #33
t ignition
Burger

Standaard

Citaat:
Voor ik begonnen ben met studeren heb ik tijdelijk bandwerk gedaan. Eén van de reden waarom ik studeer is net omdat ik dat soort werk nooit nog wens te doen. Niet omdat ik mij "te goed" hiervoor voel maar gewoon omdat ik dat soort werk absoluut niet graag doe. Het is maar logisch dat jongeren niet de eerste de beste job die ze aangeboden krijgen zouden moeten aannemen. Dat het crisis is (trouwens voor zover ik weet is het altijd "crisis") is nog geen reden om eender welk jobke aan te nemen. Het spreekt voor zich dat het werk dat ge doet u in een bepaalde mate moet aanspreken, want ge moet het tenslotte 5 dagen op 7 doen en zo'n 250 dagen op 365. Als ze echt denken dat jongeren klotejobkes gaan aannemen zodat ze braaf belastingen kunnen gaan betalen en zichzelf volledig kunnen wegcijferen ten voordele van de maatschappij. Dat is eerder een mierenkolonie-ideologie waar het individu ook niet telt, enkel het groter geheel is van belang.

Kort gezegd, hoe groot de "crisis" ook moge zijn, ik zal nooit geen job aannemen als bandwerker, verkoper of ruitenwasser.
't is te hopen dat ge dan geld genoeg hebt, want de sociale zekerheid in haar huidige vorm gaat niet blijven bestaan denk ik. Te duur je weet wel. We zijn niet concurrentieel genoeg. Ik begrijp je anti-mierenkolonie ingesteldheid, maar niet op de kap van hardwerkende mensen die wel zichzelf opofferen ten voordele van de maatschappij. Dop afschaffen voor de luieriken en de excusezoekers dan maar.

Trouwens heel het idee dat je werk moet doen dat je graag doet, is volgens mij de reden van de onbekwaamheid die tegenwoordig heerst, de produktiviteit die daalt, mensen die op de verkeerde plaats zitten. Bekwaamheid heeft niks te maken met studies, intelligentie,... het is er maar een klein onderdeeltje van.

Laatst gewijzigd door t ignition : 30 mei 2010 om 16:22.
t ignition is offline  
Oud 30 mei 2010, 16:05   #34
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens, als ge bijv. voor IT'er studeert is het mijns inziens logisch dat ge dan werk wilt hebben als IT'er en niet als WC-madam, bandwerker of vertegenwoordiger in stofzuigers.
Inderdaad.

Net zoals het logisch is dat ge gaat werken als ge niet graag van den honger crepeert.
Oud 30 mei 2010, 16:10   #35
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En dan vragen ze zich af waarom het crisis is.

Mijn vader heeft me altijd voorgehouden om eerst werk te zoeken, en pas daarna plezant werk te zoeken. Nu reis ik de wereld af maar ik ben nooit vergeten dat ik begonnen ben aan de lijn op General Motors.
En waarom? Omdat die eerste job geen job is maar een inkomen om te kunnen verder leven.
Dat is geen kwestie van keuze. Je moet eten.
Daar een keuze van maken is puur profiteren. Je kan alleen maar kiezen als er een land achter je staat om je kosten te dragen. En dat blmijven eisen als dat land zich dat niet kan permiteren is puur egoistisch en verdient als een klein kind een uurtje in de hoek en een paar kletsen op de blote poep.
Travis66 is offline  
Oud 30 mei 2010, 16:16   #36
EddyBal

Standaard

Citaat:

efkes "nine eleven" vergeten zeker? Bij duizenden zijn de ITers op straat gezet
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 30 mei 2010, 16:23   #37
EddyBal

Standaard

Citaat:
Als ze echt denken dat jongeren klotejobkes gaan aannemen zodat ze braaf belastingen kunnen gaan betalen en zichzelf volledig kunnen wegcijferen ten voordele van de maatschappij. Dat is eerder een mierenkolonie-ideologie waar het individu ook niet telt, enkel het groter geheel is van belang.

Zeg je NU. Tot men inderdaad je sociale zekerheid schrapt, en je zal moeten een jobke vinden om jezelf te onderhouden. Als jij denkt dat de rest van het land je zal onderhouden tot jij de job van je leven denkt te hebben gevonden, denk dan maar gauw wat anders. The end is near!
EddyBal is offline  
Oud 30 mei 2010, 16:27   #38
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Inderdaad.

Net zoals het logisch is dat ge gaat werken als ge niet graag van den honger crepeert.
Een IT'er als bandwerker laten werken,kost de staat ook geld. Het geld dat er "verkwist" is aan die zijn opleiding aangezien die blijkbaar toch overbodig was.

Het is dan even logisch dat knappe meiskes hun prostitueren als ze niet graag omkomen van de honger. Leven we nog in den tijd van Daens ofzo? Allen zoveel en zo hard mogelijk werken.

Trouwens, de definitie van "werkonwillig" is net iets anders. Een IT'er die een job als WC-kuiser weigert is NIET werkonwillig, indien hij echter een job in de IT weigert, DAN is hij werkonwillig. Daar is zelfs de VDAB (in theorie dan: weigeren van passende werkaanbiedingen) het mee eens. En ja, als er echt geen werk is in de IT dan is het niet de schuld van die IT'er.
Oud 30 mei 2010, 16:28   #39
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
,,,
ik wens u een griekse crisis toe
born2bewild is offline  
Oud 30 mei 2010, 16:32   #40
EddyBal

Standaard

Citaat:
Een IT'er als bandwerker laten werken,kost de staat ook geld. Het geld dat er "verkwist" is aan die zijn opleiding aangezien die blijkbaar toch overbodig was.

Het is dan even logisch dat knappe meiskes hun prostitueren als ze niet graag omkomen van de honger. Leven we nog in den tijd van Daens ofzo? Allen zoveel en zo hard mogelijk werken.

Trouwens, de definitie van "werkonwillig" is net iets anders. Een IT'er die een job als WC-kuiser weigert is NIET werkonwillig, indien hij echter een job in de IT weigert, DAN is hij werkonwillig. Daar is zelfs de VDAB (in theorie dan: weigeren van passende werkaanbiedingen) het mee eens. En ja, als er echt geen werk is in de IT dan is het niet de schuld van die IT'er.
DAT zijn de HUIDIGE reglementen. Denk je dat wetten en reglementen niet kunnen veranderen? Denk maar gauw wat anders. "Verworven rechten" zullen verworden rechten worden.
EddyBal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be