![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Merci voor de info. Dat weet ik dan ook weeral. Ik heb nooit ook maar enige uitkering gekregen hoor. Vrijdag van school, maandag beginnen werken. Nadien als ik jobhopte was dat ook steeds zonder één enkel dag werkloosheid. Maar das irrelevant en kon jij niet weten. Voor de rest, als ik zeg dat ik zin heb in een boterham met choco, dan zeg ik niet dat ik geen zin heb in ene met kaas. Ik heb geen uitspraak gedaan over elk van de voorbeelden die jij geeft. Ik heb zelfs niet gezegd dat jonge werklozen alleen het slachtoffer van besparingen moeten zijn. Misschien is de logica beter begrijpbaar als je de stroman laat vallen. Laatst gewijzigd door Travis66 : 30 mei 2010 om 14:41. |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De jongeren hebben inderdaad geen schuld aan de crisis, maar diegenen die werken, evenmin. Toch wil jij dat die verder gestraft worden omdat de schoolverlaters ook centen zouden krijgen, zonder er iets voor terug te doen. Als er NOG meer werkloosheid komt, en er is niet genoeg om iedereen een uitkering te geven (en daar zijn we dichtbij) wie zou er dan het meeste recht hebben op een uitkering, en wie het minste? En WIE gaat dat allemaal betalen?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Burger
|
![]() Citaat:
...protocollaire functies afschaffen, één regering voor België ipv 27, kortom alles wa ni opbrengt en geld kost, gene minister van cultuur die dure schilderijtjes opkoopt, maar de hedendaagde kunstenaars stimuleert, geen onnozele geldverslindende prestigieuze projecten, ... 'k ga stoppen. ...oh ja waarom voor die langdurig werklozen die werkelijk geen ander inkomen hebben, de huur (op basis van oppervlakte en inrichting/staat woonst) en nutsvoorzieningen betalen, voedselbedeling organiseren IPV geld geven en ze in hun ongeluk laten. 't zal dan ook ineens gedaan zijn met de huisjesmelkers die nog altijd klein krot verhuren, 't zal niet meer opbrengen, en gedaan met doppers die in 't café alles gaan opzuipen. De inspanningen door werkenden zullen dan misschien meer de moeite waard zijn en misschien gaan we dan terug naar een meer sociale ingesteldheid. Het is echt niet meer om aan te zien, was gisteren nog in hartje Antwerpen, moest bijna kotsen.
though i walk through the valley of the shadow of death, i shall fear no evil, cause i'm the meanest motherfucker in the valley ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door t ignition : 30 mei 2010 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
#24 |
Staatssecretaris
|
![]() Waarom niet 1 van die honderden ongediplomeerden naar daar sturen om voor verkoper te spelen?
Trouwens, als ge bijv. voor IT'er studeert is het mijns inziens logisch dat ge dan werk wilt hebben als IT'er en niet als WC-madam, bandwerker of vertegenwoordiger in stofzuigers. Hun bekakte filosofie van "iedereen aan het werk" heb ik ondertussen ook door, desnoods ne doofstomme een job als telefonist aansmeren of ne dwerg als appelplukker, zolang em maar aan het "werk" is.
#25 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Lol, ik zou allang mijn biezen hebben gepakt daar of ze laten u seffes ook nog de toiletten schoonmaken.
![]() |
#26 |
Burger
|
![]() Ik heb da indertijd nog gedaan, als de mensen wat op een fatsoenlijke manier leren hun gevoeg te doen, valt dat echt wel mee. En ik deed dat inderdaad maar omdat ik op dat moment niks anders te doen had, in een zeer verrijkende omgeving. Ge kunt natuurlijk thuis op uw gat blijven zitten ook hé, en klagen dat er geen werk is of da ge te elitair zijt om een minderwaardige job eventueel tijdelijk te aanvaarden.
though i walk through the valley of the shadow of death, i shall fear no evil, cause i'm the meanest motherfucker in the valley ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door t ignition : 30 mei 2010 om 15:29. |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben lang naar school geweest wil toch niet zeggen, ik mag levenslang doppen?
![]() |
![]() |
#28 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Kort gezegd, hoe groot de "crisis" ook moge zijn, ik zal nooit geen job aannemen als bandwerker, verkoper of ruitenwasser.
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van mijn kant wens ik niet te betalen voor tamzakken. Niet omdat ik mij "te goed" hiervoor voel maar gewoon omdat ik dat absoluut niet graag doe. |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat ze hun vacatures voorleggen aan mensen die ervoor het meest in aanmerking komen: dus jobs waar geen diploma's voor vereist zijn eerst voorschotelen aan ongediplomeerden.
![]() |
#31 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Nee, dan heeft de staat gewoon extra geld om te verkwisten. Tenzij gij een verschil merkt of uw geld verkwist wordt aan jonge doppers, aan het koningshuis, aan migranten of aan de bobo's in het parlement.
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van mijn kant wens ik niet te betalen voor tamzakken. Niet omdat ik mij "te goed" hiervoor voel maar gewoon omdat ik dat absoluut niet graag doe. Laatst gewijzigd door born2bewild : 30 mei 2010 om 16:01. |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Trouwens heel het idee dat je werk moet doen dat je graag doet, is volgens mij de reden van de onbekwaamheid die tegenwoordig heerst, de produktiviteit die daalt, mensen die op de verkeerde plaats zitten. Bekwaamheid heeft niks te maken met studies, intelligentie,... het is er maar een klein onderdeeltje van.
though i walk through the valley of the shadow of death, i shall fear no evil, cause i'm the meanest motherfucker in the valley ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door t ignition : 30 mei 2010 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Net zoals het logisch is dat ge gaat werken als ge niet graag van den honger crepeert.
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn vader heeft me altijd voorgehouden om eerst werk te zoeken, en pas daarna plezant werk te zoeken. Nu reis ik de wereld af maar ik ben nooit vergeten dat ik begonnen ben aan de lijn op General Motors. En waarom? Omdat die eerste job geen job is maar een inkomen om te kunnen verder leven. Dat is geen kwestie van keuze. Je moet eten. Daar een keuze van maken is puur profiteren. Je kan alleen maar kiezen als er een land achter je staat om je kosten te dragen. En dat blmijven eisen als dat land zich dat niet kan permiteren is puur egoistisch en verdient als een klein kind een uurtje in de hoek en een paar kletsen op de blote poep. |
|
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() efkes "nine eleven" vergeten zeker? Bij duizenden zijn de ITers op straat gezet
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het is dan even logisch dat knappe meiskes hun prostitueren als ze niet graag omkomen van de honger. Leven we nog in den tijd van Daens ofzo? Allen zoveel en zo hard mogelijk werken. Trouwens, de definitie van "werkonwillig" is net iets anders. Een IT'er die een job als WC-kuiser weigert is NIET werkonwillig, indien hij echter een job in de IT weigert, DAN is hij werkonwillig. Daar is zelfs de VDAB (in theorie dan: weigeren van passende werkaanbiedingen) het mee eens. En ja, als er echt geen werk is in de IT dan is het niet de schuld van die IT'er.
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |